Waar in LA? (op zoek naar een hotel)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Waar in LA? (op zoek naar een hotel)

Bericht door BJK2810 »

Dag allemaal,

In juli gaan wij met onze 3 tieners voor 5,5 week naar Amerika voor een combi-rondreis Westkust/Florida. Nu hebben we gisteren gehoord dat onze heenvlucht geannuleerd is en deze was alleen om te boeken naar een dag eerder. We zouden zondagavond aankomen en komen nu zaterdagmiddag aan in LA. Op maandagochtend halen we onze auto heel vroeg op (bij LAX Hilton, die in het weekend gesloten is).
Ik ben nu op zoek naar een hotel, op in ieder geval de zaterdag (en wellicht de zondag), waar we LA kunnen verkennen, maar dan zonder de auto. Hebben jullie een tip voor een bepaalde buurt/ hotel?
De rest van ons verblijf in LA zitten we in een hotel in Glendale (maar dan hebben we de beschikking over een auto).
Laatst gewijzigd door markro op 08 mei 2022, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel voor de duidelijkheid aangepast.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Waar in LA?

Bericht door Martin & Marianne »

Je bedoelt dat je vanuit je hotel lopend iets wilt ondernemen? En dan met een taxi of uber naar je hotel?
Ik denk dat Santa Monica niet gek is. Je kunt naar het strand en naar de pier of je huurt fietsen om naar Venice Beach te gaan.
Als je echt LA wilt verkennen die dag zou ik meteen na aankomst voor die dag een auto huren. Dan kun je ook met de auto naar het hotel rijden en naar het Hilton. Je bent dan een stuk flexibeler.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Waar in LA?

Bericht door Marcopstal »

Marina del Rey is vlakbij de luchthaven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Waar in LA?

Bericht door Pete.Z »

Kan je niet de boeking voor je auto omzetten naar de zaterdag, en dan op het vliegveld? Heb je gelijk een auto, en dat is echt wel nodig in LA.
rick76
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2021, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Waar in LA? (op zoek naar een hotel)

Bericht door rick76 »

https://www.booking.com/hotel/us/surest ... ca.nl.html

Dit hotel heb ik uitgezocht. Reden is gratis parkeren, vlakbij de rondweg en dicht in de buurt van de stranden. Ook meegenomen is het gratis ontbijt. Je hebt dan altijd wat om de dag mee te beginnen. Verder zijn de reviews goed.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Waar in LA? (op zoek naar een hotel)

Bericht door Martin & Marianne »

@rick76 Dat lijkt wel heel erg veel op de Travelodge waar wij in 2017 zaten. Is dus nu blijkbaar een Best Western. Het is ons prima bevallen, maar zonder auto zit je daar toch te ver van het strand en het centrum van Santa Monica af.

Marina del Rey is ook een mogelijkheid; wij hebben daar ook al een paar keer overnacht. Wij hadden toen een hotel (was eerst een HIE, toen een Best Western, en heet nu blijkbaar The Kinney) waar je fietsen kon huren. Erg leuk om dan naar Venice Beach te gaan en naar Santa Monica.

@BJK2810 Ik neem aan dat je wel hebt gekeken naar de mogelijkheid om de auto een dag eerder op te halen en dan op LAX? Ben je dan veel duurder uit? Anders is dat natuurlijk de eenvoudigste optie.

Marianne
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Waar in LA? (op zoek naar een hotel)

Bericht door BJK2810 »

We hebben inderdaad gekeken of we de reservering kunnen wijzigingen, maar de locatie waar wij huren is buiten het vliegveld (dat scheelde echt 800 euro ofzo) en is gesloten op zaterdagmiddag en zondag de hele dag. Dus dat is geen optie. Maar ik denk inderdaad dat wij dan gaan voor de optie van een auto huren voor 24 uur vanaf zondagochtend. Dan hebben we die dag gewoon extra om LA te verkennen.Ik doe dan de eerste nacht een hotel bij het vliegveld zodat we zondagochtend makkelijk naar de autoverhuur kunnen en we rijden dan wel terug om de auto's om te wisselen op maandag. We hebben immers toch 1,5 dag extra in LA.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 882
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Waar in LA? (op zoek naar een hotel)

Bericht door Tantelotje »

Waarom huur je niet een auto vanaf aankomst op zaterdag? Dan hoef je ook niet met een shuttle van het vliegveld naar het hotel, en de volgende dag van het hotel terug naar het vliegveld om daar in de shuttle naar de autoverhuurder te gaan.

Vanuit je vliegtuig zo de shuttle in naar de autoverhuurder en voor 2 dagen een auto huren (die lever je toch eerder op de dag in dan dat je hem ophaalt, dus meer dan 2 dagen zal het niet zijn) en op maandagmorgen even heen en weer rijden naar de andere verhuurlocatie.
Het lijkt me ook niet zo leuk om een hele zaterdagmiddag (en avond) door te brengen in/rondom een vliegtuighotel.
Met een auto kun je lekker ergens gaan eten of alvast op onderzoek uit.
AstridenCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 feb 2020, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Waar in LA? (op zoek naar een hotel)

Bericht door AstridenCo »

Ik lees even mee..
Zoek nog een hotel in LA voor 3 nachten.. Geen idee wel locatie handig is. Al zo veel sites bekeken maar ik zie het niet meer. We hebben een auto.
We willen max 800-1000,- kwijt zijn voor 3 nachten (vind ik nog veel.. maar het is LA..).
Tips?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Waar in LA? (op zoek naar een hotel)

Bericht door Martin & Marianne »

@Astrid&Co Is de BW in Santa Monica die hier genoemd is niets voor jullie?
Kijk eens op www.bestwestern.com voor meer mogelijkheden. De afstanden in LA zijn groot dus eigenlijk maakt het weinig uit waar je zit, je moet toch veel rijden.
Onder de 200 dollar per nacht moet lukken. Als ANWB lid kun je bij BW gebruik maken van de AAA korting, dat scheelt ook weer.

Marianne
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Waar in LA? (op zoek naar een hotel)

Bericht door DennisS »

Shore Hotel Santa Monica (recht tegenover de Santa Monica Pier.... probeer te boeken via hotwire. Wij slapen er ook deze zomer en was nog goed betaalbaar enkele weken geleden.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Waar in LA? (op zoek naar een hotel)

Bericht door BJK2810 »

AstridenCo schreef:
09 mei 2022, 21:28
Ik lees even mee..
Zoek nog een hotel in LA voor 3 nachten.. Geen idee wel locatie handig is. Al zo veel sites bekeken maar ik zie het niet meer. We hebben een auto.
We willen max 800-1000,- kwijt zijn voor 3 nachten (vind ik nog veel.. maar het is LA..).
Tips?
Wij hebben onze overige 4 nachten in LA (zitten er nu dus 5) een overnachting geboekt in Glendale in de Vagabond Inn. Als je daar nu 3 nachten boekt kom je op ongeveer 520 euro. Hele redelijk prijs.

We hebben uiteindelijk het best western bij het vliegveld geboekt en van zondag tot maandag een auto gehuurd.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Waar in LA? (op zoek naar een hotel)

Bericht door Coyote »

Heb je hier op het forum al eens gekeken bij de Hotels & Campings beoordelingen op het forum? Voor Los Angeles zijn veel motels beoordeeld, wellicht doe je nog ideeën op?

Ik verbleef in Los Angeles vaak bij de Travelodge in Hollywood (Vermont/Sunset). Helaas is dit motel begin dit jaar gesloten (begin december sliep ik er nog). Vanuit hier kon je eenvoudig uitstapjes maken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Lrj15
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:30
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zeeland

Re: Waar in LA? (op zoek naar een hotel)

Bericht door Lrj15 »

In 2018 zaten wij in Hollywood Orchid Suites, vlak achter het hele circus van Hollywood Boulevard, maar toch heel rustig. heel goed bevallen, veel ruimte. wel ver van de kust, maar wel weer heel dicht bij Hollywood en bv opstap van Hop on Hop off bussen. https://www.expedia.nl/Los-Angeles-Hote ... .Hotelinfo toen heel betaalbaar, afgesloten garage (let op de auto mag niet te hoog zijn)
Fl🐊NY🗽NJ-CA🌴AZ🌵NV-UT-TX🤠-NM-OK. Okt 2023: Washington DC
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Waar in LA? (op zoek naar een hotel)

Bericht door Harry »

Dat hotel is sinds december 2020 permanent gesloten. :wink:
Gebruikersavatar
Lrj15
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:30
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zeeland

Re: Waar in LA? (op zoek naar een hotel)

Bericht door Lrj15 »

:oops: ow, dat is stom dat ik dat niet zelf gezien heb. Maar t was wel een fijn hotel :D
Fl🐊NY🗽NJ-CA🌴AZ🌵NV-UT-TX🤠-NM-OK. Okt 2023: Washington DC
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Waar in LA? (op zoek naar een hotel)

Bericht door Rik- »

Wij hebben wel eens in Carmel hotel geslapen in Santa Monica.
Was er wel tevreden over, en je ligt echt direct aan de pier.
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
AstridenCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 feb 2020, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Waar in LA? (op zoek naar een hotel)

Bericht door AstridenCo »

Bedankt voor de tips! Het geeft weer wat handvatten om verder te zoeken komend weekend.
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Waar in LA? (op zoek naar een hotel)

Bericht door Saskia45 »

wij zaten hier (aan het einde van de reis):
Comfort Inn Santa Monica - West Los Angeles
auto niet gebruikt (in hun garage geparkeerd), met de bus naar de pier, fietsen gehuurd bij Bikes and hikes op de Santa Monica blvd 8250 in LA en naar Venice beach gefietst. hotel heeft een zwembadje, eten op de pier, winkelen kan ook bij de pier.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer