Vliegen naar Yellowstone NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Vliegen naar Yellowstone NP.

Bericht door NaMiSe »

Hallo, in zomer 2024 willen we met onze dochters van dan 16 en 14 een rondreis door USA maken. Deze zou dan moeten starten bij Yellowstone. Ik ben aan het kijken naar vluchten die via 1 overstap in USA zouden eindigen in de buurt van Yellowstone. Welk vliegveld is dan handig?
Afbeelding
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Yellowstone

Bericht door Wadu »

Ik ga dit jaar naar Yellowstone.

Initieel had ik Salt Lake City als aankomstvliegveld gekozen .

Door beduidend voordeliger vliegtuigtickets is het nu Las Vegas geworden en ben ik 2 dagen extra in de USA.
Via Las Vegas naar Bryce Canyon en vandaar naar Park City.

Vliegtuigroute is BRU -> AMS -> LAS.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Yellowstone

Bericht door mtl »

West Yellowstone oftewel WYS.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Yellowstone

Bericht door IngridUSA »

Even nieuwsgierig: waarom is het nodig dat je daar start? Als je een rondreis maakt kun je overal starten of je kunt ook een one way van A naar B maken. Zo kun je kijken op welke plaats je het snelst/voordeligst vliegt en waar je evt het beste je auto of camper huurt.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Yellowstone

Bericht door Coyote »

Bozeman Yellowstone International Airport BZN zou ook nog kunnen.

Overigens ook wel nieuwsgierig waarom je dichtbij wilt beginnen. Tickets vast niet goedkoop zijn, laat staan de keuze qua huurauto.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Yellowstone

Bericht door NaMiSe »

Bedankt voor alle adviezen. We willen dichtbij beginnen, omdat we daarna door willen via Bryce, Zion, Grand Canyon en eindigen in Las Vegas. Dus eigenlijk al geen rondreis. De vliegvelden waar we kunnen starten, zijn toch al gauw een aantal dagen rijden naar Yellowstone……welk groot vliegveld zouden jullie dan aanraden? Goedkopere vluchten en autoruit, begrijp ik?
Laatst gewijzigd door NaMiSe op 02 apr 2022, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vliegen naar Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie ook Jackson Hole wel eens voorbijkomen.
Op zich is het niet zo gek om in de buurt van Yellowstone te starten, Yellowstone ligt ver van de bekendste bezienswaardigheden af, dus een one way is wel handig. Maar het zal wel prijzig zijn, en de keuze wat huurauto's betreft waarschijnlijk niet zo groot. Er zullen ook drop off kosten zijn, maar dat zal ook het geval zijn als je op SLC vliegt. Je rijdt gemakkelijk in 1 dag van SLC naar Yellowstone. Of rij eerst naar grand teton, dan naar Yellowstone en via grand teton weer verder naar het zuiden.
Als je een extra dag hebt kun je een rondje Las Vegas maken. Dat zal waarschijnlijk qua tickets goedkoper zijn, en ook qua autohuur.

Vergeet Capitol Reef niet op weg naar Bryce!

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Vliegen naar Yellowstone

Bericht door josea »

Wij deden hetzelfde in 2018!
Gestart in Grand Teton / Yellowstone en daarna door naar Utah / Arizona en terugvliegen vanaf Las Vegas.
Ons vliegveld op de heenreis was Jackson Hole. De tickets waren toen niet noemswaardig duurder dan naar een groot vliegveld vliegen.

We hadden ook een prima huurauto, moesten we wel ophalen in Jackson, dus niet op het vliegveld. Daar gingen we met een busje naartoe. Was vlakbij ons hotel, dus wel makkelijk.
Het was wel een latertje die dag, maar goed, we waren dan wel meteen de eerste avond al in Jackson, en konden de volgende dag meteen Grand Teton verkennen.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Yellowstone

Bericht door Brigit »

Wij doen deze zomer starten in Yellowstone en eindigen ook in Las Vegas. Je kunt vliegen naar Bozeman of Jackson Hole, qua ticketprijs was het niet veel duurder, maar aankomende zomer konden we nergens in Bozeman of Jackson een auto huren voor onze one-way. Wij vliegen nu dus op Salt Lake City en rijden op de dag na aankomst naar West Yellowstone, dat is een trip van 4.5-5 uur, niet ideaal, maar geen auto is ook wat onhandig voor een roadtrip. ;-) Kortom, check ook de huurauto’s als jullie tzt gaan boeken.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Yellowstone NP.

Bericht door Reny »

Bozeman is de luchthaven die het dichtste bij is. Ik betwijfel of je daar met slechts 1 overstap komt (ligt eraan van waar je vertrekt AMS, BRU, DUS).
Is een mooie kleine luchthaven, weinig keuze aan huurauto's.

We hebben al gekozen voor Denver of Salt Lake City.
Toen we via Denver vlogen hadden we één overnachting in de buurt van Denver, daarna nog één in de buurt van Cody. De dag erna reden we via de oost ingang het park in (prachtige route).
We zijn vaker op Salt Lake geland. Hadden we één overnachting in Layton, daarna doorgereden naar Jackson en via de zuid ingang het park in.

Ik kijk altijd naar de goedkoopste vlucht.....

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
klap
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2018, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Yellowstone NP.

Bericht door klap »

Wij vliegen deze zomer met KLM naar Bozeman, met 1 overstap in Salt Lake City. Dat is niet gek veel duurder dan alleen naar SLC. We hebben gekozen voor Bozeman omdat we daar redelijk goedkoop een auto konden huren die we weer op een andere locatie kunnen inleveren. Dat was in West-Yellowstone (waar ook een vliegveld is) niet mogelijk. De tip werd hierboven al gegegeven: kijk voor je boekt ook eerst naar de mogelijkheden voor autohuur.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Yellowstone NP.

Bericht door Brigit »

Mag ik vragen bij welke maatschappij dat gelukt is? Wij keken naar Bozeman - Las Vegas en ik kon geen one-wat auto vinden…?
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
klap
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2018, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Yellowstone NP.

Bericht door klap »

Bij Alamo. We hebben het wel al een aantal maanden geleden geboekt (Bozeman ophalen, San Diego inleveren). Toen was het nog redelijk betaalbaar, maar ik zie dat het nu een stuk duurder is geworden....
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Yellowstone NP.

Bericht door Brigit »

Goed om te weten voor een volgende keer, toen ik begin van het jaar zocht lukte het me niet om een oneway bozeman-las vegas te vinden en daarom vliegen we nu naar Salt Lake City en terug vanaf LV.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Vliegen naar Yellowstone NP.

Bericht door Jumping Jack »

Denver.
Is ook een mooie route naar Yellowstone...
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Yellowstone NP.

Bericht door NaMiSe »

Dank jullie wel! Plannen zijn nog in een zeer pril stadium……dus alles kan nog wijzigen
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer