Timed Entry Rocky Mountain National Park

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door Galapogos »

Zojuist bekendgemaakt door Rocky Mountain National Park: vanaf 29 mei is het park alleen nog toegankelijk als je vooraf online een timeslot hebt gereserveerd. Er zijn twee verschillende soorten toegang mogelijk: het hele park inclusief omgeving Bear Road, en het hele Park exclusief omgeving Bear Road. Vroeg in de ochtend en vanaf later op de middag blijft het park vrij toegankelijk. Zie https://www.nps.gov/romo/planyourvisit/ ... system.htm

Mocht iemand plannen hebben om dit jaar naar RMNP te gaan, iets om rekening mee te houden.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Timed Entry Rocky Mountain National Park

Bericht door Tipsy_1 »

De lol van een park te bezoeken gaat er echt wel volledig af. Te druk en het alternatief is het goed regelen en plannen.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018.
Wij hebben alle staten (behalve Hawai...) van de USA bezocht!
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Jeetje, dat is vervelend zeg! Zo te zien kun je dat pas een maand van tevoren boeken. Dus dan heb je een vakantie gepland, zeg een rondje Denver-Salt Lake City ofzo, je accommodatie in Estes Park of Grand Lake gereserveerd, en dan is het dus nóg niet zeker of je het park kan bezoeken maar moet je aan een soort van loterij mee gaan doen? :shock:

Plus - ze hebben het over 'purchase'. Maar wat als je al een National Parks Pass hebt? Is die dan opeens niet meer geldig in Rocky Mountain NP?
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 »

wacht maar af, dat gaan ze in Zion en Yosemite en Arches ook nog opzetten :-(
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018.
Wij hebben alle staten (behalve Hawai...) van de USA bezocht!
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ik vrees er ook voor, ja. Zeker in Yosemite en Arches. Blij dat ik al die parken nog zonder al dat gedoe heb kunnen bezoeken.
jojostravelusa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ook Glacier heeft zo'n zelfde regeling. Geldt tot 6 september. Het ticket kost $ 2,- en als je een overnachting in het park hebt bij aangewezen locaties, dan zit het erbij in. Ook als je een boot- of bustour geboekt hebt. Blijf je nog een extra dag, dan moet je voor die dag alsnog een ticket reserveren. Het geldt daar overigens alleen voor de Going to the Sun road.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

GJ schreef:
01 apr 2021, 15:03
Plus - ze hebben het over 'purchase'. Maar wat als je al een National Parks Pass hebt? Is die dan opeens niet meer geldig in Rocky Mountain NP?
Je moet nog steeds zoals voorheen een geldig entreebewijs hebben, zoals een America the Beautiful-pas. Daar bovenop komt de reservering, die overigens maar $1 kost.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Afgelopen zomer was het ook zo in Zion, was op zich prima.
Hier in TX gebruiken ze dit systeem sinds een paar jaar bij drukke state parks, is stukken beter dan soms al om 6u in de rij te moeten staan (terwijl het park om 8u pas open gaat) omdat het anders vol is.
Terug in Texas!
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik heb er als vooraf plannende reiziger ook niet zoveel moeite mee, maar ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is als je graag op de bonnefooi reist.
dejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door dejong89 »

Goed om te weten.
Ik verwacht geen problemen met reserveren in het naseizoen maar in juni/juli en eventueel augustus dit nog wel eens lastig worden. De zomervakantie in de vs loopt tot half augustus dacht ik?
www.jiltkrista89.wordpress.com
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hier bij ons moeten ze de laatste jaren ergens tussen 10-15 aug alweer naar school, in andere regio's hebben ze vakantie t/m labor day (1e maandag van sep),en alles er tussenin. Maar vanaf half augustus zal het dus wel al een rustiger worden.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer