Advies nodig! Meivakantie 2022

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sandra1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2021, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Advies nodig! Meivakantie 2022

Bericht door Sandra1983 »

Dag allemaal,

Twee jaar geleden zijn wij voor het eerst met ons gezin (kids van 10 en 11) naar Amerika gegaan. We hebben toen in drie weken Florida ontdekt (zomervakantie). Dat heeft zoveel indruk gemaakt dat we graag nog meer van Amerika willen zien, al vonden we het na drie hete weken in Florida ook fijn om weer naar huis te gaan . We hebben nu ons oog laten vallen op een reis naar het Zuidwesten en denken erover om dit in de meivakantie te doen (in de zomervakantie schrikt de hitte ons een beetje af). We zouden dan twee weken de tijd hebben inclusief vluchten. Nu hebben we jullie advies nodig over het volgende:
- is twee weken voldoende?
- wat zijn aanraders? We houden van natuur afgewisseld met strand. Vinden het leuk om ook steden te bezoeken, maar merken dat de kinderen vooral dingen willen doen en het slenteren niet zo leuk vinden...drie dagen stad is in onze ervaring eigenlijk te lang.
- hoe zit het qua drukte en temperatuur?
- is dit deel van Amerika geschikt voor kinderen?

Alvast hartelijk dank!

Groetjes,
Sandra
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Advies nodig! Meivakantie 2022

Bericht door babarage »

Twee weken kan voldoende zijn maar dan moet je heel goed kijken naar wat je gaat doen. De afstanden zijn daar groot. Tenzij je twee weken heul veel wil rijden en lange dagen wil maken moet je echt keuzes maken. Bv door min of meer alleen in Californië te blijven. Los Angeles (pretpark), San Francisco, Yosemite, Death Valley en de kust. Misschien nog naar Redwood Dat is prima in 2 weken te doen.

Of vanuit Las Vegas, Death Valley, Zion en Bryce, Grand Canyon.

Of iets anders maar zeker zo mooi omgeving Seattle en Oregon.

Kwa temperatuur is het dan lekker. Als je heel vroeg in mei gaat kun je in Yosemite nog met gesloten passen te maken krijgen. Daar ook ff op letten dus.

Kortom kijk naar wat je het liefst wil zien en creëer daar een rondje omheen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Advies nodig! Meivakantie 2022

Bericht door Hans B »

Hoi, ja twee weken uit en thuis is idd niet veel, maar het kan wel als je niet super te veel wil.
Ik zou gaan voor :
Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Mon.Val. - Grand Canyon - Las Vegas.
Misschien nog met een klein uitstapje naar de Death Valley.
Dan maak je het niet al te druk en zie je (zien is wandelen) voldoende van LV en de parken.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies nodig! Meivakantie 2022

Bericht door Martin & Marianne »

In twee weken kun je heel veel doen. Je moet alleen niet de fout maken om het s standaardrondje in 2 weken te gaan doen. Dus zoals hiervoor al gezegd, maak keuzes.
Ik neem aan dat je begin mei gaat. Dan is Yosemite prachtig maar het is wel jammer dat dan hoogstwaarschijnlijk de Tioga Pass afgesloten zal zijn.
Ik zou een rondje Las Vegas met de Grand Canyon, Page, Monument Valley, de parken bij Moab, Capitol Reef, Bryce en Zion in die periode wel mooi vinden. Of doe een one way met LA er bij (zie als voorbeeld mijn 2011-reis). Mogelijkheden genoeg.
Ik heb zelf geen ervaring met Florida maar ik begrijp dat de warmte daar heel anders is dan in het zuidwesten. Wij zijn al meerdere keren met onze kinderen in de zomer naar het zuidwesten geweest en de warmte was over het algemeen niet hinderlijk. Ik zou dat dus niet bij voorbaat uitsluiten. Het hangt er ook vanaf wat jullie willen doen.

Marianne
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Advies nodig! Meivakantie 2022

Bericht door niels »

De meivakantie is een erg mooie periode. Wij hebben in 2019 in de 2 weken mei vakantie een rondje las Vegas gedaan zoals hiervoor al eerder genoemd. Onze kids waren toen 9 en 11. Hoogtepunt voor hun was Goblin State Park. Eindeloos klimmen en klauteren en verstoppertje spelen. We stonden hier met onze camper op de campground, super plek. Het weer was ook erg mooi, overdag korte broeken weer en voornamelijk zon maar nog niet te heet. Valley of fire zeker ook aan te raden. Bryce canyon vonden ze ook erg leuk, ook hier heerlijk weer maar lag op veel plekken nog restanten sneeuw dus sneeuwballen gooien in de korte broek. Gr Niels
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Advies nodig! Meivakantie 2022

Bericht door Tantelotje »

De warmte in Florida is op geen enkele manier te vergelijken met de warmte in het Zuidwesten.
Honderd keer liever 35-40 graden in het Zuidwesten dan 28 graden in Florida in de zomer.

Ik zou dat niet de reden laten zijn om niet in de zomer te gaan (het lijkt me eigenlijk dat juist Florida in mei heerlijk zal zijn).
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Advies nodig! Meivakantie 2022

Bericht door Frasi »

Een rondje van 2 weken in het zuidwesten is prima te doen in de meivakantie.
Zelf noem je in je intro ergens strand.
Daar zou ik niet op rekenen. Ondanks dat het begin mei best mooi weer kan zijn in LA of San Diego, is het water nog ijskoud. Dus als je in LA bent, kan je prima naar Monica Beach en Venice, maar niet om op het strand te gaan liggen of te zwemmen. Dan beter hotel met mooi zwembad in Las Vegas.
Een rondje vanuit Las Vegas kan erg mooi zijn, en interessant voor de kinderen.
Dus Las Vegas, Grand canyon, Monument Valley, Page, Bryce, Zion en terug naar Las Vegas. Of starten in Los Angeles en van daar richting Grand Canyon. Qua vluchtprijzen en autohuur zal een open-jaw niet veel verschil maken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies nodig! Meivakantie 2022

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie nu dat de 14 dagen incl vluchten zijn. Je zou eens wat routes uit moeten schrijven om te zien wat mogelijk is. Misschien is een rondje Las Vegas met Moab erbij net te veel maar Capitol Reef meenemen is zeker mogelijk. Dan heb je ook twee prachtige wegen, de ut95 en de ut12.

Wil je iets meer stad en toch strand dan is een rondje SF - kust - LA - Sequoia - Yosemite - SF ook heel mooi.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Advies nodig! Meivakantie 2022

Bericht door IngridZw »

Voor het zuidwesten zou ik persoonlijk toch kiezen voor een langere periode. Met 2 weken, waarvan je de vluchtdagen nog moet afhalen, ben je toch wel beperkt in de keuze terwijl er zoveel te zien is. En met meer dagen kun je zo af en toe ook wat rustmomenten inbouwen. Vooral als je met kinderen reist.

Wij zijn in Florida geweest en in het zuidwesten. (waarvan 1 keer in de hoogzomer) Op sommige plekken kan het dan inderdaad behoorlijk warm zijn maar het is veel beter vol te houden dan de klamme benauwde warmte in Florida. Tenminste dat is onze ervaring. Ik zou het daar niet van laten afhangen. En zoals eerder al is vermeld: als het strand één van jullie wensen is dan is het daarvoor in april/mei nog te vroeg.

Voordeel van de meivakantie is natuurlijk wel het financiële plaatje. In het hoogseizoen is alles duurder en het zal er ook drukker zijn. Mocht je in de meivakantie gaan zou ik ook voor een rondje Las Vegas gaan. De temperaturen zijn al aangenaam en de parken die je aandoet op de route zijn prachtig. Las Vegas is ook leuk met kinderen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Advies nodig! Meivakantie 2022

Bericht door sandpatt »

Wij zijn enkele jaren terug in april gegaan voor twee weken en hadden volgende route:
1)LA (voormiddag Beverly Hills, namiddag Santa Monica en Venice)
2)LA (voormiddag Hollywood, namiddag door de Hollywood Hills gereden en richting Lone Pine)
3) Death Valley
4) Death Valley - Zion (onderweg Valley of Fire meegepikt)
5) Zion
6) Zion - Bryce
7) Bryce - Page
8 ) Page - Monument Valley
9) Monument Valley - Grand Canyon
10) Grand Canyon - Las Vegas (route 66)
11) Las Vegas
12) Las Vegas
13) Las Vegas - LA (zonsondergang in Griffith park, aanrader om de reis mee af te sluiten)

Achteraf gezien wel tevreden met de planning, al had ik heel graag nog een dag extra Zion gehad. Prachtig park!
Temperatuur was heerlijk! Enkel in Bryce was het erg koud nog.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies nodig! Meivakantie 2022

Bericht door Martin & Marianne »

@sandpatt Mooie route en zeker voor die periode. Als tip voor topicstarter: met deze route win je een dag door te eindigen in Las Vegas.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies nodig! Meivakantie 2022

Bericht door Martin & Marianne »

@Sandra1983
Ik zie dat je nu ook in het Florida-forum een vraag hebt gesteld. Je twijfelt dus nog aan de bestemming?
Heb je iets aan alle tips gehad die hier gegeven zijn?
Ook al wijzigen je plannen, een (korte) reactie is toch wel fijn.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Advies nodig! Meivakantie 2022

Bericht door josea »

Ik heb in 2019 een (kort voor mijn doen) rondje eind mei/begin juni gedaan in het Zuid Westen, van 17 dagen all-in, weliswaar zonder kinderen, maar dat rondje is ook heel geschikt voor jongere kinderen.
Kijk eens in mijn reisverslag 2019. In verslag 2015 staat wel een reis in dezelfde omgeving met kinderen. Misschien haal je daar nog tips uit.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Advies nodig! Meivakantie 2022

Bericht door IngridZw »

Ik denk dat het niet veel zin heeft om nog adviezen aan te dragen omdat TS in dit topic niet meer heeft gereageerd en waarschijnlijk voor Florida heeft gekozen (zie het Florida forum).
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Sandra1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2021, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Advies nodig! Meivakantie 2022

Bericht door Sandra1983 »

Dank voor de reacties. Met een beetje hulp heb ik eindelijk ontdekt hoe ik een bericht terug kan schrijven :wink:
Uiteindelijk besloten om het idee voor de meivakantie te laten gaan. Onze kinderen gaan toch het liefst weer naar Florida en nemen de warmte daarbij voor lief. Wie weet krijg ik ze ooit zo ver om ook West-Amerika te ontdekken...
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Advies nodig! Meivakantie 2022

Bericht door chippie777 »

Wij zijn in een mei vakantie zelfs kortere dan twee weken (9 dagen) in het Zuid Westen geweest. Met de juiste planning is dat ook prima te doen, maar je zal keuzes moeten maken.
https://chippie777.wordpress.com/catego ... zona-2017/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Niekie22
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 dec 2012, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Advies nodig! Meivakantie 2022

Bericht door Niekie22 »

Sandra1983 schreef:
22 mei 2021, 18:55
Dank voor de reacties. Met een beetje hulp heb ik eindelijk ontdekt hoe ik een bericht terug kan schrijven :wink:
Uiteindelijk besloten om het idee voor de meivakantie te laten gaan. Onze kinderen gaan toch het liefst weer naar Florida en nemen de warmte daarbij voor lief. Wie weet krijg ik ze ooit zo ver om ook West-Amerika te ontdekken...
In de meivakantie is het gewoon een heerlijke temperatuur in Florida, wij deden het jaren geleden ook met onze kinderen. Was top!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer