Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Bericht door iLoveStedentrips »

Helaas zat het er al een beetje aan te komen, maar ook voor de zomer van 2021 is een Day-Use reservation verplicht voor Yosemite National Park.

Natuurlijk is het even afwachten of we überhaupt mogen reizen, maar de reserveringen zijn nodig vanaf 21 mei 2021 tot en met 30 september 2021. Dus heb je nog een reis staan en hoop je richting het zuidwesten te reizen, hou de data in de gaten!

Meer info: Rondreizen Noord-Amerika

Afbeelding
Laatst gewijzigd door iLoveStedentrips op 10 apr 2021, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Bericht door Tipsy_1 »

Yosemite was in 2010 al te druk dus goed te begrijpen maar als dat reserveren de toekomst van de parken is.... de lol en de vrijheid blijheid is er dan echt wel af :o
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Bericht door iLoveStedentrips »

Qua drukte ideaal ja!

Het zou alleen fijn zijn als je ook een day-use reservering een jaar van te voren kan reserveren of bij een accomodatie in de buurt van een park.

Beetje meer zekerheid is wel fijn. Een rondreis reserveren en dan geen reservering voor Yosemite zou niet best zijn 😬
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Bericht door Galapogos »

Dank voor het delen. Handig om te weten. Wij hebben een bezoek eind september gepland. Het plan is om in het park te kamperen, en we zouden dan dus geen day use permit nodig hebben. Maar vreemd genoeg gaan de day use permits voor september al op 12 mei in de verkoop, terwijl je de campings voor de tweede helft van september pas vanaf 15 mei kunt reserveren. Voor het geval dat, gaan we dus tóch maar een day use pass reserveren, want je weet nooit 100% zeker of het lukt met de camping.

Hier trouwens een linkje naar de pagina met relevante informatie op de NPS-site: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/reservations.htm
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ik zag het ja, nog meer gedoe…maar de datum staat in m’n agenda :D Maar goed als ik het zo hoor met de enorme drukte is het ergens ook wel weer begrijpelijk. Ik heb vooralsnog in September 2 nachten net buiten het park en 3 erin. Ik zou dan dus 1 day-use permit moeten zien te bemachtigen want die is 3 dagen geldig.

Ik ben wel van plan een America the Beautiful National Parks-pass te kopen, weet iemand hoe dit dan zit? Voor zover ik het begrijp moet je in het bestelproces van een day use permit aanvinken dat je die hebt en dan betaal je dus enkel de 2 dollar? En weet iemand uit ervaring of je dan een nummer of iets dergelijks van die parken-pass moet opgeven en hem dus al in bezit moet hebben? Want ik wil die natuurlijk pas kopen als ik 100% zeker weet dat de trip kan doorgaan.
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Bericht door iLoveStedentrips »

Mooi vooruitzicht! Hopelijk komt het allemaal goed!

Ik ben bang dat er weinig NL mensen zijn die dit uit ervaring weten, hooguit NL mensen die in de USA wonen en naar Yosemite zijn geweest afgelopen jaar.

Voorlopig interpreteer ik het zo dat je 2$ per auto moet betalen bij reservering. Het zullen slechts de administratiekosten zijn. Ik zou sowieso de America the Beautiful pas kopen bij het eerste nationale park waar je komt. Dus alleen vooruit reserveren voor slechts 2$, dan ben je alleen die helaas kwijt als het niet doorgaat.

Bij elke ingang van een Nationaal Park kan je de pas kopen en gaat dan direct in. De reservering moet op naam van de pashouder staan, dus hier rekening mee houden bij reservering.
Laatst gewijzigd door iLoveStedentrips op 11 apr 2021, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Bericht door Martin & Marianne »

@TradeMarkNL83 Ik denk dat Yosemite je eerste park is? Dan kun je bij de ingang de AtB pas kopen.

De reserveringen hebben niet zozeer met de drukte te maken als wel met de covid-maatregelen in Californië,.
Zie ook https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/covid19.htm

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Bericht door TradeMarkNL83 »

Sequoia is het eerste park van m’n reis :) Dus dan kan ik hem daar bij de ingang kopen. @Martin & Marianne. Mijn punt met die 2 dollar zit inbegrepen bij de 35 dollar die de day use reservation kost. Tenminste, zo begrijp ik het. @iLoveStedentrips En je kunt dan aangeven dat je een beautiful pass hebt en dan betaal je alleen die 2 dollar. Alleen of je dan dus iets van details moet opgeven van de beautiful pass en die heb ik natuurlijk nog niet op dat moment. Ik betaal natuurlijk liever niet 35 dollar extra ;) Maar ik zal het proberen te achterhalen!
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Bericht door iLoveStedentrips »

@TradeMarkNL83 Ik denk dat ze alleen een naam vragen. Bij de ingang checken ze ook alleen de handtekening icm de handtekening op je identiteitskaart of paspoort. De barcode en het nummer doen ze (nog) niks mee. Dus ik verwacht niet dat ze om de bijbehorende pas vragen of nummer vragen, alleen je naam.

Ben benieuwd of het uiteindelijk zo gaat uitpakken, succes!
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Bericht door TradeMarkNL83 »

Oké bedankt voor de info, klinkt logisch! Nu maar weer bidden dat we er tegen die tijd tussenkomen op de bestelpagina… :)
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Bericht door TommyGun »

Thanks, meteen maar geregeld.

Het eerste park waar we komen is Joshua, neem aan dat je de America the Beautiful Pass daar ook kan aanschaffen?

Voor zover ik kan vinden is reserveren vooraf niet verplicht bij Joshua, Grand Canyon, Zion, Bryce, Sequoia, ... Correct me if i'm wrong.

Antelope Canyon is onbekend, nog steeds pot dicht. :(

Dan rest volgens mij alleen nog de Zion Shuttle tickets, maar dat duurt nog ff (5 aug in ons geval).

Advance Tickets: Advance tickets for daily shuttle service will be released twice a month, on the 16th and the last day of the month.
May 1 - 15, 2021, advance tickets are released on April 16, at 9:00 a.m. MT
May 16 - 31, 2021, advance tickets are released on April 30, at 9:00 a.m. MT
June 1 - 15, 2021, advance tickets are released on May 16, at 9:00 a.m. MT
June 16 - 30, 2021, advance tickets are released on May 31, at 9:00 a.m. MT
July 1 - 15, 2021, advance tickets are released on June 16, at 9:00 a.m. MT
July 16 - 30, 2021, advance tickets are released on June 30, at 9:00 a.m. MT
August 1 - 15, 2021, advance tickets are released on July 16, at 9:00 a.m. MT
August 16 - 30, 2021, advance tickets are released on July 31, at 9:00 a.m. MT
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ik zit er woensdag klaar voor voor m'n paar dagen in september. Net even gekeken naar de beschikbaarheid voor de dagen die tot nu toe zijn vrijgegeven, en dan zie ik nog zat vrije plekken. Dus dat scheelt wat gestress misschien, ondanks dat ik er woensdag stipt om 1700 klaar voor zit :)
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Bericht door TradeMarkNL83 »

Mooi, gelukt! Nu maar hopen dat ik de juiste optie heb geselecteerd om aan te geven dat ik met een America The Beautiful Pass kom. Gekozen voor “I will present a valid site pass for the location I am planning to visit". Zal wel goed zijn :)

p.s fijn dat het forum weer werkt!
Laatst gewijzigd door TradeMarkNL83 op 12 mei 2021, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat klinkt goed, fijn dat het gelukt is!

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Bericht door Galapogos »

Ik heb vandaag ook een reservering gemaakt. Maar echt storm loopt het nog niet voor de zomer. In augustus en september zijn alle data nog beschikbaar. In juli zijn er een paar dagen vol, maar omdat tickets een geldigheid van 3 dagen hebben, kun je alsnog reserveringen maken die heel juli dekken.

Alleen de data in mei en juni zijn nu lastig. Mei is helemaal vol, en juni voor een deel.
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Bericht door iLoveStedentrips »

Goed dat het gelukt is en ruimte genoeg is.

Nu hopen dat alles doorgaat! Ik ga voor jullie duimen :thumbup:
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Bericht door TradeMarkNL83 »

Galapogos schreef:
12 mei 2021, 22:35
Ik heb vandaag ook een reservering gemaakt. Maar echt storm loopt het nog niet voor de zomer. In augustus en september zijn alle data nog beschikbaar. In juli zijn er een paar dagen vol, maar omdat tickets een geldigheid van 3 dagen hebben, kun je alsnog reserveringen maken die heel juli dekken.

Alleen de data in mei en juni zijn nu lastig. Mei is helemaal vol, en juni voor een deel.
Tof dat het je ook gelukt is! Ja veel mensen kijken toch de kat uit de boom denk ik. Ik speel graag op safe, dus gewoon maar die day entry gekocht en dan zien we wel!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Bericht door Galapogos »

Voor die 2 dollar hoef je het niet te laten in ieder geval. :lol:
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Zomer 2021: Day-Use reservering voor Yosemite NP verplicht.

Bericht door Pete.Z »

Eigenlijk een prima maatregel, als je de drukte daar wel eens ziet. 5 jaar geleden daar geweest in de zomer, wat we normaal nooit doen, maar wat een idioterie….filerijden langs de meadows.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer