Hotels zomer 2022 - boekingen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
TomDB
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2021, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Hotels zomer 2022 - boekingen

Bericht door TomDB »

Hallo,

Ik ben aan het kijken om eventueel een rondreis in juli 2022 te doen in West-Amerika.
Route:
LA> Las Vegas > Grand Canyon > Page > Bryce > Zion > Las Vegas > Lone Pine > mammoth > Lee vining > Yosemite > SF

Op booking.com krijg ik reeds veel hotels/motels/lodges die al volgeboekt zijn ... (keuze is zeer beperkt tot geen -bv lone pine / lee vining)
Is dit door de "opgehoopte drukte" van Corona of wordt dit altijd zoveel op voorhand geboekt,
Ben ik eigenlijk al bijna te laat, of ???

Wanneer is het ideale tijdstip om alles vast te leggen?

thx van reactie
groeten
Tom

2022 - 3.5 weken USA westkust
San Fran > Monterey > Yosemite > Death Valley > Las Vegas > Zion > Bryce > Page > Mon. Valley > Grand Canyon > Los Ang
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hotels zomer 2022 - boekingen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan me niet voorstellen dat je te laat zou zijn.
Weet je al precies wanneer je gaat? Voor parken als Yosemite en Grand Canyon kun je een jaar van te voren boeken (maar niet via booking,com), het kan zijn dat het daar al deels vol is, maar vaak zijn er ook annuleringen.
Kijk ook eens rechtstreeks bij de hotels zelf. In Mammoth Lakes hebben wij regelmatig overnacht in de Motel6, dat is rechtstreeks te boeken. Maar ik zie voor een willekeurige datum in juli heel veel mogelijkheden via booking.com.
Voor Lone Pine is de Dow Villa Hotel erg leuk, geen idee of dat via booking,com kan, maar kijk ook daar eens rechtstreeks. Of probeer de Best Western. Veel accommodatie is er niet daar, dus het kan kloppen dat je niet veel vindt. Dat geldt ook voor Lee Vining. Daar zijn welgeteld 3 hotels. Wij zaten in 2019 in het Mono Hotel, kijk eens op https://elmonomotel.com.
TomDB schreef:
24 aug 2021, 20:29
Wanneer is het ideale tijdstip om alles vast te leggen?
Zodra je de data weet. De meeste accommodatie kun je gratis annuleren.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 aug 2021, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Hotels zomer 2022 - boekingen

Bericht door ONYX666 »

Volgens mij hebben veel hotels hen prijzen nog niet vrijgegeven voor de zomer
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Hotels zomer 2022 - boekingen

Bericht door Diederik52 »

@TomDB Ik weet niet goed waar/hoe je kijkt op Booking.com, maar ik zie in juli 2022 nog gewoon keus in accommodatie in de plaatsen die je noemt. Ook in Dow Vila Hotel (Lone Pine) wat @Martin & Marianne noemt.
Overigens klopt het wel wat @ONYX666 zegt. Hotels die hun boekingsmogelijkheid voor zomer 2022 nog niet hebben vrijgegeven, komen ook nog niet op Booking.com.
Overigens zou ik vooral bij de accommodatie zelf boeken want meer kamerkeuze en dikwijls nog goedkoper ook, maar B.C. is natuurlijk wel erg handig om te vergelijken en soms hebben ze mooie (genius) aanbiedingen.
TomDB
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2021, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hotels zomer 2022 - boekingen

Bericht door TomDB »

Bedankt om mij even gerust te stellen op vlak van hotels.

Is er ergens een handleiding hoe je het regelen van vlucht/hotels/huurauto het beste aanpakt. Ik zou die wel kunnen gebruiken om rustig het overzicht te bewaren.

Vooraleer je de vliegtuigtickets hebt geboekt kan je toch eigenlijk niets vastleggen, ook je route is afhankelijk van waar én wanneer je landt... ?

Wat is de beste luchthaven voor van Belgie naar West Amerika te vliegen (van Brussel zijn er blijkbaar geen rechtstreekse vluchten momenteel beschikbaar)
9juli2022 - Belgie > LAX
30juli2022 - SFO > Belgie

Maar je kan ook de route in omgekeerde volgorde doen, andere luchthaven, een dag vroeger/later als dit financieel beter uitkomt
> dit heeft dan weer gevolgen voor je route (in weekend niet LasVegas en drukte in parken)
> ...

pff chaos lijkt me dit om te regelen. Alle stappen dienen na elkaar gezet te worden, doch moet je toch uw route 100% op voorhand weten om uw vluchten te kunnen boeken.

Hoe doen jullie dat?
groeten
Tom

2022 - 3.5 weken USA westkust
San Fran > Monterey > Yosemite > Death Valley > Las Vegas > Zion > Bryce > Page > Mon. Valley > Grand Canyon > Los Ang
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hotels zomer 2022 - boekingen

Bericht door mtl »

Heel veel research doen. En vooral flexibel zijn. Goedkope of beste luchthavens bestaan niet. Je zult alle mogelijkheden moeten onderzoeken om te kijken wat het beste past. En ja, dat kost veel tijd. Laat je niet opjagen.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Hotels zomer 2022 - boekingen

Bericht door Diederik52 »

1) Je zou eens kunnen kijken naar een informatietopic op dit forum, bijvoorbeeld over de reisplanning (vervoerszaken): viewtopic.php?f=10&t=33131
2) Vanuit Brussel zul je toch altijd via Amsterdam-Schiphol of bijv. London-Heathrow naar West-USA moeten. De verbindingen zijn eigenlijk best goed.
3) Allereerst bepalen in welk seizoen je wilt gaan, afhankelijk van werk, school, klimaat, prijsniveau etc. Dan bepalen wat je ongeveer wil doen en zien en op welke dagen (gegeven openingstijden en weekenddrukte) en dus de benodigde tijdsduur berekenen. Dit bepaalt deels ook de vertrekdatum en terugkeerdatum. Bedenk daarbij dat sommige dagen goedkoper zijn om op te vliegen dan andere; midden in de week is doorgaans voordeliger. Bedenk ook dat de aankomstlocatie en vertreklocatie nog flexibel kunnen zijn: afhankelijk van je route en afhankelijk van het prijsniveau van vluchten en autohuur. Een en ander is dus een kwestie van uitzoeken en combinaties proberen; dit kan best een aantal maanden duren want het prijsniveau van vluchten en autohuur kan zeer variëren in de tijd en je hebt tijd nodig om alles op een rij te zetten en verschillende alternatieven te onderzoeken. 8-6 maanden vooruit vluchten reserveren is vaak een goede richtsnoer. Maar als je in zeer drukke nationale parken wilt overnachten zul je wel tot een jaar vooruit moeten reserveren en dus ook je reisdata vastleggen.... De specifieke invulling van je reisperiode per dag kan altijd nog; er is altijd wel accommodatie te vinden buiten de toeristisch zeer drukke plekken. Ook de autohuur hoeft niet per se zo lang van tevoren tenzij je een heel specifiek autotype wilt.
Zie nr. 3 als een belangrijk deel van de voorpret!
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotels zomer 2022 - boekingen

Bericht door Tantelotje »

Inderdaad, bedenk eerst wat je wilt doen/zien en hoe dat in een logische route kan.

Hoe wij het 'altijd' aanpakken:
We bedenken of we in juni of september vertrekken. Vervolgens willen wij binnen de ons beschikbare vrije dagen zo lang mogelijk op vakantie. Ik mag maximaal 3,5 weken aaneengesloten op vakantie. Om die dagen zo optimaal mogelijk te benutten betekent dit in ons geval op donderdag heen vliegen en op vrijdag 3 weken later naar huis. Wij zijn dus helemaal niet flexibel met reisdagen/luchthavens/data. En dan nog lukt het prima om betaalbare (vinden wij dan) vluchten te vinden.
Jammer als het dan een dag eerder veel goedkoper is, die dag kan ik niet vliegen dus daar kijk ik ook niet naar. En een dag later vliegen wil ik ook niet want dan is m'n vakantie een dag korter.

Is misschien niet de goedkoopste optie, maar wel de rustigste wat mij betreft. Ik weet dan dus bijvoorbeeld dat ik van donderdag 24 juni t/m zaterdag 17 juli op vakantie kan. Dan is het ook niet lastig om (gratis annuleerbare) overnachtingen te boeken.
En ook dan hebben we bij een rondje LA nog wel eens 3 maanden van te voren besloten om toch het rondje andersom te gaan doen. Eerst kijken of er nog mogelijkheden waren binnen de parken waarin we wilden overnachten. En toen dat zo bleek, alle oude boekingen geannuleerd en nieuwe boekingen gemaakt.

Hoe dan ook is het voorbereiden van zo'n reis best een werk maar, vind ik dan, ook superleuk om te doen!
TomDB
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2021, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hotels zomer 2022 - boekingen

Bericht door TomDB »

@Diederik52 en @Tantelotje bedankt van de berichten

Tantelotje, uw aanpak spreekt me wel aan omdat dit toch wel enige "rust" geeft. Alsook kan je op die manier reeds hotels boeken gezien de vluchtdatum reeds vastliggen.

#Vluchten
Ivm de vluchten, is 700 euro/vlucht aanvaardbaar, doch lijkt mij eerder aan de hogere kant... beter nog wat wachten.
Opties zoals gezegd lijken me Amsterdam en Londen (thx diederik).
> Amsterdam kan je dan relatief eenvoudig luchthavenvervoer voor regelen.
> Londen , hoe regel je hier het transport naar daar?
alternatief Duitsland bv Munchen, afstanden lijken mij te ver om via luchthavenvervoer naar daar te gaan ...
Vluchten Brussel > tussenstop in EU > Amerika lijken ook een optie, hoeveel transfertijd heb je hier nodig?

#Overnachtingen
Alles via de websites van de locaties boeken heb ik begrepen (niet booking.com), dit is blijkbaar veelal gratis te annuleren.
Leuk
groeten
Tom

2022 - 3.5 weken USA westkust
San Fran > Monterey > Yosemite > Death Valley > Las Vegas > Zion > Bryce > Page > Mon. Valley > Grand Canyon > Los Ang
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hotels zomer 2022 - boekingen

Bericht door mtl »

Vanuit Londen en München vliegen is inderdaad te ver en geen optie. Ze kunnen wel als tussenstops tevoorschijn komen zodra je tickets zoekt vanaf Brussel. Gewoon zoeken vanaf Brussel.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Hotels zomer 2022 - boekingen

Bericht door Diederik52 »

Ad # vluchten
Verkijk je niet op de eerste prijzen die je ziet; meestal is dat zonder koffer in het bagageruim. Daarvoor moet je ook nog eens betalen. Bij KLM zie je 3 tarieven wanneer je op een vluchtoptie hebt geklikt; in de Standard zit wel een koffer, maar is EUR 110 duurder dan de goedkope optie. In het hoogseizoen (eind juni tot eind augustus) lijkt me een directe retour vlucht Los Angeles voor 700,- incl bagage niet eens zo gek. Vanuit Brussel via Amsterdam is het geloof ik sowieso voordeliger dan direct vanuit Amsterdam, maar daar is elders op het forum al heel veel over geschreven (zoek eens op viewtopic.php?f=30&t=75473).

Ik weet niet precies wat je met "luchthavenvervoer" bedoelt. Vanuit station Brussel-Zuid kun je met de trein naar Amsterdam-Schiphol (wel geloof ik in Antwerpen overstappen), duurt 1:45u. Vliegen vanuit Brussel-Zaventem naar Schiphol kan ook, duurt 0:45. Maar je moet er wel de wachttijden en de inchecktijden bij optellen en dan zal het waarschijnlijk niet eens veel schelen. Kortom, ook iets om uit te zoeken en op dit forum even de Zoek-functie gebruiken (rechtsboven). Op Schiphol kom je met de trein op het Plaza aan en kun je direct naar de juiste vertrekhal/incheckbalie doorlopen, met het vliegtuig is het een kwestie van opnieuw naar de juiste vertrekhal gaan (de bagage was waarschijnlijk al ingecheckt en ook doorgecheckt naar de finale bestemming in de USA) want je zal Schengen verlaten voor de USA. Ik weet niet of de USA inreiscontrole bij boarden dan al in Zaventem gebeurt of pas op Schiphol, waarschijnlijk het laatste; goed tijd ervoor inplannen.
Ik heb geen ervaring met via Heathrow naar USA vliegen.

Denk eraan om alle vluchten op 1 ticket te boeken, dan ben je min of meer verzekerd van eventuele omboeking door de vliegmaatschappij mocht er een vlucht uitvallen of vertraagd zijn, anders moet je het zelf regelen. En, getuige de vele reacties op dit forum: Bij de vliegmaatschappij zelf boeken en niet via een tussenpersoon (Cheaptickets, eDreams, Travel2Be, enz. enz.) want dan is er grote kans van problemen met geld terug bij annulering.

Houd er rekening mee dat de grenscontrole bij aankomst in de USA (heel) lang kan duren want het is daar meestal erg druk, beperkt grenspersoneel, en iedereen moet een paar handelingen ondergaan (wat vragen beantwoorden, vingerafdrukken, foto, paspoort check).
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotels zomer 2022 - boekingen

Bericht door Tantelotje »

Wij vinden € 700,- p.p. inclusief bagage zeker aanvaardbaar. Maar dat komt dus ook omdat wij niet flexibel zijn. Een ander zal dit anders vinden.

Voor ons zijn acceptabele vertrekluchthavens Amsterdam, Brussel en Düsseldorf. Dus daar begint de zoektocht.
De opties die daar uit komen kunnen heel verschillend zijn. Rechtstreeks, een overstap in Europa of een overstap in de US.
Voor ons hangt de keuze af van prijs, vluchttijden, overstapplaats en totale reisduur. Zolang je op deze manier je ticket boekt, heb je alle vluchten op 1 ticket. Dat is wat Diederik52 hieronder ook al aangaf en vooral praktisch in het geval het een keer fout gaat en je de aansluiting mist.
Als je aankomstluchthaven in de US anders is dan je vertrekluchthaven, zoek dan met de 'multicity' of 'open-jaw' optie.

Als we moeten overstappen doen we dat het liefst in de US, en daar houden we meestal zo'n 3 uur voor aan. Dat heeft er dan weer mee te maken dat je bij eerste entree in de US alle formaliteiten af moet handelen. Dus stempels halen en je bagage door de douane. De 2e vlucht is dan een binnenlandse vlucht en zodra je op je eindbestemming bent kun je direct naar buiten lopen.
Voor een overstap op Londen (Heathrow) trekken wij 2 uur uit (grote luchthaven). Elders in Europa hebben wij op de heenweg nooit een overstap gehad.

Voor wat betreft het reizen naar de vertrekluchthaven: wij kiezen er altijd voor om de dag vooraf met de auto naar een hotel in de buurt van het vliegveld te rijden. Dit boeken we met een park, sleep, fly arrangement. Dat houdt in dat de auto hier x dagen mag blijven staan, je overnacht en je wordt naar het vliegveld gebracht (en bij terugkomst weer opgehaald) door de shuttleservice. Niet alleen vinden wij dit een relaxte manier van reizen, je vakantie begint zo een dag eerder :wink:

En wij boeken over het algemeen wel alle overnachtingen via Booking.com. Niet alleen vinden we het handig om het grootste deel van de boekingen in één app te hebben, ook komen wij zelden goedkopere tarieven bij de hotels zelf tegen. En ook bij Booking boeken wij alleen gratis annuleerbare overnachtingen. Maar ook hiervoor geldt weer dat je vooral moet doen wat je zelf prettig vindt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hotels zomer 2022 - boekingen

Bericht door Martin & Marianne »

TomDB schreef:
25 aug 2021, 11:36
pff chaos lijkt me dit om te regelen. Alle stappen dienen na elkaar gezet te worden, doch moet je toch uw route 100% op voorhand weten om uw vluchten te kunnen boeken.
Ja, de route is heel belangrijk, dat is de eerste stap. Maar daar ben je toch al min of meer uit?

Ik begreep uit je routetopic dat je in juli wilt gaan. Dus ik vermoed dat je aan het hoogseizoen bent gebonden, vanwege schoolvakanties of je werk. Dan het bepalen van de data zal in jouw geval stap twee zijn. In jouw route (incl NY) is het goed om te bepalen of je NY eerst doet, en dan de rondreis, of andersom.
Kijk wat voor jou/je werk/etc de beste vertrekdatum is. Als je daar speling in hebt kun je eens wat schuiven, maar je zal toch op een gegeven moment de knoop door moeten hakken.
Als je de route en de datum hebt weet je waar je op moet vliegen en kun je naar tickets gaan kijken.
Er zijn mensen die een leuke ticketprijs zien en vervolgens een route moeten bedenken. Ik zie dat hier wel een voorbijkomen; dan heet iemand een vlucht naar SFO en vertrek vanuit LAX maar wel de wens om de kustroute te doen. Dat is dan lastig inpassen. Of mensen die een rondje willen doen maar eigenlijk te weinig tijd hebben voor een volledig rondje en dus beter een ander vertrekpunt hadden kunnen kiezen.

Als je weet wanneer je gaat kun je voor de populaire plaatsen alvast accommodatie reserveren. Dat kan bij booking.com (ook daar heb je mogelijkheden om gratis te annuleren), of rechtstreeks bij het hotel/motel. Let altijd goed op de annuleringsvoorwaarden. Soms is het goedkoper om te boeken zonder de mogelijkheid van kosteloos annuleren; je moet zelf inschatten of je dat risico wilt nemen.
Dit kun je doen voordat je de tickets hebt geboekt.
Ben je flexibel in je vertrekdag dan wordt het wat lastiger; dan zou je meerdere reserveringen moeten maken of moeten wachten tot je de tickets hebt geboekt zodat je zeker weet wanneer je gaat.

In jouw geval, met vliegen op SF en vertrekken vanuit LA kun je kijken hoe de route is als je hem omdraait en of dat qua ticketprijs/weekenden etc wat uitmaakt. Ik vermoed dat het niet veel uitmaakt.

Je noemt nu 700 euro: dat is incl de binnenlandse vlucht? En in het hoogseizoen? Hou er rekening mee dat niet iedereen hier jouw routetopic kent als je een nieuw topic opent.

Wij wonen redelijk dicht bij Schiphol, dus voor ons is de keuze van het vetrekpunt eenvoudig. Daar weegt geen extra auto- of treinreis naar bijvoorbeeld Duitsland tegenop. Vanuit België is het wellicht wat lastiger. Bekijk eens wat opties en kijk of er grote prijsverschillen zijn.
Wij boeken vaak de meeste accommodatie al voordat de tickets geboekt zijn. Dat betekent wel dat er geen flexibiliteit meer is voor de vluchten, met het risico dat we niet de allergoedkoopste tickets hebben. Maar het is ook wat waard als de accommodatie die je graag wilt vast ligt.
Met een rondje heb je nog wel enige flexibiliteit; dan kun je bijvoorbeeld met een vlucht naar SF de dagen SF in het begin of aan het eind doen.
Ja, het is wel puzzelen, maar dat is ook wel erg leuk om te doen.
In je routetopic had ik al de tip gegeven om alles in een spreadsheet te zetten. Dat is bijzonder handig, zeker in het stadium dat je nog aan het schuiven bent, maar ook als het vastligt en je de hotels (met reserveringsnummers) etc kunt toevoegen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer