Timed Entry Rocky Mountain National Park

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door Galapogos »

Zojuist bekendgemaakt door Rocky Mountain National Park: vanaf 29 mei is het park alleen nog toegankelijk als je vooraf online een timeslot hebt gereserveerd. Er zijn twee verschillende soorten toegang mogelijk: het hele park inclusief omgeving Bear Road, en het hele Park exclusief omgeving Bear Road. Vroeg in de ochtend en vanaf later op de middag blijft het park vrij toegankelijk. Zie https://www.nps.gov/romo/planyourvisit/ ... system.htm

Mocht iemand plannen hebben om dit jaar naar RMNP te gaan, iets om rekening mee te houden.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door Tipsy_1 »

De lol van een park te bezoeken gaat er echt wel volledig af. Te druk en het alternatief is het goed regelen en plannen.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door GJ »

Jeetje, dat is vervelend zeg! Zo te zien kun je dat pas een maand van tevoren boeken. Dus dan heb je een vakantie gepland, zeg een rondje Denver-Salt Lake City ofzo, je accommodatie in Estes Park of Grand Lake gereserveerd, en dan is het dus nóg niet zeker of je het park kan bezoeken maar moet je aan een soort van loterij mee gaan doen? :shock:

Plus - ze hebben het over 'purchase'. Maar wat als je al een National Parks Pass hebt? Is die dan opeens niet meer geldig in Rocky Mountain NP?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door Tipsy_1 »

wacht maar af, dat gaan ze in Zion en Yosemite en Arches ook nog opzetten :-(
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door GJ »

Ik vrees er ook voor, ja. Zeker in Yosemite en Arches. Blij dat ik al die parken nog zonder al dat gedoe heb kunnen bezoeken.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door jojostravelusa »

Ook Glacier heeft zo'n zelfde regeling. Geldt tot 6 september. Het ticket kost $ 2,- en als je een overnachting in het park hebt bij aangewezen locaties, dan zit het erbij in. Ook als je een boot- of bustour geboekt hebt. Blijf je nog een extra dag, dan moet je voor die dag alsnog een ticket reserveren. Het geldt daar overigens alleen voor de Going to the Sun road.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door Galapogos »

GJ schreef:
01 apr 2021, 15:03
Plus - ze hebben het over 'purchase'. Maar wat als je al een National Parks Pass hebt? Is die dan opeens niet meer geldig in Rocky Mountain NP?
Je moet nog steeds zoals voorheen een geldig entreebewijs hebben, zoals een America the Beautiful-pas. Daar bovenop komt de reservering, die overigens maar $1 kost.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door hemmie »

Afgelopen zomer was het ook zo in Zion, was op zich prima.
Hier in TX gebruiken ze dit systeem sinds een paar jaar bij drukke state parks, is stukken beter dan soms al om 6u in de rij te moeten staan (terwijl het park om 8u pas open gaat) omdat het anders vol is.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door Galapogos »

Ik heb er als vooraf plannende reiziger ook niet zoveel moeite mee, maar ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is als je graag op de bonnefooi reist.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door dejong89 »

Goed om te weten.
Ik verwacht geen problemen met reserveren in het naseizoen maar in juni/juli en eventueel augustus dit nog wel eens lastig worden. De zomervakantie in de vs loopt tot half augustus dacht ik?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door hemmie »

Hier bij ons moeten ze de laatste jaren ergens tussen 10-15 aug alweer naar school, in andere regio's hebben ze vakantie t/m labor day (1e maandag van sep),en alles er tussenin. Maar vanaf half augustus zal het dus wel al een rustiger worden.
Terug in Texas!
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door frouke »

Ik ga mijn route ook volledig anders moeten inplannen denk ik... Ik heb nu een route vertrekkend vanuit Denver, doorheen het RMNP langs Moab (om Aches te bezoeken). Ik heb alle accommodaties reeds vastgelegd (wel gratis te annuleren allemaal), maar ben bang dat als we in Estes Park aankomen of Arches dat we mogelijks geen permit zullen hebben dan... Dit systeem gaat mij teveel stress opleveren denk ik dus ik ga proberen zoeken naar een mooi alternatief buiten de 'permit parken' om. Of wat zijn eventueel de uren wanneer je in de avond het park nog zonder permit mag binnenrijden? (bij RMNP en Arches?) Het is niet dat we hele lange wandelingen gaan maken dus misschien ook wel te doen in de avond? (als het niet te vroeg donker wordt daar tenminste...?) :?

Frouke
Laatst gewijzigd door frouke op 03 sep 2022, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door paulr »

Zeker als je op tijd boekt dan is een entry permit niet zo’n probleem. Ik zou om de reden een bezoek niet laten. Check even hoeveel maanden vantevoren je kan boeken. Lukt het niet dan is er nog een aantal permits kort voor het bezoek beschikbaar. Lukt dat ook niet dan kun je overwegen Arches in de avond te bezoeken (ook wat koeler). Voor RMNP is er dan ook nog de “hiker shuttle” die je om 17.00 uur voor de volgende dag kan reserveren. Was bij ons geen probleem.
Op https://www.nps.gov/index.htm vind je alle info over de parken
Het is sowieso handig om voor jouw reisperiode even de zonsopgang en zonsondergang tijden te checken voor de mooiste foto momenten: https://www.timeanddate.com/sun/@5534542
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door Martin & Marianne »

frouke schreef:
03 sep 2022, 15:41
Of wat zijn eventueel de uren wanneer je in de avond het park nog gratis mag binnenrijden? (bij RMNP en Arches?
Dat kun je vinden op www.nps.gov/romo en www.nps.gov/arch. Je vindt daar alle informatie over de reserveringen en allerlei andere nuttige informatie.
En gratis is het altijd als je een America the beautiful pas hebt.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door josea »

Die entry permits waren dit jaar geen enkel probleem, hoor.
Tenminste voor Arches dan, waarvoor ik mee klaar ben gaan zitten voor de buren om 16.00 uur om tickets te scoren. Waren ze nog wéken daarna te boeken…. :D
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door hemmie »

Ik heb voor RMNP geen times entry hoeven boeken (camping in het park), wel in Glacier NP. Een kampeerplek was daar, ondanks met 2 personen klikken op de juiste tijd, niet gelukt, maar een toegangsreservering was geen probleem. Voor een datum midden in het hoogseizoen duurde het nog wel een aantal uren voordat een dag was volgeboekt, en soms was er zelfs na ruim een dag nog wat vrij.
Je moet het dus wel plannen vooraf, en op de juiste dag meteen even boeken, maar dan zal het ook wel gewoon lukken. Absoluut geen reden om dit soort parken over te slaan.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook zeker niet bij voorbaat die parken uitsluiten. Zeker bij Arches hoef je niets aan te passen want in de omgeving van Moab is meer dan genoeg te doen.
Mocht het in RMNP niet lukken - wat dus niet heel waarschijnlijk is - dan kun je Estes Park annuleren en eens kijken nasr de omgeving van Aspen of Crested Butte.
Het is handiger om alternatieven in je routetopic te bespreken.
frouke schreef:
03 sep 2022, 15:41
Het is niet dat we hele lange wandelingen gaan maken dus misschien ook wel te doen in de avond? (als het niet te vroeg donker wordt daar tenminste...?)
Dat zou in Arches een optie zijn als je bijvoorbeeld Delicate Arch bij zonsondergang wilt zien. Dat is heel erg de moeite waard. Maar in RMNP zou ik toch zeker overdag wat mooie wandelingen maken. Bijvoorbeeld in het Bear Lake gebied. Prachtig langs meren als Nymph Lake etc. Zie mijn wandelsite voor wat mogelijkheden.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door frouke »

Heyhoi! Dankjulliewel voor de tips! Stelt mij toch weer een beetje gerust ;-) Ik ga de route behouden zoals ze is en mijn best doen om permits te bemachtigen van zodra dit kan. Moest het niet lukken ga ik het niet aan mijn hart laten komen en het park gewoon na 16u binnenrijden. Op sommige plekken idd mss ook beter qua temperatuur. (dan doen we in de namiddag wel een lekker plonske in het zwembad ofzo) Ik ga de websites ivm reserveren alvast eens goed bekijken en door 'de google translate' jagen zodat het helemaal duidelijk is tegen dat ik ga moeten reserveren. Aspen of Crested Butte lijkt mij ook wel een mooi alternatief dus komt wel goed dan! :thumbup: Ik werd gewoon ietwat ongerust van de berichtjes over het gebruik van 2,3 zelfs 4 schermen tegelijk om een permit te bemachtigen... :shock: dit is niet iets wat ik zie als 'ontspanning' namelijk... :? De tip van de zonsopgang/ondergang timetable voor de mooie foto's vind ik ook een goeie om mee te nemen! :thumbup:
@Marianne: ik heb al enkele korte wandelingen (in RMNP) via jouw wandelwebsite bekeken én ingepland. Hopelijk kunnen we enkele van deze tochtjes gewoon overdag maken. :)

Frouke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet wat GoogleTranslate er van maakt, ik zou proberen me bij het origineel houden. Ik vind het schema op de NPS site herl duidelijk. Lees het eens rustig en zorgvuldig door en probeer het eens uit, bijvoorbeeld voor de komende maand. Je kunt alvast een account aanmaken op recreation.gov en kijken hoe het reserveren in zijn werk gaat.
frouke schreef:
05 sep 2022, 12:22
Moest het niet lukken ga ik het niet aan mijn hart laten komen en het park gewoon na 16u binnenrijden
Ik weet niet waar je dat tijdstip hebt gelezen. Voor Rocky Mountain NP is het belangrijk dat je eerst bepaalt of je naar het Bear Lake gebied wilt of niet. Zo ja, dan heb je een reservering nodig incl dat deel. Vervolgens kijk je hoe laat je het park binnen wilt komen.
Het Bear Lake gebied kun je zonder reservering pas vanaf 6 pm in, de rest van het park vanaf 3 pm.

Wat je hebt gelezen over meerdere schermen heeft geen betrekking op deze reserveringen maar op het reserveren van campings. Dat kan voor sommige parken een uitdaging zijn.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door frouke »

Dankjewel voor de duidelijke uitleg Marianne! Ik ga alvast een account aanmaken en enkele proefreserveringen maken zodat dit gewoon moét lukken als het voor echt is ;-) Maar ik ben best wel gerustgesteld door jullie reacties dus komt wel goed! :wink: Van die schermen zal idd in een 'camping'topic zijn geweest en heb ik wrsch verward met de permit reserveringen... (ben blij dat ik geen camping hoef te reserveren...) :? Van de tijdstippen heb ik ook in een ander topic zien voorbijkomen maar ik dacht dat dit gewoon een vast uur was ofzo. Dacht dat ik gelezen had dat je voor 6 am en na 4 pm zonder permit binnen kon en dacht dat dit voor alle parken zo was. Dus ook dit zal ik park per park even goed nakijken zodat we niet voor verrassingen komen te staan. Dankjewel alvast!

Frouke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer