Praktische tips: vervoer, route, reserveringen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Fleur v G
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2016, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Praktische tips: vervoer, route, reserveringen

Bericht door Fleur v G »

Ik heb heel veel gelezen en helaas niet alle tips & tricks bewaard en zoek me nu rot naar de berichten die ik gelezen heb.

De volgende vragen staan nog uit voor onze trip (deels auto en deels camper) eind April/begin Mei.

Auto:
wij hebben een 7-zits "Chrysler Town & Country or similar" geboekt via rentalcars. Wij zijn met 5 volwassenen en mogen 1-stuk ruimbagage meenemen met KLM. Het liefst hadden we per persoon 2 of 3 kleinere tassen ivm ruimte in de auto, maar ik lees dat het bij KLM echt 1-stuk is (+handbagage).
Nu vraag ik mij af wie er ervaring heeft met een 7-zits. Ben opeens bang dat het erg krap gaat worden door de bagage. Zou je een skibox of iets dergelijks kunnen huren? Kan het op rentalcars niet vinden.

Route:
Wij willen op ons gemak, op een doordeweekse dag, van Yosemite naar Lake Isabella rijden, met onderweg stukken van Sequoia meepakken (indien mogelijk). We hoeven geen uren er voor om te rijden, maar 1 of 1,5u extra reistijd is prima. Heeft er iemand een mooie route voor ons?

Reserveringen
Na Vegas huren we een camper om naar Zion, Bryce, Grand Canyon, Joshua Tree te gaan. Is het noodzakelijk om de RV parken vantevoren te reserveren of kunnen we 1 a 2 dagen vantevoren gewoon iets boeken? Tips voor goede camper plekken/parken zijn sowieso meer dan welkom!

Alvast bedankt :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42193
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Praktische tips: vervoer, route, reserveringen

Bericht door Martin & Marianne »

Over de route via Sequoia: heb je al naar de kaart van het park gekeken op www.nps.gov/seki? Dan zie je dat er maar één doorgaande weg door het park is. Voor de reistijd kun je tussen start- en eindpunt op Google Maps bijvoorbeeld General Sherman Tree als extra stop invoeren, dan zie je wat de extra reistijd is. Die is wel meer dan 1,5 uur. Bedenk ook dat je weinig ziet als je door het park heen rijdt. Je moet zo hier en daar wel een wandeling maken, zeker als je de General Sherman Tree wilt zien. Wat is jullie startpunt in Yosemite? Dat maakt voor de totale reistijd natuurlijk nog wel wat uit.
In april loop je nog het risico op sneeuw in Sequoia. Je komt dan zonder sneeuwkettingen het park niet in. Ik weet niet wat je volgende stop is, misschien is het niet gek om eerder te overnachten en niet door te rijden naar Lake Isabelle?

Wij waren er weliswaar een maand later maar misschien heb je iets aan aan ons 2013 verslag voor zowel Yosemite als Sequoia en Kings Canyon.
Je weet dat je in Yosemite ook sequoia groves hebt?

Voor wat betreft de campings in de parken: zeker Zion reserveren! Misschien is het niet voor alle parken nodig maar het is wel een rustig idee als het vastligt en je niet onderweg nog moet kijken. Hoeveel tijd hebben jullie voor dit deel? Ga je niet naar Page of Monument Valley? En eindig je in LA?
Kijk voor de campings in de parken op de betreffende NPS sites. Daar zie je welke campings er zijn en welke voorzieningen er zijn en hoe je moet reserveren.

Schrijf de route eens uit, dan kunnen we beter meedenken en adviseert.

Marianne
Fleur v G
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2016, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Praktische tips: vervoer, route, reserveringen

Bericht door Fleur v G »

Ah ok, ik dacht ooit een keer gelezen te hebben op dit forum dat er een snellere weg was van Yosemite West (startpunt) naar Lake Isabelle, waarbij je ook een heel mooi stuk meepakt van Sequoia of de randen van Sequoia. Ik zie dat het via General Sherman Tree wel minstens 3u extra reistijd is. Dan wordt het wel heel veel auto op 1 dag...
Hebben overigens ook geen sneeuwkettingen.

Ik ga even jullie verslag lezen, leuk!

Sowieso zijn tips voor Yosemite erg welkom. Het initiele plan is/was om van de slaapplaats Yosemite West naar Yosemite Valley te rijden en daar een dag van alles bekijken. Is daar genoeg te zien voor een hele dag? Of zou het handig zijn om andere plekken van het park te bezoeken?

Na Vegas (waar we de camper ophalen) willen we in ieder geval naar Zion en Bryce Canyon. Daarna is het de vraag of we via de Grand Canyon naar Josuha Tree en LA gaan, of terug rijden naar Vegas en dan Joshua Tree en LA. Zion gaan we reserveren, dank voor de tip! Onze familie slaapt in een motel in Springdale. Dus zal een plek zoeken daar in de buurt. Ga de NPS sites bekijken :thumbup:

Zijn ook nog op zoek naar een fijne camper plaats in de buurt van Santa Monica. Snap dat LA met camper niet ideaal is, maar hoop toch wat te vinden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42193
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Praktische tips: vervoer, route, reserveringen

Bericht door Martin & Marianne »

In Yosemite Valley is meer dan genoeg te doen. Kijk voor wandelingen eens op mijn wandelsite. Zo vroeg in het jaar zijn alle watervallen prachtig en de korte wandelingen naar de Lower Yosemite Fall en naar Bridalveil Fall zijn sowieso de moeite. De Mist Trail is ook een must. En Mirror Lake.
Kijk ook eens naar rangeractiviteiten en bezoek het visitor center.
Misschien is de Glacier Point Road open, dan is dat zeker een must. Met ook twee mooie wandelingen onderweg.
Je kunt ook naar Hetch Hetchy. En naar de Mariposa Grove. Kijk eens op www.nps.gov/yose voor meer informatie. Vooral de Guides zijn handig.
Zie voor die van het afgelopen voorjaar https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/guide.htm

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1251
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Praktische tips: vervoer, route, reserveringen

Bericht door paulr »

De auto: wij huren met 4 volwassenen altijd een grote (grootste?) SUV. Daar past alle bagage prima in en daar zou zelfs nog een 5e persoon met bagage bij gekund hebben. Ik denk dat de Minivan ook wel lukt, zal ongeveer zelfde bagage ruimte hebben. Paar jaar gelelden hebben wij eens een Minivan gehuurd met 4 volwassen, 2 kinderen én bagage + ski's/schoenen mee, toen we vanuit Denver naar de skigebieden gingen. Dat paste toen ook. Ik raad echter aan om eens te kijken wat het prijsverschil Minivan vs SUV is: het rijden en de hoge zit (ook voor de mensen achterin) is wellicht prettiger dan de Minivan... Let op: ik raad sowieso aan om gewoon niet teveel bagage te nemen en wellicht een keer onderweg te wassen. Waarschijnlijk wil je namelijk ook nog wel een koelbox(je) aanschaffen voor wat eten/drinken onderweg...

Bagage: wij reizen met ''roltassen'' of Eastpacks. Je kan dan overwegen om per persoon 1 of 2 kleinere roltassen onderin je grote tas te doen (voor het vliegen) en zodra je aankomt te herverdelen naar kleinere tassen. Wellicht gemakkelijker omdat je dan inderdaad meer de hoekjes kan opvullen en wellicht ook niet elke keer álles uit de auto hoeft te versjouwen.

Campings reserveren: ik raad sowieso aan om met de camper IN de parken te kamperen en niet op afstand. En dan zul je zien dat er eigenlijk maar een paar campings overblijven, dus kan je die net zo goed boeken. Je rondje staat waarschijnlijk toch wel vast...
Hier komen ze: Zion = Watchman Campground, Bryce = North Campground, Grand Canyon = Mather Campground, Joshua Tree: ken ik niet, dus wie weet heeft iemand anders een tip...

Schrijf de route die je verwacht te gaan doen dag voor dag even uit, dan zullen er ongetwijfeld meer tips volgen !
succes met voorbereiden !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer