Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
R2-D2
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jul 2019, 13:45

Re: Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Bericht door R2-D2 »

@babarage Supertip, dank je wel!
NikitaMenno
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jun 2022, 13:42
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Bericht door NikitaMenno »

Toch nog even ter informatie, als tegenhanger ;-)
Wij hebben (weliswaar maar één nacht, maar toch) de auto “gewoon” op straat geparkeerd. Even kijken naar de restricties die op de borden staan ivm straatschoonmaak etc, maar scheelt toch een boel geld. Niets aan de hand, niet ingebroken :)
Belachelijke prijzen qua parking in San Francisco. Heus met een reden idd, wil ik best geloven, maar in Venice zijn dr ook veel daklozen en daar moest je haast wel op straat parkeren.
Santa Monica had je overigens een giga overdekte parking voor n redelijke prijs (volgens mij niet bewaakt maar ok), dus daar geen enkel probleem.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Bericht door roelb »

Street parking is in San Francisco zeker een optie, maar in mijn ervaring toch wel met name buiten downtown en/of fishermans warf, en meestal ook alleen in het weekend. Anders loop je het risico dat je toch voor 07.00u of 08.00u je auto weer moet gaan verzetten of de parkeermeter moet gaan vullen voor die tijd. Niet echt handig op vakantie. Maar ik zat een paar jaar geleden in een weekend in het Kimpton Buchanon, in Japantown (westelijk van Van Ness), en daar kon de auto inderdaad gewoon voor de deur op de stoep staan, tot maandagochtend 07.30u.

Een nadeel is wel dat je, als je een road-trip aan het doen bent, je vaak veel meer bagage en spullen in je auto dan dat je normaal gesproken meeneemt naar je hotelkamer - althans, wij wel. Als je je auto op straat parkeert zou ik wel alle bagage eruit halen. Als je auto in de valet-only parkeergarage van je hotel staat maakt dat natuurlijk niet uit, en kun je alleen meenemen wat je echt nodig hebt.
Larshar
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2015, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Bericht door Larshar »

Een alternatief als je echt kosten wilt besparen, is parkeren in een parkeergarage verder buiten de stad via de BART. Wij deden dat in 2016 en betaalden toen 6 dollar per 24 uur (vanaf South San Francisco station). De BART zelf was volgens mij gratis, en binnen 15 minuten stonden we op Union Square.

Ik ben benieuwd of dit nog steeds zo goed werkt en of het ook veilig is. Misschien iemand een recente ervaring hiermee?
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Bericht door Rjkd »

Wat is de gunstige locatie om je auto te parkeren in SAN Francisco? Ik ben op zoek naar een garage waar je auto de hele dag tegen een redelijk tarief kan plaatsen en waarvan af alles lopend goed te doen is uiteraard een veilige plek voor de auto. Ik zat op Spot Hero te kijken en ben even benieuwd wat de beste locatie is.
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Bericht door Rjkd »

Geen suggesties over een centrale locatie?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Bericht door Martin & Marianne »

Waar overnacht je? Kun je de auto daar niet laten staan? Waarom wil je alles lopend kunnen doen?
Hoe gunstiger de locatie, hoe duurder het zal zijn vermoed ik, dus daar moet je een afweging in maken.

Marianne
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Bericht door Rjkd »

Wij verblijven in sfo airport west. Niet in het centrum dus. Dat is een bewuste keuze. Maar zou wel graag de auto in het centrum zetten en vanuit daar lopend SF ontdekken. Ik vind het niet erg om te betalen maar ben even benieuwd wat centraal is om de auto dan te parkeren. Bv in de buurt van union square of bv fisherman’s warf. Ben benieuwd of mensen daar ervaring of tips voor hebben.
Auto kunnen we daar trouwens wel laten staan. Dus de Bart zou eventueel ook seniorie zijn denk ik. Maar de voorkeur gaat uit naar de auto.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1519
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Bericht door pumi1000 »

Wij parkeerden meerdere keren in een garage in 80 francisco street, dan ben je bij pier 33 ongeveer en kun je zo naar fishermans wharf lopen. Tip: parkeer je auto achteruit in met klep tegen muur, mocht je de koffers in de kofferbak hebben. De prijs viel wel mee voor de hele dag.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
tanteto
Amerikafan
Berichten: 249
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Bericht door tanteto »

Ik zou gewoon lekker de BART nemen.

Je bedoelt waarschijnlijk SFO Airport Westin?
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Bericht door Rjkd »

@Tanatos Nee niet de Westin. Ik zie nu dat de volledige naam hotel 1550-sfo AirPort west heet.

@pumi1000 oh dank voor de tip! Koffers zullen in het hotel zijn.m, maar ergens in de reis zal dit wel het geval zijn! Jullie lieten hem dan dus de hele dag staat en deden de rest te voet of met ov?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 867
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Bericht door Tantelotje »

Wij parkeerden afgelopen jaar 'in de buurt van' Fishermans Wharf (er zit een grote parkeergarage op 2 blokken; je betaalt hier per uur, uit m'n hoofd $12 p/u. Ik weet niet wat het max per dag is. Weet alleen dat als je je kaartje laat aflezen bij de Safeway die op de onderste verdieping zit, je $18 minder betaalt want dan krijg je 90 minuten gratis.

Ook parkeerden wij bij bijvoorbeeld pier 33. Er zijn daar genoeg parkeerplaatsen/garages waar je voor een flat rate van $25 je auto kunt parkeren.
Maar let inderdaad wel op en laat niets van waarde achter in je auto. Er ligt namelijk ook veel glas op de grond van ingeslagen ramen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Bericht door Almere vak V »

Rjkd schreef:
04 apr 2023, 17:55
Geen suggesties over een centrale locatie?
Gewoon parkeren onder Union Square. Centraler kan niet. En van daaruit kun je zo'n beetje overal naartoe wandelen. Voor 24 uur parkeren waren wij daar de laatste keer iets meer dan 30 dollar kwijt. Kom daar maar is voor in Amsterdam of Utrecht...
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Bericht door Rjkd »

@Almere vak V oh dat klinkt goed weet je nog welke garages dat was en heb je deze van te voren ergens gereserveerd of zijn jullie hier gewoon heen gegraan?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Bericht door Almere vak V »

@Rjkd Geen flauw idee hoe dat ding heet. Maar er is maar 1 parkeergarage onder Union Square. Ingang zit aan Geary Street recht tegenover de Macy's. Niet gereserveerd, gewoon inrijden en klaar...
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1519
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Bericht door pumi1000 »

Bij Deze garage hadden we eerder geparkeerd en ligt gunstig, omdat we Alcatraz als eerst deden, daarna alles te voet gedaan. Wij hadden onze koffers wel bij, dus vandaar tegen een betonnen muur gezet met de achterklep. Ook had ik hier in Nederlan een staalkabel gekocht met slotje wat we door handvaten deden en er zaten zelfs ogen in de kofferbak om deze op slot te doen.

Toen wij richting de pieren liepen zagen we buiten op een parkeerterrein ook een minivan waarvan de ruiten ingeslagen waren. Helaas ontkom je er niet aan met een rondreis dat je koffers achterin liggen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer