Vandaag - 23 maart 2022 - Yosemite NP toegang reserveren.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Fam. Rosmalen »

Ik zie nog wel mogelijkheden in Curry Village. Omdat dit de eerste keer is buiten Europa en wij eigenlijk nooit vliegen heb ik een reisbureau ingeschakeld. wij gaan eerst naar New York, dan naar Vegas en weer via LA of SF naar Amsterdam. Hotels en excursies zou ik zelf wel kunnen boeken inderdaad.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker de hotels etc zelf gaan boeken! Je zou dan nu al Curry Village vast kunnen leggen. En mocht je nog willen schuiven dan kun je altijd nog annuleren. Meestal is dat tot een dag van te voren gratis, in Yosemite is hey tot een week voor aankomst gratis.
Het geeft je veel meer mogelijkheden en flexibiliteit om het zelf te doen. :thumbup:
Als je een tent neemt ga dan indien mogelijk voor een heated tent. Zijn niet verwarmd in de zomer maar je hebt dan wel een stopcontact.
Housekeeping Camp is ook leuk trouwens. Favoriet bij onze dochters.

Marianne
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Fam. Rosmalen »

Ga ik doen bedankt voor de tip!!
Robje1968
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mei 2021, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Robje1968 »

Wij gaan over twee maanden naar Yosimite Park en kwamen er te laat achter dat er gereserveerd dient te worden.
We hadden zaterdag 3 en zondag 4 september het park willen bezoeken. Helaas zijn voor 3 september de tickets al uitverkocht.

Aangezien de kaarten 3 dagen geldig zijn, is het een optie om het volgende te doen:

* Een ticket kopen voor donderdag 1 september (vrijdag 2 september was al uitverkocht).
* Een ticket kopen voor zondag 4 september

In dit geval betalen we dus tweemaal voor het park. Weet iemand of dat mogelijk is om zo kort achter elkaar twee tickets te reserveren?

Een ander optie is, of het ook mogelijk is om in de buurt van het park de auto te parkeren (komen van San Fransisco) en dan daar gebruik te maken van de free shutle bus.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door kwarktaart »

Ik heb ook twee kaartjes gereserveerd, zodat we kunnen kiezen wanneer we gaan. Uit mijn hoofd was t maar twee dollar, dus ik zou sowieso die twee opties allebei nemen. Ik heb direct na elkaar de twee verschillende tickets geboekt, was geen punt.
Robje1968
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mei 2021, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Robje1968 »

Dat hadden wij ons niet gerealiseerd dat ze maar 2 dollar per stuk zijn.
We hebben ze meteen aangeschaft en bedankt voor de tip :clap: :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Martin & Marianne »

Robje1968 schreef:
26 jun 2022, 15:34
Wij gaan over twee maanden naar Yosimite Park en kwamen er te laat achter dat er gereserveerd dient te worden.
We hadden zaterdag 3 en zondag 4 september het park willen bezoeken. Helaas zijn voor 3 september de tickets al uitverkocht.
Het is Yosemite. :wink: Je zit er dus in het Labor Day weekend! Waar overnacht je? Houd er rekening mee dat je uren oponthoud kunt hebben als je het park in rijdt.
Robje1968 schreef:
26 jun 2022, 15:34
Een ander optie is, of het ook mogelijk is om in de buurt van het park de auto te parkeren (komen van San Fransisco) en dan daar gebruik te maken van de free shutle bus.
Voor jullie niet meer relevant, maar dit is niet mogelijk. Er rijdt een gratis shuttlebus in de vallei, maar niet vanuit buiten het park. Wel is er een busverbinding tussen Merced/El Portal en Yosemite Village (Yarts). Deze is niet gratis en kent een beperkte dienstregeling.

Hou altijd de verschillende NPS-sites in de gaten. Ook bij onverwachte afsluitingen (bosbranden, overstromingen) wil je zo snel mogelijk weten wat je opties zijn.
Bekijk zeker www.nps.gov/yose eens. Je vindt daar veel handige tips, een kaart van het park, de route van de shuttlebus etc.

Marianne
Robje1968
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mei 2021, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Robje1968 »

Het is Yosemite. :wink: Je zit er dus in het Labor Day weekend! Waar overnacht je? Houd er rekening mee dat je uren oponthoud kunt hebben als je het park in rijdt.
Wij zitten in Mariposa. We hadden al zo'n vermoeden dat we dan oponthoud zullen hebben.
We staan altijd wel vroeg op, dus we hopen daar dan niet al te laat aanwezig te zijn.
Hou altijd de verschillende NPS-sites in de gaten. Ook bij onverwachte afsluitingen (bosbranden, overstromingen) wil je zo snel mogelijk weten wat je opties zijn.
Bekijk zeker www.nps.gov/yose eens. Je vindt daar veel handige tips, een kaart van het park, de route van de shuttlebus etc.
Dank voor de tip en zullen we doen!
Laatst gewijzigd door markro op 27 jun 2022, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quotes aangepast.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Martin & Marianne »

Het quoten gaat niet helemaal goed. :wink:
Rijden jullie ook de Tioga Pass? Kijk eens in ons 2019-verslag voor de Tioga Road en de Mariposa Grove. Wij waren er in dezelfde periode. De vallei hebben we toen niet bezocht.

Marianne
Robje1968
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mei 2021, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Robje1968 »

Martin & Marianne schreef:
26 jun 2022, 23:22
Het quoten gaat niet helemaal goed. :wink:
Rijden jullie ook de Tioga Pass? Kijk eens in ons 2019-verslag voor de Tioga Road en de Mariposa Grove. Wij waren er in dezelfde periode. De vallei hebben we toen niet bezocht.

Marianne
Ondanks dat het quoten niet helemaal goed was gegaan, had ik wel door de het op mijn vorige post sloeg :wink:
Ja, die willen wij wel graag gaan rijden. Was even zoeken in jullie foto`s, maar zag het verslag in 2017 staan.
Leuk verslag overigens :thumbup: en jullie hebben aardig wat gezien van Amerika. Voor ons is het de eerste keer dat we die kant op gaan.

Vanuit Mariposa willen we via de Tioga Pass richting Bridgeport gaan, waar we dan zullen overnachten.

Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Martin & Marianne »

In 2019 waren we er ook (en ook in andere jaren :wink: ). Ik verwees naar onze ervaring in 2019 omdat we er toen ook in het Labor Day weekend waren. Is blijkbaar niet goed te vinden? Hier de rechtstreekse link.

Als je de verslagen op je mobiel bekijk is het wat lastiger, maar via de internetversie kun je rechts de verslagen per dag zien en aanklikken.

Mocht je nog iets kunnen en willen wijzigen dan zou een overnachting in het park niet gek zijn, scheelt je toch meerdere uren rijden. En je bent dan verzekerd van een parkeerplaats.

Marianne
Robje1968
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mei 2021, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Robje1968 »

Dank je, Marianne. Ik heb hem gevonden.

Wij hebben een redelijk goedkopen plek gevonden rond Yosemite Park en denk dat we daaraan vasthouden.
Nogmaals bedankt voor jouw hulp en feedback. :thumbup:
Jesjah88
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 jul 2022, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Jesjah88 »

Ik begrijp dat je gewoon een datum reserveert? Als je de parkpas hebt dan kun je er toch gewoon in? Dan hoeft je toch niet nog een keer 35 dollar te betalen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Martin & Marianne »

De toegangsreservering is iets anders dan de entreekosten. Als je een America the beautiful pas hebt betaal je geen entree. Maar je hebt daarnaast ook een toegangsreservering nodig. Je betaalt daar 2 dollar voor.
Je overnacht niet in het park? Wanneer ben je er? Heb je de NPS site al gelezen voor wat betreft de reservering? Zie ook het eerste bericht in dit topic.

Marianne
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Rjkd »

Hallo allemaal. Als ik via de link kijk om een reservering te maken. Lijkt het of het voor nu niet nodig is. ( augustus 2023, dus eea kan uiteraard wijzigen.) ik krijg via de app ook voor elke data onavaileble. Klopt dit?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Martin & Marianne »

Nee, je kunt hier ook lezen - zie het eerste bericht van dit topic - dat de reservering van kracht was tot 30 september. Of het voor volgend jaar weer zal gelden is nu nog niet bekend. Hou de NPS-site daarvoor goed in de gaten (www.nps/gov/yose).

Ook een handige site om te zien hoe het allemaal werkt: https://yosemite.org/experience/peak-hours-2022/ Maar bedenk wel dat dit de situatie van dit jaar betreft.

Marianne
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Rjkd »

Ah dank weer! Daar had ik nu net over heen gelezen 🙈
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer