Timed entry permits na 15 min op voor Rocky Mountain National Park + tips

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Timed entry permits na 15 min op voor Rocky Mountain National Park + tips

Bericht door Diederik52 »

Hierbij mijn ervaring met reserveren/kopen van timed entry permits voor het RMNP gisteren via link https://www.recreation.gov/timed-entry/10086910 . Ik neem echter aan dat dat voor elk NP timed entry systeem geldt.
Eerst een samenvatting van het systeem.
Zoals bekend geldt daar in de zomermaanden (28 mei – 11 oktober in 2021) een timed entry permit systeem. Optie 1 bevat Bear Lake Rd Corridor (meest populaire wandelgebied) inclusief Full Park voor 2-uur tijdslots tussen 05:00 en 18:00; Optie 2 bevat alleen het Park exclusief Bear Rd Corridor voor 2-uur tijdslots tussen 09:00 en 15:00. Om 10:00 (MDT) op de 1e van de maand voorafgaand aan de maand waarvoor je wilt reserveren begint de verkoop van ong. 75% van de beschikbare permits, waarbij er voor de Bear Rd Corridor in totaal minder beschikbaar zijn dan voor de rest van het Park. Op 1 mei is dat 2 uur eerder. Ze houden 99 stuks voor timeslots tussen 09:00 en 13:00 achter voor Optie 1 en ong. 84 voor 07:00 en 09:00. Deze achtergehouden tickets worden 1 dag voor de geldigheidsdag vanaf 05:00 (MDT) uitgegeven. Iets dergelijks geldt ook voor Optie 2. Permit ticket kost $2 per dag via credit card (1 permit per dag met uitrij- en inrijmogelijkheden na eerste entree in je tijdslot) plus je normale toegangsfee ter plekke (evt. via America The Beautiful); cancelen is mogelijk maar zonder geld terug.

Mijn ervaring:
Ik wilde voor 4 dagen (di-vr) in september Optie 1 tickets kopen voor timeslot 09:00-11:00 en zat dus op 1 augustus om 18:00 nederlandse tijd (=10:00 MDT) klaar voor mijn laptop. Helaas kwam op dat moment een dringend telefoontje ertussendoor van 5min en begon ik vervolgens meteen met de dinsdag en de woensdag wat lukte. Omdat het winkelmandje raar reageerde op al dan niet aanvinken van de algemene voorwaarden heb ik eerste deze 2 dagen afgehandeld en betaald. Echter, om 18:15 al waren de gewenste tickets voor 09:00-11:00 en ook 07:00-09:00 op de donderdag en vrijdag niet meer beschikbaar en hadden ze alleen nog maar de Optie 2 permits of Optie 1 voor later op de dag.

Advies voor wie het ook wil gaan doen (misschien dit jaar of anders in 2022):
1. Maak vantevoren een account aan, dat is verplicht, inclusief check van je email adres via een controlelink. Dit kost tijd en dan is dat maar gedaan.
2. Bedenk alternatieven in termen van andere permit-optie of ander tijdslot mocht het gewenste tijdslot toch niet meer beschikbaar zijn. Je kunt dan snel schakelen.
3. Zorg dat je vlak voor het reserveren bent ingelogd en op de reserveringspagina zit (zie boven). Log in op je computer, laptop en je mobiel. Eventueel met 2 personen tegelijk (aanvulling met dank aan @BonnyR).
4. Begin met feestdag, zondag, zaterdag, vrijdag of donderdag (in die volgorde). Dit zijn de meest populaire dagen.
5. Bedenk: je kunt maar 1 ticket per dag kopen, maar cancelen is mogelijk (zonder de $2 terug) als je je mocht bedenken en alsnog een andere optie wilt. En verlies geen tijd met tussentijds betalen van wat er al in je winkelmandje ligt.

Let op! Het zomaar kunnen zijn dat de naam die op de timed entry permit staat gelijk moet zijn aan de Pass Owner van de America The Beautiful Pass wil je toegang krijgen. Deze laatste is persoonlijk (en "not transferable") met een handtekening. Omdat de ATB Pass echter 2 Pass Owners toestaat (elk met handtekening) is er enige vrijheid. Zowel Pass als permit gelden voor 1 auto met max. 4 inzittenden inclusief de Pass en permit eigenaar(s).
Laatst gewijzigd door Diederik52 op 03 aug 2021, 17:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Timed entry permits na 15 min op voor Rocky Mountain National Park

Bericht door Galapogos »

De parking bij Bear Lake is niet zo groot, en veel mensen blijven daar best een tijdje. Het is sowieso al een ramp om daar te kunnen parkeren, ook in jaren dat er nog geen reserveringssysteem was. Gelukkig rijden er ook pendelbussen, dus is parkeren bij dat meer niet per sé noodzakelijk.

Je schrijft dat je aanneemt dat er voor alle nationale parken reserveringssystemen zijn. Die aanname klopt (gelukkig) niet. De parken waarbij je vooraf moet reserveren zijn waarschijnlijk op één hand te tellen.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Timed entry permits na 15 min op voor Rocky Mountain National Park

Bericht door BonnyR »

Aanvulling op je tips. Log in op je computer, laptop en je mobiel. Eventueel met 2 personen tegelijk, zo heb wij ooit een gewild park te pakken gekregen :wink:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Timed entry permits na 15 min op voor Rocky Mountain National Park

Bericht door Diederik52 »

Galapogos schreef:
02 aug 2021, 17:01
Je schrijft dat je aanneemt dat er voor alle nationale parken reserveringssystemen zijn. Die aanname klopt (gelukkig) niet. De parken waarbij je vooraf moet reserveren zijn waarschijnlijk op één hand te tellen.
.
Ik denk dat je de betr. zin niet goed hebt gelezen ("Ik neem echter aan dat dat voor elk NP timed entry systeem geldt."). Ik bedoelde dat een vergelijkbare ervaring wel zal kunnen gelden voor elk NP dat een timed entry systeem heeft.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Timed entry permits na 15 min op voor Rocky Mountain National Park

Bericht door Galapogos »

Ah, excuus!

Ik heb alleen ervaring met Yosemite. Daar viel het dit jaar wel mee. Als in: voor de komende paar weken is niet veel meer beschikbaar, maar die dagen zijn wel lang beschikbaar geweest. Je hoefde er in ieder geval niet je wekker voor te zetten toen de reserveringen openden.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Timed entry permits na 15 min op voor Rocky Mountain National Park + tips

Bericht door Diederik52 »

Ik heb onderaan mijn oorspronkelijke bericht een "Let op" toegevoegd.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Timed entry permits na 15 min op voor Rocky Mountain National Park + tips

Bericht door Diederik52 »

NB Je hebt geen permit nodig als je een formele reservering hebt van een camping binnen het park (of als je meegaat met een officiële gids of tour operator).
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Timed entry permits na 15 min op voor Rocky Mountain National Park + tips

Bericht door Diederik52 »

Vandaag voor wo 7, do 8 en vr 9 september a.s. een permit gereserveerd (Optie 1 incl. Bear Lake Corridor) voor 8-10uur tijdslot voor RMNP. Ik zat ingelogd en wel klaar en om klokslag 18u op de Book Now link gedrukt en het is me gelukt. Na 13min nog eens gekeken voor die dagen en alles was op die dagen uitverkocht voor dat tijdslot.... (minus achtergehouden permits die telkens op de dag ervoor om 17u vrijkomen). RMNP, here we come!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Timed entry permits na 15 min op voor Rocky Mountain National Park + tips

Bericht door paulr »

Nu maar hopen dat je bij Bear Lake een parkeerplaats gaat vinden :-). Anders dien je te parkeren bij de ''Park & Ride'' parking in het park (ongeveer halverwege de entrance en Bear Lake) en dien je alsnog met de shuttle bus te gaan. Is sowieso wellicht een goede optie, want dan kan je bijvoorbeeld een wandeling starten bij Bear Lake, maar terug de shuttle pakken vanaf één van de andere halteplaatsen. Wij pakten overigens de (gratis en te reserveren) Hikers Shuttle naar Bear Lake vanaf het Visitor Centre in Estes. Veel plezier, prachtig daar !
image.png
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Timed entry permits na 15 min op voor Rocky Mountain National Park + tips

Bericht door Diederik52 »

Dank voor de tips! Ja, parkeren zal een probleem zijn, we zien wel en de P&R met de shuttle is een goede terugvaloptie. Ik had me al ingelezen erover. Zeker 1 dag zullen we de Trail Ridge Rd doen, maar wanneer wat en waar zullen we laten afhangen van het weer ter plekke, dus daarom voor elke dag de volledige optie gereserveerd.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Timed entry permits na 15 min op voor Rocky Mountain National Park + tips

Bericht door frouke »

paulr schreef:
01 aug 2022, 22:28
Wij pakten overigens de (gratis en te reserveren) Hikers Shuttle naar Bear Lake vanaf het Visitor Centre in Estes.
Zoals ik het kan zien op hun website, rijd de Hikers Shuttle vanuit Estes maar tot aan de Park and Ride en niet tot aan Bear Lake? Is het sowieso niet de beste optie om met een shuttle bus te gaan? Ik zou het vooral jammer vinden van onze tijd, moest blijken dat er geen parkeerplek is aan Bear Lake en je dan heel het stuk terug moet naar de Park and Ride om alsnog op een bus te moeten wachten...? Ps: is de park and ride groot genoeg om te parkeren of staat deze ook snel vol. (is in juli dat wij gaan).

Nog ps: dus als ik het goed begrepen heb, heb je met de Hikers Shuttle vanuit Estes géén aparte timed entry reservering nodig toch?

Frouke
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Timed entry permits na 15 min op voor Rocky Mountain National Park + tips

Bericht door paulr »

Oja, klopt ! Je moet even overstappen bij de P&R in het park. Heen sloten de bussen bijna op elkaar aan en terug hebben we dacht ik 20 minuten moeten wachten. En ja, we zagen wel wat mensen die probeerden bij bear Lake te parkeren en weer terug moesten naar de P&R en toch de shuttle moesten pakken. Ik denk dat wanneer je een plan hebt wat je wilt doen, dat dan de shuttle prima is omdat je inderdaad zoeken en wachten uit zal sparen. Wij waren bovendien met een camper en was parkeren sowieso minder handig overal in het park. Bij het Visitor center is een enorme park8ng en waren voldoende camper plekken in de ochtend vrij… je hiker shuttle ticket is je permit.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Timed entry permits na 15 min op voor Rocky Mountain National Park + tips

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben geen ervaring met de timed entry of de hikers bus van Estes Park, maar die laatste lijkt mij een mooie optie. Parkeren bij de Park & Ride kan ook al een uitdaging zijn. Zie hier voor onze ervaring in september.
Nadeel is wel dat je niet naar andere delen van het park kunt zonder eerst je auto op te halen. Maar als je die dag alleen het deel doet dat met de shuttlebus te doen is, is dat geen probleem natuurlijk.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Timed entry permits na 15 min op voor Rocky Mountain National Park + tips

Bericht door frouke »

Bedankt voor jullie reacties :thumbup:
Ik heb nog 1 vraagje i.v.m. de verschillende ingangen daar. Wij komen vanuit Denver en zouden graag via Nederland naar Estes Park rijden. Ik zie op hun kaart dat er een kort stukje op weg 7 gemarkeerd staat met een oranje/groen lijntje alsof je een heel klein stukje door het park rijdt. Mijn vraag is of je de 7 gewoon kan afrijden vanuit Nederland naar Estes Park zonder een timed entry pass te reserveren. Of is die pass enkel nodig als je Lily Lake zelf wilt bezoeken?

Frouke
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Timed entry permits na 15 min op voor Rocky Mountain National Park + tips

Bericht door paulr »

Hoi, ja…dat kan, hebben wij vorig jaar ook gedaan…
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Timed entry permits na 15 min op voor Rocky Mountain National Park + tips

Bericht door Martin & Marianne »

Tip voor Nederland: de Merry go round. Zie ons 2019-verslag.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Timed entry permits na 15 min op voor Rocky Mountain National Park + tips

Bericht door frouke »

Ok, dankjulliewel :thumbup: En van de draaimolen had ik al op de planning staan hoor Marianne (ik kijk regelmatig in jullie verslagjes om ideëen op te doen) :wink:


Frouke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer