Timed entry Rocky Mountain NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Timed entry Rocky Mountain NP.

Bericht door ONYX666 »

Ik heb zojuist even getest hoe het reserveren van een timed entry gaat, maar ik zie nu dat je een time slot moet kiezen dat 2 uur geldig is. We willen een ticket inclusief Bear Lake Road. Maar nu lees ik op een site (op RMNP site vind ik het niet) dat dit betekend dat je binnen die 2 uur zowel bij RMNP naar binnen moet rijden, maar ook bij Bear Lake Road.
In ons geval gaan we bij Grand Lake-ingang naar binnen, wat wil zeggen dat we redelijk door moeten rijden om binnen die 2 uur bij Bear Lake Road zijn.

Weet iemand of dit klopt?
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door josea »

Volgens mij kun je twee verschillende opties qua tickets boeken: inclusief of exclusief Bear Lake Road. Je hebt bij beiden een tijdslot van twee uur om het park IN te rijden.
Als je dus een ticket inclusief Bear Lake Road hebt, maakt het niet uit hoe laat je daarna bij Bear Lake Road bent.

https://www.nps.gov/romo/planyourvisit/ ... system.htm
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door ONYX666 »

zie jij dat ergens op de officiele site staan dat het niet uit maakt hoe laat bij bear road ?

Ik heb alleen dit op een niet officiele site kunnen vinden :

Do I need to be in the Bear Lake Corridor during my 2-hour timed entry permit?
If you have a timed entry permit for the Bear Lake Corridor and the rest of the Rocky Mountain National Park, you need to enter the park during your 2-hour window AND be in the Bear Lake Corridor during this window as well. Rangers will be signing visitors in at the Bear Lake Kiosk to make sure you are visiting within your window. For example, if you have a Bear Lake Corridor permit for 9am – 11am, you need to enter one of the Rocky Mountain National Park entrances from 9am – 11am AND sign-in at the Bear Lake Kiosk from 9am – 11am. You may stay in the Bear Lake Corridor for as long as you like once you are signed in. This information has been confirmed by multiple rangers.
https://exploreestes.com/understanding- ... it-system/
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door josea »

Oh, wat raar; ik zie het nu ook op de site waar je de tickets kunt boeken:
https://www.recreation.gov/timed-entry/ ... t/10086911

Visitors will need to enter both the entrance to RMNP and the Bear Lake Road Corridor during their reservation window. Park entrance fees will be collected when entering the park. The reservation system will apply to all areas of the park.

Dat is wel heel vreemd; als je vanaf Grand Lake komt, moet je dus opschieten om op tijd bij Bear Lake Road te zijn?? Kun je beter vanaf Estes Park binnen komen dus….
Frian
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2018, 08:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door Frian »

Dat is inderdaad krap. Kun je niet twee timeslots kopen met wat tijd ertussen. Gebruik je de ene om binnen te komen en de tweede voor de tweede check. Of zou dat niet werken?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door ONYX666 »

weet niet of dat kan, had de vraag ook aan park zelf gevraagd en daar kreeg ik het antwoord dat ik alleen bij bear lake in het time slot zou moeten zijn. Heb ze nog even gewezen op de NPS link hierboven , maar daar nog geen antwoord op gehad
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door josea »

Frian schreef:
02 jun 2022, 13:56
Dat is inderdaad krap. Kun je niet twee timeslots kopen met wat tijd ertussen. Gebruik je de ene om binnen te komen en de tweede voor de tweede check. Of zou dat niet werken?
Dat is wel een goed idee, koop er gewoon twee :thumbup: :D
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door ONYX666 »

Ga ik proberen , weet niet hoe snel ze uitverkocht zijn
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door hemmie »

Kan dat wel? In Glacier is je pas 3 dagen geldig, maar je mag er dus ook maar 1 kopen per 3 dagen. Los daarvan heb ik nog wel morele bezwaren, echt zonde als je op die manier een plek van iemand anders afpakt. Maar goed, dat moet je natuurlijk zelf weten.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door josea »

In Rocky Mountain NP is de pas maar voor 1 dag en heb je een tijdslot om binnen te komen, bij Yosemite bijvoorbeeld is dat anders.
Maar hoezo, een ticket van iemand anders “afpakken”?
Als de regels zo zijn als ze nu zijn, en je komt vanaf Grand Lake en hebt maar één dag, dan moet je toch wel bijna twee tickets voor die dag nemen?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door hemmie »

Ja, dat snap ik wel, als die regel echt zo is heb je weinig keus. Maar als jij op een dag een 2e entry ticket reserveert die je eigenlijk niet nodig hebt ondat je er al eentje hebt, dan kan een ander die graag het park in zou willen daardoor misschien niet meer, dat vind ik dan wel "afpakken".

Maar ik zou dus verwachten dat je niet 2 tijdslots voor dezelfde dag kunt reserveren in Rocky Mountain.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door dejong89 »

Waarom ga je naar Bear Lake vanuit Grand Lake? Zou je dit niet beter kunnen plannen als je in Estes zelf zit? Dan sta je s'ochtends vroeg al bij de ingang en zo heb je meer tijd voor de Trail Ridge Road.
Je moet binnen die 2 uur namelijk bij Bear Lake naar binnen en hier wordt streng op gecontroleerd. Je krijgt een papiertje met datum en tijd en die moet je achter je ruit plakken.
Je mag wel gewoon onbeperkt het park in en uit rijden alleen dus niet op de Bear Lake road.
Once you’ve entered the park during your two-hour entry window, you can exit and re-enter the park as often as needed for the rest of the day.
Je kan inderdaad niet 2 slots reserveren op dezelfde dag. Dan zou je een 2e account moeten aanmaken. Dit hebben wij ook gedaan en het slot dat we niet gebruikte hebben we op de dag zelf geannuleerd.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door ONYX666 »

onze rondreis komt nu eenmaal zo uit om dit vanuit grand lake te doen. We komen daar na een redelijk lange rit aan en wil dit niet verlegen door naar de andere kant van het park te rijden
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt daarna niet nog een overnachting in Estes Park?
En ook geen tijd om na Bear Lake nog terug te rijden om nog wat tijd langs de Trail Ridge Road door te brengen?

Ik heb me niet verdiept in de permit maar is het Bear Lake gebied ook niet met de shuttlebus te doen zonder aparte permit?

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door hemmie »

Ik zou het even moeten opzoeken,maar volgens mij rijdt de shuttle alleen binnen dat geboed, dus dan moet je er toch eerst in komen. Alternatief is de hokers bus, maar die is niet gratis.
Terug in Texas!
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door ONYX666 »

Martin & Marianne schreef:
08 jun 2022, 18:45
Je hebt daarna niet nog een overnachting in Estes Park?
En ook geen tijd om na Bear Lake nog terug te rijden om nog wat tijd langs de Trail Ridge Road door te brengen

Marianne
Het was juist de bedoeling om trail ridge voor bear lake te doen.
We hebben daarna een overnachting in loveland. We zijn al vaker in rmnp geweest daarom maar 1 dag gepland.

We zouden natuurlijk na bear lake nog terug kunnen rijden maar dat vind ik wel verlies van veel tijd. Ik denk dat ik dan maar voor 2 permits ga
Thijs86
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 12 feb 2015, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door Thijs86 »

ONYX666 schreef:
08 jun 2022, 17:42
We komen daar na een redelijk lange rit aan en wil dit niet verlegen door naar de andere kant van het park te rijden
Is die lange rit op dezelfde dag dat je het park in wil, of overnacht je eerst in de omgeving van Grand Lake? In dat laatste geval kan je het park voor 9am binnen gaan, dat mag zonder reservering. Dan kan je de reservering voor Bear Lake later voor later op de dag maken, op het tijdslot wat jou uitkomt.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door ONYX666 »

oh dat had ik niet gezien. we slapen inderdaad in grand lake dus voor 09.00 am moet geen probleem zijn.
Dank je
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door josea »

9.00 uur?? Volgens mij is het toch 5.00 uur?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door ONYX666 »

de bear road permit is vanaf 5 am

degene zonder is vanaf 09 am

https://www.nps.gov/romo/planyourvisit/ ... system.htm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer