Ideale vliegtijden?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nummer26
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 sep 2021, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Ideale vliegtijden?

Bericht door Nummer26 »

Ik heb jullie advies nodig.
We vliegen komende zomer terug naar NL vanaf San Francisco.
Ik heb in mijn hoofd dat vertrek rond 17 uur en aankomst rond 12 uur idealer is, dan vertrek rond 14 uur en aankomst rond 9 uur.
Mijn redenatie: als je rond 17 uur vertrekt, heb je een stuk (Amerikaanse) nacht tijdens de vlucht en als je in NL bent heb je niet een hele dag voor de boeg.
Klopt die redenatie?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ideale vliegtijden?

Bericht door mtl »

Ik zweer bij vroeg aankomen op de terugreis. Heb ik nog een hele dag voor de boeg thuis.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ideale vliegtijden?

Bericht door Harry »

Je zult zelf uit moeten proberen wat je prettig vind, dat is heel persoonlijk.
Wij vinden het na vele reizen naar Amerika juist prettig om zo laat mogelijk te vertrekken uit Amerika, zodat de dag bij thuiskomst niet meer zo lang is. Maar meestal valt er weinig te kiezen qua tijden, voor ons is het belangrijker om non-stop te vliegen, wij vinden een overstap heel vervelend.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ideale vliegtijden?

Bericht door Frasi »

Voorkeuren verschillen.
Zelf heb ook de voorkeur om zo laat mogelijk uit de VS te vertrekken. Op de intercontinentale vlucht krijg je na ca. 2 uur eten en daarna gaat het licht uit voor de nacht. Als het dan pas 14u is, slaap ik niet. Liever al een volle/drukke dag gehad en dus moe het vliegtuig in. Dan slaap ik iets beter én is de dag thuis in NL korter. De eerste keren kwam ik wel eens vroeg in de ochtend aan op Schiphol (6-7u). Dan was ik een uurtje later thuis en de verleiding te groot om even op bed te gaan liggen. Dat werd dan iets te lang liggen met als gevolg 's nachts niet meer goed kunnen slapen en op die manier 3 dagen ontregeld.
Nu probeer ik zo laat mogelijk uit de VS te vertrekken, overstap maakt me niet zoveel uit. Als ik maar later in de dag thuis kom zodat ik de dag -wakker- kan uitzitten en dan 's avonds op normale tijd naar bed. Dan ben ik het snelste van de jet-lag af.

Laat vertrekken heeft (voor mij) ook als voordeel dat je 's ochtends op normale tijd kan opstaan, rustig inpakken en op het gemak richting het vliegveld. En dat de laatste nacht dus ook niet perse dicht bij bij de luchthaven hoeft te zijn.

Maar ieders voorkeur en strategie verschilt.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ideale vliegtijden?

Bericht door Diederik52 »

Helemaal eens met @Harry en @Frasi . Zo wil / doe ik het ook.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ideale vliegtijden?

Bericht door mtl »

Gewoon doen wat jou het beste uitkomt :thumbup:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Ideale vliegtijden?

Bericht door jojostravelusa »

Wij komen op de heenreis altijd het liefst zo laat mogelijk aan. Dan ben je toch gaar en kun je vrij snel naar bed. Terug maakt het ons niet zo heel veel uit. Om alles uit de vakantie te halen gaan we dan ook graag laat terug :lol:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ideale vliegtijden?

Bericht door Coyote »

Zoals gezegd, het is heel persoonlijk en maar net hoe je lichaam erop reageert.

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee om vroeg in Nederland aan te komen. Je bent zo brak als wat maar als je probeert het dagritme gelijk op te pakken en niet gaat slapen overdag maar 's avonds gewoon op tijd naar bed gaat en de andere dag weer vroeg opstaat, ben je vaak alweer het heertje. Althans, dat geldt voor mij. Voor iemand anders kan het anders uitpakken. Vroeg moeten vertrekken geldt overigens in de regel alleen als je vanuit het westen terug naar Nederland vliegt. Vaak omdat je een tussenstop aan de oostkant hebt waar de meeste vluchten pas eind van de middag/begin van de avond naar Nederland vertrekken.

Ik heb ook wel geprobeerd de dag na aankomst uit te slapen... Nog nooit zo'n slechte week gehad. Dagen lang brak gevoel en 's nachts wakker worden.

Later vertrekken uit Amerika is ook fijn want je kunt het rustig aan doen die laatste dag. Op je gemak de boel inpakken enzo. Maar ook dan geldt voor mij niet te laat naar bed, niet uitslapen maar vroeg opstaan.

Nogmaals, dit geldt voor mij persoonlijk. Voor iemand anders kan het heel anders zijn.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ideale vliegtijden?

Bericht door IngridZw »

Het ligt er ook aan hoe makkelijk je slaapt in het vliegtuig. Ik hebt daar bv veel moeite mee en zittend slapen lukt bij mij sowieso niet. Als dan de lichten uitgaan, en het is stil, duurt het voor mij een eeuwigheid alvorens we op bestemming zijn. Ik vertrek daarom liever vroeg zodat het in ieder geval nog een (groot) gedeelte gewoon dag is. En de avond daarvoor zorgen dat alles klaar staat voor vertrek. Bovendien heb ik op de laatste dag niet echt meer de behoefte om nog het één en ander te ondernemen. Maar goed dat is voor iedereen weer anders en je hebt inderdaad niet altijd de keuze wat betreft vliegtijden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Ideale vliegtijden?

Bericht door jojostravelusa »

Ik kan ook niet of nauwelijks slapen in een vliegtuig, maar ik leef zoveel mogelijk op de klok en probeer mijn biologische klok te negeren. Lukt de eerste nachten in Amerika niet echt, maar het lijkt wel of we dan, ondanks gebroken nachten en/of minder slaap, toch best fit zijn. Alleen gaan 's avonds de lichten wat vroeger uit. Dus als de klok zegt dat het etenstijd is, dan eten we. Het helpt ons sneller het ritme op te pakken. Terug heb ik er weinig last van. Bij veel mensen is het trouwens andersom.
Nummer26
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 sep 2021, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ideale vliegtijden?

Bericht door Nummer26 »

Bedankt voor jullie reacties!
Goed om te lezen hoe het bij jullie werkt.
De tickets zijn inmiddels geboekt. Ik ben benieuwd hoe het ons zal vergaan. :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer