Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leuke en veilige plek Los Angeles

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Erikkp
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Leuke en veilige plek Los Angeles

Bericht door Erikkp »

Wie willen er eens meedenken?

Tijdens onze roadtrip west-Amerika willen we ook graag twee nachten in Los Angeles verblijven.
We hebben vol enthousiasme een hotel in hollywood geboekt (gratis annuleren), echter horen nu viavia dat het hier s avonds nogal guur is. En dat je niet een stukje zelf kan lopen om een restaurant te zoeken, vanwege criminaliteit en zwervers.

We overwegen dus om het hotel om te boeken en dan bij long beach of venice beach een hotel boeken.
Wat vinden jullie? Herkennen jullie dit?
En is dit anders in Venice Beach en/of Long Beach? Is dit veiliger en kan je hier wel even een rondje vreselijk!!!
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Leuke en veilige plek Los Angeles

Bericht door IngridUSA »

Heb je de laatste paar bladzijdes van dit topic al gelezen:
viewtopic.php?f=7&t=36456&start=920
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Tja, in LA ontkom je gewoon niet aan de zwervers en bedelaars.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Veel daklozen schijnen naar Venice Beach "verhuisd" te zijn.
Ze zitten overal; zoals mtl al zegt ontkom je er niet aan.

Laatst gewijzigd door Frasi op 14 jul 2022, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Long Beach heeft veel opvang en is dus een magneet voor daklozen.
De rijkere plaatsen uit de regio zetten daklozen ook op de bus naar Long Beach.

In Venice Beach hokken ze ook vaak samen omdat dit nu eenmaal een mega toeristische bestemming is. Venice is vrolijk overdag, maar eens de zon zakt wordt het er vrij ruig.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kath90 »

Ik verbleef zelf vorige keer (en deze keer)in Glendale nabij de Americana at Brand/Glendale Galleria, dit vond ik zelf een erg fijne buurt en met het winkelcentrum veel eettentjes in de buurt. Ook zit je dicht bij Griffith Park en Hollywood. Maar niet ideaal als je voor het strand komt (al zit je in LA altijd ergens dichtbij en ergens ver vandaan😋).

Venice Beach zou ik niet snel verblijven vind het overdag top maar smorgenvroeg voor de drukte merk je al dat t best wel pauper is, zal savonds laat nog wel erger zijn. Ik zou eerder kiezen voor Santa Monica, maar de prijzen zijn hier erg hoog.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Mwa, wij verbleven in 2016 in Hollywood. 1 nachtje. Was prima. In Las Vegas en San Francisco lopen ook zat daklozen. In Seattle heb je ze ook. Ze zitten overal maar ik heb mij nog nooit echt onveilig gevoeld en daarbij gaan we laat op de avond niet de straat op omdat we kapot zijn van wat we overdag allemaal doen :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

Haha eens @dejong89 wij liggen er ook altijd vroeg in vergeleken met NL. Altijd druk overdag, dus in de avond al vroeg op bed luieren en tv kijken (en in slaap vallen).
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Kijk ook eens bij de (al wat verouderde) beoordelingen van de forumleden. De link staat bovenaan het forum, ook voor het gemak nu hier, voor plaatsen beginnend met de letter "L":
https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... p?letter=L

En kijk op de website van Tripadvisor voor recentere info:
https://www.tripadvisor.com/SmartDeals- ... Deals.html
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Erikkp
Amerika-ontdekker

Bericht door Erikkp »

Ik snap wat jullie zeggen: de energie is 's avonds soms wel wat op.
Echter willen we graag nog wel even een klein stukje lopen en ergens een restaurantje pakken. Dan niet per se met de taxi moeten gezien de sfeer op straat, zoals ik begreep dat in Hollywood het geval is.
Overdag per metro naar de bezienswaardigheden is uiteraard ingecalculeerd.

Uit jullie reacties begrijp ik dat Venice Beach geen beter idee is dan Hollywood.
Toch vind ik het lastig waar dan wel te verblijven.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

En toch ook een beetje accepteren dat LA nu eenmaal geen wandelstad is zoals San Francisco of New York. De hele stad is zo ingedeeld dat je feitelijk voor alles wat je doet de auto moet pakken.

Je zou kunnen kijken naar een hotel in de buurt van the Grove, dat is een hip(ster) outdoor winkelcentrum met ook wat restaurants waar je savonds wel wat kan rondlopen.
Groetjes,
Daniel
kwarktaart
Amerikakenner

Wij verblijven over een week of twee 2 nachten in the Charlie in West Hollywood. Ik had begrepen dat deze locatie prima is, maar uit eigen ervaring kan ik het je pas over twee weken zeggen als we er zijn geweest.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wat een leuk en origineel hotel :thumbup: , lijkt me geweldig. In die wijk zit je prima hoor, West Hollywood, Beverly Hills, Westwood, allemaal welgestelde buurten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het zal ook wel uitmaken waar je precies zit in Hollywood, welk hotel heb je nu geboekt?
Erikkp schreef:
15 jul 2022, 09:28
Overdag per metro naar de bezienswaardigheden is uiteraard ingecalculeerd.
Ik denk dat dat met de metro maar heel beperkt mogelijk is.

Wij hebben meerdere keren met onze dochters overnacht in de Orchid Suites (aan de Orchis Avenue, bestaat nu niet meer) en gegeten bij onder andere Mels Diner en in het Hollywood Highland Center. Daar gingen we lopend naar toe, we hebben ons daar niet onveilig gevoeld.

Marianne
kwarktaart
Amerikakenner

Harry schreef:
15 jul 2022, 11:16
Wat een leuk en origineel hotel :thumbup: , lijkt me geweldig. In die wijk zit je prima hoor, West Hollywood, Beverly Hills, Westwood, allemaal welgestelde buurten.
Ja, reuze benieuwd zijn we. Het ziet er geweldig uit, maar eerst zien… dan geloven we het. :)
Erikkp
Amerika-ontdekker

Bericht door Erikkp »

Marianne, wij hebben nu The Dixie Hollywood geboekt.
Maar als jullie andere delen van Hollywood meer adviseren, dan boeken wij zeker om.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat ligt wel een stuk verder naar het oosten dan waar wij zaten. Bekijk de omgeving eens met streetview, dan krijg je wel een aardig beeld. Ik denk niet dat het gezellig is om daar rond te lopen, maar dat is bijna nergens het geval denk ik. Santa Monica is leuk, maar dat zal fors duurder zijn.
Ik zie dat er een metrostation is bij jullie hotel, dus je kunt ook gemakkelijk ergens anders naar toe gaan om te eten en te wandelen, maar ik vraag me af of het bij die metro in de avond heel prettig is.
Je kunt het natuurlijk ook ter plekke bekijken. Voelt het niet goed aan, dan pak je de auto en ga je ergens anders eten. Het is een half uur rijden naar Sant Monica. Dan parkeer je bij de pier en dan kun je bij de pier en in het centrum gezellig wandelen en eten.

Marianne
Erikkp
Amerika-ontdekker

Bericht door Erikkp »

Dank voor jullie reacties
Maar als ik het zo bedenk, is het het beste idee om in Glendale een hotel te boeken en dan per auto de stad te verkennen en 's avonds met de auto naar Santa Monica oid te gaan.
Of vinden jullie me nu heel onverstandig?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Alles met de auto doen lijkt mij zeker verstandig. En eigenlijk maakt het dan niet zoveel uit waar je overnacht.
Ik vind het zelf wel fijn om lopend naar een restaurant te kunnen gaan, dan is een glaasje wijn ook geen probleem. Dan lijkt Glendale een goede keuze. Als dat ook een beetje gunstig ligt voor wat jij van plan bent in LA en het past in je budget dan is dat niet gek natuurlijk.
Maar als je met de auto naar Santa Monica wilt 's avonds waarom zou je dan voor Glendale kiezen?

Marianne
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

2x naar Los Angeles geweest en 2 x verbleven we bij Redondo Beach. 's avonds kan je daar wel heerlijk wandelen op bijv de pier of de boulevard en lopend naar restaurant gaan. Fietsen gehuurd en via prachtig fietspad kom je zo bij Venice Beach en St Monica. In 2015 wemelde het bij Venice Beach ook al van de zwervers, toen bewust mijn dure camera niet gepakt om foto's van Venice beach te maken. Voor de rest nergens onveilig gevoeld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer