Fiery Furnace walk in Arches NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Eduardus
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 dec 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door Eduardus »

Hoi hoi, ik probeerde informatie te winnen voor de Fiery Furnce wandeling met ranger in Arches, maar voor als nog staat er op de site "Ranger-led tours are not yet scheduled for 2022".
Weet iemand wanneer en of dit wel "open" gaat voor deze zomer?

Ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door Galapogos »

Je kunt het eventueel navragen bij Arches NP. In mijn ervaring krijg je meestal snel een reactie als je een berichtje naar een nationaal park stuurt via Facebook of via de NPS-site. Als ik terugkijk in mijn mail zie ik dat wij ons op 20 december 2015 hebben aangemeld voor een tour in mei 2016.

De ranger guided walk in Fiery Furnace is in ieder geval erg de moeite waard.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door Brigit »

Ik heb hier toevallig afgelopen week ook naar geïnformeerd voor onze reis in april-mei, in die periode zijn er alleen permits voor individuen toegang, op “rollende” wijze 7 dagen van tevoren te boeken.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Eduardus
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 dec 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door Eduardus »

@Brigit en @Galapogos dank jullie wel voor je reactie. Ik zal morgen eens een mailtje sturen. De wandeling lijkt ons ook zeer de moeite waard en juist ook de meerwaarde van een ranger. (En ik lees ook dat je makkelijk kan verdwalen dus een gids lijkt mij niet geheel overbodig met mijn 0,0 oriëntatie :D ..)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door Coyote »

Zeker de moeite waard! :thumbup:

Ik heb 'm in het verleden 2x gelopen met een gids. Erg leuk en ook de extra informatie die je van de gids krijgt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is erg leuk inderdaad! En als je een reservering hebt hoef je dacht ik geen timed entry ticket te hebben.
Check dat even op www.nps.gov/arch.

Marianne
Eduardus
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 dec 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door Eduardus »

Ik heb vandaag een berichtje gestuurd dus wacht geduldig af.
Ik zal jullie op de hoogte houden :wink:
Eduardus
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 dec 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door Eduardus »

haha, dacht ik, ik wacht tot einde van de middag om jullie te laten weten dat ik een mailtje heb gestuurd, wellicht heb ik dan al een reactie terug.
Kort na het plaatsen van mijn bericht aan jullie ontvang ik een mailjte terug met onderstaande reactie.

"We have not made a decision on when we will resume ranger-guided tours of the Fiery Furnace. I will keep your email and notify you when a decision has been made to resume tours"

Tot zover dus de informatie.
Mocht ik tzt een berichtje ontvangen over nieuwe ontwikkelingen, zal ik deze plaatsen.
:thumbup:
Eduardus
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 dec 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door Eduardus »

Wellicht zijn jullie al op de hoogte, maar wilde toch nog even een update plaatsen over mijn vraag.
Ik lees nu op de site van gov, "Ranger-led tours are scheduled to resume in May."
Dus wellicht in de zomer de wandeling weer met een ranger te boeken. :)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door roelb »

Voor een regelmatige hiker is het Fiery Furnace is ook een hartstikke leuk gebied om gewoon zelf te ontdekken. Alle waarschuwingen zijn m.i. allemaal wel erg overdreven. Het is niet anders dan de diverse andere hikes die velen op dit forum doen, vaak buiten de NP's, die wat meer eigen inzicht vereisen dan een standaard trail met in een NP.

Wel verplicht de film kijken in het visitor center. En afhankelijk van de persoon die je treft als je je permit komt halen moet je wellicht nog 10 keer benadrukken dat je echt zeker weet dat je het zelf wilt doen :-). Ik heb rangers getroffen die echt alles deden om je er vanaf te praten, maar ook rangers die juist hartstikke positief waren. Het meest belangrijke: alleen op stenen of in de wash lopen en uiteraard niets achterlaten in- of meenemen uit het gebied. En een beetje richtingsgevoel kan geen kwaad.

Als je er dan uiteindelijk bent en toch de route van de ranger-led tour wilt volgen dan zijn er online ook diverse beschrijvingen te vinden van de route zij altijd doen. Kwestie van vooraf printen of op je telefoon zetten en volgen. En als backup heb je nog altijd de optie om de de voetstappen in het zand te volgen:-). Dat is echt overduidelijk. Niet overal, maar als je dan die route kwijt bent en je zoekt even dan vind je al snel ergens een wash vol met voetstappen, en dan weet je dat je weer op de standaard route uitgekomen bent.

De laatste keer dat ik geweest ben was het kwestie van binnenlopen bij het visitor center, en als er nog genoeg permits waren kreeg je ze. Ik begrijp nu uit eerdere posts in dit topic dat het tegenwoordig online gereserveerd moet worden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan me voorstellen dat het geweldig is om daar op eigen gelegenheid rond te dwalen. Aan de andere kant ben ik heel blij dat wij de tour met een ranger hebben gedaan. Ik weet zeker dat wij anders veel gemist zouden hebben. We hebben stukken gedaan waarvan je niet kon zien of het daadwerkelijk mogelijk was om er langs te lopen en waar het heel fijn was dat iemand voordeed hoe je bepaalde obstakels het beste kon nemen. Ook de uitleg onderweg was erg interessant. Het enige nadeel was dat er nauwelijks gelegenheid was om te fotograferen.

Marianne
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door butterfly »

roelb schreef:
30 apr 2022, 17:39
Ik heb rangers getroffen die echt alles deden om je er vanaf te praten, maar ook rangers die juist hartstikke positief waren.
Toen wij de wandeling deden (met gids) deden de rangers er al alles aan om het uit je hoofd te praten om de begeleide wandeling te doen. :lol: ( "weet je het wel zeker? Het is echt een hele zware wandeling") waardoor ik het bijna niet wilde doen omdat ik nou ook weer niet zo'n doorgewinterde, fanatieke, soepele hiker ben. Helemaal toen ik bij het startpunt alleen maar mensen zag in officiële hikers outfits. Maar blij dat ik het wel gedaan heb, want ik vond het geweldig ( en uiteindelijk prima te doen).
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door Coyote »

Martin & Marianne schreef:
30 apr 2022, 19:58
We hebben stukken gedaan waarvan je niet kon zien of het daadwerkelijk mogelijk was om er langs te lopen en waar het heel fijn was dat iemand voordeed hoe je bepaalde obstakels het beste kon nemen. Ook de uitleg onderweg was erg interessant. Het enige nadeel was dat er nauwelijks gelegenheid was om te fotograferen.
Mee eens!

Ik heb de Fiery Funcace walk 2x gedaan onder begeleiding en vond het beide keren geweldig. Juist de uitleg bij alles vond ik erg interessant. En ik denk ook dat we stukken hebben gedaan waarvan ik niet weet of ik die zonder gids wel zou hebben gedaan. Dus alleen daarom al vind ik de wandeling met gids een aanrader.

Overigens was er bij ons beide keren volop gelegenheid foto's te maken. Het tempo lag relatief laag waardoor je in feite van elk stuk van de wandeling foto's kon maken. Ik heb dat dus zeker niet als nadeel ervaren.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door roelb »

Snap ik op zich ook.. Maar als dat niet kan dan is ook zelf verkennen een prima optie als er permits zijn. Dat is juist ook weer heel leuk op een andere manier. De eerste keer dat we daar zelf waren heb ik ook gewoon grotendeels het ranger rondje gelopen, maar de keer erna zijn we juist zelf gaan verkennen, en op zoek gegaan naar Skull arch. Het grappige is dat je het gebiedje dan ook echt leert kennen, zo groot is het ook weer niet.
AstridenCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 feb 2020, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door AstridenCo »

Heeft iemand inmiddels kunnen reserveren? Als ik op de site kijk staat er nog niets open lijkt het.
Ik wil 9/8 gaan we slapen op devils campground
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb even gekeken op recreation.gov maar het lijkt erop of het unavailble is. Dat is wel vreemd want vanaf morgen zou het weer mogelijk moeten zijn om een guided hike te doen. Ik kan nergens vinden vanaf wanneer er gereserveerd kon worden, het zal toch niet zo zijn dat alles vol is?
Je zou een bericht kunnen sturen naar recreation.gov. Er staat een contactformulier op hun site.

Marianne
AstridenCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 feb 2020, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door AstridenCo »

Ja heb ik gedaan en via fb. Even afwachten maar. Misschien gooien ze het morgen pas open. Ik zal de reactie even posten als ik iets hoor.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door Brigit »

Mij is het (ook) niet gelukt, ik dacht dat ik te laat was en alle permits al uitverkocht zijn maar anderzijds zou eea dan op “u available” moeten staan.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
AstridenCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 feb 2020, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door AstridenCo »

Helaas nog geen stap verder na een mailwisseling;

Hello astrid,
Thank you for contacting Recreation.gov.
We’ve reviewed your request and would like to provide the following information.
Unfortunately, while assisting on email support, I am unable to view availability or make new reservations, however, if you call into Recreation.gov we would be ecstatic to help you! You may reach out to our Customer Service phone line at the number provided below and we're available from 10 am to midnight EST 7 days a week, with the exception of Thanksgiving, Christmas Day, and New Years Day.
877-444-6777
We hope this helps address your request. Please refer to the Help & Support section below for further assistance if you need any additional information or support. You can also submit another email if you have any other questions not found in the Help section.



Bellen kan altijd uiteraard maar het zou fijn zijn als het reserveringssysteem werkt. Ik heb er nog een reply aan gewaagd. Voor degene die willen bellen zie hierboven het telefoonnummer. Mocht ik meer te weten komen dan zal ik het even posten
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Fiery Furnace walk in Arches NP.

Bericht door jill1234 »

Ik was ook aan het kijken maar ik zie in mei volgend jaar pas weer beschikbaarheid....ik ging er van uit dat het al vol zat....
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer