Opening Tioga Pass 2021

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Opening Tioga Pass 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de meeste van ons is de openingsdatum voor de Tioga Pass dit jaar niet interessant, maar in het kader van de traditie toch maar weer een topic met een grafiek.
Vorig jaar zat ik er ruim een maand naast, toen ging de pas, ondanks een bijzonder lage snowpack, pas op 15 juni open. Maar dat had alles te maken met corona. Zie hier het 2020-topic.

De snowpack van 1 april dit jaar staat nog niet op de NPS-site vermeld, maar volgens deze site is het 63%.
Volgens mijn grafiek met de correlatie tussen snowpack en openingsdatum zou dit een opening op 12 mei betekenen.

image.png
image.png (20.99 KiB) 2060 keer bekeken

Er zijn nog geen plowing updates op de NPS-site vermeld, dus dat zou zomaar eens kunnen betekenen dat het dit jaar ook weer een late opening wordt.

Marianne
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Opening Tioga Pass 2021

Bericht door Robbie&Irene »

We hadden gegokt dat we de reis van mei vorig jaar, dan dit jaar wel zouden kunnen doen en zouden dan 17 mei over de Tioga-pass zijn gegaan. In normale omstandigheden had het dus net goed uitgekomen. Helaas is uiteraard deze reis ook geannuleerd , hopelijk lukt een andere USA reis wel in september. Mei 2022 gaan we een nieuwe poging wagen met de Tioga-Pass...
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Opening Tioga Pass 2021

Bericht door iLoveStedentrips »

Leuk! Ik heb dit jaar voor de tweede keer een Tioga Pass opening poule georganiseerd ;-)

Vorige jaar niemand gewonnen om de redenen die je hebt aangegeven. Dank voor de link! Ik was ook al even op zoek naar de huidige snowpack.
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Opening Tioga Pass 2021

Bericht door Old Faithful »

Mooie zin: "toen ging de pas pas op 15 juni open." :clap:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Opening Tioga Pass 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat 12 mei niet gaat lukken; de sneeuwploegen zijn weliswaar al bij de Tioga Pass, maar er moet nog het nodige opgeruimd en hersteld worden.
De Glacier Point Road is al op 30 april open gegaan.

Marianne
CinZ
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 aug 2019, 11:44
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Opening Tioga Pass 2021

Bericht door CinZ »

Ik lees net 27 mei. Helaas hebben we er niets aan. :wink: Hopelijk volgend jaar.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Opening Tioga Pass 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, net voor het Memorial Day weekend dus goed nieuws voor de Amerikanen die een lang weekend hebben.
Ze verwachten nog wel wat sneeuw. De Glacier Point Road is tijdelijk weer gesloten.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer