Angels Landing: vanaf 2022 reservering nodig (Zion National Park)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Angels Landing: vanaf 2022 reservering nodig (Zion National Park)

Bericht door Dutchess »

Volgens een bericht in de St. George News zal Zion National Park na januari 2022 een reserveringssysteem instellen om de Angels Landing hike te doen. Meer details volgen eind van de week, maar er werd al aangekondigd dat het een loterij zal worden.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Angels Landing: vanaf 2022 reservering nodig

Bericht door Trails »

Heel verstandig!
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Angels Landing: vanaf 2022 reservering nodig

Bericht door Dutchess »

De officiële news release.
To implement and staff the day-use permit lottery system, two new park-use fees would be introduced. First, a six-dollar ($6) application fee would be used to cover the cost for recreation.gov to build and operate an online, lottery platform. Second, a three-dollar ($3) per person fee would be charged to successful lottery applicants and would cover the cost to implement and manage the permit program in the field at ZION. Permits would allow for groups of up to six (6) people and would be connected to the email of one person from each group. Proof of identification would be required prior to accessing the permitted portion of the trail. Permits would be made available in an advanced lottery several months ahead of the visit date. The first lottery opening for Angels Landing would take place in January 2022 for permits during March through May 2022. A second opportunity to obtain an Angels Landing permit would also be available the day before the desired hike date.
Veel gestelde vragen over het voorstel.

En hier is de mogelijkheid om commentaar te geven.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Angels Landing: vanaf 2022 reservering nodig

Bericht door boonens »

Ik vraag mij af in hoeverre deze loterijen voor een sneeuwbaleffect in een park gaan zorgen. Door de loterij kunnen minder mensen Angels Landing lopen en wie is uitgeloot gaat nu een andere trail lopen die men normaliter niet op het programma zou hebben staan, bijv. The Narrows. Hierdoor wordt The Narrows te druk, moet er een loterij komen etc. etc..

Uitgaande van een aanhoudende stijging van het aantal bezoekers lijkt mij een reserveringssysteem met day use passes voor het gehele park de enige oplossing die zal werken.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Angels Landing: vanaf 2022 reservering nodig (Zion National Park)

Bericht door Dutchess »

Ik vermoed ook dat ze daar uiteindelijk naar toe moeten gaan.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Angels Landing: vanaf 2022 reservering nodig (Zion National Park)

Bericht door boonens »

De eerste Angels Landing loterij opent op 3 januari 2022. Alle informatie, inclusief hoe in te schrijven wat de kosten zijn etc., is vanaf nu op deze speciale pagina voor Angels Landing te vinden: https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... ermits.htm
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Angels Landing: vanaf 2022 reservering nodig

Bericht door Galapogos »

boonens schreef:
15 aug 2021, 15:51
Uitgaande van een aanhoudende stijging van het aantal bezoekers lijkt mij een reserveringssysteem met day use passes voor het gehele park de enige oplossing die zal werken.
Ik weet niet of het zo’n vaart zal lopen. Angels Landing is een hele bijzondere wandeling. Hij is maar een paar honderd meter lang, maar mensen doen er lang over vanwege het smalle pad langs steile afgronden. Met als gevolg dat er een enorme bottleneck ontstaat.

The Narrows, Observation Point en andere trails kunnen veel makkelijker grote massa’s aan. En bovendien is er dan niet een punt waarop het plotseling heel erg stokt. In ieder geval niet op een manier die vergelijkbaar is met Angels Landing.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Angels Landing: vanaf 2022 reservering nodig (Zion National Park)

Bericht door Ruud2004 »

Heel verstandig dat er nu voor Angels Landing gereserveerd moet worden. Het is toch wel een bijzondere hike waar je echt moet opletten waar je je voeten neerzet en waaraan je je kan vasthouden. Om je vast te houden is "om iemand heen pakken" daar normaal. Je hebt het dus al druk met jezelf en dan is op deze bergkam wat ruimte best lekker.

Ook wel fijn als er dan wat toezicht wordt gehouden wie er vanaf Scout's Lookout verder loopt. Ik heb wandelaars op teenslippers het klimstuk zien oplopen, lijkt mij niet echt de bedoeling.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Angels Landing: vanaf 2022 reservering nodig (Zion National Park)

Bericht door Allard »

Dutchess schreef:
12 aug 2021, 21:05
............ zal Zion National Park na januari 2022 een reserveringssysteem instellen om de Angels Landing hike te doen. .............
Dat zal de "hype factor" een enorme impuls geven. En daarmee de aantrekkingskracht. Denk ik. Ben je eenmaal boven, dan is, in mijn beleving dan, het uitzicht niet zo heel veel anders dan andere punten langs de rim van de canyon.

In 1996 hadden we de laatste vrije parkeerplaats. In die tijd kon je met je auto nog gewoon de canyon in. We haalden een wat moeizaam klimmend Amerikaans koppel in. Ze herkenden ons kennelijk aan onze afwijkende taal. En mompelden toen onderling de volgende memorabele zin: "The parking lot is full of Germans and Switzers.... " En daarna nog iets dat voor "eigen volk" dus eigenlijk geen plek meer was.... Overal hetzelfde :)
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Angels Landing: vanaf 2022 reservering nodig (Zion National Park)

Bericht door BonnyR »

Ja, bijzondere herinnering aan deze hike. :shock: Mijn broer zou even een stukje die kant oplopen. Gezien hij altijd de meest trikkie plekjes opzocht voor een goede foto waren wij bang dat hij ergens naar beneden was gekukeld. We hadden al een vermissingsmelding gemaakt, toen hij na een kleine 3 uur terug kwam. Hij verwachtte steeds dat hij een loopje liep, tot hij boven was en toen nog terug moest.
Laten we het erop houden , dat er een goed gesprek volgde.... 😏
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Angels Landing: vanaf 2022 reservering nodig (Zion National Park)

Bericht door dejong89 »

Afgelopen week voor de 2e keer de Angels Landing gelopen. Het viel mee met de drukte. Het is en blijft opletten maar als je gewoon goed kijkt dan moet het geen probleem zijn. Kan mij goed voorstellen dat ze de drukte in het hoogseizoen zat zijn want het is en blijft een gevaarlijke wandeling. Zeker in combinatie met de '' alles moet op instagram'' generatie. :wink:

We hebben enkele jaren terug ook de observation point gelopen. Deze is ook prachtig en het uitzicht op de top net even wat mooier. Deze is momenteel helaas afgesloten
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer