Verkeersdrukte LA op zaterdag

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Richard033
Amerikafan
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Amersfoort

Verkeersdrukte LA op zaterdag

Bericht door Richard033 »

Hallo allemaal,

Ik ben redelijk bekend met de verkeersdrukte in LA, tijdens mijn verblijf daar gelukkig steeds files in de richting waar ik niet heen hoefde. :D
Maar hoor van mensen in mijn omgeving redelijk wat horrorverhalen over het verkeer in de avondspits.
Wij komen aan op LAX op 23/4 om 18.00 en we hoeven niet door de douane (vliegen via Dublin) en kunnen dus direct door naar de shuttle van de autohuur.

Eerste hotel dat ik heb geboekt is 70 mijl rijden via de 105-605-10 richting Colton, weet iemand of daar onder normale omstandigheden files staan? Zo ja, dan loop ik er over te denken om een hotel te zoeken in de buurt van de car rental.
Laatst gewijzigd door Richard033 op 25 nov 2021, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Verkeersdrukte LA op zaterdag

Bericht door Galapogos »

Bij dit soort vragen kijk ik altijd even op Google Maps. Je kunt daar zelf een dag en vertrektijd instellen in je route. Je ziet dan de te verwachten verkeersdrukte op de kaart. Als ik jouw route bekijk op een werkdag dan zou je bij een vertrek vanaf 19.30 uur vanaf LAX weinig tot geen last van verkeersdrukte meer moeten hebben. Op zaterdagen is het minder druk en zou je vanaf vertrek om 18.30 uur al weinig last meer moeten hebben.

Als je om 18.00 uur land kost het vast nog even tijd om door immigrations te gaan (indien van toepassing), bagage te verzamelen, huurauto op te halen, etc.

Al met al lijkt het me best een prima timing zo.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Verkeersdrukte LA op zaterdag

Bericht door Martin & Marianne »

Goede tip, van GoogleMaps. Als je eens laat op bent op vrijdagavondavond kun je ook een live kijken wat de reistijd is.
Heb je ervaring met een autorit na een lange vlucht? Wij zijn eens na aankomt op LAX nog naar Riverside gereden en ik moet zeggen dat ik dat niet fijn vond; de vermoeidheid sloeg toen wel toe. Zeker als het al donker is - ik denk dat dat bij jullie wel het geval zal zijn - kan het lastig zijn om wakker te blijven.

Marianne
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Verkeersdrukte LA op zaterdag

Bericht door Hockey »

Ik ga even rekenen.

18 uur landen. Bagage ophalen, kost even tijd. Met de bus naar autoverhuur. Auto ophalen. Als je geluk hebt zit je om 19.00 uur in de auto. Als je geluk hebt. Dan moet je 70 mijl rijden. Maar je rijdt in het donker, moet eerst de stad uit, dus 70 mijl per uur ga je niet halen. Dus reken op 1,5 uur rijden. Als er geen files zijn.
In het gunstigste geval kan je dan om 20.30 bij het hotel zijn.

In het donker, na (vermoedelijk) een lange dag en een lange vlucht. Persoonlijk zou ik deze keuze niet maken. Maar jij weet beter hoe jouw lichaam omgaat met vermoeidheid.
Richard033
Amerikafan
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Amersfoort

Re: Verkeersdrukte LA op zaterdag

Bericht door Richard033 »

Bedankt voor de reacties, ik heb het hotel voor de eerste nacht geannuleerd en een hotel dicht bij de autoverhuur geboekt, betekend wel 70 mijl meer rijden op de tweede dag,(LA naar Lauglin via Joshua Tree) maar vroeg waker dus vroeg weg, en eventueel Joshua skippen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer