Death Valley vermijden - route.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Death Valley vermijden - route.

Bericht door deebee7 »

Hallo,

Bezig met het plannen van een camper-reis met onze 2 'kinderen' (13 en 10) voor zomer 2023. Het camperverhuurbedrijf laat niet toe om door death valley te rijden in juli en augustus. We zouden in juli gaan. Onze tijd is beperkt (3 weken) maar willen toch wel graag Yosemite/Zion/Bryce/Page/Grand canyon/Monument valley/LA doen. In LA willen we nog graag naar Universal en/of Disneyland. Dus hier iets meer tijd nodig. Ook in Las Vegas willen we zeker 2 nachten. San Fransisco hoeft niet zo, maar ja daar zullen we niet buiten kunnen gezien we zullen starten in. (met ons 2-tjes deden we san fransisco al eens aan en zien niet echt zo'n nood om met onze kinderen daar naartoe te gaan)
De kustroute tss SFR en LA hoeft niet voor ons.

Ik deed een gelijkaardige reis al eens 15 jaar geleden maar dan zonder kinderen (ook met camper).
Ik vind geen goede/snelle route tussen Yosemite en Las Vegas zonder door Death valley te rijden. Toen we 15 jaar geleden gingen, mocht je wel met de camper door death valley.
Iemand tips voor een route waar er nog een leuke tussenstop is voor de kinderen tussen Yosemite en Las Vegas (max 1 nacht)?

Bedankt!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Death valley vermijden - route

Bericht door Marcopstal »

Jammer maar helaas, die is er niet.
De kortste oplossing is via het noorden boven Death Valley en het oosten naar beneden.
Het is 580 kilometer van Lee Vining naar Vegas dus in principe zou je dat op één dag kunnen doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Death valley vermijden - route

Bericht door deebee7 »

:? Ok dus geen enkele stop waar er ook nog iets leuks te doen is voor de kinderen? Als we dan toch zo veel moeten omrijden, hoopte ik toch nog iets leuks te vinden waar we konden stoppen.
Ik begin te denken om het eerste deel van onze route met een huurauto te doen en pas in Las vegas de camper op te halen. Want dan konden we wel door death valley. Maar ik vond Yosemite campgrounds nu net zo leuk toen we dit vorige keer deden......Je hebt dan echt het gevoel in de natuur te zijn en dichtbij alle 'actie' in Yosemite zelf.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death valley vermijden - route

Bericht door Martin & Marianne »

Het is geen mooie route maar het is geen omweg, via DV is langer. Vanuit Yosemite rij je via de Tioga Pass naar Lee Vining of bijvoorbeeld June Lake, en dan de volgende dag naar Las Vegas. De oostkant van Yosemite is ook mooi, je kunt nog naar Bodie of Mono Lake.
Op weg naar Las Vegas zou je kunnen stoppen in bijvoorbeeld Beatty maar ik denk dat het niet gek is om in 1 keer door te rijden naar Las Vegas.
Ik vind geen goede/snelle route tussen Yosemite en Las Vegas zonder door Death valley te rijden.
Als ik de route van Yosemite naar Las Vegas ingeef op Google Maps geeft hij niet de route door Death Valley .

Marianne
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Death valley vermijden - route

Bericht door deebee7 »

Zou het een optie zijn om van Yosemite naar Zion te rijden? Dus niet via Las Vegas. Dan kan ik Las Vegas later op de route aandoen en de camper daar inleveren (vooraleer door te rijden naar LA)? Volgens google maps is dat 9.5 uur rijden. In 2 dagen zou dat misschien te doen zijn. Maar I6 en 375 lijken me precies niet echt aantrekkelijke routes.
Het grote voordeel van deze optie maakt dat we in Las Vegas dan in een gewoon hotel kunnen logeren en daar al de huurauto kunnen ophalen (vooraleer we richting LA trekken). We hoeven dan ook niet via Death valley.
Nadeel: 2 hele lange dagen van rijden, rijden en nog meer rijden (we hebben ook maar 1 persoon mee die zal rijden).
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Death valley vermijden - route

Bericht door Pepito »

Denk dat Yosemite - Zion wel een optie is.
Die 9,5 uur zijn gemeten vanuit Yosemite vallei?
Je kan natuurlijk 1 dag / halve dag spenderen aan de tioga Road en Mono lake en dan in de buurt van Lee Vining of Mammoth Lakes of zo overnachten.
En vanaf daar is het naar Springdale nog maar 7,5 uur.
Blijft een lange dag, voor 1 chauffeur, maar als dat je dan veel meer flexibiliteit geeft in de rest van je route is het toch niet zo gek?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death valley vermijden - route

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt natuurlijk Las Vegas later doen maar ik zou zeker niet van Yosemite in 1 keer naar Zion rijden. Je hebt toch voor de Tioga Road ook tijd nodig, daar kun je wel een volle dag voor uittrekken. Ik zou vanuit de Valley niet verder rijden dan Lee Vining. Daarna kun je wel een langere rijdag doen. Misschien zou je in Valley of Fire kunnen overnachten? Dat breekt de rit en je kunt dat park dan in de koelere en mooiste uren zien.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Death valley vermijden - route

Bericht door Marcopstal »

deebee7 schreef:
27 mei 2022, 16:28
Zou het een optie zijn om van Yosemite naar Zion te rijden?
Ik zie de meerwaarde niet. Las Vegas ligt immers op de route.
Gewoon de Tioga Road nemen en nog enkele zaken eventueel plannen aan de oostkant van de Sierra's, overnachten en de volgende dag een lange rit naar Vegas. Dat is volgens mij nog steeds de beste optie.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Death valley vermijden - route

Bericht door deebee7 »

Het voordeel ervan is dat ik dan van zodra ik in Vegas aankom de camper kan inleveren. We zouden 3 dagen in Las Vegas blijven en dan doorrijden naar LA. Dat kan dan enkel als ik dus van Yosemite naar Zion rijdt.
Rijdt ik na Yosemite eerst naar Las Vegas dan moet ik in Vegas nog een RV park zoeken met lastig transport naar alles wat we in Vegas willen doen. Als ik eerst alle NP's doe dan spaar ik toch al minstens 3 dagen camperhuur uit. Maar zijn het wel 3 extra dagen autohuur. Dus ik zou het eens moeten afwegen wat het prijsverschil is. Op zich is de route om eerst naar Vegas te gaan logischer maar met de omrijfactor (doordat ik niet door death valley mag) maakt het het toch wel wat minder interessant.
Ik bekijk het allemaal nog eens rustig en weeg opties af. Nog even tijd hé tot zomer 2023.
Bedankt voor de tips alvast!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death valley vermijden - route

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt natuurlijk wel in Las Vegas overnachten of ergens in de buurt, je rijdt er immers langs op weg naar Zion. Kijk waar een leuke camping is; en geniet van het zwembad. Ik noemde al Valley of fire, maar in Las Vegas heb je campings met meer voorzieningen. Je kunt ook kijken naar Pahrump of Beatty. Dat is dan alleen voor een tussenstop, LV kun je dan later bezoeken.
Maar als je het niet erg vindt om een uur of 8 aan een stuk te rijden dan kun je natuurlijk doorrijden naar Zion. Jullie willen geen bezoek brengen aan Valley of Fire?

Nogmaals; je hebt het nog steeds over een omweg, maar de rechtstreekse route van Yosemite/Lee Vining naar Las Vegas gaat niet door Death Valley; je hebt bovenlangs een snellere route.

Schrijf de route eens helemaal uit, in een schema per dag, dan zie je meteen hoeveel tijd je overal hebt.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer