Timed entry Rocky Mountain NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door josea »

Ah ja, ik zie het. Weer wat geleerd… :thumbup:
En maakt de planning iets makkelijker!
Thijs86
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 12 feb 2015, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Timed entry Rocky mountain NP

Bericht door Thijs86 »

Met een aankomst vanuit het westen is de planning dan inderdaad een stukje makkelijker. Omdat de meeste mensen vanuit Estes komen is dat window van twee uur waarin je het park in mag en Bear Lake rd in mag niet zo'n issue, dat ligt vlak bij elkaar. Vanuit het westen is het heel onhandig als je eerst het hele park door moet om op tijd bij Bear Lake te zijn. Maar als tijd geen issue zou zijn zou ik de Trail Ridge rd met alle plezier wel 100x rijden zonder me te vervelen.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Timed entry Rocky Mountain NP.

Bericht door paulr »

Gisteren vanuit het westen (timber creek campground) naar westkant Estes gereden. Lang over gedaan ivm stops etc. Om 17.00 uur direct de hikers shuttle voor vandaag geboekt en vanmorgen om 09.00 uur op de bus naar Bear Lake gestapt om te wandelen. Het is best rustig in het park, geen Aziaten, weinig mensen uit Europa maar vooral Amerikanen hier. Omdat we dit als alternatief voor Yellowstone doen hadden we geen camping kunnen boeken in het park maar zitten op 10 km afstand in Hermits Park State park. Prachtig !! Kortom: een entry permit is niet echt nodig als je van de hikers shuttle gebruik maakt en dat verloopt allemaal prima !
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Timed entry Rocky Mountain NP.

Bericht door Grouchy »

Afgelopen zondag, maandag en dinsdag om 17h00 direct de Bear Lake timed entry permit geboekt. Voor elk tijdslot waren er dagelijks minimaal 130 plaatsen beschikbaar. Gekozen voor de 5h00-7h00 en 6h00-8h00 slots omdat we graag nog wat wild wilde zien, drukte voor wilde zijn & wat prettige temperaturen.
Als je meteen bij bent is het geen probleem. Na 4-5 minuten zijn de slots voor de dag erna in de morgen wel weg.

Het systeem werkt wel. Drukte viel inderdaad mee, alleen toen we terugkwamen van Sky Pond en Lake Haiyaha meepikte was het erg druk vanaf Dream lake & Nymph lake. De grootste drukte lijkt zich dan daar ook te concentreren.

Bierstadt Lake, Sky Pond, Hollowell Park, Cub Lake, Moraine Park area's waren lekker rustig.
Wel lange rijen rond 13h00-13h30 bij de entrance toen we het park verlieten.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Timed entry Rocky Mountain NP.

Bericht door frouke »

Wij verblijven komende zomer 2 nachten in Estes Park en waren van plan om vanuit Estes Park langs de Trailridge Road via Grand Lake naar ons volgende hotel te rijden (in Siverthorne of Kremmling). Ik bedacht mij net of ik op dag van uitchecken in Estes Park nog een tijdslot moet reserveren om naar onze volgende bestemming te reizen als we via de Trailridge Road willen? Alvast bedankt!

Frouke
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Timed entry Rocky Mountain NP.

Bericht door paulr »

tekst (nog) niet helemaal doorgenomen, maar laatste info vind je hier: https://www.nps.gov/romo/planyourvisit/ ... system.htm
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Timed entry Rocky Mountain NP.

Bericht door Martin & Marianne »

In principe wel, zie de NPS-site.
Als je echter voor 9 uur het park binnen rijdt is het niet nodig, zie de link die paulr heeft gegeven:
image.png
Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Timed entry Rocky Mountain NP.

Bericht door frouke »

Ok, dankjulliewel :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer