Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Metro gebruiken in Los Angeles en San Francisco.
Metro gebruiken in Los Angeles en San Francisco.
Ik ben aan het oriënteren hoe wij ons het beste kunnen verplaatsen door San Francisco en Los Angeles.
We hebben wel een huurauto, maar door het drukke verkeer in zowel SF als LA zoeken we een andere mogelijkheid. Nu lijkt ons met de metro een mooi alternatief.
In LA heb ik gelezen dat je bij de ingangen een kaart kunt kopen voor 1 dag. Ik denk dat dit ook zo zal zijn in SF.
In LA zitten we in Santa Monica vlakbij een metrostation. In SF zitten we in de wijk Castro.
Ik hoor graag wat jullie tips of ervaringen zijn.
grtjes Rick
We hebben wel een huurauto, maar door het drukke verkeer in zowel SF als LA zoeken we een andere mogelijkheid. Nu lijkt ons met de metro een mooi alternatief.
In LA heb ik gelezen dat je bij de ingangen een kaart kunt kopen voor 1 dag. Ik denk dat dit ook zo zal zijn in SF.
In LA zitten we in Santa Monica vlakbij een metrostation. In SF zitten we in de wijk Castro.
Ik hoor graag wat jullie tips of ervaringen zijn.
grtjes Rick
Re: Metro gebruiken in Los Angeles en San Francisco.
In LA zou ik gewoon de auto gebruiken. Ja het is druk maar verder is het prima te doen met auto. Hoewel je het misschien niet verwacht is in SF heel veel gewoon op loopafstand. Voor de langere afstanden kun je eenvoudig de BART, bus of tram gebruiken. Maar ook Lyft/Uber zijn prima alternatieven. Of neem een hop on hop off, dan kom je ook overal en zie je ondertussen nog wat 
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben in LA geen gebruik gemaakt van het OV dus daar geen ervaring met de metro. In SF zaten we zo'n beetje in hetzelfde district als jullie. We hebben daar gebruik gemaakt van de bus en een keer van de cable car. Het OV in SF is heel goed geregeld.
Je kan eventueel thuis via Google Maps al wat routes ingeven en vervolgens linksboven op de afbeelding OV drukken. Je krijgt dan een routebeschrijving van de mogelijkheden incl. alle details. Dus welke bus je moet nemen, op welke locatie, waar overstappen, hoeveel tijd het kost etc. En dat geldt ook voor metro of tram. Je hoeft dan ter plekke niet te zoeken.
Je kan eventueel thuis via Google Maps al wat routes ingeven en vervolgens linksboven op de afbeelding OV drukken. Je krijgt dan een routebeschrijving van de mogelijkheden incl. alle details. Dus welke bus je moet nemen, op welke locatie, waar overstappen, hoeveel tijd het kost etc. En dat geldt ook voor metro of tram. Je hoeft dan ter plekke niet te zoeken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Zo ver ik het me herinner is de metro in LA erg beperkt, je kunt er lang niet alle bezienswaardigheden mee bereiken. Wij hebben hem maar 1 keer gebruikt, om na een lange wandeling door downtown weer bij de auto te komen.
Terug in Texas!
De metro in LA is handig als je in Hollywood overnacht en ook nog naar een evenement in Staples Center gaat. Ook is er een verbinding naar de luchthaven. Moet wel zeggen dat bij mijn laatste keer naar de luchthaven allerlei types in de metro zaten waar ik geen veilig gevoel bij had.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben eens in Hollywood overnacht en toen de metro naar Universal genomen. Verder hebben we in LA altijd alles met de auto gedaan. Maar het is natuurlijk helemaal afhankelijk van waar je overnacht en wat je wilt bezoeken. Je kunt kijken of voor jullie plannen de metro mogelijk is.
In SF hebben we nog nooit de auto gebruikt. Wel de metro - we hadden toen een hotel buiten de stad - en de cablecar. Ervaring met bussen heb ik niet. Onze ervaring is dat je heel veel lopend kunt doen. En voor bijvoorbeeld de Golden Gate-brug zou je eens een fiets kunnen huren.
Marianne
In SF hebben we nog nooit de auto gebruikt. Wel de metro - we hadden toen een hotel buiten de stad - en de cablecar. Ervaring met bussen heb ik niet. Onze ervaring is dat je heel veel lopend kunt doen. En voor bijvoorbeeld de Golden Gate-brug zou je eens een fiets kunnen huren.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie nu je route. Met maar 1 dag LA zou ik de auto pakken, dat lijkt me de snelste manier om zo veel mogelijk te kunnen doen. Maar goed, dat hangt of van je plannen.
In SF heb je meer dan voldoende tijd om veel zaken lopend te doen.
Marianne
In SF heb je meer dan voldoende tijd om veel zaken lopend te doen.
Marianne
We slapen 2 nachten in LA waarbij de 3de dag ons moeten vermaken tot 01:15 uur want dan vertrekt ons vliegtuig naar Curacao.
Laatst gewijzigd door markro op 30 okt 2021, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Zoals ik nu kan lezen in LA dus gewoon de auto pakken en in SF lopen, bus of fiets
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben in 2018 de auto in een parkeergarage in Beverly Hills geparkeerd en zijn daar voor de deur op de Hop on Hop off bus gestapt. Daar hebben we ons de hele verdere dag prima mee vermaakt. Wij hadden toen ook maar 1 dag, want 's avonds vlogen we naar huis.
Wij hadden in San Francisco een 3 daagse Muni kaart. Geldig op de bus, historische trams, cable car en muni metro. Volgens mij hadden we daarmee ook korting met de Ferry of gratis, weet het niet meer.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta