Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Eilasor
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2022, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door Eilasor »

Hoi allemaal,

Volgend jaar april/mei gaan mijn vriend en ik ruim 3 weken door het zuidwesten reizen. We starten in New York maar doen daarna een redelijk standaard rondje, dus incl. steden als Las Vegas, San Francisco en Los Angeles en parken als Grand Canyon, Bryce Canyon, Yosemite etc.

Op aanraden van een aantal hier op het forum wilden we vandaag alvast gaan kijken naar accommodaties zodat we alvast eea vast konden leggen. Nu schrikken we nogal van alle prijzen: gemakkelijk 100 euro per nacht, als het al niet meer is. Nu zag ik juist bij reisverslagen en kostenoverzichten van anderen dat zij voor 50-100 euro per dag in totaal (incl. overnachting) vaak al klaar zijn voor 2 personen, wat dus nogal een verschil is.

Dus nu is mijn vraag wat jullie tips zijn voor het boeken van overnachtingen? Hoe/waar/hoe ver van tevoren doen jullie dit? Waar moeten we op letten? Het liefste zou ik een eigen slaapkamer incl. eigen badkamer hebben op enigszins oké locaties, of vraag ik dan nu al te veel voor die prijs? Ik hoor het graag want ik heb er inmiddels een hard hoofd in dat dit gaat lukken voor zoveel dagen...

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door Frasi »

Welkom.
Er zijn best plekken waar je ruim onder de $100 per nacht kan uitkomen. Maar er zijn ook locaties waar dat echt heel erg moeilijk zal worden. Of je over de hele reis gemiddeld onder de $100 per nacht kan uitkomen is ook een uitdaging.
Plaatsen als San Francisco en lodges in de Nationale Parken zijn erg prijzig. Dus begin nu al met zoeken en evt. boeken (alleen gratis annuleerbaar).

En wat verwacht je in New York? Mijn ervaring is dat je daar onder $150/nacht echt nergens terecht komt. En is dat niet erg zonde van de tijd (en extra reiskosten) om zo'n break in de reis op te nemen? Ik zou een keer afzonderlijk 6 dagen naar New York gaan; volledige focus en uiteindelijk veel efficienter (qua tijd en kosten).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door mtl »

Overnachten in of nabij de toeristische hotspots in het zuidwesten is gewoon duur. om maar niet te zwijgen van New York City. Een eigen slaapkamer incl. eigen badkamer op enigszins oké locaties zijn gewoon duur. Dan valt 100 euro per nacht wel mee. Wellicht kun je op trivago kijken.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door hemmie »

Ik weet niet waar je dat hebt gelezen, maar $50-100 pd voor 2 personen incl overnachting is volgens mij echt niet mogelijk, tenzij je kampeert en zelf kookt. Hotels in de toeristische gebieden zijn toch wel minimaal rond de $100 per nacht, op sommige plekken is dat al niet te vinden.

Wij kamperen ongeveer 1/3 van de nachten en met veel zoeken (geen luxe hotels, niet altijd de optimale lokatie) ben ik blij als we rond $80 gemiddeld per nacht komen. Zonder kamperen zouden we ruim boven de $100 per nacht zit. Met 2 personen kan het iets goedkoper (wij reizen met 5) maar heel veel scheelt dat ook weer niet.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door Tantelotje »

Ik snap dat je daar van schrikt, als je in je hoofd hebt dat het zou 'moeten' kunnen voor 50-100$ per dag voor 2 personen, alhoewel ik me afvraag waar je dat dan hebt gelezen.
Ons is het in ieder geval nog nooit gelukt.
Wij hebben vaak een mix van duurdere overnachtingen in/bij de parken (want daar zijn over het algemeen geen goedkope accommodaties), budgethotels voor 'een keertje onderweg' en cabins. We hebben (tot nu toe) nog nooit gekampeerd.

Nu reist iedereen op zijn eigen manier, en niet iedereen vindt hetzelfde belagnrijk, maar wij zitten voor de overnachtingen op gemiddeld zo rond de 130-150 per nacht. En dan moet je al goed zoeken hoor! En daar zitten echt heen Hiltons ofzo bij. Maar dus wel af en toe een overnachting in een park. Daar komt het eten, benzine, alle dingen die je ter plekke doet/koopt nog bij. Kijk ik naar onze afgelopen reis in juni/juli (standaard rondje zuidwest) dan zitten die extra kosten voor 2 personen zomaar rond de 120-150$ per dag.

Ik kan je dus geen tips geven hoe je voor 100$ per dag helemaal klaar bent, inclusief overnachtingen. Hemmie heeft wat dat betreft de beste tip, veel kamperen in combinatie met veel zelf koken.
Of stel je verwachtingen bij, want ik vrees dat je anders hoe dan ook teleurgesteld zal worden.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door josea »

Enkele jaren geleden zaten wij al op gemiddeld $175 per nacht voor kamers met twee queensize bedden (4 personen). Voor 2 personen misschien nog wel net iets goedkoper mogelijk. Dan zaten we wel overal op een goede locatie (lees: vlakbij of in de parken/steden). En geen top luxe, maar ook geen Motel6.
Dus: als je meer de budget hotels kiest, en minder gewilde locaties kiest, kan het misschien uitkomen op $125/$130 gemiddeld? Gokje.
Maar dat is dan alleen het hotel, bijkomende kosten niet gerekend.
En wil je dat? Overal ver vanaf zitten, zodat je elke dag veel reistijd hebt…
De beste manier om de kosten te drukken, is dan toch kamperen en zelf koken.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door Coyote »

Eilasor schreef:
31 jul 2022, 15:05
Nu zag ik juist bij reisverslagen en kostenoverzichten van anderen dat zij voor 50-100 euro per dag in totaal (incl. overnachting) vaak al klaar zijn voor 2 personen, wat dus nogal een verschil is.
Voor het rondje dat jullie willen doen in het Zuidwesten zal het lastig zijn onder deze kosten per dag te zitten. Heb je hier voorbeelden van? Zo'n 10-15 jaar geleden, toen alles nog veel goedkoper was in het Zuidwesten, lukte het mij nog wel en zat ik vaak op ongeveer EUR 130 p/dag (overnachting, eten en brandstof). Soms iets meer, soms wat minder. Dat was dan wel voor 1 persoon. Ik zat dan soms wel een stukje van een National Park af.

Tegenwoordig is het Zuidwesten een stuk duurder qua overnachtingen en brandstof. Ook restaurants zijn duurder tegenwoordig dus ik denk dat die kostenramingen waar jij het over hebt niet meer actueel zijn.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door paulr »

Wij hebben 10 jaar geleden een rondje ZW met auto en hotels en appartementen gedaan. Toen was dat prima betaalbaar en regelmatig kamers voor 50-100 usd kunnen boeken. Vervolgens zijn wij tóch maar overgestapt naar de camper (weliswaar wat duurder dan de auto), maar de campings maakten dat snel goed. Daarnaast ben je gewoon veel minder aan eten en drinken kwijt en eet je bovendien wat lekkerder en beter dan altijd maar in de restaurants. Komend jaar wilden wij tóch weer eens kijken naar auto + hotels/cabins. In ben mij echter rot geschrokken. Je weet dat je in de parken dan veel zal betalen voor je acco, maar dat is maar een paar nachten en dan is de locatie dat meer dan waard. Maar nu zag ik dat ook voor de hotels op reisdagen of voor cabins buiten de parken echt ongelofelijke prijzen worden gevraagd. Covid heeft in het toerisme echt toegeslagen in de USA met deze prijsstijgingen als gevolg (en dure dollarkoers helpt nu ook niet). Vervolgens zijn we gaan kijken naar een combi van lodges, hotels en campings. Dat was in het verleden de juiste oplossing en mooie combi om op mooie plaatsen te komen en het wat betaalbaarder te houden. Ook deze calculatie is 'm niet geworden. Wij zijn dus weer ''om'' en gaan toch weer voor de camper. Ook die zijn duur nu in de USA, dus huren we 'm in Canada... Op deze druilerige dag dus een mooi moment om de lodges in Glacier en Yellowstone te annuleren en de campings ervoor in de plaats te boeken :-).
Succes met plannen, zoeken en puzzelen ...
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door Marcopstal »

Gemiddeld onder de 100$ lijkt me echt niet mogelijk te zijn. Tussen de 100 en de 150 dat moet normaal wel lukken. Ik heb het dan wel enkel over de overnachting.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door Corv »

@Eilasor

Weet niet je exacte route/wensen maar kijk eens bij de grote motel ketens, zoals motel 6. Las Vegas zie ik voor $60. Airbnb kan ook leuke plekjes opleveren.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Eilasor schreef:
31 jul 2022, 15:05
Nu zag ik juist bij reisverslagen en kostenoverzichten van anderen dat zij voor 50-100 euro per dag in totaal (incl. overnachting) vaak al klaar zijn voor 2 personen, wat dus nogal een verschil is.
Dat moeten erg oude verslagen geweest zijn, of verslagen van mensen die het grootste deel van de reis kamperen. Voor alleen overnachtingen red je het al niet onder de 100 euro.
Eilasor schreef:
31 jul 2022, 15:05
Dus nu is mijn vraag wat jullie tips zijn voor het boeken van overnachtingen? Hoe/waar/hoe ver van tevoren doen jullie dit? Waar moeten we op letten? Het liefste zou ik een eigen slaapkamer incl. eigen badkamer hebben op enigszins oké locaties, of vraag ik dan nu al te veel voor die prijs? Ik hoor het graag want ik heb er inmiddels een hard hoofd in dat dit gaat lukken voor zoveel dagen...
Wij boeken zo vroeg mogelijk. Soms zelfs voor meerdere data als nog niet precies duidelijk is wanneer we gaan. Prijzen gaan vaak omhoog, maar ook als dat niet zo is is vroeg boeken verstandig omdat je dan meer keus en dus meer betaalbare opties hebt.
Een eigen kamer met badkamer is zeker buiten de parken wel de standaard, maar in de parken heb je wel accommodatie zonder eigen badkamer. Als dat veel geld scheelt zou ik dat prima vinden.
Ik had voor de Grand Canyon al de Bright Angel Lodge aangeraden. Zonder eigen badkamer is dat 126 dollar (ex tax), met eigen badkamer 147. Voor accommodatie die zo goed gelegen is, zijn dat geen gekke prijzen vind ik. Buiten het park is het wellicht goedkoper, maar dan moet je echt ver buiten het park zijn; Tusayan is duur. Williams en Flagstaff zullen goedkoper zijn.
Een goedkope manier - en ook erg leuk vinden wij - is in de parken in een tent overnachten. Dat kost je ongeveer 30 dollar per nacht. Je zit dan midden in het park.

New York overslaan zal veel geld schelen.

Marianne
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door georgesken »

Ik wil dit toch tegenspreken (met enige nuance).

Ik heb voor mijn collega een reis in elkaar gestoken van 19/8 tot 9/9 (rondje la-SanFran) voor in totaal 1901€ voor 21 overnachtingen. Iets onder de 100€ per nacht gemiddeld dus.

De nuance is het feit dat er 4 gratis nachten in Vegas bijzitten via MyVEGAS (en geen resort fees omwille van status match naar mgm gold)

Het is dus wel mogelijk in deze tijden :wink:
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door josea »

Maar dat is dus niet gemiddeld onder de €100 per nacht….
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door georgesken »

1901/21 nachten is nog steeds 90,5€ per nacht…
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Maar het lijkt me wel zo zuiver om - ook - de gemiddelde prijs zonder Las Vegas te laten zien. En dat is dan bijna 112 euro per nacht.

Verder is het natuurlijk heel erg afhankelijk van hoe je rondje er uit ziet en waar je overnacht. Ik lees zo vaak verhalen van mensen die voor minder dan 100 euro gemiddeld overnachten, maar ik lees dan nooit waar ze overnachten. Ik kan bijvoorbeeld voor 70 euro per nacht wel iets vinden in Merced, maar als ik naar Yosemite wil, dan toch graag iets meer betalen voor iets wat gunstiger ligt.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door Marcopstal »

georgesken schreef:
01 aug 2022, 14:50
1901/21 nachten is nog steeds 90,5€ per nacht…
Ik bracht in juni drie nachten door in Hannover (DE). Dat kostte me "0" euro want het werd door mijn werkgever betaald. Je ziet met wat moeite kan je dus ook wel een tripje naar Duitsland maken voor meerdere dagen zonder dat je een euro aan hotels dient uit te geven en toch in een hotel slaapt.

Om maar even aan te halen dat wat je verkondigd een uitzondering is en je berekening dus eigenlijk nergens op slaat. Het aantal mensen die op dergelijke wijze 4 gratis nachten kan scoren is minimaal.

Correcter in deze is dus 1901/17 nachten = gemiddeld 112 per nacht. Wat denk ik in de trend is wat anderen hier schrijven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door georgesken »

Dat is niet correct vind ik. Die gratis myvegasnachten kan iedereen halen als hij er wat moeite voor doet. Enkel de resort fees (ong 160$ voor de 4 nachten) moet je er bij rekenen. En dan kom ik nog steeds net onder de 100 gemiddeld uit

Zowel mijn collega als zijn vriendin hadden hiervoor op een maandje genoeg punten bij elkaar gespeeld
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door georgesken »

Marcopstal schreef:
01 aug 2022, 15:31
[

Ik bracht in juni drie nachten door in Hannover (DE). Dat kostte me "0" euro want het werd door mijn werkgever betaald. Je ziet met wat moeite kan je dus ook wel een tripje naar Duitsland maken voor meerdere dagen zonder dat je een euro aan hotels dient uit te geven en toch in een hotel slaapt.

Om maar even aan te halen dat wat je verkondigd een uitzondering is en je berekening dus eigenlijk nergens op slaat. Het aantal mensen die op dergelijke wijze 4 gratis nachten kan scoren is minimaal.
Echt waar vriend, dit is 1 van de meest idiote opmerkingen die ik hier ooit gelezen heb. Iedereen kan zonder probleem die gratis MyVEGAS nachten bij elkaar spelen. Ronduit belachelijk
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Maar niet iedereen blijft op een reis van 21 dagen 4 nachten in Las Vegas, dus jouw gemiddelde prijs geeft een te gunstig beeld.

Je zou het allemaal wel wat aardiger kunnen formuleren.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door paulr »

Hahaha... dit is echt iets waar TS wat mee kan ! :-). Volslagen zinloze discussie, maar wel heel vermakelijk voor iedereen die wél kan rekenen!! :lol:
Ik hoop dat iemand tips voor TS heeft waarmee hij/zij een fijne reis naar de USA mee kan maken...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer