Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door Saskia45 »

Weet iemand of er een daadwerkelijke hoogtebeperking voor RV's is op Watchman in Zion die gehandhaafd wordt?
Ergens in de kleine lettertjes ben ik bij need to know tegengekomen height limit for rv's is 12'6". Wij hebben gewoon gereserveerd op basis van de lengte van de RV.

Nu is de hoogte bekend: die is volgens de sticker op de voorruit 13.5", vooral door de airco op het dak. Voor de tunnel bij Zion weten we dat er een maximum hoogte is en dat gaan we niet gokken, maar voor de campground zou dat 2 nachten cancelen betekenen en erger nog, iets anders vinden.

Iemand ervaring of er gevraagd wordt naar de hoogte van de RV bij Watchman? Of dat een te hoge RV problemen geeft op de campground?

Voor de lengte, door een ongevraagde upgrade bij El Monte C28 naar een volgens hen 31ft gegaan, volgens de website van Tioga is het 28ft en dan de volgende 30ft.
Omdat we zoiets hadden van die ene feet kan het probleem niet zijn, hebben we overal tot nu toe 30ft gezegd op de vraag hoe lang de RV is en dat is prima gegaan.

Edit: per abuis 2x geplaatst
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp dat het probleem zit in de bomen. Bij een schaduwplek kan het zijn dat je niet onder de takken past. Op een plek zonder schaduw zou het geen probleem moeten geven. Vraag is wel of je om je plaats te bereiken ook onder laaghangende takken door moet rijden.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door paulr »

Ja, er zijn plekken onder de bomen bij Watchman, maar ik zou me geen enkele zorgen maken ! Kijk wel ff uit als je bij het entree hokje komt, daar zit een laag dakje hahaha. Geef even je site nummer door, wie weet heb ik er nog een beeld bij waar dat is of heb je mogelijk een plekje op dezelfde loop zodat ik een inschatting kan maken. Lang niet alle plekken zijn onder bomen….
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door Saskia45 »

A23, is de plek. In de omschrijving staat iets van achteraan overhangende takken, maar plek is voor 36ft dus wij dachten dat is geen probleem met een 28ft en nu met een 31ft ook niet.

@Paulr waar zit dat dakje bij de ingang? Moeten we daar langs of onderdoor?

We kunnen natuurlijk bellen, maar dan weet je het antwoord al.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door paulr »

@Saskia45 Grappig, wij stonden op plekken A17 en A18, paar plekkies er vandaan. Ja, er staan wat bomen, maar daar zou ik mij niet druk om maken. Ook het rondje dat je moet rijden op de A-loop gaat deels onder bomen door, maar ik heb campings gehad waar we door dichtere bossen met lagere takken moesten (zoals Cave Springs bij Sedona of zelfs North in Bryce) om bij onze plek te komen. Het dakje dat ik noemde is gewoon het entreehokje, daar kan je prima omheen ! :-)

Kijk anders eens hier!

de auto gaat meteen rechtsaf de A loop in. op 0.53 sec. staat een CA camper en dat is site 17. 3 plekken verder is sit 23 op 1.03 sec. Je kan zelfs het beeld stilzetten en met je muis de hele plek bekijken (zoals bij streetview).

Nou, hoop dat je gerustgesteld bent en gaat genieten op Watchman !!
fijne vakantie verder, Paul
Laatst gewijzigd door paulr op 01 aug 2022, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door paulr »

PS: Aan allen op dit forum !!
Dit soort filmpjes zijn ook prima om een camping plek uit te zoeken voordat je gaat reserveren...zeker als je ergens 2 of 3 dagen gaat staan en juist wel/geen schaduw wil, uitzicht wil hebben, afstand tot toiletgebouw/douches wil weten, etc
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door BonnyR »

op iedere camping is het handig om bij het oprijden van je plaats, eentje buiten de camper te hebben die meekijkt naar laaghangende takken. Heel soms is het handiger om ook bij een pullthru, een back-in te maken. Die airco blijft een dingetje, je zult niet de eerste zijn die hem eraf rijdt. Ik zou me dan ook meer zorgen maken om de genoemde afdakjes bij de ingang van campgrounds en lokale kleinere benzine stations mbt tot de hoogte van mijn camper.

De tunnel bij Zion kun je gewoon door, je gaat onder begeleiding in colonne met een aantal campers achter elkaar.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door jojostravelusa »

Wij stonden een aantal jaar geleden op B6 en dat was een mooie plek. Geen enkel probleem gehad met de hoogte. Niet in de tunnel en niet op de camping.
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... tpwww.html
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door Martin & Marianne »

Maar voertuigen hoger dan 13 ft en 1 inch zijn verboden in de tunnel lees ik hier: https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... tunnel.htm
Dus voor TS is die tunnel dan wel een probleem.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door jojostravelusa »

Er is toch maar 1 tunnel daar? Wij zijn er echt doorheen gereden. 2x inmiddels al. Of is er sinds 2014 iets veranderd?
De 89 was een prachtige, afwisselende weg. We rijden Zion National Park in en kopen bij de ranger meteen een ticket voor de tunnel, wat nog steeds $ 15,- kost.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door Elendan »

Schijnbaar zijn de El Monte campers iets hoger geworden? De C30 van Cruise America in ieder geval niet, nog steeds 12,2ft. Wel iets om op te letten inderdaad als de hoogte van een camper aangepast is en je weet het niet. De afmeting staat bij CA op de zijkant zodat je het aan de bestuurderskant kunt aflezen. Is er niet iemand op het forum die met een El Monte onderweg is en die het even kan checken?
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door Martin & Marianne »

jojostravelusa schreef:
04 aug 2022, 11:06
Wij zijn er echt doorheen gereden
Maar misschien met een minder hoge camper?
Ik kan me ook voorstellen dat als het alleen de airco is die ervoor zorgt dat je hoger bent dan die 13 feet en 1 inch het in de praktijk geen bezwaar hoeft te zijn als die airco in het midden zit en de tunnel in het midden hoger is.

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door BonnyR »

Wij zijn er ook zeker 3 x doorgereden met een C30 camper. Er gaan ook bussen e.d. door, maar je hebt gelijk dat de limiet 13.1 feet is, maar misschien dat het inderdaad uitmaakt dat alleen de extra hoogte in de airco zit.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door jojostravelusa »

Ik weet niet meer waar we het zagen, maar vorige week hebben we gezien dat de nieuwe Cruise America campers lager geworden zijn. Ik zal nog eens zoeken waar dat stond.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door Martin & Marianne »

@Saskia45 Ik weet niet hoe je wilt rijden, maar misschien is de tunnel toch te proberen? Je kunt bij de ingang navragen of het mogelijk is.

Als je dit zo ziet lijkt het geen probleem als de camper in het midden hoger is.
image.png
image.png (167.04 KiB) 1481 keer bekeken
Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door jojostravelusa »

Daarom moet je ook die $ 15,- betalen. Het wordt dan voor de campers eenrichtingsverkeer en je rijdt in het midden. Daar past het wel.

De Cruise America die wij hadden was niet lager dan andere campers.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, ik ken het systeem, we hebben meerdere keren mogen wachten op de campers die van de andere kant kwamen. :wink:
Maar er staat toch echt op de de NPS-site dat je niet door de tunnel mag als de RV hoger is dan 13 feet en 1 inch.

Een permit heb je nodig als je camper groter is dan onderstaande afmetingen:
Have your vehicle measured at the entrance station when you arrive at the park. Any vehicle that is 7 feet 10 inches (2.4 meters) in width and/or 11 feet 4 inches (3.4 meters) in height or larger is required to have a tunnel permit.
Maar er staat ook:
Prohibited in the tunnel
- Vehicles over 13 feet 1 inch tall
- Semi-trucks
- Vehicles carrying hazardous materials
etc
Marianne
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door Saskia45 »

Dank voor alle reacties.
Wij hebben dus een El Monte sunseeker van, volgens El Monte, 31ft. Met 6 slaapplekken en de tafel kun je ook nog ombouwen tot kinderbed, net als de bank voorin, met 2 slide outs. Overdreven groot, maar niks aan te doen :-)
Op de sticker bij de bestuurder staat echt 13.5ft.
We hebben zojuist gebeld met Watchman en aangegeven dat we een upgrade hebben van de camper en nu hoger zijn dan zij noemen in hun reservering. Brian gaf aan dat die hoogte geen probleem is en meer genoemd wordt ivm de tunnel en als het dat wel is als we er zijn, dan zorgen zij voor een andere plek.
Daar vertrouwen we maar op. We hebben daarna de reservering op Zion Campground (tip Marianne) geannuleerd.

Ik zal eens speuren of we kunnen bellen over de tunnel en hoogte camper. We zijn 5 jaar geleden ook hun Zion geweest, door de tunnel, dus omrijden is geen ramp. Niet op Watchman was wel zuur geweest.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door paulr »

Volgens mij had ik al aangegeven dat de camping geen probleem zou zijn… de tunnel is een ander verhaal: Amerikanen zijn uiterst voorzichtig. Wij zijn de afgelopen jaren met verschillende 30ft campers door de tunnel gegaan. Cruise America en Roadbear. Je gaat idd door het midden van de tunnel en er is ruimte zat aan alle kanten (ook de bovenkant). Ook zullen ze als je aan komt rijden niets nameten en touringcars zijn doorgaans hoger. Echter…wat niet mag, mag niet, dus is het beter om te rijden. Het is ongeveer 1,5 om vanuit Bryce, maar beter direct omrijden dan wellicht net voor de tunnel geweigerd te worden…
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hoogte camper op Watchman campground probleem?

Bericht door Saskia45 »

Klopt Paulr, maar we hadden pas gisteren weer bereik met AT&T en met dat ik reacties las, belde manlief.
Dank voor de info en de tip van de filmpjes!
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer