Panorama Trail (Yosemite NP)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
artemisclark
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2022, 05:10
Aantal x V.S. bezocht: 4

Panorama Trail (Yosemite NP)

Bericht door artemisclark »

Hi,

We hebben namelijk het plan om volgend voorjaar (wanneer trails open en sneeuwvrij zijn) deze samen met onze kids te doen, we wonen in Cali en kunnen dit dus makkelijk inplannen. Ze zijn dan 8 & 10 en hebben al heel wat hikes volbracht. Vooraf gaan we ook zorgen dat ze voldoende miles in de benen hebben. Graag horen we hoe jullie de dag hebben aangepakt en welke tips jullie hebben na deze te hebben afgewerkt. Of dat dit plan compleet gek is met kinderen.

Thanks.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Panorama Trail

Bericht door ONYX666 »

Wij hebben hem met onze kinderen gedaan 6 jaar geleden van 13 en 15. Deze hadden bijna geen wandel ervaring (behalve de wandelingen tijdens de reis destijds).
We hebben er ook nog lang over gedaan ondat mijn vrouw haar knie verdraaide op ongeveer 2/3 van de trail. Maar de kinderen hadden er geen moeite mee.

Is een supermooie wandeling zeker in voorjaar als de watervallen goed gevuld zijn
Laatst gewijzigd door ONYX666 op 01 jun 2022, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Panorama Trail

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij geen enkel probleem met kinderen van die leeftijd. Wij liepen hem in 2004 met onze dochters. Die waren toen 9 en 11.
Wij hadden geen wandelervaring en hebben ook niet echt iets voorbereid.
Zorg dat je voldoende drinken bij je hebt en ook wat eten. Als je moe bent op het laatst kun je beter niet de Mist Trail nemen want die is aardig steil. Neem dan de John Muir Trail. In die tijd van het jaar is de Mist Trail wel erg mooi.

Ik zou de eerste bus nemen zodat je de hele dag de tijd hebt. Jullie gaan dan in het park overnachten?

Zie hier voor onze ervaring.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer