Toegankelijkheid hikes Rocky Mountain NP eind juni/begin juli.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Toegankelijkheid hikes Rocky Mountain NP eind juni/begin juli.

Bericht door RuthdeLange »

Dit jaar alles moeten annuleren. Volgende keer (volgend jaar??) gaat dochter helaas niet meer mee. Daardoor ben ik wel niet meer afhankelijk van de vakanties van het onderwijs en wil dan wat eerder vertrekken.
Ik zou dan de laatste dagen van juni en eerste van juli in het Rocky Mountain NP zijn en daar de Arapaho Pass trail en de hike langs Nymph lake, Dream lake, lake Haiyaya etc. willen lopen. Weet iemand of deze dan al goed te lopen zijn, of ligt er dan nog veel sneeuw?
Ook de Trail Ridge road, Mount Evans en Peak to Peak highway zal ik dan de 1e week van juli willen doen. Is dat te vroeg qua conditie van weg/ sneeuw?
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Toegankelijkheid hikes Rocky Mountain NP eind juni/begin juli.

Bericht door Mr. Patrick »

In 2019 waren wij midden juni in RMNP en wij konden toen een door ons geplande hike van Bear Lake naar Fern Lake trailhead niet lopen omdat er nog te veel sneeuw lag, we zijn voordat we halverwege waren moeten omdraaien omdat we het niet aandurfden verder te gaan. Ook de Tioga Road was in juni nog een paar dagen afgesloten, net toen wij er waren. Echter de wandeling naar Dream Lake en Emerald Lake was te doen met een paar klauterpartijen over de sneeuw. Lees hier mijn verslag: viewtopic.php?p=1211823#p1211823
Denk daarbij dat was 2019 in Colorado een jaar was met uitzonderlijk veel en lang sneeuw in het voorjaar. De meeste jaren is dat zeker niet het geval.

M.a.w.: gewoon doen!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer