Eten in Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ellenmarije
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2022, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Eten in Yosemite

Bericht door ellenmarije »

Hoi allemaal,

Wat zijn jullie ervaringen met eten in en rondom Curry Village? Het is ons helaas nog niet gelukt om Housekeeping Camp te boeken, dus vooralsnog willen we even een plan bedenken met de bbq plaatsen die je in het park kunt vinden. Hebben jullie iets van een koelbox meegenomen om eten in te bewaren, of is daar iets anders voor geregeld? Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik een hoop spullen moet aanschaffen, maar ik wil ook niet helemaal afhankelijk zijn van de restaurantjes in het park. Dus vandaar mijn vraag naar jullie ervaringen.

Fijne zaterdag!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eten in Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben nog nooit gebruik gemaakt van de bbq plaatsen in het park; het kan daar erg druk zijn, dus of je kunt rekenen op een plekje daar is de vraag.
Misschien kun je nog wat toelichten? Jullie hebben geen kookspullen mee? Een koelbox lijkt me sowieso onmisbaar, ook voor onderweg. Dat is altijd het eerste wat wij aanschaffen. En wij hebben ook altijd borden en bestek mee voor ontbijt en lunch. Dus dan heb je al de nodige spullen bij je.
Wat doe je de rest van de vakantie, wil je dan ook zo nu en dan barbecueën? Dan zou je de aanschaf van een bbq kunnen overwegen.

Er zijn nog veel restaurants in het park gesloten, op www.travelyosemite.com kun je zien wat er open is. In Curry Village zijn de pizza's een prima optie, voor andere mogelijkheden kun je het beste naar de Lodge gaan.

Marianne
ellenmarije
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2022, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Eten in Yosemite

Bericht door ellenmarije »

@Martin & Marianne Bedankt voor je snelle reactie! Yosemite is de enige plek waar we gaan kamperen, vandaar mijn opmerking dat ik niet heel veel wil aanschaffen. We kunnen natuurlijk wel het een en ander meebrengen van huis (je mag immers zo veel bagage mee) en een koelbox kopen vind ik ook niet erg. Maar ik heb nog niet zo’n duidelijk beeld bij de faciliteiten van het park merk ik. In ieder geval goed om te weten dat de bbq plekken over het algemeen erg druk zijn, dat is goed om rekening mee te houden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eten in Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt wel een tent, maar verder is het niet echt anders dan slapen in een motelkamer. Ik ken niemand die zonder koelbox reist in de zomer, maar als je dat niet zou willen is het ook niet nodig om alleen voor Yosemite een koelbox aan te schaffen.
Wij hebben een kampeersetje met borden, bekers en bestek, dat gaat altijd mee. Is onbreekbaar en weegt niet veel. Je kunt natuurlijk ook ter plekke wel iets aanschaffen. Ik neem aan dat je ook wel eens zelf je ontbijt maakt, of heb je verder overal hotels met ontbijt? Voor de lunch is het sowieso handig om wat spullen te hebben.

Kijk eens in bijvoorbeeld ons 2015-verslag, toen zaten we ook in Curry Village, dan kun je je een beetje een beeld vormen.

Marianne
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Eten in Yosemite

Bericht door Berry »

Wij kopen bij de Walmart altijd een propane fles en brander. Ben je voor 20-30 dollar klaar en kan je prima op koken. Het zal je verbazen hoe creatief je nog kan zijn met eenpansgerechten :wink:

Bij de Yosemite Lodge zit trouwens een prima foodcourt, hebben wij paar weken terug nog een goede burger gegeten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer