Death Valley highway 190 closed (flooding)/terug open per 13 november 2022.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Bushmaster »

En de boel is al weer dicht (Nevada kant)
Highway into Death Valley closed again by flash flood

Duncan Phenix
2 hours ago
LAS VEGAS (KLAS) — The main highway into Death Valley from Nevada has been closed Thursday night due to more flash flooding.

According to the National Weather Service office in Las Vegas, “SR190 was closed due to flash flooding between Death Valley Junction and the Death Valley National Park boundary.”
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Pete.Z »

Volgens dit kaartje weer open, maar vanuit Beatty Daylight Pass Rd dicht.

https://www.nps.gov/deva/planyourvisit/conditions.htm
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Pete.Z »

Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Bushmaster »

Watervallen in Death Valley, heel bijzonder
Afbeelding
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door butterfly »

Ik houd dit topic goed in de gaten, DV staat op 26 september ook op onze planning.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door sep »

Hier hetzelfde, 23 september....
Gwendolyn
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2018, 20:46
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Gwendolyn »

DV staat bij ons ook op de planning voor 14 en 15 september. We houden het angstvallig in de gaten...
Zoe247
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2022, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Zoe247 »

Mocht Death Valley slecht te bereiken blijven (alleen via de oost-ingang op dit moment), weet iemand dan nog een leukere route naar Pahrump/Las Vegas vanuit Bishop? :) Ik ben daar 2-3 oktober.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Martin & Marianne »

Hoeveel tijd heb je voor dit stuk? Ik zie in je routetopic een stop in Lee Vining en in Death Valley, maar het lijkt erop of je nu maar 1 stop hebt tussen Yosemite en Las Vegas/Pahrump? In dat geval zou ik de snelste route nemen, dus bovenlangs. Je zou dan eventueel nog via Death Valley Jct naar Furnace creek kunnen rijden voor een kort bezoek aan het park, en dan naar Pahrump.
Ik vind zelf de route langs de 395 - tot aan Lone Pine - de moeite waard, maar het stuk onderlangs (via Barstow) is niet echt interessant.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Pete.Z »

Voor de liefhebbers, hier kan je per road nummer checken of hij open/dicht/restricted is:

https://roads.dot.ca.gov/
Zoe247
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2022, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Zoe247 »

Martin & Marianne schreef:
13 sep 2022, 14:19
Hoeveel tijd heb je voor dit stuk? Ik zie in je routetopic een stop in Lee Vining en in Death Valley, maar het lijkt erop of je nu maar 1 stop hebt tussen Yosemite en Las Vegas/Pahrump? In dat geval zou ik de snelste route nemen, dus bovenlangs. Je zou dan eventueel nog via Death Valley Jct naar Furnace creek kunnen rijden voor een kort bezoek aan het park, en dan naar Pahrump.
Ik vind zelf de route langs de 395 - tot aan Lone Pine - de moeite waard, maar het stuk onderlangs (via Barstow) is niet echt interessant.

Marianne
Dankje Marianne, ik denk dat niets anders op zit. Flink stuk rijden helaas. (off topic: Klopt wat je zegt, Lee Vining is Bishop geworden ivm weinig beschikbare/te dure hotels in Lee Vining. Pahrump ipv Death Valley want hotel was onbereikbaar geworden door de floodings, daarna gingen ook de andere wegen dicht in DV dus eigenlijk is Pahrump nu ook een flinke omweg geworden :') )
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Pete.Z »

Zoe247 schreef:
13 sep 2022, 12:41
Mocht Death Valley slecht te bereiken blijven (alleen via de oost-ingang op dit moment), weet iemand dan nog een leukere route naar Pahrump/Las Vegas vanuit Bishop? :) Ik ben daar 2-3 oktober.
Rij naar Big Pine, pak daar de 168, die gaat over in de 266, en die blijf je volgen naar de SR-95 richting Beatty.
Leuke route om te rijden, als alternatief voor Death Valley, een route die de meeste mensen niet nemen, maar best de moeite waard. Niks spectaculairs, maar gewoon mooi.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Pete.Z »

⚠️ Roads Update! ⚠️ 9/14/2022 4:00 p.m. PDT

Another round of storms hit the Death Valley region on Tuesday, September 13. The weather has been a force to behold but has impacted roads yet again.

Multiple storms have pummeled the Park since late July. Road crews are exhausted from clearing, and then re-clearing, the same sections of roads. Below are some updates.

⛔️ The west entrance to Death Valley National Park is closed due to extensive damage to California Highway 190 (CA-190) west of the Park’s boundary. Caltrans has not yet released an estimated timeline for reopening.

⛔️ Most paved roads into the Park are closed. The only route into the Park is from the east, via Death Valley Junction and CA-190.

Visitors can drive only to Dantes View, Zabriskie Point, The Oasis at Death Valley, Furnace Creek Visitor Center and Campground, Harmony Borax Works, Mesquite Flat Sand Dunes, and Stovepipe Wells.

The NPS road crew is concentrating on Badwater Road currently. Sections of the road have debris up to three feet thick. Shoulders have eroded away leaving unsafe drop-offs. The Park anticipates opening the road from CA-190 to Badwater Basin by September 24.

For the most up to date information, visit: https://www.nps.gov/deva/planyourvisit/conditions.htm
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door butterfly »

Bedankt voor het plaatsen Pete z. :thumbup: Als ik het goed begrijp is de westingang (Lonepine toch?) voorlopig dicht. Tenminste er staat voor onbepaalde tijd, en als ik kijk hoeveel tijd het meestal kost om een weg weer te repareren ga ik er van uit dat dit over 2 weken niet meteen klaar zal zijn. Ik zal er denk ik maar rekening mee houden dat ik via Bartow moet rijden.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Pete.Z »

Voorlopig is de westkant absoluut dicht, en niemand weet voor hoelang. Blijven checken tot de dag dat je er bent, het kan snel gaan.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door sep »

Wij hebben onze planning omgegooid. Ipv eerst naar Lone Pine en dan naar June Lake doen we het nu andersom. Dan rijden we 26 of 27 september door DV naar LAS, geeft net een paar dagen extra. Lukt dat niet zien we dan verder.


Saskia
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door butterfly »

Je hebt helemaal gelijk Saskia. Ik heb voor DV een overnachting staan bij Lake Isabella die maar tot 22 sept te annuleren is. Ik ga deze toch maar annuleren en over naar plan B: een overnachting in Barstow boeken. Dan denk ik dat we meteen naar de camping rijden om de tent op te zetten en vanuit de entree bij Death valley Junction toch best wat bezienswaardigheden kunnen bezoeken die dag. ( en dan maar hopen dat de weg naar badwater idd 24 sept klaar is en we evt devil's course en artist drive nog zouden kunnen doen. Hoop doet leven :D ) En wie weet kruisen onze paden elkaar daar wel, wij zijn er precies dezelfde dag :wink:
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door sep »

Ha, leuk, wie weet! Wij rijden er dan in vanuit Lone Pine. Zwarte Ford Edge, nummer eindigt op 63. Lange man en kleine blonde krullebol!


Saskia
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door butterfly »

Hahaha, dan zal ik zwaaien! Wij zouden eerst vanaf dezelfde richting komen maar rijden jullie nu tegemoet.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Pete.Z »

Caltrans bericht:
For travelers looking to reach Panamint Springs or the town of Darwin, Caltrans has opened up a section of State Route 190 from Panamint Valley Road (Trona Wildrose Road) west to Darwin Road.

The highway beyond Darwin Road remains closed due to substantial damage to the road. State Route 190 east from Panamint Valley Road to Towne Pass and Stovepipe Wells also remains closed because of substantial flash flood damage. Caltrans urges all motorists to respect the closure points on State Route 190 as they are there to keep everyone safe.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer