Alternatief voor Antelope Canyon.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
KS.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2022, 17:07
Aantal x V.S. bezocht: 3

Alternatief voor Antelope Canyon.

Bericht door KS.USA »

Hallo allemaal,

Op 10 september vertrekken wij richting de westkust van de VS voor een rondreis van 3 weken.
Graag hadden wij een slotcanyon bezocht die vergelijkbaar is met Antelope Canyon, maar dan liefst een betaalbaar of gratis alternatief.
Alvast bedankt voor jullie tips.

Kevin.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Alternatief voor antelope canyon

Bericht door gera_r »

Hoi, in 2017 hebben we Canyon X bezocht op 10 km van Page op aanraden van onze Airbnb host. Veel minder druk en je kunt alle tijd nemen die je nodig hebt. Schijnt net zo mooi te zijn. Kostte wel 38 dollar p.p.
Zie hier ons verslag van die dag: http://johanengera2017.blogspot.com/2017/08/page.html
Laatst gewijzigd door gera_r op 27 aug 2022, 18:40, 2 keer totaal gewijzigd.
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alternatief voor antelope canyon

Bericht door SnoopyMetKids »

Kijk eens naar Buckskin Gulch en Wire Pass bij Kanab :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Alternatief voor antelope canyon

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk niet dat je iets vergelijkbaars vindt dat gratis is. Wij hebben eens Waterholes Slotcanyon bezocht. Daarvoor betaalden we toen alleen de fee voor de toegang tot het indianengebied. Leuk om te zien maar het haalde het niet bij de Lower Antelope Canyon die we eerder eens gedaan hebben.
Je kunt eens kijken naar Buckskin Gulch. Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl voor suggesties.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 aug 2022, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Goedele Deconinck
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:09
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Alternatief voor antelope canyon

Bericht door Goedele Deconinck »

Little white horse canyon bij goblin valley is heel erg leuk en gratis.
1984: LA
1993: Boston
2005: Utah-Arizona-Californië
2017: eclipsreis: Colorado-Wyoming-Idaho-Oregon
2019: Florida
2022: Colorado-Utah-Arizona
2023: Florida
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Alternatief voor antelope canyon

Bericht door paulr »

Kijk eens hoeveel je voor je hele reis hebt betaald/gaat betalen... Dan kan je voor iets minder geld (of gratis) een surrogaat slot canyon doen óf voor usd 50,- de lower canyon doen (of Upper)... En krijg je een onvergetelijke herinnering. Wij hebben dit jaar de Lower gedaan en 4 jaar geleden de Upper. Vergelijken is lastig, maar ik denk dat ik de Lower iets meer kan aanbevelen. Net wat avontuurlijker en rustiger. Kwam ook door Covid: wij liepen nu met 10 man door de kloof, terwijl onze gids vertelde dat ie ''vroeger'' 30-40 mensen in zijn groep had. Wellicht hadden we geluk, maar alle groepen waren klein. Geboekt bij Dixies....
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alternatief voor antelope canyon

Bericht door SnoopyMetKids »

Ik sluit mij aan bij @Martin & Marianne en @paulr, wij hebben de "gratis" canyons in aanvulling gedaan op Antelope Canyon en de laatste is echt onvergetelijk en niet te vergelijken met de anderen (lower iets meer dan upper ook voor ons). Ik kan niet in jullie portemonnee/wensenlijst kijken, maar je bent voorlopig maar 1x in die omgeving, dus als het uitkan zou ik ook zeker Antelope Canyon meenemen.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 867
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Alternatief voor Antelope Canyon.

Bericht door Tantelotje »

Ik zou ook kijken of het mogelijk is om de Antelope Canyon te doen. En dan zou ik de lower kiezen.
Alleen al vanwege het feit dat dat een one-way is en de upper niet, zou ik de conclusie trekken dat de lower rustiger is. Je hebt immers geen 'tegemoetkomend verkeer'.
Hier 2 x ervaring met de Lower, in 2015 en afgelopen juni. En beide keren het geld meer dan waard.

Ja, het is een klap geld, maar tjonge wat is het mooi. En: wat voegt de gids toe aan de ervaring. Want daardoor zie je veel meer.
Ik weet niet meer hoeveel mensen er in 2015 in de groep zaten, maar in mijn beleving toch ook niet 50 ofzo. Dit jaar 10 per groep en je ziet ook alleen die mensen. Had idd te maken met corona. Overigens: je bent verplicht een mondkapje te dragen en je temperatuur wordt op je pols gemeten.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Alternatief voor Antelope Canyon.

Bericht door Tipsy_1 »

Ik ben het niet met bovenstaande eens en vind dat je Antelope best kan missen - ik persoonlijk vind een rustigere slotcanyon ZONDER in groep te zijn of met gids - veel toffer en indrukwekkender (al mag ie dan in theorie minder indrukwekkend te zijn) dan met de hele toeristische bende op een rijtje er door.
(en wij deden de Lower dan nog de 2010 toen er nog minder toerisme was versus niet)..
Ik kan me dus 200% voorstellen dat je dit liever aan je voorbij laat gaan.
Er zijn al wat leuke alternatieven genoemd (die overigens ook druk kunnen zijn maar tenminste niet met groep en gids). Little Wild Horse Canyon is een hele mooie! Red Canyon Slot (zie ontdek amerika site) vonden wij ook een heel avontuur (na een hike door de woestijn) en er was niemand. En dan natuurlijk Bucksin Gulch en Peekaboo/Spooky. Op reizen in het zuidwesten zal je sowieso als je wat avontuurlijk aangelegd bent wel hier en daar leuke slot canyons (vaak korte stukjes) tegenkomen.
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alternatief voor Antelope Canyon.

Bericht door Fam. Rosmalen »

Wij hebben twee weken geleden de upper tour gedaan zaten 11 mensen in de groep. Geen last van overige mensen in de Canyon. De gids wist dat mooi te vermijden door steeds op goede momenten door te lopen. Je leert iets van de historie heel interessant. Voor mij het hoogtepunt van onze reis!!!
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Alternatief voor Antelope Canyon.

Bericht door Brigit »

Ik sluit mij aan bij Tipsy_1 dat ik de slotcanuons die we zelf verkend hebben (Peek-à-boo, elkhorn, spooky, buckskin gulch) veel leuker en meer een avontuur (soms ook doordat je er echt in moet klimmen) vond dit jaar dan de drukke lower Antelope canyon waar we een paar jaar geleden waren. Maar het hangt er echt van af in hoeverre je zelf een beetje avontuurlijk ingesteld en fit bent of dat past, het is niet volledig risicoloos om zelf een a lot canyon te gaan verkennen terwijl dat bij een tour wel het geval is (een verzwikte enkel oid daar gelaten). Kortom, ik zou de overweging maken uit oogpunt van wat je wilt en kunt en niet zozeer uit financieel oogpunt (en ja, die tours plus tip zijn prijzig maar zijn een druppel op het hele vakantiebudget).
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
simone74
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 mar 2022, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alternatief voor Antelope Canyon.

Bericht door simone74 »

Wij hebben recent Antelope Canyon X bezocht. Was erg mooi, maar de Little Wild Horse Canyon waar we ook zijn geweest nav tips op dit forum, vonden wij veel leuker. De foto's zijn wat minder spectaculair omdat je iets minder dat oranje effect krijgt, maar nog steeds heel mooi. Je kunt hier lekker zelf rondlopen en klimmen.
De Canyon is inmiddels overigens goed toegankelijk, er ligt geen rotsblok meer voor waar je overheen moet klimmen en er is een parkeerplaats met informatie bord.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Alternatief voor Antelope Canyon.

Bericht door Trails »

Sluit me aan bij Tipsy_1 eb Brigit. Peekaboo gedaan vanaf Kanab en we waren met 5 personen en de gids. We hebben heel lang rondgelopen, veel vragen kunnen stellen maar ook héél veel gelachen. Wij houden niet van in polonaise iets bekijken en er zijn echt heel veel mooie dingen te zien en doen die niet onder de noemer "je moet het doen" vallen.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Alternatief voor Antelope Canyon.

Bericht door josea »

Let wel op dat de Peekaboo die je vanuit Kanab met gids doet een héél andere is dan de Peekaboo die langs Hole in the Rock road ligt, bij Spooky slotcanyon.
Die laatste vergt wel enige navigatie om hem te vinden én fitheid om er te komen en erin te klimmen, zéker in de zomer! Wij waren er in 2018 en hadden ons echt verkeken op de wandeling erheen, was ook wel erg heet toen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer