Bezoek LA - to do

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
TomDB
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2021, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bezoek LA - to do

Bericht door TomDB »

Hallo,

Op het einde van onze rondreis komen wij aan in LA op een donderdag
Ik zit te twijfelen over de volgorde van zaken te doen. Voornamelijk door de te verwachten drukte op de locaties én wegen in combinatie met week/weekend.

Ons hotel ligt in Santa Monica

Barstow > LA (dus aankomst rond 11h)

Voorlopige indeling:
DO > Malibu (dus van Barstow > Malibu rijden)
VR > Hollywood + griffith
ZA > Beverly HIlls + Santa Monica (fietsen)
ZO > Santa monica + 18h vliegen/airport

Welke volgorde/indeling zouden jullie nemen?
Indien tips voor parking/eten > graag

bedankt van input
Tom
groeten
Tom

2022 - 3.5 weken USA westkust
San Fran > Monterey > Yosemite > Death Valley > Las Vegas > Zion > Bryce > Page > Mon. Valley > Grand Canyon > Los Ang
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Bezoek LA - to do

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vinden een studiotour - zoals bij Warner Bros - erg leuk.
En het Getty Center vonden wij ook prachtig. Zie hier voor ons bezoek daar.
Bekijk ook eens het topic over LA hier bovenaan.

Barstow is wel een bijzondere keuze, je route is dus anders dan in je routetopic?

Marianne
TomDB
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2021, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Bezoek LA - to do

Bericht door TomDB »

Dag Marianne,

We hebben gekozen voor Barstow om na GC dichter bij LA te liggen (om die dag meer te kunnen genieten in LA).

Een goed idee van wat we willen doen hebben we reeds, echter is het meer de vraag wanneer/op welke dag we die bezoeken gaan doen.
Sommige zeggen dat Hollywood in het weekend rustiger is, dus HW dan misschien beter niet in de week OF ...

Ik kies liever voor de meest rustige optie.

Een studiotour hebben we ook nog aan gedacht, doch ben ik daar niet van overtuigd. In het begin dachten we aan Universal Studios doch voor 4 personen zit je direct aan 500 euro zonder fastpass én een pretpark na een rondreis vind ik minder leuk.

Iemand tips voor de planning?

grt
Tom
groeten
Tom

2022 - 3.5 weken USA westkust
San Fran > Monterey > Yosemite > Death Valley > Las Vegas > Zion > Bryce > Page > Mon. Valley > Grand Canyon > Los Ang
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Bezoek LA - to do

Bericht door Pepito »

Vanaf Barstow richting Santa Monica of Malibu is uit je lijst Hollywood en Griffith Observatory het dichtste bij.
Mocht je nog langs een Mall willen is de Americana (icm Glendale Galleria) op je route.
Je zou die eerste dag dus ook Griffith en Hollywood kunnen bekijken.

Het is ook mooi om over Mulholland Drive vanaf Hollywood richting zee te rijden, je kan er vanaf Cahuenga blvd of de 101 op, maar ook iets meer naar het westen een route omhoog zoeken tussen de huizen door.

Getty center is ook 1 van mijn favoriete plekken in LA, voor de rust (alhoewel dat de laatste keer in 2019 erg tegen viel ivm vele “camera toeristen”.), prachtig uitzicht, mooie tuinen, gebouw zelf ook. En oh ja, er is ook nog kunst…, maar zelfs zonder de kunst is het al top.

Wat doet men als toerist eigenlijk in Malibu? Ben er eigenlijk alleen maar langs gereden of de bergen in geweest. En de Getty Villa is er natuurlijk.
Verder strand, eten, maar je zit ook al in Santa Monica, is dat zo veel anders?
Misschien Point Dume, is dat nog Malibu? Wel leuk in ieder geval.

Tips voor eten… Dat is eigenlijk lastig, er is zo veel en zo veel soorten.
Maar als je van vlees houdt, is voor mij een van de favorieten voor lunch, was ‘s avonds vaak gesloten Mercado Buenos Aires in Van Nuys, Sepulveda x Saticoy, dus net ten noorden van de bergen vanuit Santa Monica.

Oh, en taartjes uitzoeken, en opsnoepen bij Porto’s, met misschien een bakje koffie er bij als je vanuit Barstow komt zit er een op Brand in Glendale. Mijn schoonfamilie is er aan verslaafd en rijden er rustig vanuit de andere kant van LA naar toe.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Bezoek LA - to do

Bericht door Martin & Marianne »

TomDB schreef:
09 jun 2022, 18:09
Een studiotour hebben we ook nog aan gedacht, doch ben ik daar niet van overtuigd. In het begin dachten we aan Universal Studios doch voor 4 personen zit je direct aan 500 euro zonder fastpass én een pretpark na een rondreis vind ik minder leuk.
Een studiotour is geen pretpark. Wij hebben geen uitgebreide verslagen ervan maar kijk voor een indruk eens in ons 2006-verslag bij 7 augustus voor Warner Bros en ons 2008-verslag bij 8 augustus voor Paramount.
Ik heb geen idee hoe druk het overal zal zijn maar ik kan me voorstellen dat juist het strand in het weekend drukker zal zijn. Toeristen kun je op elke dag tegenkomen, in het weekend zal de plaatselijke bevolking ook uitstapjes doen. Maar op de weg is het dan wellicht wat rustiger.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer