Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Elisatjeee
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2021, 00:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door Elisatjeee »

Hallo!

Heeft er iemand ervaring met Connections The Best of The West XL-trip? Dus ik bedoel de volledige trip (niet enkel huurwagen of/en vliegtuigtickets)?

Paar vraagjes hierbij waarvoor alvast bedankt:

- Wat vonden jullie van de geplande hotels (wij zouden voor de middenklasse gaan).
- Boeken zij de toegang tot alle natuurparken?
- Wat was jullie totale kostprijs uiteindelijk per persoon?
- Ze geven ook een roadbook: uit wat bestaat dit precies (ik zal er zelf ook 1 maken, maar wil dit toch al weten uit interesse). Heeft er nog iemand een voorbeeldje liggen van hen?

Alvast dikke merci!

Groetjes
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door mtl »

Op dit forum komen vooral mensen die hun vakanties zelf samenstellen. Ik denk dus dat het heel moeilijk wordt om iemand te vinden die een complete reis boekt en ook nog eens een specifieke. Wellicht kun je die reis waar je het over hebt even nader toelichten. Zet de complete reis op dit forum, compleet met de hotels.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door Martin & Marianne »

Het zal deze reis zijn denk ik: https://www.connections.be/nl-be/rondre ... he-west-xl
Voor een reis van een reisorganisatie ziet het er niet gek uit, maar zoals mtl al zegt zullen de meeste mensen op het forum zelf hun reis samenstellen. Je hebt dan meer keuze wat betreft route en accommodatie.

Wat betreft de kosten zal het deels afhangen van hoe groot je reisgezelschap is. De kosten van autohuur en benzine zijn bijvoorbeeld onafhankelijk van het aantal personen.
Wat de kosten van het eten betreft: dit kun je net zo duur of goedkoop maken als je wilt. Koop je een koelbox en maak je je ontbijt en lunch zelf of eet je elke dag een uitgebreid Amerikaans ontbijt?
Verder zullen de kosten afhankelijk zijn van de excursies die je wilt gaan doen.
Voor de parken koop je bij het eerste park waar je komt een America the beautiful pas. Die kost 80 dollar. Daarmee heb je toegang tot alle nationale parken en monumenten voor alle inzittenden van de auto.
Ik weet niet wat Je met boeken voor de parken bedoelt. Doel je op het huidige reserveringssysteem van Yosemite? Je kunt het beste bij Connections navragen of zij de reservering verzorgen maar tenzij er iets geregeld is voor reisbureaus vermoed ik dat je dit zelf moet doen.
Dit is dan ook meteen een van de nadelen van niet zelf reserveren van accommodatie. Als je accommodatie in het park hebt is de reservering voor de toegang van het park niet nodig.
Voor de andere parken is geen reservering nodig.

Kijk voor de hotels goed naar de ligging. Zelf vind ik dat belangrijker dan het aantal sterren. Je brengt er meestal maar weinig tijd door.
Maar overweeg eens om de accommodatie zelf te boeken. Dan kun je eens kiezen voor iets in een park. En je kunt dan ook een dure en goedkopere hotels afwisselen. En je zou dan bijvoorbeeld nog kunnen kiezen voor een hotel in of dichtbij Death Valley want het is jammer dat daarvoor zo weinig tijd is in deze route.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door Tantelotje »

Onze eerste reis in 2012 was zo'n standaard rondreis. Wij deden toen Western impressions van Travel Trend.
Ik herken een aantal hotel in jouw reis, zowel van die reis in 2012 als later, zoals Grand Canyon, Page, Bryce, Zion en San Francisco. Ook wij hadden de middenklasse en dat was qua hotels prima. Maar het is wat Marianne ook al aangeeft: een goede ligging, goed bed en goeie douche is het belangrijkste want over het algemeen ben je niet veel in je hotel.

Het roadbook wat wij kregen vond ik (met de kennis die ik nu heb na meerdere Amerika reizen) zeer beknopt. De route aanduidingen waren meestal de kortste, niet perse de mooiste. Voorbeeld hiervan is dat het roadbook de route van Lake Tahoe naar Yosemite onderlangs adviseerde. Dus niet via de Tioga pas. Dat laatste is heel veel mooier. Min of meer per toeval kozen wij toch de Tioga pas. En zo waren er meer voorbeelden. Stel je daar dus niet te veel van voor.

Als je in principe al weet wat je ongeveer wilt qua route zou ik toch overwegen om de hotels zelf te boeken. Je kunt altijd overwegen de vliegtickets via het reisbureau te boeken, dat kan soms voordelig zijn in combinatie met 1 of 2 hotelovernachtingen.
Zelf regelen is echt niet moeilijk en geeft je meer vrijheden. Qua prijs zal het niet veel uitmaken met het verschil dat je als je zelf de overnachtingen boekt flexibeler bent.

Zoals gezegd hebben wij ervaring met beide. In 2012 een kant-en-klare reis waarbij we alles bij het reisbureau boekten. In 2014 half/half. En vanaf 2015 altijd alles zelf geboekt. Het is niet voor niks dat we het niet meer zo doen als in 2012 :wink:

Hoe dan ook, veel plezier met voorbereiden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door BonnyR »

@Elisatjeee wil je alleen reizen? of samen. Wow, ik schrik van de prijzen voor 1 persoon. Weet dat dat altijd wel duurder is, maar dit is echt veel. Of zijn dit 1 persoons prijzen die normaal zijn tegenwoordig? :roll:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door Martin & Marianne »

Je betaalt per kamer, dus als alleenreizende ben je het dubbele kwijt per nacht. Maar TS heeft het over "we" dus ze zullen met twee of meer zijn.
De kamerprijzen zijn wel hoog; bij 22 nachten betaal je gemiddeld voor een standaardkamer in de zomer 153 euro en voor een superior kamer 193 euro.

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door Coyote »

De meesten hier op het forum boeken het liefst alles zelf. Dat is voor hen al een deel van de voorpret. Althans, zo voel ik het altijd wel. :D

Maar er kunnen natuurlijk redenen zijn om een 'reis uit het boekje' te nemen. In dat geval zou je ook eens contact kunnen zoeken met een persoonlijke reisadviseur. Ik ken er zo 2 op dit forum die een prachtige reis voor je kunnen samenstellen, geheel volgens jouw wensen. Zij zijn zelf meerdere malen in Amerika geweest en kennen de ins and outs. Mocht je belangstelling hebben, laat het mij dan weten in een PB-tje, dan geef ik de namen door.

En nee, ik krijg daar niets voor. Voordat er weer vragen komen... :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door Tantelotje »

BonnyR schreef:
02 mei 2021, 14:59
@Elisatjeee wil je alleen reizen? of samen. Wow, ik schrik van de prijzen voor 1 persoon. Weet dat dat altijd wel duurder is, maar dit is echt veel. Of zijn dit 1 persoons prijzen die normaal zijn tegenwoordig? :roll:
Misschien doe ik het altijd fout, maar als ik kijk waar wij (2 personen) normaliter zo ongeveer op uitkomen voor 24 nachten zitten we snel aan 2800-3000 euro hoor... alleen voor overnachtingen. Daar zitten dan wel overnachtingen in de parken bij, die tikken natuurlijk lekker aan, maar ook wel een 'goedkope' Baymont/Super 8/Days Inn.

Voor de wishfull thinking reis die voor komende september helemaal annuleerbaar geboekt staat kom ik voor het eerst in 7 vakanties rond 2200 uit voor de overnachtingen. En dat vond ik een hele prestatie :lol:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Elisatjeee
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2021, 00:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door Elisatjeee »

Alvast bedankt voor de reacties hierboven allemaal!
@BonnyR het is een reis voor 2 personen. ;)
Ik vind het iets gemakkelijker via Connections omdat we al New York via hen hebben gedaan (vlucht, hotel, vervoer luchthaven heen, 1 gidsbeurt met BENY). Maar met een roadtrip komt er zoveel meer bij kijken. Stel dat een andere virus een stokje ervoor steekt, dan moet je elk hotel terug contacteren en zie je geld dan nog terug?
Ik ben vooral benieuwd naar hoe hun roadbook eruit ziet (ben zelf ook bezig met 1, maar om eens te zien wat zij al geven van info)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals ik al aangaf is het voordeel van zelf boeken juíst dat je ook kunt annuleren. Dat kan (vrijwel) altijd gratis. En meestal tot 24 uur van te voren. Je betaalt ook meestal niets aan; je reserveert alleen maar. Dus je hoeft niet bang te zijn dat je je geld niet terug krijgt. Mocht de reis om wat voor reden niet doorgaan dan moet je inderdaad wel zelf annuleren, maar zo verschrikkelijk veel werk is dat nu ook weer niet.
Waarom zou er bij een roadtrip zoveel meer bij komen kijken?
Je zou de tickets en autohuur via een reisorganisatie kunnen boeken en alleen de hotels zelf.
Je kunt dan zelf kijken welke accommodatie goed ligt, en je hebt veel meer keuze.

Stel je niets voor van een roadbook; ik heb er eens een gezien van een andere organisatie en dat stond vol met fouten, en de hoeveelheid nuttige informatie was zeer beperkt.
Meer en betere informatie dan hier op het forum krijg je niet.
Kijk ook eens naar de reisverslagen en roadbooks, en kijk een naar de voorbeeldroute (beide bij de sticky's in het zuidwesten reisschema's en routeplanning, helemaal bovenin).
'
En bedenk dat hoe meer je zelf doet, hoe meer leuke dingen je tegenkomt en hoe meer voorpret je hebt.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door Tantelotje »

Je moet natuurlijk vooral doen wat je zelf prettig vindt!

De rondreis die voor vorig jaar in Canada gepland stond werd ook volledig geannuleerd. En zelfs het hotel waarvoor we een niet terugbetaalbare aanbetaling hadden gedaan heeft dit volledig terugbetaald. Eerder hadden we deze ervaring ook met onze Hawaii rondreis die wegens een orkaan niet kon doorgaan (en dat is voor de annuleringsverzekering geen reden om uit te keren...).

Een paar jaar geleden waren er heftige bosbranden in het ZW waarbij bestemmingen niet meer bereikt konden worden. Van de berichten die ik op het forum hierover heb gelezen heb ik niet echt de indruk gekregen dat het toen een pre was om via het reisbureau te hebben geboekt.
Ik weet wel bijna zeker dat je in dit soort situaties flexibeler bent wanneer je zelf boektekt.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door Rik- »

Ik ken wel mensen die via Connections met regelmaat een reis boeken.
Zoals ik het kan inschatten is het wel een van de betere opties voor een roadtrip.
Ik weet dat je bij hen ook, mocht je dit fijner vinden, alle hotels zelf kan aanbrengen. Zij maken voor jou dan een totaalpakket zoals jij wil.
Je kan jouw voorgestelde reis ook korter/langer maken.

Wat betreft het roadbook: niets van voorstellen... ik heb er wel eens eentje van Connections gezien.

Maar zelf boeken, kan zeker. Ik had afgelopen zomer alles geboekt voor canada, en eigenlijk ook al redelijk wat hotels betaald. Ik vind het fijner om op vakantie zelf dan niet het idee te hebben dat je al dat geld uitgeeft. :D
Alle hotels hebben zonder vragen terugbetaald. Dus als dat je tegenhoudt, niet nodig!

Maar je moet doen waar jij je prettig bij voelt.
Ik heb beide ondertussen gedaan. Mijn voorkeur gaat nu toch ook uit, mede dankzij dit forum om alles zelf te boeken.
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door Tipsy_1 »

ik zie het gemak van "laten boeken" door een reisbureau niet in, de TS ook niet echt denk ik anders had hij of zij het niet eerst hier komen vragen :wink:
Hotels annuleren is toch met enkele kliks op de PC of smartphone geregeld? Als je lid wordt van de loyaliteitsprogramma's van hotels kan je nog lekker punten sparen ook voor een gratis overnachting.
Qua planning is het doornemen van enkele reisverslagen van forummers de beste voorbereiding, daar kunnen weinig roadbooks tegen op. Dit is het standaard rondje dus daar is veel over te vinden.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door BonnyR »

Martin & Marianne schreef:
02 mei 2021, 16:31
Je betaalt per kamer, dus als alleenreizende ben je het dubbele kwijt per nacht.
Marianne
Standard Prijs per persoon

Vertrekperiode van
25/04/2021 05/05/2021 €3702(1p)
€1851
€1248
€998(4p)
Nou bijna 4 dubbele......
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door BonnyR »

Elisatjeee schreef:
03 mei 2021, 19:28
Ik ben vooral benieuwd naar hoe hun roadbook eruit ziet (ben zelf ook bezig met 1, maar om eens te zien wat zij al geven van info)
Als het is wat ik denk, hebben wij ooit een raodbook gehad tijdens een camperreis van de organisatie. Dan stond er, ga hier linksaf , rijd 300 meter door en aan je rechterhand zit een 'beverpond 'of hoe zoiets heet. En dat klopte. Dat was wel reuze grappig, maar kan me niet echt herinneren dat we er verder veel mee hebben gedaan. Als een roadbook vol zou zitten met dit soort leuke dingen zou ik het de moeite waard vinden om te hebben, maar dan nog zou ik de reis zelf boeken. :lol: Maar als het voor jullie goed voelt, gewoon lekker die rondreis boeken op deze manier.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door Martin & Marianne »

BonnyR schreef:
04 mei 2021, 14:56
Martin & Marianne schreef:
02 mei 2021, 16:31
Je betaalt per kamer, dus als alleenreizende ben je het dubbele kwijt per nacht.
Marianne
Standard Prijs per persoon

Vertrekperiode van
25/04/2021 05/05/2021 €3702(1p)
€1851
€1248
€998(4p)
Nou bijna 4 dubbele......
Ja, ik vergeleek de prijs per persoon voor een alleenreizende met de prijs voor een stel.
Maar natuurlijk, hoe meer mensen op 1 kamer hoe lager de prijs per persoon. Ik weet niet precies wat je wilt zeggen.

Marianne
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
02 mei 2021, 20:55
En nee, ik krijg daar niets voor. Voordat er weer vragen komen... :wink:
Toch wel een beetje waardering....?

Mooi dat je even je zelf in het topic mengt
Ergens hier verscheen wat onjuistheden over een kamerprijs die hoger zou zijn voor solo bezetting.
Het is altijd jammer als lezers door onwetendheid van posters op het verkeerde spoor worden gezet.
Zelf heb ik een keer meegemaakt dat solobezetting $ 5 duurder was.
Wat zijn jouw ervaringen ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door BonnyR »

@Martin & Marianne Eigenlijk meer mijn verbazing over de prijs voor de reis van een alleenstaande. Maar dat staat inderdaad los van een kamerprijs. Maar dit was verder niet de vraag van de topicstarter, dus ik zal me verder bij het onderwerp houden. :D
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
05 mei 2021, 15:26
Ergens hier verscheen wat onjuistheden over een kamerprijs die hoger zou zijn voor solo bezetting.
Het is altijd jammer als lezers door onwetendheid van posters op het verkeerde spoor worden gezet.
Zelf heb ik een keer meegemaakt dat solobezetting $ 5 duurder was.
Wat zijn jouw ervaringen ?
Is dit een vraag voor mij?

Gaat dat niet over solo bezetting tijdens een georganiseerde (groeps)reis?

Prijzen voor 1 persoon zijn dan altijd veel hoger omdat ze de prijzen per persoon rekenen en als je met meerdere op 1 kamer zit lijkt een motelkamer al snel niet zo duur meer.

Persoonlijk heb ik nog nooit meegemaakt als alleenreizende dat ik meer moest betalen voor een kamer, eerder minder. Maar nooit meer dan wanneer ik dezelfde kamer voor 2 personen zou nemen. Motel 6 (jaren niet meer geslapen maar voor komende trip weer eentje geboekt) laat je meer betalen voor 2 personen dan voor 1 persoon.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen gevraagd over Connections The Best of The West XL-trip.

Bericht door Eskm »

@Elisatjeee
even als zij-info: in 2016 boekten bij Connections wij met een bevriend koppel
een gepersonaliseerde reis geënt op de klassieke Zuid-West toer.
Hierbij werd een roadbook voorzien: ‘Custom Discovery Guide’ door Travalco (Self Drive Program).
Vlucht en auto deden we toen zelf via BA.
AtB-pass koop je ter plaatse à ingang park (enkel geldig voor NATIONAL parks!)
Roadbook bevatte algemene info, was goed geïllustreerd en van suggesties voorzien.
Hotels werden niet vermeld.
Verder wat details vh forum genoteerd als leuke aanvulling enfinaal een mooie reis gehad.

Kant-en klare reis of niet: afhankelijk van je interesses en beschikbare tijd.
Door ervaring, meer tijd en het forum, doen we nu alles zelf.
Succes!
Groeten,
Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer