Capitol Reef NP : scenic drive tijdelijk gesloten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Capitol Reef NP : scenic drive tijdelijk gesloten

Bericht door jill1234 »

Het is raak in het westen....

The Scenic Drive, Grand Wash, and Capitol Gorge all experienced large flash floods yesterday. These roads remain closed while crews work to clear debris and remove several vehicles that were swept away by flood waters. The Scenic Drive will reopen when it is safe to do so, there is no estimate at this time. Grand Wash and Capitol Gorge roads will likely be closed for several days at least.
Park staff with the assistance of Wayne County Sheriff's Office, Wayne County Search and Rescue, and the Utah Department of Public Safety helicopter were able to rescue all visitors that were stranded in Capitol Gorge and Grand Wash by approximately 10 pm last night. Fortunately, there were only minor injuries.
Monsoon season has started, thunderstorms can develop quickly causing dangerous flash floods. Always check the weather forecast and avoid canyon areas when storms threaten. Thunderstorms continue to be forecast through the weekend and more flash flooding could be likely.
NPS photo – One of the vehicles washed away by flood waters. The vehicle was parked and empty when it was swept down canyon.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Capitol Reef NP : scenic drive tijdelijk gesloten

Bericht door Tipsy_1 »

De foto's van (geparkeerde) meegesleurde wagens zagen er niet fraai uit.
Dit gebeurt wel regelmatig in CR; het kan aan mij liggen maar het lijkt mij wel vroeg op het seizoen?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Capitol Reef NP : scenic drive tijdelijk gesloten

Bericht door paulr »

Gaat lekker zo !!! Eerst afgelopen week uitgeweken naar Rocky Mountains Nat Park (in plaats van week Yellowstone en Teton). Morgen zouden we schema weer oppakken in Capitol Reef. Maar eens kijken wat we daar aantreffen….nog geen email gekregen van campground Fruita, dus hopen dat t goed komt… zo maar eens wat info zoeken !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Capitol Reef NP : scenic drive tijdelijk gesloten

Bericht door Martin & Marianne »

Tipsy_1 schreef:
25 jun 2022, 11:04
Dit gebeurt wel regelmatig in CR; het kan aan mij liggen maar het lijkt mij wel vroeg op het seizoen?
In 2015 hadden wij er begin juni een onverwachte en zeer hevige regen/hagelbui. Later ook op de I15. Ook slecht weer langs de UT12. Het kan daar echt heel snel omslaan.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Capitol Reef NP : scenic drive tijdelijk gesloten

Bericht door Pete.Z »

Tipsy_1 schreef:
25 jun 2022, 11:04
De foto's van (geparkeerde) meegesleurde wagens zagen er niet fraai uit.
Dit gebeurt wel regelmatig in CR; het kan aan mij liggen maar het lijkt mij wel vroeg op het seizoen?
Gebeurt door hele zuid-westen, flash floods zijn daar niet ongewoon.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Capitol Reef NP : scenic drive tijdelijk gesloten

Bericht door Dude »

Tipsy_1 schreef:
25 jun 2022, 11:04
Dit gebeurt wel regelmatig in CR; het kan aan mij liggen maar het lijkt mij wel vroeg op het seizoen?
Monsoon season start officieel 15 juni en loopt tot 15 september
Ook hier in Tucson is monsoon gestart en hebben we al wat onweersbuien gehad maar nog niks heel ergs.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Capitol Reef NP : scenic drive tijdelijk gesloten

Bericht door Tipsy_1 »

Pete.Z schreef:
25 jun 2022, 18:13
Gebeurt door hele zuid-westen, flash floods zijn daar niet ongewoon.
Dat weet ik :lol: , wij zaten in DV in oktober (eind september?) 2015 (Scotty's castle nog steeds afgesloten door die flashfloods) en in New Mexico hebben we er ook al mee te maken gehadden maar dat was dus eigenlijk altijd in het najaar. En ooit veel regen gehad in het midden van de zomer (maar die periode kies ik nooit meer voor het ZW). Ik dacht dat juni nog vrij safe was als travel maand voor die regio eigenlijk. Monsoon begint dus vroeger dan ik me realiseerde.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Capitol Reef NP : scenic drive tijdelijk gesloten

Bericht door hemmie »

Ik weet niet wat normale begintijd is voor de monsoon, maar hier in Houston is de hele maand juni al extreem warm (en droog), zo warm als het normaal in augustus (nauwelijks) is, dus misschien is het weer daar net zo van slag als bij ons.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Capitol Reef NP : scenic drive tijdelijk gesloten

Bericht door Martin & Marianne »

Op www.nps.gov/care staat weinig informatie:
Due to major flooding on Thursday June 23, 2022, many park roads and trails are closed until further notice. Crews are working to clear debris. Some areas are still open to the public. Ask at the visitor center for details.
Op hun Facebookpagina staat echter een flash flood warning voor gisteren, dus het slechte weer is nog niet voorbij.
Deze waarschuwing gold met name voor het zuidelijke deel van Utah, inclusief Zion.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Capitol Reef NP : scenic drive tijdelijk gesloten

Bericht door paulr »

Vanmorgen vertrokken vanuit CR naar Bryce. Volgens visitor center zou scenic drive nog niet geopend worden vandaag. Men verwacht wel deze week weer….
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer