Citytrip San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MathiasB1986
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mar 2022, 08:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Citytrip San Francisco

Bericht door MathiasB1986 »

We denken eraan om 1 week op citytrip naar San Francisco te gaan, we zouden tijdens deze week ook 1 dagtrip willen doen naar Yosemite National Park (een blitsbezoek weliswaar :wink: ). Is 1 week voldoende om San Francisco te ontdekken? Of is dit juist te lang? Nog andere dagtrips vanuit San Francisco die de moeite zijn?
Alvast bedankt voor jullie tips
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Citytrip San Francisco

Bericht door Marcopstal »

Dus je wil 4 uur heen en 4 uur terug rijden om even je neus in Yosemite binnen te steken ?

Er zijn zeker ook goede opties voor trips vanuit SF. Zoals naar Monterey/Big Sur (PCH) en Napa Valley
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7902
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Citytrip San Francisco

Bericht door Pete.Z »

Yosemite zou ik vergeten, je bent langer aan het rijden dan dat je er kan rondkijken. In en rond SF is genoeg te doen om je een week te vermaken, je komt eerder tijd te kort dan dat je te veel hebt.
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Citytrip San Francisco

Bericht door Kath90 »

Zoals hieronder gezegd, Yosemite is niet te doen als dagtrip. Dan moet je op zn minst een overnachting erbij doen.

Voor een dagtripje is Muir Woods een leuk uitje de bossen in.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Citytrip San Francisco

Bericht door Inges »

Maar 1 dag Yosemite is zonde van je tijd en geld. Dan zou ik Muir woods nemen. Maar let wel op! Je moet reserveren voor Muir woods. Info kun je hier vinden: https://gomuirwoods.com

Verder is buiten de stad leuk om te doen (als je daar van houdt):

Napa Valley, wijngebied is vaak ook met een bus als dagtrip te boeken vanuit SF (hoef je niet zelf te rijden na het proeven)
American Canyon, mooi om te wandelen
Moss landing, om een walvistocht te doen
Sillicon valley met alle grote tech bedrijven zoals Apple en Google
Gilroy, Premium outlets (en veel knoflook ;-))
Highway 1, de weg van Monterey naar Big Sur is werkelijk prachtig
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Citytrip San Francisco

Bericht door Resetovic »

@Inges Highway 1 is inderdaad een prachtige route, maar de belevening en zicht is veel mooier van LA richting SF in plaats van SF naar LA.
Ik keerde ergens weer om even terug en als bestuurder was het een totaal andere beleving dan richting LA ben ik van mening :).

@MathiasB1986 Yosemite is echt geen dagtrip waard, ik had een 1.5 dag en uiteindelijk te weinig want Yosemite is geweldig mooi.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Citytrip San Francisco

Bericht door Marcopstal »

Ik ben het totaal niet eens met de bewering dat je de Highway 1 van LA naar SF moet rijden om mooie zichten te hebben. Beide richtingen hebben mooie zichten. Het verschil is 3 a 4 meter. Heel veel mensen zullen zelfs net het tegendeel beweren en de richting SF naar A aanraden omdat je dan "langs de kant van het water" rijdt.

In ieder geval maakt dit voor TS niet uit want aangezien het een dagtrip is rijd hij heen en weer.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Citytrip San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Wat zou je allemaal in San Francisco willen doen? Op zich zijn 1 of 2 dagen al wel voldoende om een goede indruk te krijgen, maar je kunt je er ongetwijfeld ook wel een week vermaken.
Wanneer zou de reis plaats moeten vinden?
Als je naar Yosemite wilt (en overnacht er dan ook, want in 1 dag heen en weer is niet te doen zoals al is aangegeven) hou er dan rekening mee dat je een toegangsreservering nodig hebt tot en met 30 september. Zie www,nps.gov/yose voor meer informatie.

Highway 1 is een aanrader, maar ook hier zou ik dan kiezen voor een overnachting, bijvoorbeeld in Monterey of Cambria.
Ik weet niet wat mooier is, het is zeker verschillend maar vanuit SF doe je beide richtingen dus dat kun je dan zelf ervaren.

Marianne
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Citytrip San Francisco

Bericht door Resetovic »

@Marcopstal

Uitzicht, belevening en gevoelsmatig kwam het totaal anders over toen ik even was gekeerd omdat ik een uitzichtplaats had gemist na Big Sur.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Citytrip San Francisco

Bericht door Marcopstal »

Dat het anders overkomt daar geloof ik best in. Maar dat is een persoonlijk gegeven. Sommige uitzichtpunten zijn mooier als je van het zuiden komt, sommige als je van het noorden komt. Feit is dat je altijd kan stoppen om van een uitzichtpunt te genieten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
MathiasB1986
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mar 2022, 08:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Citytrip San Francisco

Bericht door MathiasB1986 »

@
Martin & Marianne schreef:
29 jun 2022, 12:37
Wat zou je allemaal in San Francisco willen doen? Op zich zijn 1 of 2 dagen al wel voldoende om een goede indruk te krijgen, maar je kunt je er ongetwijfeld ook wel een week vermaken.
Wanneer zou de reis plaats moeten vinden?
Als je naar Yosemite wilt (en overnacht er dan ook, want in 1 dag heen en weer is niet te doen zoals al is aangegeven) hou er dan rekening mee dat je een toegangsreservering nodig hebt tot en met 30 september. Zie www,nps.gov/yose voor meer informatie.

Highway 1 is een aanrader, maar ook hier zou ik dan kiezen voor een overnachting, bijvoorbeeld in Monterey of Cambria.
Ik weet niet wat mooier is, het is zeker verschillend maar vanuit SF doe je beide richtingen dus dat kun je dan zelf ervaren.

Marianne
Wij zouden begin oktober 2022 gaan, we willen gewoon een goede indruk krijgen van de stad en de meest bekende bezienswaardigheden gezien hebben: Alcatraz, Painted Ladies, Golden Gate Bridge, Lombard Street, Twin Peaks, Fisherman's Wharf, Pier 39 ... Zou dit haalbaar zijn op 2 dagen?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Citytrip San Francisco

Bericht door Marcopstal »

Op zich is dat inderdaad op twee dagen haalbaar.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Citytrip San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

MathiasB1986 schreef:
29 jun 2022, 15:59
Wij zouden begin oktober 2022 gaan, we willen gewoon een goede indruk krijgen van de stad en de meest bekende bezienswaardigheden gezien hebben: Alcatraz, Painted Ladies, Golden Gate Bridge, Lombard Street, Twin Peaks, Fisherman's Wharf, Pier 39 ... Zou dit haalbaar zijn op 2 dagen?
Jazeker, dat kan in 2 dagen. De meeste dingen kosten niet veel tijd. Kijk eens hier voor ons verslag van 1 dag SF.
Een avondtour bij Alcatraz (kijk tijdig naar tickets) is mooi en geeft je de rest van de dag tijd voor iets anders. Je kunt ook 's morgens vroeg gaan, dan heb je de rest van de dag nog voor andere dingen en hoef je niet halverwege andere activiteiten te stressen om op tijd bij de boot te zijn.
Overweeg ook eens om fietsen te huren en over de golden gate brug te fietsen (en met de boot weer terug).

Als je 2 dagen uittrekt voor SF kun je ook twee nachten Yosemite doen, en dan een rondje maken met een stuk van de kust. Dat kost je dan wel iets meer tijd dan 7 dagen:

Dus zoiets:
Dag 1 naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Monterey
Dag 7 Monterey - SF

Kijk eens in ons 2019-verslag voor Monterey en omgeving.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Citytrip San Francisco

Bericht door jill1234 »

Wij zouden begin oktober 2022 gaan, we willen gewoon een goede indruk krijgen van de stad en de meest bekende bezienswaardigheden gezien hebben: Alcatraz, Painted Ladies, Golden Gate Bridge, Lombard Street, Twin Peaks, Fisherman's Wharf, Pier 39 ... Zou dit haalbaar zijn op 2 dagen?
Dit hebben wij in 1 dag gedaan. Ik zou zeker niet de hele week in de stad blijven; zoveel moois in de omgeving, zoals hier boven al geschreven is.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Citytrip San Francisco

Bericht door Inges »

Resetovic schreef:
29 jun 2022, 12:09
@Inges Highway 1 is inderdaad een prachtige route, maar de belevening en zicht is veel mooier van LA richting SF in plaats van SF naar LA.
Ik keerde ergens weer om even terug en als bestuurder was het een totaal andere beleving dan richting LA ben ik van mening :).
Daar ben ik het absoluut niet mee eens ;-) Ik heb de kust al meerdere keren gereden. Beide kanten op en ik blijf van noord naar zuid de mooiste route vinden ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Citytrip San Francisco

Bericht door gera_r »

MathiasB1986 schreef:
29 jun 2022, 15:59

Wij zouden begin oktober 2022 gaan, we willen gewoon een goede indruk krijgen van de stad en de meest bekende bezienswaardigheden gezien hebben: Alcatraz, Painted Ladies, Golden Gate Bridge, Lombard Street, Twin Peaks, Fisherman's Wharf, Pier 39 ... Zou dit haalbaar zijn op 2 dagen?
Precies dat, hebben wij twee maanden geleden in twee dagen gedaan.
Zie hier ons verslag erover: https://johanengera2022.blogspot.com/20 ... dag-1.html
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Citytrip San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Inges schreef:
01 jul 2022, 14:32
Resetovic schreef:
29 jun 2022, 12:09
@Inges Highway 1 is inderdaad een prachtige route, maar de belevening en zicht is veel mooier van LA richting SF in plaats van SF naar LA.
Ik keerde ergens weer om even terug en als bestuurder was het een totaal andere beleving dan richting LA ben ik van mening :).
Daar ben ik het absoluut niet mee eens ;-) Ik heb de kust al meerdere keren gereden. Beide kanten op en ik blijf van noord naar zuid de mooiste route vinden ;-)
Ik vind het wel erg stellige beweringen. En ik vraag me af of dat dan voor de hele route geldt. Ik kan me voorstellen dat sommige stukken van zuid naar noord mooier zijn en andere stukken juist van noord naar zuid. Net afhankelijk van hoe de heuvels liggen, hoe de zon staat, hoe het licht op de zee valt etc. Ik heb geen echte voorkeur en ja, we hebben het al meerdere keren en in beide richtingen gereden.
Voor TS maakt het niet uit met SF als basis.

Marianne
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Citytrip San Francisco

Bericht door Berry »

Half mei waren wij in San Francisco en geijkte dingen inderdaad gedaan. Wel vanuit hier ook nog de tip om inderdaad fietsen te huren en toch vooral de avondtour van Alcatraz te doen! Zonsondergang op Alcatraz is toch wel een bijzonder iets.

Als je er op vrijdagavond bent, is er ook een heel leuk foodtruck festival bij Fort Mason! Echt super lekker eten, heel gezellig en bijna alleen maar locals gezien, altijd een goed teken. :wink:
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Citytrip San Francisco

Bericht door kwarktaart »

@Berry mag ik vragen voor hoe lang jullie fietsen hebben gehuurd en welke stukken jullie gefietst hebben? Is het goed te doen ondanks de vele heuvels? Wij twijfelen nog of we fietsen moeten huren als we in juli 3 dagen in SF zijn. We zijn niet erg enthousiaste fietsers, maar het is natuurlijk wel een geweldige ervaring in SF. Ik zou het alleen jammer vinden als bijvoorbeeld onze jongste van 11 niet goed mee komt qua vermoeidheid bij het fietsen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Citytrip San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Fietsen is inderdaad erg leuk om te doen in SF. Rij bijvoorbeeld over de Golden Gate brug. Dan kun je met de boot terug, vanaf Sausalito of Tiburon.
De heuvels in de stad kun je beter vermijden, dat is meestal lopend omhoog en lopend weer naar beneden. Beperk je tot de route langs het water, de brug en misschien nog het Golden gate Park.
Ik zou niet weten waarom de 11-jarige dat minder goed zou kunnen dan de rest, er zal in Nederland toch ook wel het nodige gefietst worden?

Wij hebben er in 2008 met de kinderen gefietst, zie hier ons verslag.
De site van Blazing Saddles is ook handig, zie https://www.blazingsaddles.com. Zij geven allerlei suggesties voor tours.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer