Grand Canyon NP campground reservering.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Grand Canyon NP campground reservering.

Bericht door ONYX666 »

Weet iemand de tijd dat de campgrounds voor de Grand Canyon released worden?
Ik kan alleen vinden 6 maanden van te voren, maar geen tijd.
Het gaat om de North Rim.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Grand canyon camground reservering

Bericht door hemmie »

Als je in Recreation.gov de campground opzoekt staat het uitgelegd onder Seasons & Booking (ik zit zelf in de VS en weet niet of er bij mij hetzelfde staat als bij jou, dus ik plaats geen screenshot). Reserveringen kunnen vanaf 10u Eastern time gemaakt worden, dus 16u in NL.
Terug in Texas!
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Grand canyon camground reservering

Bericht door ONYX666 »

ja en die tijd klopt dus niet, heb vandaag voor een proefboeking zitten kijken maar de dag was om 14.00 al vrijgegeven (en weet dus niet de exacte tijd)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Grand canyon camground reservering

Bericht door Galapogos »

Weet je dat echt zeker?

Het was niet zo dat de plek die je bekeek al geboekt was door iemand met een eerdere aankomstdatum (je kunt dan ook meteen aansluitende nachten reserveren, zelfs als die meer dan 6 maanden in de toekomst liggen)?

Het was ook geen plek die weliswaar vrijgegeven was, maar die je toch nog niet in je winkelmandje kon stoppen? Soms lijkt een plek al vrijgegeven, maar kun je hem alsnog niet in je winkelmandje stoppen omdat het nog geen 10 AM EST is.

Verder kan Recreation.gov zich vreemd gedragen als je de site gebruikt vanuit Nederland. Als de tijdzoneinstelling van je pc op Nederland staat, kan de user interface van Recreation.gov gek doen waardoor de dagen die je in beeld ziet, in werkelijkheid een dag eerder/later (dat weet ik even niet meer) zijn. Daarom stel ik mijn pc altijd in op een Amerikaanse tijdzone (EST) als ik Recreation.gov gebruik. Ik weet niet of dit probleem voor iedereen speelt, maar zowel op mijn MacBook als op mijn iPhone heb ik er last van. Zie ook viewtopic.php?t=72823&start=60
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Grand canyon camground reservering

Bericht door ONYX666 »

Nee weet het zeker om 1400 uur kon ik 20 juli reserveren. Toen dacht ik dan zal 21 juli wel om 1600 uur komen maar die kwam niet. Ga het morgen nog een keer controleren
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Grand canyon camground reservering

Bericht door Galapogos »

Oké, kijk dan morgen voor alle zekerheid ook even of de datum die je uitkiest ook de datum is die uiteindelijk in je winkelmandje zit. Grote kans dat als je morgen om 14.00 uur denkt 21 juli te kunnen vastleggen (wat eigenlijk nog niet zou moeten kunnen) je in je winkelmandje niet 21 juli maar 20 juli hebt zitten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Grand canyon camground reservering

Bericht door Martin & Marianne »

Een paar dagen geleden vroeg iemand dit ook al. Ik heb toen dit geantwoord:
Van de FAQ op www.recreation.gov:
In general, sites will release for booking at 10am ET (7am PT). You can always check the specific facility you’re trying to book by going to the facility’s page on Recreation.gov and reviewing the Season & Bookings tab.
Ik denk dat het ook niet zo precies komt, ik zie nog heel veel vrij op 20 juli. Het kan zijn dat het voor een grote camper wat lastiger is.

Dit lijkt me trouwens meer een vraag voor het zuidwesten algemeen. Misschien moet er maar eens een sticky komen voor dit soort vragen.

Marianne
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Grand canyon camground reservering

Bericht door ONYX666 »

Martin & Marianne schreef:
20 jan 2022, 19:24
Ik denk dat het ook niet zo precies komt, ik zie nog heel veel vrij op 20 juli. Het kan zijn dat het voor een grote camper wat lastiger is.

Marianne
Ik wil graag een tent site met uitzicht op de canyon en die zijn snel weg.
Zojuist nogmaals gekeken, ik kan nu inderdaad al de nieuwe dag aanklikken, maar als ik naar shopping cart ga geeft hij de melding dat het pas om 10 AM est kan.
Wellicht geeft dit een voordeel tegenover us users :) dan kun je alvast aanklikken en exact om 16.00 naar shopping cart gaan.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Grand canyon camground reservering

Bericht door Galapogos »

Een Amerikaan zal hetzelfde zien als jij nu ziet, dus dat voordeel is er niet.

Wij hebben in 2019 met ons tentje op site T-04 gestaan op North Rim Campground. De tentplekken in die hoek van de camping zijn heel mooi, maar geven niet direct vrij zicht op de canyon. Als je aan de rand van de site wat tussen de bomen door loopt heb je zicht op een kleine side canyon, maar dus niet op de Grand Canyon in al haar glorie.

Je hebt dicht bij de tent-only-plekken nog een hoekje met walk-in hiker sites. Die liggen wel heel mooi, maar die kun je weer niet van tevoren reserveren. En bovendien hebben die sites uiteraard weinig privacy en kun je er geen auto kwijt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Grand canyon campground reservering

Bericht door Martin & Marianne »

Sorry, het was mij ontgaan dat het om de North Rim ging, ik had het over Mather. :oops:

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Grand canyon camground reservering

Bericht door paulr »

Je kan inderdaad vanaf ca 2 uur vantevoren je winkelwagentje al vullen. Ik denk dat je dat iets aan tijdswinst zal opleveren. Zeker als je op 2 laptops/tabblads met verschillende gebruikersnamen in zal loggen. Ik had het niet verwacht, maar zo is het mij gelukt om zelfs 2 camperplaatsen naast elkaar te reserveren in Devils Garden Arches, volgens mij de camping die altijd het snelst vol zit….
Nick_D
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2020, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Grand canyon camground reservering

Bericht door Nick_D »

Net plekje kunnen vastleggen voor 23/7/22! Bij reservatie merkte ik dat ik enkel keuze had uit een 15 tal plaatsen in de Aspen loop.
Op zich was ik niet kieskeurig en ben ik al blij dat ik een plaats heb, maar ik heb wel wat schrik voor de reservatie van 15 feb voor Uper Pine Yosemite.
Als ik hoor dat deze plekken op enkele seconden uitverkocht zijn, vroeg ik me af of er hier ook maar een heel klein deel van de campground beschikbaar wordt gesteld voor reservatie?

Groetjes,Nick
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Grand Canyon NP campground reservering.

Bericht door Martin & Marianne »

@Nick_D Ik denk dat alle plaatsen wel worden vrijgegeven maar er zijn vaak veel plaatsen al gereserveerd door mensen die meerdere nachten blijven. Bij Yosemite zou je daar last van kunnen hebben als je op de 15e of kort daarna aankomt.
Ik raad voor Yosemite altijd aan om een maand van tevoren te oefenen maar dat is voor jou nu te laat.
Waarom alleen Upper Pines? Je kunt het ook op North of Lower proberen. Kijk welke plaatsen geschikt zijn en zet die klaar in een tabblad.

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Grand Canyon NP campground reservering.

Bericht door BonnyR »

Ik blijf het zo ontzettend jammer vinden, dat er nog niet iets bedacht wordt voor de vele mensen die uiteindelijk niet komen na wel gereserveerd te hebben. Er is waarschijnlijk een aardig grote groep, die niet annuleren en dus blijft de plek bezet staan. Wij hebben echt op " volgeboekte" campings gestaan waar uiteindelijk meerdere plekken leeg bleven. Zo jammer.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Grand Canyon NP campground reservering.

Bericht door hemmie »

Klopt, heb ik ook gezien, en vond ik frustrerend. Er zou een regel moeten komen dat ze de site weer vrijgeven als je de 1e nacht niet komt opdagen. Helpt nog niets voor de mensen die vooraf willen reserveren, maar zo heeft er hopelijk nog wel iemand plezier van.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Grand Canyon NP campground reservering.

Bericht door Galapogos »

Die regel is er volgens mij toch ook gewoon? Althans, volgens mij staat er altijd als ik iets boek via Recreation.gov bij dat een reservering wordt geannuleerd en de plek wordt vrijgegeven als je er binnen x tijd nog niet bent. Volgens mij is het meestal zo dat je er uiterlijk de volgende dag om 12.00 uur 's middags moet zijn, omdat anders je plekje vergeven wordt.

Specifiek voor de campings bij Grand Canyon staat er in mijn bevesigingsmails:
Campers arriving after-hours will find their campsite assignment posted on the kiosk located at the campground entrance, and must confirm their reservation by 8 a.m. the next morning

En op Recreation.gov staat bij de campgrounds bij Grand Canyon verder ook nog:
If you will be arriving over 24 hours late for your reservation, call (928) 638-7851 and leave a message with your name and reservation number to avoid being no-showed and having your reservation cancelled.

Natuurlijk is dat aan de late kant. Dan heb je al een nacht een plek bezet terwijl je er niet was. Maar dit nog strakker maken is lastig. Het zal immers regelmatig voorkomen dat kampeerders pas in de avond of soms zelfs in de nacht arriveren. Die flexibiliteit moet er wel zijn/blijven, vind ik.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Grand Canyon NP campground reservering.

Bericht door BonnyR »

Galapogos schreef:
24 jan 2022, 15:42
Natuurlijk is dat aan de late kant. Dan heb je al een nacht een plek bezet terwijl je er niet was. Maar dit nog strakker maken is lastig. Het zal immers regelmatig voorkomen dat kampeerders pas in de avond of soms zelfs in de nacht arriveren. Die flexibiliteit moet er wel zijn/blijven, vind ik.
Ik ben in het algemeen gewend, dat als ik ergens later kom ( in Europa camping of hotel) je even belt dat je later komt. Dat is ook vaak een nadrukkelijk verzoek. Je hebt wel gelijk dat er ruimte moet blijven voor laatkomers, maar als ik dan op één camping echt acht plekken om ons heen leeg zie staan ( en ook nog de volgende ochtend) blijf ik dat echt zonde vinden. Helemaal gezien de grote "tekorten" aan plaatsen.

Maar inderdaad als je ergens langer wilt blijven of nog een kans maken wilt op een plek direct 's morgens melden als de receptie open gaat en met een beetje mazzel krijg je nog een plekje. Wij hebben zo één keer mazzel gehad in konden een nachtje langer blijven.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Grand Canyon NP campground reservering.

Bericht door hemmie »

@Galapogos ik dacht inderdaad ook wel eens zoiets te hebben gelezen, maar in de praktijk heb ik op heel gewiode campings plekken dagenlang leeg zien blijven, en het kaartje van degene die niet op was komen dagen bleef ook gewoon hangen, dus de plek stond nog steeds "gereserveerd". Maar blijkbaar zit het probleem dan meer in de uitvoering van de regel.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Grand Canyon NP campground reservering.

Bericht door Galapogos »

Het zal hem inderdaad in de uitvoering van de regels zitten.

De eerste keer dat we in Amerika waren viel ik trouwens van m’n stoel van verbazing dat ze op veel campings de moeite nemen die kaartjes op te hangen bij alle sites, handgeschreven en al. Maar na een tijdje stop je met jezelf verbazen. Zo heb ik een paar weken geleden nog een permitaanvraag voor een backcountry-overnachting in Grand Canyon NP doorgefaxt(!) naar de Backcountry Office van het park.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer