Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bezoek Universal Studios in Los Angeles.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
santon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bezoek Universal Studios in Los Angeles.

Bericht door santon »

Hallo allemaal,
Wij maken in november een tour van LV naar SF en via de kust naar LA. In LA zouden we o.a. Universal Studios willen bezoeken.
We willen eigenlijk liever niet met de auto in LA rondrijden, want ik heb al gelezen dat het verkeer daar best wel hectisch is.
Wat doen we volgens jullie best?

Ik had volgende opties:
- vanuit Santa Barbara met de auto naar US on daarna de auto in te leveren op LAX en verder alles te doen met een hop-on-hop-off bus (maar dan moeten we nog door LA),
- vanuit Santa Barbara recht naar LAX - auto inleveren en ander vervoer nemen naar US (is metro een goed idee? of zijn er andere opties?).

... of zijn er volgens jullie nog andere opties?
Ik lees het graag.
Alvast bedankt, groetjes.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: bezoek universal studios

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou in LA niet zonder auto willen. Ga ja maar 1 dag maar LA, dus alleen voor Universal? En wil je dan bij LAX overnachten?

Je hebt het nu over november. In je routetopic had je het over september/oktober. Dat maakt voor de route nog wel wat verschil. Sowieso wel goed (en fijn voor degenen die willen helpen!) om nog even te reageren in je routetopic. :thumbup:

Marianne
santon
Amerika-ontdekker

Bericht door santon »

Martin & Marianne schreef:
28 apr 2022, 09:52
k zou in LA niet zonder auto willen. Ga ja maar 1 dag maar LA, dus alleen voor Universal? En wil je dan bij LAX overnachten?

Je hebt het nu over november. In je routetopic had je het over september/oktober. Dat maakt voor de route nog wel wat verschil. Sowieso jammer dat je niet meer hebt gereageerd in je routetopic
Hoi Marianne,
Ik weet idd nog niet zeker of mijn verlof zal goedgekeurd worden voor sept/okt...indien niet zal het nov worden...

We zijn 3 dagen in La (als mijn verlof wordt goedgekeurd zoals gevraagd (23 dagen). Op die 3 dagen zouden we het volgende willen doen:
- US
- Warner Bros
- Venice Beach en Santa Monica
- Hop-on-hop-off door de stad (Rodeo Drive - Chinese Theatre - Farmers Market - enz.)

Waar we gaan overnachten weten we nog niet...zal afhangen van bereikbaarheid en veiligheid...dus tips zijn welkom...

De reden dat ik niet meer gereageerd heb in mijn routetopic is gewoon omdat ik net 6 dagen gewerkt heb en nagenoeg geen tijd heb gehad om verder te werken aan mijn planning...

Ben vandaag de volle 1 dagen thuis en vanaf morgen weer een reeks nachten... :thumbup:
Groetjes
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik heb zelf in alle drie deze steden (LV, SF, LA) gereden.'
Als je in SF en LV kan rijden, kan je dat ook in LA. Het hectische van het verkeer in Los Angeles zit hem vooral in de opstoppingen en files op de grote Interstates. Waaronder de routes richting LAX. Dus je krijgt er toch mee te maken.
LA is geen stad die ik zonder -eigen- auto zou willen bezoeken; het OV is weinig ontwikkeld. Eerlijk gezegd geen idee waar de hop-on-hop-off bus allemaal komt en hoe vaak. Ik zou toch lekker met de huurauto blijven rijden in LA en deze pas inleveren zodra je naar LAX gaat voor de terugvlucht.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Amathanio
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Amathanio »

Het verkeer in LA valt echt goed mee hoor. Zeker de plaatsen die je wil bezoeken liggen vrij dicht bij autosnelwegen.
Ik zie dat je ook van België bent, ik rij liever daar dan in sommige Belgische steden hoor. :)
Ik heb enkele jaren terug ongeveer hetzelfde gedaan als jouw planning. Wij verbleven in Burbank, op wandelafstand (amper een halve kilometer) van Warner Bros. Van daar is het 10min rijden naar Universal en ook maar 15min rijden naar Hollywood Boulevard, moest je daar interesse in hebben.
Venice Beach en Santa Monica hebben we ook gedaan, dat is dan iets langer rijden maar valt goed mee.
Indien je toch andere dingen wil doen zoals bv Disney, dan is Burbank misschien minder geschikt.
2024 Las Vegas Fire Observers CCFD
2023 Orlando Themeparks
2019 Las Vegas/Los Angeles Monster Jam - Themeparks
2017 Miami/Orlando UMF - Themeparks
2016 Orlando/Miami Themeparks
2014 Las Vegas /Los Angeles Themeparks
2012 Las Vegas Monster Jam
2011 Las Vegas Monster Jam
santon
Amerika-ontdekker

Bericht door santon »

Mss het er dan toch maar op wagen... LA met de auto...gaat mss nog beter vooruit dan op de antwerpse ring :)
Burbank ook geen slecht idee!!!
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Burbank ligt gunstig t.o.v. Universal Studio's. Wij sliepen in 2018 in de Safari Inn en dat was 4 mijl van de Studio's.
Het is inderdaad druk in LA qua verkeer, maar het is goed te doen hoor.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik zou niet weten hoe ik het in LA zonder auto zou doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
santon
Amerika-ontdekker

Bericht door santon »

Wij hebben al een groot deel van Spanje, Portugal, Schotland en Frankrijk doorkruist met het openbaar vervoer en in juni beginnen we aan het zuiden van de UK met de trein en de bus...openbaar vervoer in Europa kent geen geheimen meer voor ons...Amerika, behalve 2x NY nog nooit geweest,...maar ik heb ondertussen begrepen dat we daar wel echt een auto nodig hebben...all is big and great, dus tja we zullen niet anders kunnen...Groetjes Sandra
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, het Amerikaanse openbaar vervoer is niet te vergelijken met het Europese.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezoek Universal Studios in Los Angeles.

Bericht door jill1234 »

Wij zaten in LA in Holiday Inn Burbank; ideaal, fijn zwembad en goede locatie. Wij hebben een uber genomen naar Universal; dit was goedkoper dan parkeren daar met onze huurauto ;-)
Wij hebben een camperreis gedaan, camper ingeleverd in LA en toen nog 2 dagen auto gehuurd; vanuit Burbank hebben we Hollywood en Beverly Hills bezocht en de dag er na Universal. Naar het vliegveld is wel nog best een eindje, maar onderweg daarheen hebben we nog de begraafplaats bezocht waar Michael Jackson ligt.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Rik-
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Rik- »

Een Uber nemen naar Universal is zeker een goede tip. Deden wij ook, goedkoper dan de parking.
En je bent dan even zelf niet aan het rijden in het drukke LA, als je dat niet prettig vindt.

Tip: kijk ook even op de site van Universal zelf als je tickets besteld. Wij kregen op die manier een uur voor publieke opening toegang tot het Harry Potter gebied, en attracties, waar je later vaak erg lang voor moet wachten.
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Li3kuhhh
Amerika-newbie

Bericht door Li3kuhhh »

Wij willen in juni ook een bezoek gaan brengen aan Universal. Zijn er tips voor het wel of niet nemen van een Express ticket. Is dit de moeite waard of red je het zonder ook?
Amathanio
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Amathanio »

Li3kuhhh schreef:
03 mei 2022, 10:22
Wij willen in juni ook een bezoek gaan brengen aan Universal. Zijn er tips voor het wel of niet nemen van een Express ticket. Is dit de moeite waard of red je het zonder ook?
In Juni kan het vrij druk zijn. Zeker in het weekend. Als je alles wil doen zal je waarschijnlijk 2 dagen nodig hebben. Ofwel één dag met Express Pass. Het verschil in prijs is niet zoveel. De volgende keer dat ik ga zal ik Express Pass nemen. Liever één dag goed vooruit gaan dan 2 dagen grotendeels in wachtrijen staan. Let wel, je kan je pass maar één keer gebruiken per attractie.
2024 Las Vegas Fire Observers CCFD
2023 Orlando Themeparks
2019 Las Vegas/Los Angeles Monster Jam - Themeparks
2017 Miami/Orlando UMF - Themeparks
2016 Orlando/Miami Themeparks
2014 Las Vegas /Los Angeles Themeparks
2012 Las Vegas Monster Jam
2011 Las Vegas Monster Jam
Gilster
Amerika-ontdekker

Bericht door Gilster »

Zou zeker voor een Express pass gaan (je kan kiezen voor 1x per attractie of unlimited; zou gewoon 1x per attractie doen). Voorbeeld toen wij gingen (zowel in juli als oktober); wachttijd bij Jurassic Park was 2uur, wij waren met express pass binnen 5minuten aan de beurt. Bovendien... bij de shows heb je betere plekken en mag je eerder naar binnen.
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

Net ook even zitten te kijken. Gewoon ticket op "onze dag" = $134, extra kosten Express = $125. Ik snap de voordelen, maar ik vind het nogal een verschilletje... Maar goed, als je 2x zoveel kan doen op een dag...tja.
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Big-AL
Amerika-ontdekker

Bericht door Big-AL »

Ik heb deze pas gekocht in 2019. Scheelt veel geld en veel verschillende locaties te bezoeken.

https://gocity.com/los-angeles/en-us/pr ... -inclusive
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben in het verleden ook wel een Express Pass, heette toen Front of Line ticket, gekocht, maar de laatste keer dat we gingen in het hoogseizoen was in 2014 en toen was het al zoveel duurder geworden en was het ticket behoorlijk uitgekleed, dat we het niet gedaan hebben. De wachttijden waren, behalve bij de Simpsons, niet extreem lang. Ga vroeg en eerst naar de meest populaire attracties en doe in de middag dan de rest. Dat scheelt al een hoop. Wij begonnen met de Backlot tram en hebben toen de attracties beneden gedaan en daarna boven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer