Arches NP houdt in 2022 een pilot met timed entry reserveringen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Arches NP houdt in 2022 een pilot met timed entry reserveringen

Bericht door boonens »

Van 3 april - 3 oktober 2022 loopt er in Arches NP een pilot, waarbij het park enkel met een reservering toegankelijk zal zijn. Reserveren is mogelijk vanaf 3 maanden vooraf, conform het schema hieronder. Daarnaast zal nog een beperkt aantal reserveringen beschikbaar worden gemaakt om 18.00 lokale tijd de dag vooraf.

April reservations (April 3–30) open January 3.
May reservations (May 1–31) open February 1.
June reservations (June 1–30) open March 1.
July reservations (July 1–31) open April 1.
August reservations (August 1–31) open May 1.
September reservations (September 1–30) open June 1.
October reservations (October 1–3) open July 1.

Anders dan bijv. bij Yosemite, lijkt het maken van een reservering voor Arches kosteloos te zijn. Het betreft nu nog een pilot, maar als het een goede oplossing blijkt voor de ervaren problemen met drukte bestaat de kans dat het standaard wordt ingevoerd. Voor alle informatie, zie hier: https://www.nps.gov/arch/learn/news/news121021.htm
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Arches NP houdt in 2022 een pilot met timed entry reserveringen

Bericht door ONYX666 »

Ik wil een campingplaats proberen te bemachtigingen. Ik neem aan als je die hebt je niet ook een timed entry slot nodig hebt?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Arches NP houdt in 2022 een pilot met timed entry reserveringen

Bericht door Martin & Marianne »

Dit was wel te verwachten gezien de toenemende drukte in het park.
Reserveren is niet helemaal gratis; je betaalt 2 dollar. En wil je twee dagen het park bezoeken dan moet je voor beide dagen een reservering hebben.
Dat was bij Yosemite niet het geval. Het lijkt hier, in tegenstelling tot Yosemite dit jaar, minder te gaan om het beperken van het aantal bezoekers als wel om de toegang te spreiden.
Het is een pilot, de regels kunnen veranderen tijdens de pilot.
Het lijkt erop dat je een time slot toegewezen krijgt? Dus het kan zijn dat je al om 7 uur het park binnen kunt, maar pas om 4 pm is ook mogelijk.

@ONYX666 Als je een reservering hebt voor de camping of voor bijvoorbeeld fiery furnace is reserveren niet nodig, zie ook de link hierboven.

Marianne
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Arches NP houdt in 2022 een pilot met timed entry reserveringen

Bericht door Cobert »

Jee, hier moet ik even over nadenken.
Wij willen proberen om 2 nachten in het park te reserveren. Als dat lukt hebben we gewoon toegang in het park begrijp ik.
Ik weet niet of ik wel zin heb in gedoe met tijdsloten mocht het niet lukken met de camping. Weer stress of het wel lukt met reserveren van de tijdsloten en ter plekke ook zorgen dat je op het juiste uur binnen komt. Klinkt niet heel ontspannen, we hebben tenslotte wel vakantie. Ik ga maar eens nadenken over een alternatief, dat wordt weer even puzzelen met de route.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Arches NP houdt in 2022 een pilot met timed entry reserveringen

Bericht door jill1234 »

mmm, beetje balen. Ik hoop een nacht op Devils Garden te bemachtigen eind augustus. (heb daarnaast al 2 nachten op canyonlands resort in Moab geboekt)
Nu twijfel ik of ik niet beter kan proberen 2 nachten op Devils Garden te bemachtigen, dan heb je tenminste sowieso 3 dagen toegang tot het park....maar Canyonlands resort moet je voor minimaal 2 nachten boeken, dus daar kan ik niet 1 nacht van annuleren; dan zou ik beide moeten annuleren en iets anders zoeken. Maar met annuleren wacht ik sowieso tot ik weet of we een nacht in het park kunnen staan.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Arches NP houdt in 2022 een pilot met timed entry reserveringen

Bericht door Cobert »

@jill1234 Voor ons hetzelfde. Wij staan ook 2 nachten op Canyonlands RV Resort. Die dagen zijn niet bedoeld voor Arches. Wij wilden 2 nachten daarvóór in het park staan. Ik ga wel proberen om Devils Garden CG te reserveren, maar je komt er bijna niet tussen. Nadeel ook dat we met 2 campers zijn. Ben ook aan het “oefenen” voor Watchman in Zion, maar tot nu toe elke poging mislukt :blink:
Mocht het niet lukken dan ga ik de route verleggen en gaan we via de UT 95 rijden(we komen uit Capitol Reef) en daarbij Natural Bridges bezoeken.
Op zich zou ik dat zelf ook prima vinden want wij zijn al eens in Arches geweest. Alleen voor onze medereizigers niet, zijn gaan voor het eerst naar de USA.
Wat ik niet terug kon vinden op de website hoeveel permits je kan reserveren. Als dat er maar 1 p.p. is, moet ieder ook nog een eigen account aanmaken. Maar het zou mij logisch lijken als het per voertuig is (tenzij je met een 60 persoons dubbeldekker bus het park inrijdt :mrgreen: )
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Arches NP houdt in 2022 een pilot met timed entry reserveringen

Bericht door jill1234 »

Balen he! Zomer 2019 hebben wij wel overal een plekje kunnen bemachtigen ( Upper Pines Yosemite, Watchman Zion, Mather Grand Canyon etc). Balen dat het jullie met oefenen nog niet gelukt is. Zou het nu zoveel drukker zijn dan? Wij zaten overigens wel met 4 schermen klaar en hadden dan meestal op 2 of 3 schermen raak. Ik hoop nu weer geluk te hebben....
Mocht Arches niet lukken dan ga ik de route misschien ook wat aanpassen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Arches NP houdt in 2022 een pilot met timed entry reserveringen

Bericht door jill1234 »

Ik ga trouwens uit van 1 permit per voertuig, niet per persoon ;-) Dat zou wat zijn.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Arches NP houdt in 2022 een pilot met timed entry reserveringen

Bericht door Martin & Marianne »

Er is meer dan genoeg te zien en te doen in de omgeving, ook al zou Arches niet lukken. Ik weet niet of ik daarvoor de route om zou gooien. En je kunt altijd nog voor 6AM of na 5PM het park binnen rijden. Wel zo mooi ook, eigenlijk.
Met een camper niet eens zo gek; dan rij je heel vroeg het park binnen en dan zoek je een mooie plek op om te gaan ontbijten.
Wij reden tijdens ons laatste bezoek om half 7 's avonds het park binnen. Dat was in september, dus het was niet meer zo lang licht. Maar in de zomer kun je dan nog aardig wat doen. Zie hier voor ons bezoek (en een tip voor een mooie picknickplek).

Ik vermoed trouwens dat de kans op een reservering redelijk groot is, groter dan de kans op een plek op Devils Garden.
En misschien ook proberen een ticket voor Fiery Furnace te bemachtigen? Is een aanrader, die wandeling.

Marianne
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Arches NP houdt in 2022 een pilot met timed entry reserveringen

Bericht door Cobert »

Marianne, wij zijn er ook in september. Als het lukt zo vroeg mogelijk het park binnen te komen zou dat idd wel een optie zijn om te overwegen.
We kunnen het allicht proberen. En ach, misschien lukt het wél om een campingplek te bemachtigen.
De Picknickplaats heb ik opgeslagen! :thumbup: Goblin Valley en Little Wild Horse canyon wilden wij ook bezoeken onderweg.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Arches NP houdt in 2022 een pilot met timed entry reserveringen

Bericht door paulr »

Je zou ook een wandeling met ranger voor Fiery Furnace kunnen boeken. Wij hebben zojuist deze “hike” gedaan en was leuk en informatief. Met een reservering heb je ook een permit voor het park ! Het is/was trouwens opvallend rustig gisteren en vandaag. We konden met 2 RV’s (grote!) gemakkelijk overal parkeren. Er zijn weinig bussen (met aziaten) en de timed entry lijkt zijn werk te doen. Was 9 en 5 jaar geleden wel anders !
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Arches NP houdt in 2022 een pilot met timed entry reserveringen

Bericht door dejong89 »

En mocht je het te warm krijgen, loop dan naar de Mill Creek waterval. Super leuk. Je voeten worden wel nat :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Arches NP houdt in 2022 een pilot met timed entry reserveringen

Bericht door Saskia45 »

Wij hadden gisteren en vandaag dezelfde ervaring: rustig en overal goed te parkeren.
Let op: je moet ook als je overnacht op Devils Garden gewoon aansluiten in de rij om het park in te komen en die rij was zojuist (om 12.15 uur) anderhalf uur, er staan van die eftelingachtige borden 'from this point X minutes'.
Vanmorgen 5.30 uur op voor sunrise bij landscape arch, waar we de enigen waren!
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Arches NP houdt in 2022 een pilot met timed entry reserveringen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had niet gedacht dat er zulke lange rijen zouden staan; dat is nog langer dan wij in 2019 hadden vóór de introductie van de timed entry. Je zou toch verwachten dat het rustiger zou zijn bij de ingang?

Maar wel heel fijn dat het in het park rustiger is!

Marianne
Goedele Deconinck
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:09
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Arches NP houdt in 2022 een pilot met timed entry reserveringen

Bericht door Goedele Deconinck »

Wij hebben gisteren 5 minuten aangeschoven. Permit om 8u. Toen we uit het park reden om 14u was de rij langer.
1984: LA
1993: Boston
2005: Utah-Arizona-Californië
2017: eclipsreis: Colorado-Wyoming-Idaho-Oregon
2019: Florida
2022: Colorado-Utah-Arizona
2023: Florida
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Arches NP houdt in 2022 een pilot met timed entry reserveringen

Bericht door Saskia45 »

Zojuist (11.20 uur) Moab achter ons gelaten via de weg langs Arches: rij was een uur nu.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Arches NP houdt in 2022 een pilot met timed entry reserveringen

Bericht door Sandramarcel »

Goed om te weten dat je ook in de rij moet met een reservering voor Devil's Garden. Blijft fijn dit forum!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer