Drone meenemen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Peter & Paula
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 28 okt 2007, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Mijdrecht

Drone meenemen

Bericht door Peter & Paula »

goedemiddag forumleden,
We gaan in juli weer eens naar het westen van Amerika.
Mag er gevlogen worden met een drone?
We gaan de beroemde parken bezoeken en kunnen ons voorstellen, dat het in de nationale parken verboden is.
Vragen ons af, of we de drone dan zullen meenemen.
Iemand ervaring hiermee?

gr. Paula en Peter
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - nieuwe Moturis camper naar Salt Lake City gebracht
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Drone meenemen

Bericht door mtl »

De regels zijn de laatste jaren strenger geworden. Ik zou die drone thuis laten als ik jullie was.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Drone meenemen

Bericht door kalaman »

We hebben vroeger heel wat video's gemaakt met de drone, zelfs in de Nationale Parken, nadat we uiteraard toestemming gekregen hadden van de Rangers. We waren er nooit in de zomer en hebben enkel gevlogen in de winter en april toen het low season was en het wildlife niet op liefdespad was.
Ik spreek ook van 2012-13-14. Later hebben we nooit meer gevlogen omdat het zo goed als overal verboden is. Je moet de drone trouwens ook op voorhand registreren er is er een grote kans dat ze er naar vragen bij het binnenkomen van de VS.
Mijn zoon won in 2014 trouwens de GoPro Video Award voor zijn video "Wild Utah from Above". Je kan al de video's zien op onze website of op https://www.youtube.com/user/sandbox2ofcrysis. Ik voeg er nogmaals aan toe dat we over zowat 10 jaar geleden spreken en de kwaliteit in niets te vergelijken is met het heden. Mijn zoon is trouwens ondertussen professioneel dronepiloot.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Drone meenemen

Bericht door Big Al »

Informatie van de federale overheid over het registreren van drones: https://www.faa.gov/uas/getting_started/register_drone/
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Drone meenemen

Bericht door Motion »

Het is heel erg afhankelijk van welke drone je meeneemt en of je puur voor je eigen plezier vliegt.

Bij een drone die lichter is dan 250 gram (0.55 lbs) EN als je alleen voor je eigen plezier vliegt (dus niet commercieel) is er geen registratie nodig.
Een TRUST test doen is wel verplicht zodat je op de hoogte bent van de regels. Dit kan online, is gratis en je krijgt een certificaat.

Verder mag je inderdaad niet vliegen in NP's. Gelukkig nog wel op veel andere plekken (denk aan BLM land etc), maar verdiep je er even in. Er is een handige app B4UFLY van de FAA waarin je kan zien wat de restricties zijn op je locatie.

Dus: thuis laten is wat overdreven, als je een beetje moeite doet is er nog steeds genoeg te vliegen denk ik.
Laatst gewijzigd door Motion op 05 mei 2022, 10:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Drone meenemen

Bericht door Big Al »

Motion schreef:
04 mei 2022, 11:53
250 gram (55 lbs)
Volgens mij moet het 25 kg zijn.

Dit is wellicht handig: Official FAA User Identification Tool

Als je de video's op het internet wil publiceren is het oppassen geblazen. Je mag er niets mee verdienen, direct of indirect. Voor degenen onder de forumbezoekers die ooit nog naar de VS willen emigreren zou het vliegen onder de uitzondering ook nog problemen kunnen opleveren als de video's op het internet staan.

Achtergrond: https://www.droneblog.com/do-i-need-a-d ... n-youtube/
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Drone meenemen

Bericht door Motion »

ik had een foutje gemaakt met de lbs, dit moet 0.55 zijn, aangepast.
All drones must be registered, except those that weigh 0.55 pounds or less (less than 250 grams) and are flown exclusively under the Exception for Recreational Flyers.
bron: https://www.faa.gov/uas/getting_started/register_drone/

De verwarring ontstaat doordat 25 kg wel genoemd wordt, omdat je boven 25 kg weer een andere registratie nodig hebt. 25 kg voor een drone is erg veel :lol:

Maar de voorwaarde is duidelijk: je mag er op geen enkele manier geld aan verdienen, puur voor je eigen plezier.
En de TRUST test blijkt verplicht te zijn, maar laat je daardoor niet weerhouden, het kost je ongeveer een half uurtje, en is meer een test of je logisch kan nadenken :lol:
dit kan je (gratis) bijvoorbeeld hier doen: https://uavcoach.com/faa-recreational-drone-training/
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Drone meenemen

Bericht door Big Al »

Gaat het bij de grens van 250 gram niet om registratie vs zonder registratie vliegen?

Boven de grens van 55 lbs (25 kg) wordt het volgens mij altijd als commercieel gezien, wat een soort brevet vereist. Onder de 25 kg kan het nog steeds als commercieel gezien worden als er een doel is voor het vliegen - zelfs het maken van foto's van een sinterklaasoptocht (jazeker - die hebben we hier ook) kan commercieel zijn als de foto's (later) gebruikt worden voor bijvoorbeeld het blaadje van de lokale Nederlandse club (ook als je daar geen vergoeding voor krijgt).

Mocht je over de parade vliegen dan ben je waarschijnlijk in overtreding van de wet - zeker als je geen brevet hebt.
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Drone meenemen

Bericht door Motion »

Ja, mijn punt is dan ook dat je met de juiste drone (bijvoorbeeld een dji mini 1 of 2) alleen even de TRUST test hoeft te doen en je mag vliegen.

Nee, je mag dan inderdaad niet overal vliegen, je mag niet boven mensen vliegen en het moet puur voor je eigen plezier zijn (voor jezelf en niet commercieel).

Dus het kan wel, met de juiste drone en als je even oplet wat de regels zijn.
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Drone meenemen

Bericht door paul-s83 »

Zijn nu in de USA en heb in 6 weken tijd geen drone gezien. Dat zegt genoeg lijkt mij. Ik zou de drone lekker thuis laten.
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Drone meenemen

Bericht door Motion »

De vraag was: mag het? heeft iemand ervaring?

om dan te gaan vermelden dat je er geen gezien hebt en dat jij hem lekker thuis zou laten (terwijl je geen drone hebt)... :roll:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Drone meenemen

Bericht door mtl »

Wellicht dat Peter en Paula zelf even moeten uitzoeken in hoeverre het mogelijk is en of het de moeite waard is?
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Drone meenemen

Bericht door Motion »

Big Al en ik hebben volgens mij vrij uitgebreid verteld wat er mogelijk is.

Wat rest is ieders eigen overweging of het de moeite waard is :thumbup:
KatoDe
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2022, 21:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Drone meenemen

Bericht door KatoDe »

@Peter & Paula En ga je hem nu meenemen? Wij vertrekken ook eind juli en ik ben ook erg aan het twijfelen om onze DJI MINI mee te nemen. Ik denk toch dat het de moeite is om buiten de parken te filmen.
mblokland
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 17 jun 2013, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Drone meenemen

Bericht door mblokland »

Wij hebben al drie maal onze drone meegenomen en zou dit ook zeker adviseren te doen aangezien Panorama foto’s vanuit de lucht met niks te vergelijken is en er voldoende plekken zijn waar het wel toegestaan is.
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Drone meenemen

Bericht door Fam. Rosmalen »

Wij vertrekken 10 augustus en wij twijfelen nog om de drone mee te nemen. Hopelijk delen jullie de ervaringen en kan ik een goede afweging maken om hem wel of niet mee te nemen.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Drone meenemen

Bericht door Inges »

Als wij alleen maar NP's bezoeken neem ik hem meestal niet mee omdat je daar niet mag vliegen. In steden natuurlijk ook niet. Maar wij gaan volgend jaar zomer 3.5 week naar Vancouver Island. Dan neem ik hem wel mee (een mini drone). Voor ons is het dus afhankelijk van wat voor reis we maken.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
vulcanizer
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2022, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Drone meenemen

Bericht door vulcanizer »

Hebben jullie een speciale aansprakelijkheidsverzekering afgesloten om te vliegen met de drone in de USA? Nederlandse verzekeraars dekken namelijk alleen vluchten in Europa helaas.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1229
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Drone meenemen

Bericht door IngridUSA »

Als ik in onze polisvoorwaarden kijk dan is de dekking voor de aansprakelijkheidsverzekering over de hele wereld, maar moet je voor de drone-dekking voldoen aan de gestelde Europese regels. Volgens mij voldoe je daaraan als je je vliegbewijs hebt, je drone geregistreerd is en je je houdt aan de betreffende overige regels.
vulcanizer
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2022, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Drone meenemen

Bericht door vulcanizer »

Ik vraag het mij af of de verzekeraar dit ook zo ziet in geval van een claim. Welke is dat? In Amerika kun je niet voldoen aan Europees recht... Mijn Unive polis stelt dat je alleen verzekerd bent als je in Europa vliegt. Ik heb nog een aantal andere polissen bekeken en zie overal uitsluitingen of expliciet Europa of categorieën A1-A3 vermelden, wat dus ook Europees is. Heb deze week een verzekerings agent gevraagd maar die kon geen verzekeraar vinden die vluchten buiten Europa dekt vanuit de aansprakelijkheid polis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer