Sequoia NP wel of niet bezoeken?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nummer26
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 sep 2021, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Sequoia NP wel of niet bezoeken?

Bericht door Nummer26 »

Het uitstippelen van een rondreis betekent keuzes maken ... want wat is er veel te zien.
Wie kan er iets vertellen over het Sequioa National Park?
Is het de moeite waard om na Las Vegas eerst hiernaartoe te gaan en dan naar Yosemite?
Of raden jullie het aan om naar het noorden te rijden en de Tioga Pass te nemen om via het oosten Yosemite in te gaan?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Sequoia wel of niet bezoeken?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou altijd via de Tioga Pass rijden.
En als je naar Sequoia wilt kun je dat altijd nog doen nadat je in Yosemite bent geweest. Qua afstand maakt het weinig uit, zet beide routes maar eens in Google Maps uit.
Wij vinden Sequoia (én Kings Canyon) zeer de moeite waard, maar het kost je wel de nodige tijd. Ik zou er minimaal 2 nachten voor uittrekken.
Kijk eens in ons 2013- en 2017-verslag voor onze bezoeken aan Sequoia en Yosemite.

Marianne
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 524
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Sequoia NP wel of niet bezoeken?

Bericht door thebruins »

Zeker wel de moeite waard... General Sherman tree, Moro Rock, Hanging Rock, Tunnel Log. Al blijf je er maar een middagje, dan kun je al wat leuke dingen meepikken.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Sequoia NP wel of niet bezoeken?

Bericht door IngridZw »

Wij vonden Sequoia echt een prachtig park, zeer de moeite waard en het is er minder druk dan Yosemite. Ook veel wandelmogelijkheden. Wij hebben o.a. de Tokopah Falls trail gelopen. Mooie wandeling langs een wildstromend riviertje en op het eind kom je bij een grote waterval. Wij waren er een volle dag (2 nachten) en die tijd heb je wel nodig als je van plan bent om in het park het één en ander te ondernemen.

Ik weet niet waar je vervolgens overnacht, maar als dat in San Francisco is, kun je het beste in Grant Grove Village overnachten. Vandaar is het zo'n 3 kwartier rijden naar de General Sherman tree.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Sequoia NP wel of niet bezoeken?

Bericht door Martin & Marianne »

Grant Grove is inderdaad een goede keuze. Wij zaten daar in 2013 en ook al in 2006.
Je kunt vanuit Grant Grove ook makkelijk het Cedar Grove gedeelte van Kings Canyon bezoeken.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sequoia NP wel of niet bezoeken?

Bericht door Pete.Z »

Ik denk dat het vooral afhangt van hoe lang je op vakantie gaat, en wat je nog meer wilt zien.
Persoonlijk zou ik, als het een eerste reis is, Sequoia np overslaan en in Yosemite de bomen gaan bewonderen, wil je echt van Sequoia genieten vind ik minimaal twee dagen wel nodig, en vaak ligt het net niet lekker in de route, of heb je simpelweg te weinig tijd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Sequoia NP wel of niet bezoeken?

Bericht door Martin & Marianne »

Precies, alleen doen als je voldoende tijd hebt.
@Nummer26 Heb je al een route uitgewerkt? En zou Sequoia daar qua tijd in passen? En ga je na Las Vegas ook naar Death Valley?

Marianne
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Sequoia NP wel of niet bezoeken?

Bericht door Dude »

Martin & Marianne schreef:
04 sep 2021, 18:47

Je kunt vanuit Grant Grove ook makkelijk het Cedar Grove gedeelte van Kings Canyon bezoeken.

Marianne
Als je voldoende tijd hebt wel. Ik heb het laten schieten wegens tijdsgebrek, van Grant Grove naar Cedar Grove en terug mag je toch tellen op bijna 2 uur rijden alleen al, (speedlimit 30mph) dat is zonder wandeling.
Ik heb het zuidelijke gedeelte bezocht. Overnacht in Three Rivers en om precies 6u 's morgens stond ik aan het welkomsbord van Sequioa NP.
Enkele korte trails gelopen en wat foto's genomen her en der, en via Grant Grove, en opnieuw enkele korte wandelingen, terug richting Fresno om mijn reis verder te zetten.


Off topic, Marianne, je zou me gek verklaren als je mijn roadtrip van van 2 weken geleden zag :oops: :lol:
Misschien moet ik toch maar eens een (foto) verslagje plaatsen.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Sequoia NP wel of niet bezoeken?

Bericht door Martin & Marianne »

:offtopic:
Als je de Moki Dugway en Sequoia in diezelfde roadtrip hebt gedaan kan ik me er iets bij voorstellen. :lol:
Een verslag zou wel heel leuk zijn!

Wij hebben eens 1 nacht Cedar Grove en twee nachten Grant Grove gedaan, dat is mooi voor een goede indruk en de nodige wandelingen in beide parken.

Jammer dat topicstarter niet meer reageert, het blijft zo een beetje gokken wat wel en niet mogelijk is.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 08 sep 2021, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Sequoia NP wel of niet bezoeken?

Bericht door Mrvanilla »

:offtopic:
Misschien moet ik toch maar eens een (foto) verslagje plaatsen.
:clap:
Groetjes,
Daniel
michelvd
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 apr 2011, 11:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam

Re: Sequoia NP wel of niet bezoeken?

Bericht door michelvd »

Wat ook leuk is aan Sequoia, is dat het er iets minder druk is en er een grotere kans is op groot wild als beren. Wij zijn er 3x geweest in de afgelopen jaren en elke keer beren gespot.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Sequoia NP wel of niet bezoeken?

Bericht door Mrvanilla »

Klopt! Ik ben er twee keer geweest en ook daar steeds beren (1x zelfs 11 op een dag). Crescent Meadow is een goede plek daarvoor, al blijft het natuurlijk mazzel hebben (er vanuit gaande dat je ze wilt zien).
Groetjes,
Daniel
Nummer26
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 sep 2021, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Sequoia NP wel of niet bezoeken?

Bericht door Nummer26 »

Sorry, even verder aan het puzzelen geweest en inderdaad even afwezig op het forum.
Sequoia staat nu in de reisplanning!
Leuk om jullie aanbevelingen te lezen en er daarom nu voor gekozen na Yosemite door te reizen naar Sequoia!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Sequoia NP wel of niet bezoeken?

Bericht door Tipsy_1 »

Blijkbaar is er momenteel een grote brand. Misschien even in de gaten houden want een afgebrand park is geen fijn zicht.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sequoia NP wel of niet bezoeken?

Bericht door Harry »

Het is niet best, ze hebben de general Sherman boom en nog een aantal andere bomen en gebouwen “ingepakt” om schade te voorkomen.

https://www.usnews.com/news/news/articl ... fires-grow

Edit: Nog een Nederlands bericht.

https://nos.nl/artikel/2398103-aluminiu ... egen-brand
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Sequoia NP wel of niet bezoeken?

Bericht door jojostravelusa »

Wij vonden Sequoia prachtig. Hopelijk richt de brand niet al te veel schade aan, maar het is een serieuze, dus we vrezen het ergste.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer