Vandaag - 23 maart 2022 - Yosemite NP toegang reserveren.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Vandaag - 23 maart 2022 - Yosemite NP toegang reserveren.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je Yosemite wilt bezoeken - en je geen accommodatie hebt in het park - moet je vandaag een reservering zien te bemachtigen.

Seventy percent of reservations for all dates from May 20 through September 30, 2022, will be available on Recreation.gov on March 23.

Reservations are available each day at 8 am Pacific time. Reservations are taken almost immediately. Be sure to have a Recreation.gov account and be logged in and ready to get a reservation promptly at 8 am Pacific daylight time.
Bron: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/reservations.htm

8am Pacific Time is 16.00 uur hier.

Lukt dit niet dan kun je het 7 dagen voor aankomst nog proberen.

Een reservering is ook nodig om door het park te rijden, via bijvoorbeeld de Tioga Road (de CA120).

Marianne
jhoning
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 feb 2022, 09:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door jhoning »

Ik zit vanmiddag 1600 klaar!

Klopt het dat het bewijs 3 dagen geldig is?
Moet je al een kenteken invullen? Aangezien we huurauto hebben, is die niet bekend nog.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad 3 dagen geldig. Zie de link die ik hierboven heb gegeven.

Ik weet niet of je bij reservering een kenteken op moet geven. Je moet bij de ingang een identiteitsbewijs laten zien, dus je moet wel aantonen dat de reservering op jouw naam staat.
Each user can make one reservation for each three-day period. For example, if a user makes a reservation for a Friday arrival (valid Friday through Sunday), the user won’t be able to make a second reservation for an arrival that Friday, Saturday, or Sunday. The reservation holder must be in the arriving vehicle and show photo ID at the entrance station.
Bron: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/reservations.htm

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door hemmie »

Ik de k niet dat je een kenteken in moet vullen, ik heb vorige week de toegang voor Glacier gereserveerd, daar hoefde dat niet.
Terug in Texas!
rick76
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2021, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door rick76 »

Ik heb net 16.05 uur ticket geboekt. Alleen je naam en adres gegevens worden gevraagd. Geen kentekennummer nodig. De tickets zijn 3 dagen geldig.

Op mijn datum 27 juli waren nog ongeveer 1500 tickets beschikbaar.

Je moet wel met creditcard betalen
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door gera_r »

We waren om 16:00 in de speeltuin met kleindochter. Dus ik vanuit daar geprobeerd. Toen ik er eindelijk in kwam en tickets had 'bemachtigd', ± 10 minuten later, waren er nog 919 voor 28 mei over... Wilde gaan betalen, maar had credit card niet mee... Zo stom! :? Toen we uiteindelijk een half uur later thuis kwamen, opnieuw geprobeerd. Bleek dat er nog 320 over waren... Maar het lukte maar niet. Systeem gaf steeds een foutmelding 'er zit al een ticket in je winkelmandje'. Maar als ik dan in het winkelmandje keek, zat er niets in. :blink: Dat over en over geprobeerd, maar nee hoor...
Toen zei mijn man, probeer het eens op mijn naam. Dus ik op zijn naam een account aangemaakt. Pff... wat een stress... Uiteindelijk is het me een goed uur na de start gelukt. Er waren er nog 240 over... Na het eten nog een keer gekeken, nog 64 te gaan. Dus het gaat hard!

In ieder geval betekent het voor ons dat we onze tent in Curry Village kunnen annuleren en de tent in El Portal kunnen aanhouden. Die lijkt me toch iets comfortabeler. :)
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door josea »

Er zijn nog steeds genoeg tickets beschikbaar, dat valt me heel erg mee met hoe snel ze weg gaan.
Alleen Memorial Day weekend is uitverkocht.
Lidelied
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mar 2022, 20:37

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Lidelied »

@Martin & Marianne

Weet jij toevallig ook hoe dit zit als je er voor 20 mei bent?
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Nessiezzz »

gera_r schreef:
23 mar 2022, 18:23
We waren om 16:00 in de speeltuin met kleindochter. Dus ik vanuit daar geprobeerd. Toen ik er eindelijk in kwam en tickets had 'bemachtigd', ± 10 minuten later, waren er nog 919 voor 28 mei over... Wilde gaan betalen, maar had credit card niet mee... Zo stom! :? Toen we uiteindelijk een half uur later thuis kwamen, opnieuw geprobeerd. Bleek dat er nog 320 over waren... Maar het lukte maar niet. Systeem gaf steeds een foutmelding 'er zit al een ticket in je winkelmandje'. Maar als ik dan in het winkelmandje keek, zat er niets in. :blink: Dat over en over geprobeerd, maar nee hoor...
Toen zei mijn man, probeer het eens op mijn naam. Dus ik op zijn naam een account aangemaakt. Pff... wat een stress... Uiteindelijk is het me een goed uur na de start gelukt. Er waren er nog 240 over... Na het eten nog een keer gekeken, nog 64 te gaan. Dus het gaat hard!

In ieder geval betekent het voor ons dat we onze tent in Curry Village kunnen annuleren en de tent in El Portal kunnen aanhouden. Die lijkt me toch iets comfortabeler. :)

Ooh geluk gehad.. ik kan de 21e van mei weer proberen voor de 28e. Waarom zou die dag (en de 27e) al helemaal vol zitten? Ik zie dat niet in andere weekenden.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door IngridUSA »

Memorial Day weekend? Ik lees hierboven dat dat uitverkocht is trouwens.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Nessiezzz »

Één week van tevoren (21e dus) kan je het nog proberen staat er. Hopelijk nog iets mogelijk
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Martin & Marianne »

Lidelied schreef:
24 mar 2022, 08:20
@Martin & Marianne
Weet jij toevallig ook hoe dit zit als je er voor 20 mei bent?
Ik begrijp je vraag niet helemaal, het staat toch duidelijk op de site? De reservering is alleen voor de periode van 20 mei tot 30 september.
Wanneer ben je er en welke route heb je naar het park? Vertrek je ook vóór de 20e?

Zie www.nps.gov/yose, tweede alert:
A reservation will be required to drive into Yosemite during peak hours starting May 20, 2022

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Martin & Marianne »

Nessiezzz schreef:
24 mar 2022, 10:30
Één week van tevoren (21e dus) kan je het nog proberen staat er. Hopelijk nog iets mogelijk
Je moet dan echt geluk hebben, is het niet mogelijk om je verblijf in Yosemite te verschuiven of om iet anders te doen? Ik raad altijd af om in dat weekend naar Yosemite te gaan. Misschien is het nu niet zo erg met de toegangsreservering, maar normaal gesproken is dit weekend de drukste periode in het park.
Ik begrijp dat je niet in het park overnacht. Dan moet je zeker op filevorming rekenen bij de ingang en vooral bij de ingang van de vallei. Het is natuurlijk altijd nog mogelijk om voor 6 uur het park binnen te rijden.
Om een idee te krijgen, hier de drukte in het Labor Day weekend ("two hour delays ahead")

image.png
image.png (400.2 KiB) 1922 keer bekeken

Marianne
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Nessiezzz »

Ja helaas geen andere keus. Ik heb nu voor de 26e, dan mag je de 28e ook naar binnen :thumbup:
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door josea »

Ooh geluk gehad.. ik kan de 21e van mei weer proberen voor de 28e. Waarom zou die dag (en de 27e) al helemaal vol zitten? Ik zie dat niet in andere weekenden.
En kun je dan niet een ticket kopen vanaf de 26e (26-27-28) en een ticket vanaf de 29e?
Dan heb je toch je achtereenvolgende dagen?
Die zijn nog niet uitverkocht.

Oh, edit: ik je nu dat je al vanaf de 26e hebt.
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Fam. Rosmalen »

Beste forumleden,

Als je in Mammoth lakes verblijft en je wil naar Yosimite via de Tioga Pas heb je dan ook een toegangsbewijs nodig?
de hotels in Yosimite zitten nu al vol. In 2020 had ik alles helemaal gepland en voorbereid maar ja corona...nu wilde wij eigenlijk 2023 gaan maar kunnen toch niet wachten om eindelijk naar Amerika te gaan. Dus ben last minute toch aan het bekijken wat we voor elkaar kunnen krijgen. Nu willen de pubers nog mee!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp de vraag niet zo goed, ja zeker, je hebt een reservering of accommodatie in het park nodig.
Wanneer zou je er zijn en valt er niets te schuiven zodat je toch accommodatie in het park kunt vinden?
Andere mogelijkheid is om voor 6 uur naar binnen te rijden.

Het is Yosemite. :wink:

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 17 apr 2022, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Fam. Rosmalen »

ik ben nog in onderhandeling met het reisbureau maar gezien mijn last minute idee om toch dit jaar te vertrekken verwacht ik dat alles vol zit.
Mammouth Lakes is natuurlijk nog wel vrij maar ik las ergens dat je kennelijk ook niet zomaar over de Tioga Pas zou mogen rijden? waarschijnlijk zullen we ergens in El Portal uitkomen om te overnachten. Hoe kom ik daar als ik geen gebruik mag maken van die weg?

Lastige situatie zo mocht je Yosimite niet inkomen dan mis je mooi gedeelte van de reis.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Martin & Marianne »

De Tioga Pass is in Yosemite. En je kunt inderdaad niet door het park rijden tijdens peak hours. Alternatief is de Sonora Pass. Maar een verblijf in El Portal heeft dan ook weinig zin.
Waarom een reisbureau? Dit kun je toch veel beter zelf doen?
Zeggen zij dat er niets vrij is in het park of heb je dat zelf gecheckt? Is een tent in Curry Village een optie?
Ligt er al iets vast?

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vandaag - 23 maart - Yosemite toegang reserveren

Bericht door Martin & Marianne »

Het is al vaker gedeeld hier maar voor de duidelijkheid nog eens:

A reservation will be required to drive into Yosemite National Park May 20–September 30, 2022, for those driving into the park 6 am–4 pm.

Bron: www.nps.gov/yose

Marianne
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer