Van Tucson in de richting van Sedona

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Van Tucson in de richting van Sedona

Bericht door gera_r »

Bij het uitstippelen en plannen van mijn route voor mei 2022 heb ik op dit deel van mijn route een hiaat... Na 3 overnachtingen in Tucson hebben we 2 overnachtingen te besteden voordat we onze volgende bestemming Lake Montezuma zullen bereiken. Vanuit Lake Montezuma doen we vervolgens tochtjes in de omgeving, o.a. richting Watson Lake/Jerome en Sedona.

Nu gaat het mij om de 3 dagen ertussen. Ik heb niet zoveel interessants gezien in Phoenix, behalve dan Goldfield Ghost Town, iets ten oosten daarvan. Ik had gedacht Apache Trail te rijden, maar kom er achter dat die gesloten is. Had overnachtingen bedacht in Globe en/of evt. Show Low en van daaruit dus naar Lake Montezuma.
Maar nu Apache Trail dicht is, begin ik aan het geheel te twijfelen. Is het nog wel de moeite om in dit gebied rond te rijden? Is er misschien toch nog iets interessants in Phoenix? Of moeten we deze dagen toch maar schrappen en de route voorafgaand iets verleggen en daar wat extra dagen plannen?
Iemand ervaring met dit gebied?
Laatst gewijzigd door gera_r op 08 nov 2021, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van Tucson in de richting van Sedona

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien naar Petrified Forest? Of nog iets verder, naar Canyon de Chelly?
Ik ken het gebied rond Tucson niet, maar ik denk dat je daar ook wel meer tijd kunt besteden. Of is mei al te warm om veel te doen daar?

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Van Tucson in de richting van Sedona

Bericht door markro »

Hierbij een paar links naar eerdere topics aangaande het zuiden van Arizona. Misschien doe je daar nog ideeën uit op.

RV parkeren in Tucson, must-sees en tourist info
Tips Zuid-Arizona en New Mexico
Wat zeker niet te missen in Tuscon en Phoenix
Tucson (AZ), iets vergeten?
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Van Tucson in de richting van Sedona

Bericht door gera_r »

Bedankt voor de reacties zover... Petrified Forest ligt, gezien het vervolg van onze route, wat uit de richting Marianne.
Canyon de Chelly is mooi, maar daar zijn we al eens geweest.

Bedankt voor de links Markro. Zal eens kijken of ik hier wat inspiratie uit kan halen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Van Tucson in de richting van Sedona

Bericht door Coyote »

wat heb je rond Tucson allemaal al op de planning staan?

In 2012 verbleef ik ooit eens 5 nachten in Tucson, zoveel is er te doen in die omgeving.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Van Tucson in de richting van Sedona

Bericht door gera_r »

Saguaro en Mount Lemmon, maar nog niet verder uitgewerkt of naar gekeken. Het lijkt me in ieder geval goed voor twee verschillende dagen. Heb nu een extra overnachting erbij gedaan in Tucson. Dus in totaal nu 4. Voor de derde dag nog niet echt een plan; misschien iets in de stad?

Heb nu het plan om via Catalina SP weg te rijden naar Goldfield Ghost Town en een stukje Tortilla Flat (indien mogelijk) te rijden. Daarna terug naar Apache Junction voor overnachting. Volgende dag via Tonto NF (hopelijk een mooie route, weet dat nog niet, maar hij is in ieder geval bochtig... :P) naar Lake Montezuma, indien mogelijk die dag ook nog naar Montezuma Castle. En dan zijn we waar we wezen moeten, voor het vervolg van de trip.
Moet het verder nog in detail bekijken. Maar dit lijkt me voor nu de beste opzet.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Van Tucson in de richting van Sedona

Bericht door Dude »

Ik zou gewoon een extra dag in Tucson verblijven maar ik ben dan wel een beetje bevooroordeeld :wink:

Verder heb ik afgelopen zomer de route gereden via Payson en Globe. Het stuk tussen Tonto Basin, waar je een stukje langs het meer rijdt is wel leuk, en nadien vanaf Payson die 260 via Strawberry en Pine is mooi en bochtig. Strawberry leek me een leuk klein dorpje, vrij toeristisch maar ik ben niet gestopt. Ik reed het van noord naar zuid. Het is eens wat anders dan de Highways of de Interstates. Je kan ook eerst via de 79 rijden en even naar Casa Grande NM gaan.

Mei is het al vrij heet en meestal hebben we rond dag 10 ongeveer de eerste triple digits. 100F = 38 C, maar evengoed kan het 'maar' 32 zijn. Of 42 :lol:
Als je voor Tucson naar vragen hebt, laat maar weten.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Van Tucson in de richting van Sedona

Bericht door Coyote »

gera_r schreef:
08 nov 2021, 19:44
Saguaro en Mount Lemmon, maar nog niet verder uitgewerkt of naar gekeken. Het lijkt me in ieder geval goed voor twee verschillende dagen. Heb nu een extra overnachting erbij gedaan in Tucson. Dus in totaal nu 4. Voor de derde dag nog niet echt een plan; misschien iets in de stad?
Houden jullie ook van andere bezienswaardigheden? Wat dacht je van een bezoek aan Biosphere 2 even ten noorden van Tucson? Of een bezoek aan Pima Air & Space Museum ten zuiden van Tucson? Diezelfde dag kun je nog iets zuidelijker in Green Valley ook nog Titan Missile Museum bezoeken. Of een bezoek aan Sabino Canyon Recreation Area? Dan heb je ook nog het Arizona-Sonora Desert Museum.

Kortom, meer dan genoeg om je dagen te vullen. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Van Tucson in de richting van Sedona

Bericht door gera_r »

Bedankt voor de museumtips Coyote/Roland. Dat Missile museum spreekt me wel aan. Dat Air & Space museum ook, maar zoiets hebben we al eens bezocht in Dayton OH (is ook gigantisch groot). Het lijkt me dat Sonora Desert museum wel aangedaan kan worden tijdens bezoek aan Saguaro? De andere twee Biosphere 2 en Sabino Recreation Area moet ik nog even nader bekijken. Maar ik kan in ieder geval hier de dagen wel mee vullen, ja...

Dan de routetips van Bart/Dude: Ja, we zijn ook van plan dat stuk route te rijden waar Strawberry en Pine in zitten. Jammer genoeg, het eerste stuk niet langs het meer, omdat de Apache Trail dicht is. En wat bedoel je met 'langs Casa Grande" gaan? Is daar iets bijzonders? We komen daar langs op onze heenweg naar Tucson.

Tja, die temperatuur... Ik dacht in mei te gaan i.p.v. de zomer vanwege de temperatuur. Maar de mevrouw waar ik gisteren de Airbnb in Tucson heb geboekt, zei ook al zoiets... :roll: Maar goed, ze zei erbij dat het een droge hitte is en in de ochtenden en avonden koel. Dat vind ik ook al heel wat... :)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Van Tucson in de richting van Sedona

Bericht door jojostravelusa »

Saguaro National Park is ook een optie. Het bestaat uit 2 delen. East en West. Wij vonden we westelijke helft mooier dan de oostelijke.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Van Tucson in de richting van Sedona

Bericht door gera_r »

Saguaro hadden we al in de planning inderdaad... :)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Van Tucson in de richting van Sedona

Bericht door jojostravelusa »

Ik zie het nu ook staan. Over het hoofd gezien :oops:
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Van Tucson in de richting van Sedona

Bericht door Dude »

gera_r schreef:
09 nov 2021, 14:22
Jammer genoeg, het eerste stuk niet langs het meer, omdat de Apache Trail dicht is. En wat bedoel je met 'langs Casa Grande" gaan? Is daar iets bijzonders? We komen daar langs op onze heenweg naar Tucson.

Tja, die temperatuur... Ik dacht in mei te gaan i.p.v. de zomer vanwege de temperatuur. Maar de mevrouw waar ik gisteren de Airbnb in Tucson heb geboekt, zei ook al zoiets... :roll: Maar goed, ze zei erbij dat het een droge hitte is en in de ochtenden en avonden koel. Dat vind ik ook al heel wat... :)
Casa Grande National Monument bedoelde ik. Het stadje zelf heeft niet veel om het lijf tenzij je de nieuw Lucid van de band wil zien rollen in de gloednieuwe fabriek daar. Lucid is de nieuwe Tesla uitdager, maar dat terzijde.
Casa Grande NM is wat de naam zegt, een groot huis ten tijde van de Hohokam, althans de overblijfselen ervan. Niet een omrit waard maar als je er langs komt mssn leuk om te bezoeken.
Op de heenweg kan je ook eventueel Picacho Peak SP bezoeken, halverwege tussen Phoenix en Tucson, net ten zuiden van Casa Grande (het stadje)

Desert Museum is eigenlijk een must-see vind ikzelf, wij hebben een jaar abonnement daar. En het is inderdaad prima te combineren met Saguaro West.

De temperatuur zal idd aan de warmere kant zijn, maar het is idd een droge hitte dus geen hangende kleffe bedoening zoals Florida of het diepe zuiden. Wel zorgen voor voldoende water, je droogt uit zonder dat je het merkt.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Van Tucson in de richting van Sedona

Bericht door gera_r »

Bedankt voor de toelichting Bart. Heb Casa Grande NM inderdaad gevonden. Komende vanuit richting Yuma is het toch wel ietwat uit de richting. Het Picacho Peak SP was mijzelf ook al opgevallen. Voor beide items zal t.z.t. bekeken worden hoeveel tijd er nog over is omdat we dan best een lange rit hebben (gehad) die dag... Maar zal ze in ieder geval in gedachten houden!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer