Van Los Angeles naar San Francisco.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Monique65
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mar 2015, 16:57

Van Los Angeles naar San Francisco.

Bericht door Monique65 »

Ik ben een reis aan het plannen voor augustus 2022.
We hebben al 4x eerder een rondreis gemaakt, maar hebben nog nooit van Los Angeles naar San Francisco langs de kust gereden. Mijn vraag is wat zijn leuke plekken om te overnachten en zijn 2 overnachtingen genoeg?
En natuurlijk zijn alle tips welkom!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Los Angeles naar San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Heb je de voorbeeldroute al eens bekeken? Zie daarvoor de link in dit topic.
Veel gebruikte - en hier aangeraden stops - zijn Pismo Beach en Monterey. Over het algemeen wordt aangeraden om voor het noordelijke stuk meer tijd uit te trekken, met name rond Big Sur is de kust heel mooi. Maar een plaats als Santa Barbara is ook leuk om te bezoeken. Kijk aan de hand van de beschrijving bij de voorbeeldroute eens wat je allemaal zou willen doen, en hoeveel tijd dat kost.
Wij hebben zelf al meerdere keren de kustroute gereden, en we zien elke keer weer andere dingen. En we hebben nog steeds heel veel niet gezien.
Ik zou zeggen dat twee nachten het minimum is, maar 3 of 4 is ook niet gek. Zeker rond Monterey/Big Sur kun je je wel twee dagen vermaken. Wij hebben in in 2019 1 nacht Monterey gedan en twee nachten Big Sur (kijk eens in ons reisverslag daarvoor). En toen hadden we nog geen tijd voor het aquarium in Monterey of voor een whale watch tour.
Jullie gaan met de auto? Probeer het weekend te vermijden, dan geldt er bij veel hotels een minimum van twee nachten, en de prijzen zijn dan fors hoger dan buiten het weekend.

Marianne
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: los Angeles naar San Francisco

Bericht door Hockey »

Dit is eigenlijk zo'n vraag waarvoor het enige antwoord dat je kan geven is: ja. En nee.
Het hangt af van de groep waarmee je reist, wat jullie interesses zijn, hoeveel tijd je in totaal hebt etc.

Als je wil kan je via de kust van LA naar SF in 1 dag, maar je kan er ook een week over doen. Het is maar net wat je allemaal wil zien. En eigenlijk ook hoe ver je nog landinwaarts wil gaan als je naar het noorden rijdt.

Ik vrees dat je met dit antwoord nog niet veel verder bent. Er is hier ooit een topic geweest over die route. Zomaar een paar hoogtepunten die ik nu bedenk (van zuid naar noord):

Malibu
Topanga Canyon
Pair trails lopen (zowel Malibu als Topanga)
Reagan Presidential Library
Santa Barbara
Solvang
Madonna Inn bij Pismo Beach
Morro Bay
Cambria
San Simeon/Hearst Castle
Elephant Seal Vista Point
Piedras Blancas Light Station
Julia Pfeiffer Burns State Park
Big Sur
Point Lobos
Carmel
17 Mile Road
Monterey
Moss Landing
Santa Cruz

Dan kan je langs de kust blijven rijden, is mooi, of naar San Jose en stukje Silicon Valley meepakken. Met The Tech Museum, Intel Museum, Computer History Museum en daarna San Francisco.

Let op, mijn lijst is niet volledig.
En ook bij de Golden State Bridge kan je uitstappen en nog een mooi stukje zien en er eventueel overheen lopen. Bovendien is het stukje boven SF ook erg mooi, dat stukje kustroute.

Dus ja, het kan met twee overnachtingen (dan zou ik Morro Bay en Monterey nemen), maar ook met 1, of met meer dan 2.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: los Angeles naar San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Hier een topic waar je wellicht iets aan hebt: viewtopic.php?f=36&t=52853&p=889064&hil ... je#p889064

Marianne
Monique65
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mar 2015, 16:57

Re: Van Los Angeles naar San Francisco.

Bericht door Monique65 »

Bedankt voor jullie reactie. Met deze tips kan ik weer evenaar de slag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer