Thrift stores / kringloopwinkels en (militaire) luchtvaart.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Iwan & Evelien
Amerikafan
Berichten: 264
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:47
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Thrift stores / kringloopwinkels en (militaire) luchtvaart.

Bericht door Iwan & Evelien »

Pete.Z schreef:
19 jan 2022, 21:10
Dit jaar gaan we vermoedelijk niet die kant op, te druk met andere leuke dingen, maar afgelopen Mei hadden we 4 dagen gepland bij PSR, deels ook voor de vliegtuigen, hopelijk volgend jaar weer.
PSR? Die afkorting ken ik niet. Vertel.....
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrift stores / kringloopwinkels en (militaire) luchtvaart.

Bericht door Pete.Z »

Oh sorry, Panamint Springs Resort.
Komen wij bijna ieder jaar, al regelmatig leuke ontmoetingen gehad, paar jaar terug hele avond zitten praten met een Engelse fotograaf van een blad voor vliegtuigliefhebbers, en ook veel spotters komen daar.
Leuke plek, maar ik neem aan dat je het wel kent.

https://www.panamintsprings.com/
Gebruikersavatar
Iwan & Evelien
Amerikafan
Berichten: 264
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:47
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Thrift stores / kringloopwinkels en (militaire) luchtvaart.

Bericht door Iwan & Evelien »

Jazeker ken ik dat. Is natuurlijk vlak bij Rainbow Canyon. Weet je nog met welke Engelse fotograaf je hebt zitten praten? Rich Cooper, Jamie Hunter? Of was het een andere fotograaf? Klein wereldje ...
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrift stores / kringloopwinkels en (militaire) luchtvaart.

Bericht door Pete.Z »

Ach, naam weten we echt niet meer, grote kerel, Engels, wittig haar, was in 2016 denkt mijn vrouw. Maakte foto’s voor een volgens mij Engels blad, maar ik weet het serieus niet meer. We hebben daar wel meer leuke gesprekken gehad met mensen die er voor het vliegtuigspotten kwamen, als je daar in de avomd op de front porch zit met een prickly pear margarita komen de gesprekken vanzelf op gang. :lol:
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Thrift stores / kringloopwinkels en (militaire) luchtvaart.

Bericht door Eskm »

Buiten thrift stores geen interesses in Antique Malls?

Mijn enige ervaring was twee Antique malls te Redmond/OR met beiden een breed gamma uit diverse tijdsperiodes.
Ik ben er finaal met koppijn naar buiten gestapt van a) de hoeveelheid die je er ziet maar ook, b) die geur die daar rond het antiek hangt.
Voor mijn interesse-gebied vond ik de prijzen wel best duur.
Agv mijn lange snuffeltocht in die malls moest ik die dag het Erickson Air Museum in Madras schrappen.

Om even de vernieuwde titel te volgen.....
jullie bezochten reeds 12x de VS plus jullie interesse voor de 'birds'. Mag ik aannemen dat jullie ook air museums bezocht hebben?
Zo ja, welke kun je me aanbevelen.

Reeds bezocht:
Seattle - Museum of the Flight
Palm Springs Air Museum
Smithsonian National Air and Space Museum te Washington.
*fyi: ben met de Buck Danny/Dan Cooper en Biggles- strips opgevoed en hou van Nose Art, maar dan wel de Comics.

Reeds dank.
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
Iwan & Evelien
Amerikafan
Berichten: 264
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:47
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Thrift stores / kringloopwinkels en (militaire) luchtvaart.

Bericht door Iwan & Evelien »

Eskm schreef:
22 jan 2022, 23:55
Buiten thrift stores geen interesses in Antique Malls?
Hi Martin, da's een goeie. Thuis bezoeken wij nog wel eens een kringloopwinkel, zonder dat we ergens specifiek naar op zoek zijn. We willen ons dan gewoon laten verrassen door wat er allemaal voorbij komt. Dat kan echt van alles zijn. Antiek is niet echt ons ding, maar ik ga er vanuit dat daar toch ook wel eens iets tussen kan zitten wat onze interesse heeft. Ons probleem met kringloop- en antiekwinkels in de USA is dat we niet veel kunnen meenemen in het vliegtuig. Aankopen zullen dus vaak klein zijn, en beperkt in aantallen. Maar rondneuzen is op zich wel leuk om te doen.
Eskm schreef:
22 jan 2022, 23:55
Agv mijn lange snuffeltocht in die malls moest ik die dag het Erickson Air Museum in Madras schrappen.

Om even de vernieuwde titel te volgen.....
jullie bezochten reeds 12x de VS plus jullie interesse voor de 'birds'. Mag ik aannemen dat jullie ook air museums bezocht hebben?
Zo ja, welke kun je me aanbevelen.

Reeds bezocht:
Seattle - Museum of the Flight
Palm Springs Air Museum
Smithsonian National Air and Space Museum te Washington.
*fyi: ben met de Buck Danny/Dan Cooper en Biggles- strips opgevoed en hou van Nose Art, maar dan wel de Comics.

Reeds dank.
Het klinkt misschien gek, maar "dooie" vliegtuigen zijn niet mijn ding. Ik ben van de actiefotografie. Maar goed, ik kom natuurlijk wel het een en ander tegen. In het westen kan ik vooral het Pima Air Museum aanraden, wat naast het imposante AMARC vliegtuigkerkhof ligt bij Tucson, AZ. In de Los Angeles regio zou ik je willen verwijzen naar het March Field Air Museum in Riverside, CA. In Chino, CA zijn meerdere museums rondom het platform van het vliegveld. Naast de nodige indoor getoonde vliegtuigen vliegen er op dit veld ook veel warbirds die in particuliere handen zijn. Op McClellan bij Sacramento, CA, is ook een museum, en bij Palmdale, CA light het Blackbird Park met een tenstoonstelling van spionagevliegtuigen. Dit Blackbird Park ligt naast Plant 42, de fabriek waar heel veel super geheime vliegtuigen zijn gebouwd. Vliegtuigen zoals de U-2, de SR-71 Blackbird, de F-117 Nighthawk en de B-2 Stealth Bomber.

Hopelijk heb je iets aan deze info.

Groetjes,
Iwan
Gebruikersavatar
Iwan & Evelien
Amerikafan
Berichten: 264
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:47
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Thrift stores / kringloopwinkels en (militaire) luchtvaart.

Bericht door Iwan & Evelien »

Oh, en misschien ook nog een aanrader is het vliegdekschip USS Midway, in San Diego, CA. Dat vliegdekschip is publiekelijk toegankelijk, en men heeft er op het vliegdek en in het hangaardek een hele collectie aan vliegtuigen staan. Dat vliegdekschip geeft op zich een mooie extra ervaring, want je kunt dan gelijk een kijkje nemen in de wondere wereld van zo'n varend vliegveld.

Website: https://www.midway.org/
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Thrift stores / kringloopwinkels en (militaire) luchtvaart.

Bericht door Eskm »

Ha, ook nog op :D !

Dank voor de interessante info, tof :thumbup: !

Btw., wat met garage sales in die afgelegen wijken of banen?
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrift stores / kringloopwinkels en (militaire) luchtvaart.

Bericht door Pete.Z »

Als je in San Diego bent, zeker de Midway bezoeken. Los van de vliegtuigen een interessant museum, waar ook mensen lopen als gids die zelf op het schip hebben gewerkt of er vanaf hebben gevlogen, prima verhalen dus.
En, als je dan toch daar bent is het airspace museum ook een bezoek waard.

https://sandiegoairandspace.org/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer