Extra tips Yosemite NP gezocht.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JudKon
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Extra tips Yosemite NP gezocht.

Bericht door JudKon »

Vandaag zijn we een hele dag in de valley geweest: valley view, tunnel view, upper en lower fall, El Capitan … het standaard rondje.

Morgen hebben we nog een dag. De kinderen willen wel wandelen, maar niet perse ver. Is er nog een aanrader voor een bezoek of en tochtje?
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Extra tips Yosemite gezocht

Bericht door jill1234 »

Dan zou ik zeker de wandeling naar de Vernal Fall lopen; dat is niet zo ver (ik denk retour 1,5 a 2 uur) maar wel heel mooi! Die is te lopen vanaf de campings in de vallei, maar je kan ook met de shuttle naar het officiele startpunt (weet even niet welke shuttle stop dat ook alweer is)
En spelen in/aan de rivier in de vallei vonden onze kinderen ook leuk.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Extra tips Yosemite gezocht

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie hebben nog helemaal niet gewandeld? Dan zou de Vernal Fall mooi zijn om te doen (start is bij shuttlebusstop Happy Isles). Of Cook's Meadow. Fietsen is ook leuk (zie hier voor meer informatie). Rij dan bijvoorbeeld naar Mirror Lake en naar de Merced River. Zwemspullen mee en een plekje zoeken om het water in te gaan. Staat er niets in de Yosemite Guide wat jullie aanspreekt? Misschien zijn er nu geen of minder activiteiten vanwege covid maar anders is een rangeractiviteit altijd leuk en leerzaam om te doen.
Hebben jullie de korte wandeling naar Bridalveil fall al gedaan?
Achter het visitor center is het indianendorp, kun je ook even een kijkje nemen. Ook het kerkhof daar is interessant.
Hebben jullie nog een Sequoia grove op de planning staan? Dat kan als je de Tioga Road gaat rijden maar die tijd kun je ook gebruiken voor meerdere korte wandelingen daar als je die grove morgen doet. Bijvoorbeeld in combinatie met een bezoek aan Hetch Hetchy.
Ook leuk: raften. Maar ik weet niet of dat kan. Edit: nee, dat kan dit seizoen niet.
En hebben jullie het visitor center al bezocht?
Vergeet bij het wegrijden uit de vallei niet te stoppen voor het uitzicht bij Valley View (dit is iets anders dan Tunnel View, en veel mooier vind ik). Kijk op de kaart van de vallei daarvoor. Er is een parkeerplaats aan de linkerkant van de weg.

Ik had hier ook al veel van hetzelfde vermeld zie ik ..

Jullie zijn al in Sequoia geweest lees ik nu, dus die sequoia grove is niet nodig.

Voor de Tioga Road (van west naar oost):
- wandeling naar May Lake
- stukje lopen bij Olmsted Point (kijk of je Half Dome herkent en of je Tenaya Lake ziet)
- picknicken, zwemmen, wandelen bij Tenaya Lake
- wandeling om en/of op Pothole Dome
- lopen naar Soda Spring of nog verder richting Glen Aulin
- wandelen naar en zwemmen bij Dog Lake
- wandeling naar Gaylor Lakes.

Kijk ook eens in het verslag van forumlid mikekiwi. Zij waren er een paar dagen geleden.

En hou de situatie bij Death Valley In de gaten.

Marianne
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Extra tips Yosemite NP gezocht.

Bericht door mikekiwi »

Toen wij er 3 dagen geleden waren, was de wandeling bij Pothole Dome niet mogelijk. Ivm wegwerkzaamheden kon je daar niet stoppen.

Verder idd Vernal falls en/of lekker fietsen en wat kortere wandelingen doen
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
JudKon
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Extra tips Yosemite NP gezocht.

Bericht door JudKon »

Bedankt Marianne, we hebben wel gewandeld hoor, vandaar dat ze niet weer/ver willen wandelen.

Tioga komt morgen, de meeste tips staan al in mijn roadbook.

Vernal Falls gaat het denk ik worden, en daarna Hetch Hetchy.
Ik ga even het verslag van mikekiwi lezen.
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer