Hotel Los Angeles

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
framboos1990
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2014, 18:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Verenigd Koninkrijk

Hotel Los Angeles

Bericht door framboos1990 »

Hi!

In oktober ga ik een road trip maken van San Francisco maar Los Angeles. Bijna alles is geboekt alleen kom ik er nog niet uit qua hotel in Los Angeles. Ik reis samen met mijn vriend en wij hebben een auto ter beschikking in LA maar in LA brengen we 2 dagen door met vrienden die zonder auto zijn (zij zijn met z’n 4en dus kunnen niet met ons mee rijden).

De bedoeling is om onder andere 1 van die dagen naar Universal studio’s te gaan. Heeft iemand een aanrader van een hotel die zowel goed te bereiken is vanaf LAX met het openbaar vervoer en waarbij Universal Studio’s ook redelijk te bereiken is met het openbaar vervoer voor onze vrienden. Maar ook waar wij zelf de auto bij het hotel kunnen parkeren.

Budget is het liefst max €200 per nacht per kamer.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hotel Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

LA zonder auto is niet aan te raden. Kunnen die vrienden niet een auto huren zolang ze in de stad zijn? Ze kunnen ook een uber nemen. Openbaar vervoer vanuit LAX is lastig denk ik. Universal is wel met de metro te bereiken, dus je kunt kijken naar een hotel in de buurt van een metrostation, bijvoorbeeld bij de Hollywood Boulevard.
Kijk eens op www.metro.net voor het ov in LA.

Marianne
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Hotel Los Angeles

Bericht door SnoopyMetKids »

Zoals Marianne al zegt gaat de B red line inderdaad naar Universal/ Studio City station. Die rijdt elke 30 minuten tussen downtown LA en North Hollywood, dus in principe geeft je dat een ruim gebied om naar hotels te zoeken die ook een auto accepteren, zolang je maar bij een stop op de red line in de buurt zit. Hollywood zou een logische keuze zijn qua locatie. Bijv The Adler a Hollywood Hotel (valet parking voor 23 per nacht met unlimited entries/exits--geen slecht idee om valet te doen in LA ook en 5min van de red line), Vibe Hotel Hollywood (free parking 9min naar red line), La Mirage Inn (free parking 12min walk naar red line), Quality Inn Near Hollywood Walk of Fame (free parking 9min walk naar red line) vallen allemaal in jullie budget. Kijk eens wat je er van vindt. Je bent dan ook redelijk dichtbij de Griffith Observatory etc. Ik zou sowieso wel goed de reviews lezen, hotels zijn nogal hit and miss in LA in mijn ervaring.

Ik verblijf zelf graag in het gebied net ten zuiden van Beverly Hills, tussen Olympic en Pico Boulevard in, maar daar is een auto wel een must. Ik verblijf bijna altijd in dezelfde airbnb, maar dat is voor jullie waarschijnlijk geen optie? Anders zou ik daar ook zeker eens naar kijken, als je met zn 6en bent kan dat ook geld schelen.

Vanaf LAX zou ik toch absoluut een Uber of Lyft nemen. Als ze die kosten met z'n vieren delen is dat prima te doen. Dat is veel makkelijker dan iets moeten zoeken wat met het OV bereikbaar is. Zoals Marianne ook al zegt is het OV nou niet bepaald handig in LA. Overigens kun je niet bij de terminals zelf direct meer een rideshare bestellen (tenzij je de luxury option neemt) maar moet je even met de gratis shuttle mee naar LAX-it: https://www.flylax.com/lax-it

In tegenstelling tot veel mensen ben ik echt enorme fan van LA! Ben er al meer dan 10x geweest, voor zowel werk als plezier, en verveel me nooit :) Ga vooral ook lekker naar Venice Beach (Gjusta is een aanrader voor brood/eten), wandelen door Silver Lake, etc.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hotel Los Angeles

Bericht door roelb »

framboos1990 schreef:
08 aug 2022, 21:09
In oktober ga ik een road trip maken van San Francisco maar Los Angeles. Bijna alles is geboekt alleen kom ik er nog niet uit qua hotel in Los Angeles. Ik reis samen met mijn vriend en wij hebben een auto ter beschikking in LA maar in LA brengen we 2 dagen door met vrienden die zonder auto zijn (zij zijn met z’n 4en dus kunnen niet met ons mee rijden).
Waarom niet? Als je een beetje slim shopt bij de autoverhuurder dan neem je een 7- of 8-seater mee (Crossover, SUV of minivan) en dan kun je prima 4 mensen extra meenemen, zolang je maar geen volle kofferbak met bagage hebt. Maar aangezien je dan in een hotel verblijft zal je bagage daar staan.

Verder zijn alle vragen denk ik al wel beantwoordt. Voor hoteladvies is met name het budget en gewenst niveau van belang denk ik. Als je $300/nacht wil uitgeven voor een kamer heb je andere opties dan dat je de helft beschikbaar hebt.
framboos1990
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2014, 18:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Verenigd Koninkrijk

Re: Hotel Los Angeles

Bericht door framboos1990 »

De reden dat die familie geen auto heeft is omdat zij daarna de camper pas gaan ophalen want voor hun is het het begin van een lange road trip. Oorspronkelijk zouden zij helemaal niet in LA blijven maar omdat we daar toevallig tegelijkertijd zijn blijven ze 2 dagen in LA om samen naar universal te gaan. Grotere auto is voor ons overbodig omdat de rest van de 2 weken we maar met zijn 2en zijn dus gaan geen 7/8 seater huren voor die 2 dagen met hun.

Adler hotel naar gekeken die ziet er goed uit en is zo te zien maar een half uurtje met de metro dus ga denk ik daar naar kijken.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1173
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Hotel Los Angeles

Bericht door paulr »

Je zou je auto voor de laatste paar dagen kunnen “omruilen”. Vaak is autohuur gewoon een optelling van een x aantal dagen. Jullie rijden naar LAX, leveren auto in en pikken grotere auto op (en jullie vrienden!). Als het allemaal qua timing beetje uitkomt kunnen jullie hen weer bij de camper verhuur droppen en zelf naar LAX voor inleveren auto en inchecken voor vlucht… het is maar een idee…
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hotel Los Angeles

Bericht door roelb »

En sowieso lukt het eigenlijk altijd wel om een 7-seater mee te nemen bij zowel Hertz als National als je een aisle reservering hebt. Ook bij Alamo lukt het meestal wel als je een standard SUV hebt gereserveerd. Geen garanties, maar een Sorrento, Traverse of Explorer is meestal wel te vinden. En dat is met z'n tweeen een prima auto, ik zou niet kleiner willen bij een roadtrip.

Achterste rij is uiteraard bij deze auto's wel wat behelpen qua beenruimte, maar voor korte ritjes en zeker voor kids geen issue. En je hebt uiteraard vrijwel geen bagageruimte meer over als de derde stoelrij omhoog is.
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Hotel Los Angeles

Bericht door Linda73 »

SnoopyMetKids schreef:
09 aug 2022, 05:48
Ik verblijf zelf graag in het gebied net ten zuiden van Beverly Hills, tussen Olympic en Pico Boulevard in, maar daar is een auto wel een must. Ik verblijf bijna altijd in dezelfde airbnb, maar dat is voor jullie waarschijnlijk geen optie? Anders zou ik daar ook zeker eens naar kijken, als je met zn 6en bent kan dat ook geld schelen.
ben even benieuwd in welke airbnb je dan zit? :)
wij zijn ook nog op zoek naar een hotel/airbnb, dus ben druk aan het lezen hier op het forum voor tips.
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hotel Los Angeles

Bericht door Rjkd »

@SnoopyMetKids ik ben ook wel benieuwd in welke airbnb jullie zitten!
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hotel Los Angeles

Bericht door Rjkd »

Hallo ik zoek een Hotel van 15 augustus tot en met 19 augustus in LA. Wij zijn met vier personen twee volwassenen en zoon van 18 en een zoon van 15. Voorkeur gaat naar een kamer en Queen Size bedden. Nu zie ik dat ik dan vooral een glendale en Pasadena uitkom enigszins betaalbaar in ieder geval. Nu weet ik dat er meningen uiteraard verdeeld zijn maar ik ben benieuwd hoe mensen die daar eerder gelogeerd hebben dat ervaren hebben qua afstand en veiligheid. Qua veiligheid is het volgens mij wat ik lees wel prima maar afstand met de auto voor de toeristische attracties kan ik slecht inschatten. Is het het waard om wat goedkoper verder weg te zitten? Of toch een locatie meer in LA? En dan wat ik gelezen heb zijn de veilige wijken vooral Beverly Hills en West Hollywood klopt dat of zijn er nog andere locaties waar ik kan zoeken? Ik vind eigenlijk Max € 1000 echt het hoogste wat ik wil betalen maar bij voorkeur uiteraard minder. Voor corona Hadden wij een week en locatie voor het zelfde bedrag ik schrik inderdaad wel van de prijzen! Wie heeft er tips!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hotel Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

@Rjkd Je had deze vraag ook al in het LA topic gesteld en daar ook al een reactie gekregen. Zoals daar ook gezegd ontkom je in LA niet aan aardig wat reistijd.
En waarom zou je de afstanden niet goed in kunnen schatten? Bekijk het eens met Google Maps. Wat willen jullie allemaal bezoeken? Je kunt ook overwegen om een acht minder LA te doen. Rij bijvoorbeeld de laatste dag al een eindje naar je volgende bestemming.

Marianne
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hotel Los Angeles

Bericht door Rjkd »

Dat klopt maar ik had gehoopt op wat meer reacties 🙈. Ik dacht dat hij hier wat meer zichtbaar zou zijn. Ik dacht wellicht wat ervaringen te krijgen qua file en reistijd vanuit bv glendale of wat suggesties voor La zelf qua locaties.
Ik kan de afstanden wel berekenen maar dat zegt uiteraard niets over files. Ik heb al een paar keer in googlemaps een berekening gemaakt van glendale naar de kust en dan kom ik op 40 minuten. Ik heb al verschillende tijdstippen geprobeerd maar dat blijft ongeveer het zelfde en dat kan ik mij bijna niet voorstellen. Ik vind dat persoonlijk niet zo lang 🙈. En nacht minder is geen optie we zijn al in dagen terug gegaan en willen echt wel 4 nachten blijven. Ook is de rest al voor een groot deel geboekt en hebben we al 2 overnachtingen ril richting sf als tussenstop. We willen in iedergeval naar naar Venice beach, Santa Monica pier, the walk of fame, the walk of fame, Griffith Observatory, Hollywood sign call, Beverly Hills, Misschien een studio Tour En verder moet ik me daar nog even in verdiepen!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hotel Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Ik bedoel ook niet dat je een dag minder LA zou moeten doen, maar dat je de eerste of laatste dag al iets buiten LA zou kunnen overnachten. Niet dan aan de kust in jullie geval, maar bijvoorbeeld tussen de GC en LA een stop, ergens tussen Riverside en LA of zo. Het is toch echt een kwestie van óf betalen óf voor iets meer reistijd of comfort gaan.
Misschien is het ook een optie om op twee verschillende locaties te overnachten?

Marianne
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hotel Los Angeles

Bericht door Rjkd »

Tussen Gc en La hebben we ook al eens stop, maar meerdere locaties is misschien niets gek. Ben dan wel nog steeds zoeken de wat de veilige buurten zijn? Is dat alleen Beverly Hills en West Hollywood zoals ik gelezen heb of zijn andere gebieden ook nog te doen?
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hotel Los Angeles

Bericht door Rjkd »

Ik heb de Pasadena rose & crown hotel geboekt. Iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hotel Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet of je rechtstreeks bij het hotel hebt geboekt, maar als je dat doet kun je gebruik maken van de AAA korting als je lid bent van de ANWB.

Marianne
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hotel Los Angeles

Bericht door Rjkd »

Hoi Marianne, nee helaas geen lid! Geboekt via booking en via visa 28 cashback. En door genius level ook korting. Komt op 788 voor 4 nachten met ontbijt. Ik blijf uiteraard nog verder kijken maar dit was de laatste kamer voor die prijs en vond het een goede deal.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hotel Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Dat klinkt goed!
Overigens kun je al voor 15,50 per jaar lid worden van de ANWB, dus dat haal je er snel uit. Ik zie kamers met 2 queens voor 148 dollar per nacht.

Marianne
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hotel Los Angeles

Bericht door Rjkd »

Ik zal daar eens naar kijken dank!
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotel Los Angeles

Bericht door KW1984 »

Rjkd schreef:
12 nov 2022, 08:53
Hallo ik zoek een Hotel van 15 augustus tot en met 19 augustus in LA. Wij zijn met vier personen twee volwassenen en zoon van 18 en een zoon van 15. Voorkeur gaat naar een kamer en Queen Size bedden. Nu zie ik dat ik dan vooral een glendale en Pasadena uitkom enigszins betaalbaar in ieder geval.
Via Hotwire kun je het Hyatt Place Glendale boeken. Voor die data 2 volw + 2 kinderen ben je totaal $ 482 kwijt. Kamer met 2 queen beds (+zithoek/slaapbank). Is inclusief goed ontbijt, maar komt wel $ 25 per dag voor valet parking bij (in de buurt heb je ook gratis garages). Goede ligging vlakbij shopping en restaurants, veilige buurt en relatief goede ligging voor de bezienswaardigheden die je wilt bezoeken.

Je krijgt dit hotel als je de volgende hot rate selecteert bij Hotwire: 3 sterren Glendale, rating 4,5/5, free breakfast, pool, etc. Dan heb je 100% dit hotel. Ook te boeken via Priceline voor ongeveer dezelfde prijs. Online kun je ook nog coupons vinden voor paar tientjes extra korting.

Let op, dit is dan wel definitief en niet te annuleren. Maar dan heb je een goed hotel voor een hele scherpe prijs (minder dan de helft van rechtstreeks boeken).

Wij hebben dit ook geboekt voor onze reis in april a.s.

Afbeelding
Bijlagen
256135D7-0D31-4A96-9B06-66DFFE1E4193.jpeg
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer