Raften: op zoek naar leuke plek voor halve dag.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Raften: op zoek naar leuke plek voor halve dag.

Bericht door Sandramarcel »

Voor onze reis ben ik nog op zoek naar een leuke plek om een halve dag te raften. Wie heeft er goede ervaringen of suggesties? Iets langs de route Yellowstone-Grand Teton-Dinosaur-Arches-Capitol Reef- Bryce-Zion-Page-Grand Canyon-Las Vegas.

Ik heb al mooie tochten gezien vanaf Grand Teton en bij Page, maar tips zijn welkom!
Laatst gewijzigd door markro op 27 apr 2022, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel voor de duidelijkheid aangepast.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Raften

Bericht door Martin & Marianne »

Bij Grand Teton heb je inderdaad mooie tochten op de Snake river. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het ziet er aardig wild uit.
Op de Colorado bij Moab en page kun je ook tochten maken. Hier is het water echter veel rustiger.
Wij hebben in 2017 een tocht gemaakt bij Page, zie hier.
Je kunt daar ook varen of kayakken op Lake Powell, misschien is dat ook een idee?

Google ook eens op wild water rafting, met de naam van de staat of een park.

Marianne
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Raften

Bericht door Sandramarcel »

Jullie verslag heb ik vanmiddag gelezen, doodeng al die mensen bij de horseshoe bend zo van beneden af. Ik zoek echt wel iets zonder alleen te dobberen. In Grand Teton lukt dat aardig volgens mij :D maar ik was benieuwd naar ervaringen. De tijd gaat uiteraard af van een mooie wandeling maar als we dan toch een stuk park kunnen zien vandaag het water is dat een leuke afwisseling. Ik ga idd nog even googelen ook, misschien kom ik nog wat anders tegen.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Raften

Bericht door Dutchess »

Grand Canyon West: Hualapai River Runners - is wel minstens een hele dag. Geen persoonlijke ervaring mee. In Grand Canyon National Park zelf zijn er alleen multi-day trips, commercieel (heel duur) of privé groep (loterij minstens een jaar van te voren).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Raften

Bericht door paulr »

Hoi, het ligt er een beetje aan wanneer jet gaat en wat de waterstand is. En daarmee dus of het meer is dan een beetje dobberen. Wij wilden in Moab raften en hebben toen gevraagd of het een beetje interessant zou zijn. Dat was eind augustus en dus weinig water in de Colorado River… toen hebben we ervoor gekozen om wel mee te gaan, maar niet in een raft, maar zelf ineen kano. Daarmee werd het opeens erg uitdagend en leuk !
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Raften: op zoek naar leuke plek voor halve dag.

Bericht door Sandramarcel »

Bedankt Paul! Ik had nog niet zo over waterstanden nagedacht en dobberen is toch minder spectaculair. We gaan ter plekke dan kijken hoe het is. Ik kan bij Grand Teton of Moab ruimte maken in het schema, kwestie van keuzes maken op dat moment.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Raften: op zoek naar leuke plek voor halve dag.

Bericht door josea »

Wij hebben eind augustus een halve dag geraft bij Moab, was inderdaad door de weinige regenval niet zo spectaculair als gehoopt, maar wel leuk.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Raften: op zoek naar leuke plek voor halve dag.

Bericht door roelb »

Ik kreeg toevallig van de week een reminder e-mail van een bedrijf waar ik een paar jaar geleden een keer heb geraft, bij Dinosaur op de Green River. De day trips zijn niet enorm complex, een paar kleine versnellingkjes, maar niet meer dan class III. Het is wel een mooie omgeving om vanaf het water te zien. Ze doen ook multi-day trips met dagelijks live muziek (eerste paragraaf van de e-mail) met meer complexiteit.
Subject: Whitewater season is here 🙌 Let's get you booked!
From: Adrift Dinosaur <info@adrift.com>

We're baaaack!

Summer is knockin' at the door and the whitewater is already flowin'. All we need now are those classic RiverWonderGrass tunes reverberating off the canyon walls and YOU! We have 11 total trips planned for this season and all except for four are already sold out. Hop onboard so you don't miss the music.

Available Trips
June 24th - 27th: Tyler Grant & Friends
July 1st - 4th: Pickin on the Dead led by Tyler Grant
July 28th - 31st: Adam Greuel of Horseshoes & Hand Grenades
September 8th - 11th: Jay Cobb Anderson, Kellen Asebroek & Mimi Naja (of Fruition)
Win 2 Spots on the June 24th Float
Rad musician, champion flatpicker and whitewater warrior–Tyler Grant–releases his newest album, Tryin' to Have a Good Time, on May 20th! To celebrate, he and Americana Vibes are hosting a giveaway where one winner gets two spots on the June 24th RiverWonderGrass float. All you have to do to throw your hat in the ring is visit the giveaway website and register by following Tyler's Spotify playlist.


Book Your 2022 Single-Day Trip

Now THIS is an adventure your family will never forget! We're running our single-day whitewater trips on the Green River to Split Mountain Gorge May 9th - September 9th. It's an awesome, family-friendly paddle amongst the natural geological formations in Dinosaur National Monument, including a peek at ancient hieroglyphs. The great outdoors are calling. Unplug with the family on our 6-hour trip and follow it up with some camping, hiking and stargazing!

Our mailing address is:
Adrift Dinosaur
9500 East 6000 South
Jensen, UT 84035
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Raften: op zoek naar leuke plek voor halve dag.

Bericht door Sandramarcel »

Bedankt voor het delen! Ik ga er naar kijken, ligt iig op de route!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer