Mojave Desert bezoeken vanuit Las Vegas.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Aaron
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2015, 14:48

Mojave Desert bezoeken vanuit Las Vegas.

Bericht door Aaron »

Heeft iemand tips voor het bezoeken van de Mojave Desert vanuit Las Vegas? We verblijven in Las Vegas (niet tijdens een rondreis) en zijn aan het kijken voor wat uitstapjes vanuit Las Vegas en kwamen zo ook bij de Mojave Desert terecht. Het gaat dan om bezienswaardige plekken in de woestijn, spooksteden, mooie natuur (joshua trees?), leuke locaties die we zoeken op maximaal 1 uur à 1,5 uur rijden vanaf de Strip. Maar voor erg mooie locaties willen we ook twee uur rijden als dat nodig is. Of is er bijvoorbeeld een mooie route die start en eindigt in Las Vegas waar wat van de hiervoor genoemde plekken aan liggen. Volgens mij ligt Las Vegas in de Mojave Desert, maar ik doel op het gebied ten zuiden van Las Vegas rondom de Mojave National Preserve zeg maar. Ik doel niet op Red Rock Canyon en Valley of Fire. Deze staan sowieso al op ons lijstje.

Alvast erg bedankt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mojave desert bezoeken vanuit Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Als je naar het Kelso visitor center rijdt is het 1,5 uur rijden. Dat is dus nog wel te doen.
Wij hebben het eens gereden maar ik kan me niet herinneren of er veel joshua trees waren.
Die kun je wel zien op weg naar Mt Charleston, of richting Death Valley. En in Joshua Tree NP natuurlijk.
Ga je ook naar Death Valley?
In welke tijd van het jaar gaan jullie?

Marianne
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 533
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Mojave Desert bezoeken vanuit Las Vegas.

Bericht door thebruins »

In het noordelijke stuk van de Mojave National Preserve is een mooie Joshua Tree forest die nog best dicht bebost is ook, voor woestijn begrippen. Ik vond het een leuke wandeling, gedaan in 2018. Als je geinteresseerd bent, laat maar weten dan zoek ik het even op in mijn notes.
Er liggen ook sand dunes in dit NP, ook bezoekje waard.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mojave Desert bezoeken vanuit Las Vegas.

Bericht door Tipsy_1 »

Mojave National Preserve is ERG de moeite. De lava tubes en hole in the wall zijn leuke wandelingen en ik vind vooral het rondrijden daar (de dirtroads liggen soms heel goed, soms heel slecht) is zeer de moeite.
overigens is de hele streek rondom las vegas prachtig hoor, ook als het niet een preserve of eender wat is. Ik vind deze streek veel aangenamer dan de drukke NP's.
zo vonden wij de rit van bvb Ash Meadows preserve naar Goodsprings erg de moeite. Ash Meadows was voor mij de hightlight van onze april roadtrip. (pup fish bekijken!). Good springs is ook leuk (saloon met kogelgaten). Nelson ghost town daar in de buurt is erg fotogeniek en mooi gelegen en ligt in de buurt van Hoover Dam. Neon Canyon en Anniversary canyon zijn ook toppers. Heerlijke streek!
Aaron
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2015, 14:48

Re: Mojave Desert bezoeken vanuit Las Vegas.

Bericht door Aaron »

Iedereen hartelijk dank voor de bijdragen. Ik ga ze allemaal bekijken en overwegen.
thebruins schreef:
27 aug 2021, 14:26
In het noordelijke stuk van de Mojave National Preserve is een mooie Joshua Tree forest die nog best dicht bebost is ook, voor woestijn begrippen. Ik vond het een leuke wandeling, gedaan in 2018. Als je geinteresseerd bent, laat maar weten dan zoek ik het even op in mijn notes.
Er liggen ook sand dunes in dit NP, ook bezoekje waard.
Ja, ik ben zeer zeker geïnteresseerd in je notes. Alvast bedankt!
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 533
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Mojave Desert bezoeken vanuit Las Vegas.

Bericht door thebruins »

Bij deze! Voor nog meer info, hikes, etc...: ik gok dat als je googlet hierop, je vindt waar ik het vandaan haalde destijds.
image.png
image.png (113.4 KiB) 1567 keer bekeken
2) Teutonia Peak Trail
Trailhead: 12 miles south of I-15, or 5 miles north of Cima, Calif. on Cima Road.
Explore the world's largest and densest Joshua tree forest en route to a rocky peak with expansive views of Cima Dome and beyond. 3 miles round-trip.

5) Rings Loop Trail
Trailhead: Hole-in-the-Wall Information Center parking area, 20 miles north of I-40 on Essex and Black Canyon roads.
Discover how Hole-in-the-Wall got its name as you ascend narrow Banshee Canyon with the help of metal rings mounted in the rock. The 1.5-mile round-trip hike connects to the Mid Hills to Hole-in-the-Wall Trail (see #3, above).

7) Kelso Dunes
Trailhead: 3 miles west of Kelbaker Road on the well-graded, but unpaved Kelso Dunes Road.
Hikers at sunrise and sunset are treated to both cooler temperatures and the rose-colored glow of the dunes. The roughly 3-mile round-trip hike might take several hours as you slog through the sand, then slide down the slopes. Moving sands sometimes create a "booming" sound-run downhill and get the sand moving to hear the sound.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Mojave Desert bezoeken vanuit Las Vegas.

Bericht door michelly »

Wij deden zowel de Teutonia Peak Trail als de Rings Loop Trail vorig jaar. Misschien heb je iets aan onze ervaringen?: https://www.michelly.nl/2020_USA/dag08.htm
Aaron
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2015, 14:48

Re: Mojave desert bezoeken vanuit Las Vegas

Bericht door Aaron »

Martin & Marianne schreef:
26 aug 2021, 09:58
Als je naar het Kelso visitor center rijdt is het 1,5 uur rijden. Dat is dus nog wel te doen.
Wij hebben het eens gereden maar ik kan me niet herinneren of er veel joshua trees waren.
Die kun je wel zien op weg naar Mt Charleston, of richting Death Valley. En in Joshua Tree NP natuurlijk.
Ga je ook naar Death Valley?
In welke tijd van het jaar gaan jullie?

Marianne
Death Valley weten we nog niet. Is dat een aanrader? Het is vanuit Las Vegas 200 km. Misschien wat te veel voor een dagtrip. Daar gaan we nog naar kijken.
Joshua Tree NP is zelfs ruim 300 km en dat vinden we te veel.
We zijn er naar verwachting begin juli.
Laatst gewijzigd door Aaron op 30 aug 2021, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Mojave Desert bezoeken vanuit Las Vegas.

Bericht door Cobert »

Toevallig was ik dit gebied ook aan het bestuderen om te kijken of het wellicht iets voor onze volgende trip zou zijn.
Toen las ik dat een groot gedeelte in de as is gelegd bij de brand vorig jaar augustus.
Ik vind het nooit een fijn gezicht zo’n afgebrand gebied. Wellicht iets om rekening mee te houden.

https://www.nps.gov/moja/planyourvisit/ ... -trail.htm
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Mojave desert bezoeken vanuit Las Vegas

Bericht door Hans B »

Op de hitte in Las Vegas en de hele omgeving (Death Valley, Valley of Fire)] staat in de zomer geen maat.
Death Valley is echt prachtig, maar wel bij normale temperaturen.
Anders is het vanuit LV idd 300 mile voor 2 of 3 uitstapjes van 5min en dan gauw weer de auto airco opzoeken.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mojave desert bezoeken vanuit Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Aaron schreef:
30 aug 2021, 14:34
Death Valley weten we nog niet. Is dat een aanrader? Het is vanuit Las Vegas 200 km. Misschien wat te veel voor een dagtrip. Daar gaan we nog naar kijken.
Joshua Tree NP is zelfs ruim 300 km en dat vinden we te veel.
We zijn er naar verwachting begin juli.
De meningen over Death Valley verschillen, maar ik vind het zeker een aanrader. Het is natuurlijk niet voor niets een nationaal park, en als je van woestijn houdt is het toch wel een must. Juli is echter niet de beste maand voor een bezoek, ik zou het dan zeker niet heen en weer vanuit Las Vegas doen. Ik vind een overnachting in dat geval aan te raden, zodat je een zonondergang en zonsopkomst mee kunt maken, en de mooiste kleuren hebt. Midden op de dag is het veel minder mooi.
Kijk ook eens op de NPS-site voor meer informatie.
Juli is natuurlijk voor de Mojave Desert ook niet de beste periode.

Marianne
Aaron
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2015, 14:48

Re: Mojave Desert bezoeken vanuit Las Vegas.

Bericht door Aaron »

Die indruk m.b.t. de temperatuur had ik al een beetje. Als het in juli te warm is om dergelijke lokaties te bezoeken, dan doen we het simpelweg niet. Dan zoeken we mooie natuur wat dichterbij en genieten dan van het door de natuur rijden in een gekoelde auto. Het is niet anders.

Bedankt!
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Mojave Desert bezoeken vanuit Las Vegas.

Bericht door Cobert »

Onze aankomende vakantie starten wij met een paar dagen Las Vegas. De bedoeling is om ook in de omgeving wat plekken te bezoeken.
Zo kwam ik ook Ahs Meadows tegen, dat lijkt me een prachtige locatie. Dus opgenomen in het Roadbook.
Ik kwam Ash Meadows tegen op een geweldige site, misschien al bekend bij sommigen hier, maar ik was hem nog nooit tegen gekomen.
Zéér uitgebreid en heel duidelijke beschrijvingen met foto’s ed.
Dus ik wil de link graag hier delen (hopelijk is dat toegestaan :wink: ):

Homepage:
https://birdandhike.com/index.htm

Ash Meadows:
https://birdandhike.com/Bird/Outside_LV ... h_Mdws.htm

Veel leesplezier!
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer