Wandeluitrusting

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tamaraaa
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 feb 2022, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Wandeluitrusting

Bericht door Tamaraaa »

Tijdens onze rondreis zijn we van plan om een aantal (niet té lange) hikes te doen. Nu vroeg ik me alleen af of ik het red met alleen wandelschoenen, of dat wandelstokken ook echt een must zijn? Wat zouden jullie (naast veel water, een pet en zonnebrand) nog meer aanraden om mee te nemen? We zijn 25 en 26.

We gaan onder andere de volgende hikes doen:
Yosemite: Vernall Falls
Death Valley/Valley of Fire: wat kortere stukken, geen echte hikes
Zion: Scout Lookout Trail
Bryce: Navajo Loop and Queen's Garden
Capitol Reef: Cassidy Arch en Hickman Bridge
Grand Canyon: South Kiabab Trail to Cedar Ridge
Sedona: Cathedral Rock
2019: New York City
2021: Lexington, Nashville & Chicago
2022: Roadtrip westkust
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wandeluitrusting

Bericht door BJK2810 »

Het ligt er ook een beetje aan wat je gewend bent denk ik qua wandelen. Ik wandel veel en vind persoonlijk wandelstokken (maar dan wel een paar die je echt klein kunt makken en makkelijk in of aan de rugzak kunnen) vooral fijn als je veel moet afdalen op wat oneffen ondergrond. Verder heb ik altijd een voorraad blarenpleisters in de tas als ik wandel met hoogteverschillen.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wandeluitrusting

Bericht door IngridUSA »

Sokken zonder naden die hoog genoeg zijn tot boven de rand van je schoenen. Inkopper wat mij betreft, maar toch.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wandeluitrusting

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben tegenwoordig wandelstokken en dat bevalt goed, zeker bij het dalen. Maar we hebben het de jaren daarvoor altijd zonder gedaan en bijna alle wandelingen gedaan die je noemt en dat was geen probleem. Eventueel koop je ter plekke stokken mocht het je toch wel prettig lijken.
Naast veel water drinken is voldoende (zout) eten ook belangrijk

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Wandeluitrusting

Bericht door Felicitas »

Waarschijnlijk zul je de weg niet kwijtraken op de genoemde trails, maar ik zou voor de zekerheid toch wel iets van wandelnavigatie en/of kaart meenemen. Zie dit topic waar iemand het juiste pad niet meer kon vinden.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7933
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wandeluitrusting

Bericht door Pete.Z »

Wandelstokken zijn niet echt noodzakelijk, echt goeie schoenen zijn wel belangrijk. Dus geen sportschoenen, maar echte stevige wandelschoenen.
En het allerbelangrijkst, je gezonde verstand.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wandeluitrusting

Bericht door Mrvanilla »

Ik vind wandelschoenen niet fijn. Vaak te zwaar en voor de meeste ‘makkelijke’ trails ook niet nodig mijn inziens. Sneakers is weer het andere uiterste: het kan, en je ziet er ook een hoop mensen op wandelen, maar dan neem je een klein risico.

Ik gebruik zelf trail runners. Dat zijn lichte, doch stevige sportschoenen met een grof en hard profiel, zodat je grip hebt. Mocht je geen natte voeten willen dan zijn die ook verkrijgbaar met goretex.

Bekende merken voor dit soort schoenen zijn Salomon, Mammut, Altra, Hoka. Maar de meeste grote outdoor merken hebben ze tegenwoordig. Ik vind ze heerlijk omdat ze licht zijn, prettig om de voet zitten en je minder hoeft te letten op wat voor sokken je draagt.

Stokken zijn voor de wandelingen die jij noemt niet nodig. Alleen als je veel en lang moet afdalen of in de sneeuw moet wandelen bied dat meerwaarde.

Niet onbelangrijk; een goede daypack. Niets zo vreselijk als pijnlijke schouders halverwege je wandeling.

Mijn favoriete merk: Osprey. In alle soorten en maten.

Succes!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Wandeluitrusting

Bericht door markro »

Meenemen: inderdaad veel water, meer dan dat je thuis gewend ben om te drinken en drink voordat je een droge mond hebt of dorst hebt. Tijdens de wandeling regelmatig kleine slokken nemen. Neem ook iets zouts mee, zoals een zakje chips. Je verliest door het droge klimaat veel vocht met daarin zouten, zelfs zonder te transpireren. En zorg voor iets anders om te eten. Wij nemen altijd een stel granola-repen mee in de rugtas.
Te koop bij o.a. de Walmart; voorbeelden: https://www.walmart.com/browse/food/ene ... 87_1044154
Ons bevallen de granola-repen van het merk Nature Valley altijd goed, te verkrijgen in veel smaken.

Betreffende een pet: een hoed met brede rand vind ik prettiger dan een pet. De zon brand er goed en bij het dragen van een pet zijn de oren en de nek onbedekt. Bij een hoed heb je meer bescherming.
Voorbeeld: https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... R-p-302968
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7933
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wandeluitrusting

Bericht door Pete.Z »

Ik gebruik inderdaad zelf ook trailrunners voor de makkelijkere wandelingen, op dit ogenblik heb ik de Salomon Speedcross 5, geweldige lage schoen met heel veel grip. Maar dat valt voor mij dus onder de goede schoenen waarmee je ook veilig kan afdalen als het wat steiler is en op een losse ondergrond.
Maar je komt mensen tegen op tennisschoenen of zelfs teenslippers….. :shock:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wandeluitrusting

Bericht door PSVwally »

Ik kwam in Zion een gast tegen op de angels landing trail met teenslippers en hij droeg een baby in zn handen....

Goede schoenen zijn voor mij wel een must. Ik draag ook liever lage sportschoenen of trailrunners met wat meer grip dan 'zware' wandelschoenen. Ik ben ooit eens op gewone sneakers naar het hollywoodsign gelopen, deels verhard, deels gravel en grind en deels zand, en ik had ineens blaren..

Verder behalve een pet ook goede zonnebrand. Ben richting San Diego bij lake Poway naar de potato chip rock gelopen, iets van 10mile op en neer, en werd de volgende ochtend wakker met een knalrode nek (duurde even voordat ik door kreeg hoe erg dat verbrand was, ondanks dat ik dacht me goed te hebben ingesmeerd. Neem dat ook zeker mee
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wandeluitrusting

Bericht door paul-s83 »

PSVwally schreef:
11 mei 2022, 06:56
Ik kwam in Zion een gast tegen op de angels landing trail met teenslippers en hij droeg een baby in zn handen....
Wij dragen onze dochter van bijna 2 in een rugdrager en dat vinden die amerikanen al prachtig om te zien. Zo raakte ik vorige week in Zion op de Riverside walk aan de praat met een amerikaan hierover, en zei toen dat het prima te doen is, maar dat de Angels Landing op deze manier wel wat pittig was 😂.

En toen vertelde hij mij exact hetzelfde verhaal van die vent met zijn slippers en een baby op Angels Landing…
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wandeluitrusting

Bericht door Coyote Buttes »

@BJK2810 Als je blarenpleisters nodig hebt, heb je echt geen goede schoenen. Daar zou je eens naar kunnen kijken. Voeten zijn belangrijk.
Gebruikersavatar
Davina
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wandeluitrusting

Bericht door Davina »

Hahaha wij zijn die mensen die gerust op sneakers of birckenstocks gaan hiken. Angels Landing, Observation Point etc op deze manier gedaan. Prima te doen.
Het gaat er vooral om dat jij loopt op schoenen die voor jou comfortabel zitten.
Veel water meenemen is wel een must!
New York & Florida 2017: http://keyners2017.blogspot.nl
Hong Kong & Bali 2018: https://keynershongkong2018.blogspot.com
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wandeluitrusting

Bericht door dejong89 »

Wij kwamen er een tegen die met jurk, designtas en sneakers door de sneeuw naar Emerald Lake wilde gaan wandelen. Er lag sneeuw

succes! :mrgreen:

Al... Wij zijn zelf ook niet helemaal heilig. Onze 1e rondreis was in 2016 en we besloten om in de Grand Canyon te gaan wandelen. Het plan was tot aan Oeh Ah point en dan weer terug. Naïef als we waren namen we 4 flesjes water mee van 500ml. De heenweg ging goed. Zo goed zelfs dat we niet hadden opgelet en door zijn gelopen tot aan Skeleton point en toen dachten we : Ooohh, we kunnen nog wel wat verder want het gaat zo makkelijk maar toen moesten we weer naar boven.. Met 30 graden, zonder schaduw... water bijna op... uiteindelijk zijn we een Amerikaans gezin tegen gekomen en die hebben we aangesproken dat onze watervoorraad wat problematisch begon te worden. We kregen extra water en zijn samen met hun naar boven gelopen. Het was een leerzame ervaring en sindsdien zijn we nooit meer in de problemen gekomen :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
munez
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 okt 2013, 19:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wandeluitrusting

Bericht door munez »

Is een camelbak van bij Decathlon een goed idee om mee te nemen? Of begint 't water op een zeker moment te koken halverwege de wandeling... :D Zijn van plan om begin oktober wat NP's in Arizona en Utah te gaan doen... Lijkt me zo onhandig lopen met een rugzak vol flessen die onhandig van links naar rechts over je rug zitten te schuren... Mag ik vragen hoeveel liter water jullie zo meenemen op een hike? Drinken jullie een liter per uur? Stel dat 't bloed heet is...
2005 New York
2006 New York
2014 Californië Classic Route
2017 Florida Classic Route
2019 New York
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wandeluitrusting

Bericht door IngridUSA »

Er zitten toch geen flessen in een drinkrugzak? Dat is nou net het verschil met een gewone rugzak, of mis ik nu iets. Die drinkrugzakken vind ik op zich wel handig hoor. Je kunt makkelijker drinken tijdens het lopen.
Gebruikersavatar
munez
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 okt 2013, 19:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wandeluitrusting

Bericht door munez »

Dat was mijn vergelijking... :D Dat een camelbak makkelijker loopt dan een gewone rugzak vol plastieken flesjes... :D En beter voor het milieu! :thumbup:
2005 New York
2006 New York
2014 Californië Classic Route
2017 Florida Classic Route
2019 New York
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wandeluitrusting

Bericht door IngridUSA »

Ah… nu lees ik het beter 😊
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wandeluitrusting

Bericht door Mrvanilla »

Ik gebruik het Osprey 3L watersysteem. Via magneet makkelijk met vrijwel elke rugzak te gebruiken. Fijne slang en drinktuitje. Water blijft lekker koel hoor.
97049933-CFDC-4401-9958-B7C60E5095F7.jpeg

Afhankelijk van de afstand en hitte neem ik dus 3L water mee en een flinke beker Getorade of iets dergelijks.
Groetjes,
Daniel
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Wandeluitrusting

Bericht door kwarktaart »

@Mrvanilla ik heb dit nog nooit gezien (sorry, ben nog een leek), maar deze zomer gaan we met ons gezin van vijf aardig wat wandelen op warme dagen en ik maak me eigenlijk een beetje zorgen over hoeveel water we mee moeten nemen. Ik lees vier liter per persoon per dag.
Is wat jij gebruikt ideaal voor ons allemaal (ook mijn zoons tussen de 11 en 17) of zijn er andere opties? Belangrijk vind ik uiteraard dat we niet zonder water komen te zitten, dat t redelijk gekoeld blijft en dat we niet onwijs lopen te zeulen met flessen water… vier liter p.p… ik hoor mijn kinderen nu al klagen als de dat moeten dragen 8)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer