Death Valley highway 190 closed (flooding)/terug open per 13 november 2022.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Death Valley highway 190 closed (flooding)/terug open per 13 november 2022.

Bericht door Bushmaster »

Wij stonden vanmorgen voor een “road closed”-sign op de 190 komende vanaf Lone Pine.
Icm flooding is er veel “closed” in Death Valley en ze verwachten nog meer water vanmiddag.
Laatst gewijzigd door markro op 14 nov 2022, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De topictitel aangepast op 14 november 2022.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Martin & Marianne »

Vervelend! Ik lees net in het reisverslag van forumlid mikekiwi dat zij er middenin zaten.
@mikekiwi Dat had wel heel slecht af kunnen lopen!

Marianne
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Bushmaster »

Voor ons een luxe probleem, was voor ons alleen een pass through om in Las Vegas te komen.
Nu onderlangs via Barstow, kunnen we nog even bij Peggy Sue langs 👍😂
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Fam. Rosmalen »

Wat een geluk hebben ze gehad, lijkt me vreselijk om daar middenin te zitten. Hoe kun je voorkomen dat je in slecht weer terecht komt? De waarschuwingen op je telefoon komen duidelijk te laat. Wij vertrekken volgende week. Ben v plan om de website vh NP v bestemming te lezen. Iemand nog meer tips?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad de NPS-site in de gaten houden, of hun facebook-pagina. En de weersverwachting in het visitor center checken. Misschien kwam dit heel onverwacht, je zou verwachten dat anders de Badwater road al wel was afgesloten.

Marianne
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door mikekiwi »

Ik was vanmorgen al op zoek gegaan naar informatie hierover om te kunnen delen, maar kon behalve een algemeen bericht weinig vinden.
Martin & Marianne schreef:
01 aug 2022, 23:05

@mikekiwi Dat had wel heel slecht af kunnen lopen!
Dat zeker! Het liep me bijna net zo dun door de broek als de modderstroom langs de auto.

Het was echt zeer plotseling, de bui hing er wel, maar er waren geen waarschuwingen dat het zo loos zou gaan. Er was op een gegeven moment een meter of 25 zicht en we zaten te schudden in de auto. Modder, stenen, brokken grond, struiken, alles kwam voorbij met een sloot water.
Van de berm waren sommige stukken weggeslagen, bij het rijden later zoveel mogelijk in het midden gereden voor zover dat kon ivm het ontwijken van de rotzooi op de weg.


Vanuit Badwater Basin hebben we nog wel Artist Drive gedaan (toen was het droog en daar was de eerste hoosbui niet geweest), maar wel op een redelijk tempo om de volgende bui voor te blijven. Toen kwamen er ook wat park rangers voorbij sjeezen, maar nog geen wegafsluiting.

Daarna Dante's View overgeslagen, we wilden zo snel mogelijk weg en bij die afslag zagen we ook dat die er in die tak van de vallei buien hingen.

Na Pahrump was de weg naar Vegas afgesloten, op de detour verder werden we ook teruggestuurd. Om aan te geven dat het zeer verrassend en onverwacht was, de sheriff die de eerste weg blokkeerde wist niet dat de detour ook geblokkeerd was.

Filmpje van onszelf:


Foto
DSC02603-01~01.jpg
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Coyote »

Ik zag toevallig gisteravond op TikTok dit filmpje voorbij komen over de huidige overstromingen in Death Valley.

Ik ken de personen verder niet maar het kwam toevallig op mijn tijdlijn voorbij, net nadat @Bushmaster zijn bericht had geplaatst.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door mikekiwi »

Deels herkenbaar, wij zaten hier net voor denk ik
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door sep »

Wij hebben dat ook meegemaakt, in 2014. Het begon in de buurt van Amargosa Opera House. We konden eerst nog wel iets verder rijden maar daarna moesten we een hele tijd wachten. Ik vond het echt niet leuk! Je ziet het water stijgen maar kunt geen kant op. Nogal beangstigend. Op een goed moment begon het toch wat te zakken en kregen we van de rangers het fiat om voorzichtig door te rijden. Bij het Opera House was iemand bezig zandzakken rondom te leggen, het komt vaker voor dus zijn ze voorbereid. Maar van die toeristen die geen poot uitstaken om te helpen moesten ze niets hebben. Begrijpelijk.
Afbeelding

Ik wens iedereen een veilig vervolg van de reis toe!!! (Wij gaan over een paar weken die kant op, benieuwd wat we tegenkomen)


Saskia
Bijlagen
image.png
image.png (424.26 KiB) 4623 keer bekeken
image.png
image.png (389.67 KiB) 4623 keer bekeken
image.png
image.png (551.65 KiB) 4623 keer bekeken
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Bushmaster »

Tijdens onze omweg gisteren onderlangs Death Valley,
Werd de lucht ook weer zeer instabiel
En kon je enorme buien zien hangen in de omgeving.
Bijna in Las Vegas aangekomen ( ongeveer ter hoogte van Primm) stond het naast de I5 helemaal blank, leek of je tussen twee meren door ging. I5 was wel droog
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Pete.Z »

Het is het seizoen ervoor, wij hadden hetzelfde in augustus 2004, toen kwamen er twee mensen om het leven die probeerden door te rijden. Meerdere auto’s toen weggespoeld, de 190 toen ook zwaar beschadigd en compleet dicht.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zaten in de 2015 flash floods van DV. Kwam ook echt onverwacht. Wij stonden toen boven op een berg (Agueberry Point) toen we de wolken (ver weg) zagen komen. Een Amerikaan die daar ook was zei meteen tegen ons: we moeten hier weg.
Wij hebben ons toen naar beneden gehaast en gelukkig van de dirt roads weg toen de hemelsluizen opengingen. Daarna alsnog ettelijke bange uurtjes doorgebracht op de afgesloten en flooded highways in de omgeving van Furnace Creek. Niet fijn. Het ergste vond ik toen dat we van de rangers/officials (??? blijkbaar maken de verschillende bevoegde instanties onderling nogal wat ruzie ivm bevoegheden wat voor extra vertraging zorgde) niet door een stuk mochten dat niet heel erg geflood was en dus vastzaten vanonder in de "kom" van DV met meer stormen op komst. Na veel gezeur mochten we er toch door....

Het is dit jaar wel wat met flash floods in het ZW - pffff!
JudKon
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door JudKon »

In mijn andere draadje waarschuwt Marianne mij de situatie in DV goed in de gaten te houden. Onze bedoeling is vrijdag/zaterdag DV.
Na een uurtje rondkijken kom ik er niet goed uit. Wel gaan of niet gaan? Zijn de toeristische trekpleisters bereikbaar, of blijven we beter een dag extra in mammoth Lake of LV?

Iemand hier wijze woorden over?
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Coyote »

@JudKon Ook gekeken op de website van NPS?

Zie hier voor actuele info over Death Valley op dit moment.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Martin & Marianne »

JudKon schreef:
03 aug 2022, 17:05
In mijn andere draadje waarschuwt Marianne mij de situatie in DV goed in de gaten te houden. Onze bedoeling is vrijdag/zaterdag DV.
Na een uurtje rondkijken kom ik er niet goed uit. Wel gaan of niet gaan? Zijn de toeristische trekpleisters bereikbaar, of blijven we beter een dag extra in mammoth Lake of LV?
Lastig te zeggen zo. Vermeld bij dit soort vragen altijd wat je route is, en waar je een overnachting hebt gepland en hoeveel dagen je in ML en LV hebt. Alle vragen in je routetopic houden is daarom ook wel zo handig.
Voor zover ik nu kan zien is Badwater onbereikbaar. Dat zal dan ook voor Artist Palette etc gelden.
Maar als de 190 open is blijft de route door DV natuurlijk de meest aangewezen route als je van Mammoth Lakes naar Las Vegas gaat.

Als ik zou moeten kiezen tussen een extra nacht ML of LV zou ik voor ML gaan, maar als jullie niet van wandelen houden ben je daar misschien snel uitgekeken.

Een snelle check voor de wegen in Californië kan via deze site: https://roads.dot.ca.gov/. De weg door DV is de 190.

Marianne
R2-D2
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 jul 2019, 13:45

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door R2-D2 »

Op de site van nps staat redelijk duidelijk wat er op dit moment open/afgesloten is.
Het stuk tot Badwater Basin is open, verder naar Shoshone niet. Artist's Drive is ook gesloten, Dante's View dacht ik ook.
Dan blijft er toch nog altijd wel wat te zien, zoals Devil's Golf Course en Badwater Basin.

Vraag is ook hoe lang de afsluitingen duren. Wij rijden op 15/08 van LV naar Stovepipe Wells. Goed in het oog houden die site dus.
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Cobert »

Volgens mij gaat het weer tekeer in Death Valley:
Sterkte voor diegenen die daar nu zitten. Wij hopen over een week of 4 daar te zijn, ben benieuwd.


Van Facebook:


⚠️UPDATE 8/5 ⚠️ HWY190 is closed and additional roads in the park may be impacted or impassible due to flash floods. Use extreme caution.

If you see flowing water or debris, remember: turn around, don't drown!

Road conditions and closures change rapidly. Please visit https://www.nps.gov/deva/planyourvisit/conditions.htm prior to travel.

📍: Highway 190, near Furnace Creek
📸: NPS

Images: Water and debris flowing over road under a dark stormy sky.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door Cobert »

Afbeelding
Bijlagen
F8201BAA-12DF-47A8-90D4-7DA8AD44B9D0.jpeg
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door mikekiwi »

Poehee, iets met hoek waar de klappen vallen... Zelfs visitor center bij Furnace Creek dicht...

Overigens lijkt mij Devil's Golf Course ook niet toegankelijk aangezien all "unpaved roads" niet toegankelijk zijn. En daar ging het ook echt tekeer dat wij er waren, en daarna is er nog meer gevallen. Het lijkt mij dat je op dit moment Death Valley beter kunt vermijden als mogelijk
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Death Valley highway 190 closed (flooding)

Bericht door mikekiwi »

Screenshot_20220805-192524_Flamingo.jpg
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer