Motelprijzen in Springdale

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Motelprijzen in Springdale

Bericht door Martin & Marianne »

Voor een ongetwijfeld deskundig advies voor een reis van iemand op het forum had Marianne blijkbaar iets opgezocht over Zion. Ik zag namelijk op onze pc het verslag van onze 2004-reis openstaan. Daarin las ik: “en dan naar Springdale waar we overnachten in de Desert Pearl Inn, vlakbij de zuidingang van het park gelegen. Het is een van de duurdere motels, we betalen hier 135 dollar per nacht, maar dat blijkt het meer dan waard te zijn.”

Daar moet ik nu wel een beetje om lachen. $135 voor zo’n luxe motel in het hoogseizoen, dat is een koopje! In 2008 verbleven we er ook. Toen kostte een kamer al $201. In 2011 verbleven Marianne en haar zus er eveneens. Toen kostte een kamer $177, maar dat was buiten het hoogseizoen. Ik heb het even opgezocht. Als we er in 2022 een kamer zouden boeken op dezelfde datum als in 2004, dan zouden we nu voor de goedkoopste kamer liefst $451 moeten betalen! Ik denk niet dat ze ons daar weer terug zien. Jammer, het is wel een mooi en mooi gelegen motel.

00 zion.JPG
Je ziet het effect van de drukte in Zion op de kamerprijzen. Zo betaalden we in 2002 voor de Pioneer Lodge $77, nu zou dat voor dezelfde datum $202 zijn. Ook in 2015 betaalden we minder dan $100 voor een kamer. Toen zaten we in het schattige Canyon Ranch Motel. Ik geloof dat we maar iets van $70 betaalden.

0001 canyon ranch.jpg
0001 canyon ranch.jpg (123.77 KiB) 1043 keer bekeken
Helaas bestaat het niet meer. Het is drie jaar geleden tot de grond toe afgebroken en op die plek staat nu de Best Western Plus Zion Canyon Inn & Suites. $345 voor een kamer in het hoogseizoen.

Ook de campingprijzen zijn gestegen. Betaalden wij in 1988 en 1991 nog geen $20 voor een plekje voor onze tent voor de camping in Springdale, nu zou dat dertig jaar later op dezelfde camping $59 voor een tentplaats zijn. Goedkoper kan je staan op de South Campground en de Watchman Campground op de grens van het park. Daar kan je voor een tentplekje soms nog wel voor $20 terecht.

Kamperen scheelt sowieso aanzienlijk in de kosten. Zelfs als je zonder kampeerspullen naar Amerika afreist, ter plekke een tent, slaapzakken e.d aanschaft, die in Amerika achterlaat (en ergens schenkt) dan heb je de kosten daarvan al binnen zo’n drie dagen terugverdiend. Een andere manier om motelkosten te besparen is om buiten het hoogseizoen te gaan, dat scheelt ook aanzienlijk in kosten. (In het hoogseizoen is het Zion Park Motel in Springdale een goedkope keuze. Daar betaal je op de uitgeprobeerde data in juli 2022 $115.)

Tot slot, één van de weinigen die niet in prijs gestegen zijn is de Zion Lodge in het park zelf. Daar betaalden wij in 2017 voor een Western Cabin $244, in 2022 is dat nog ongeveer hetzelfde. Het is weliswaar duur (twee keer zo duur als het Zion Park Motel) maar het grote voordeel daarvan is dat je al midden in het park zit en de grote drukte van de shuttlebussen e.d. voor bent.

Martin
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 02 okt 2021, 12:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Belgske64
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Motelprijzen in Springdale

Bericht door Belgske64 »

Voor mijn roadtrip in juni '22 wilde ik 2nachten in Springdale verblijven. Ik verschoot van de belachelijk hoge prijzen. Gelukkig heb ik bij Zion Park Motel een kamer kunnen boeken voor $101 pn. Was deze kamer niet meer beschikbaar geweest, had ik de overnachtingen in Hurricane (30 min verwijderd van Springdale) geboekt waar er nog wel normale tarieven zijn.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door HennyCox »

Martin & Marianne schreef:
02 okt 2021, 11:40
V Een andere manier om motelkosten te besparen is om buiten het hoogseizoen te gaan
En nog een andere manier is om net even buiten het park een motel te nemen en via de East-Entrance naar Zion te gaan...op 23km en maar17 minuten rijden....motel voor slechts $80 p/nacht.
dejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door dejong89 »

Wij zijn in 2016 en 2017 in Springdale geweest. 350 euro voor 2 nachten in Mei/Juni.
Met ontbijt en praktisch naast de shuttlehalte. Duur? Zou kunnen. We zijn ooit in Lake Clark( Alaska) geweest. 1 nacht. Dat was pas duur :mrgreen: Maar een once in a lifetime experiance.

Wij kijken eigenlijk naar het totaalplaatje van de hele reis. Er zijn ook plekken waar we ruim onder de 100 euro per nacht verblijven.
www.jiltkrista89.wordpress.com
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 »

wow!!!!!!!!!!
Wij verblijven in Zion "altijd" in de Zion Lodge ; ik vind dat super sfeervol. Was vroeger 'duur' maar tegenwoordig precies relatief goedkoop.
je kan daar trouwens lekker ontbijten!
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018.
Wij hebben alle staten (behalve Hawai...) van de USA bezocht!
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Tantelotje »

dejong89 schreef:
07 okt 2021, 16:16
Wij zijn in 2016 en 2017 in Springdale geweest. 350 euro voor 2 nachten in Mei/Juni.
Met ontbijt en praktisch naast de shuttlehalte. Duur? Zou kunnen. We zijn ooit in Lake Clark( Alaska) geweest. 1 nacht. Dat was pas duur :mrgreen: Maar een once in a lifetime experiance.

Wij kijken eigenlijk naar het totaalplaatje van de hele reis. Er zijn ook plekken waar we ruim onder de 100 euro per nacht verblijven.
Zo doen wij het inderdaad ook. Ben bezig met een rondreis voor juni/juli 2022. En sommige locaties zijn duur en sommige locaties zijn minder duur. Overigens is in ons geval het hotel in Springdale goedkoper dan hetzelfde hotel in 2018. Dat vond ik dan weer opvallend.
Gemiddeld genomen komen de prijzen voor ons nog steeds praktisch gelijk uit met voorgaande jaren.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida

https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Wij kijken ook alleen naar het totaalplaatje van de reis. Je druk maken om die paar hotelovernachtingen die eigenlijk écht te duur zijn voor wat je er voor krijgt heeft weinig zin als er geen alternatieven zijn. Gelukkig blijft het bedrag dat wij gemiddeld per nacht uitgeven laag, met zo'n 50 tot 60 euro per nacht. Maar wij reizen dan ook buiten het hoogseizoen en kamperen veel.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer