Tips Grand Canyon/Sedona and the Wave deze zomer

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Essiej
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 mei 2012, 10:39
Locatie: Tucson, Arizona

Tips Grand Canyon/Sedona and the Wave deze zomer

Bericht door Essiej »

Ik ben nu een reis aan het plannen voor aankomende July. Heeft er iemand nog tips met verblijfplaatsen rondom Sedona/Grand Canyon/The wave en misschien Zion? Voor Sedona hoop ik een hotel te vinden met uitzicht op de rode rotsen en zwembad liefst onder $500 voor 2 nachten. Voor de Grand Canyon ben ik vooral opzoek naar een gave experience, ik zat wel te kijken naar helicopter vluchten, maar dat lijkt me niet zo natuurlvriendelijk. Wild water raften leek me ook gaaf op de Colorado river, maar day trips zijn al gauw $700 PP. Heeft iemand nog andere ideeen? Plan is om dat op mijn 30e verjaardag te vieren. Tips voor verbijfplaatsen rond de Grand Canyon zijn ook welkom.

Of we nog hoger gaan naar Zion en The Wave staat nog niet vast, hangt echt af van de permit (hoor ik April 1st). Ik wil wel nog naar Williams gaan route 66, wat zijn nou echt Amerikaanse Diners in de buurt?
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Tips Grand Canyon/Sedona and the Wave deze zomer

Bericht door Coyote »

Essiej schreef:
28 mar 2021, 09:47
Ik wil wel nog naar Williams gaan route 66, wat zijn nou echt Amerikaanse Diners in de buurt?
Niet in Williams maar wel in Flagstaff. Daar kan ik je Galaxy Diner (931 W Rte 66, Flagstaff, AZ 86001) aanbevelen. Een typisch jaren 50-60 stijl restaurant dat je er terug doet denken aan de Route 66 tijd. Het ligt ook aan Route 66.

Ooit in 2002 ben ik dit restaurant tijdens mijn reis toen tegengekomen. Lekker gegeten en in 2019 ben ik weer geweest! Voor mijn trip in oktober (als het door kan gaan) staat ie weer in de planning. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips Grand Canyon/Sedona and the Wave deze zomer

Bericht door Martin & Marianne »

Voor raften op de Colorada moet je naar Page. Je kunt ook kiezen voor een kort tripje, naar Lee's Ferry. Wij deden in 2017 een nog kortere trip, zie hier ons verslag.
Als je de Grand Canyon wilt bezoeken is een overnachting in het park het mooiste vind ik. Er liggen meerdere lodges aan de rim. De meest betaalbare opties heb je bij de Bright Angel Lodge. Zie voor de mogelijkheden www.grandcanyonlodges.com.
Als je ook naar zion gaat is de North Rim ook een mogelijkheid. De lodges daar zijn te boeken via Xanterra.
Voor Zion ligt Springdale het beste. Als je daar overnacht kun je gratis parkeren; het parkeerterrein bij het park is snel vol, en in Springdale is het betaald parkeren. Er zijn veel mogelijkheden in Springdale. Wii vonden de Desert Pearl Inn prachtig. Maar wel prijzig. Een betaalbare mogelijkheid is de Zion Park Motel. De laatste keer dat wij in Zion waren hebben we in het park overnacht. Niet goed koop aar je hebt geen last van volle shuttlebussen, je mag dan met de auto Zion Canyon inrijden..
Voor de Wave liggen Page en Kanab goed. Kanab zal goedkoper zijn. Als je ook nog ter plekke wilt loten kun je het beste in Kanab gaan zitten.

Marianne
Gast

Re: Tips Grand Canyon/Sedona and the Wave deze zomer

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
28 mar 2021, 11:03
Essiej schreef:
28 mar 2021, 09:47
Ik wil wel nog naar Williams gaan route 66, wat zijn nou echt Amerikaanse Diners in de buurt?
Niet in Williams maar wel in Flagstaff. Daar kan ik je Galaxy Diner (931 W Rte 66, Flagstaff, AZ 86001) aanbevelen. Een typisch jaren 50-60 stijl restaurant dat je er terug doet denken aan de Route 66 tijd. Het ligt ook aan Route 66.
Er zijn genoeg echte diners en oude motor lodges in Williams en het ligt pal aan Route 66.
Slapen kun je in oude stijl hier bv.
https://www.wildwestjunction.com/

Moeite van een bezoekje waard:
Pete's Route 66 Gas Station Museum
https://goo.gl/maps/iKoSuoC4ggMNhGAj7

Route 66 Museum And Gift Shop
https://goo.gl/maps/S815RgBvRhEGSdjH

Een echte diner:

Cruiser's Route 66 Cafe
https://www.cruisers66.com/
https://goo.gl/maps/tZnXqPrgPpZ1vrpV8
Of:
Goldies Route 66 Diner
https://www.facebook.com/Goldies66Diner/
https://goo.gl/maps/X64zpS2DStubanLm9

South Rims Wine & Beer Garage
http://www.southrims.com/
https://goo.gl/maps/hw9csBiKpxBmLM6x7

Ik vond Williams authentieker dan Flagstaff...heerlijk om te stoppen en te genieten van de oude route 66. Wij vonden het een leuk plaatsje en hebben er prima gegeten en geslapen,

Wij kwamen in Williams terecht na ons bezoek aan de GRand Canyon. Hotelovernachting zijn hier een stuk betaalbaarder dan bij de GC of in Tusayan.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 524
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Tips Grand Canyon/Sedona and the Wave deze zomer

Bericht door thebruins »

Plan is om dat op mijn 30e verjaardag te vieren
Er van uit gaand dat je jong bent en in goede conditie bent :) - je zou kunnen proberen een permit te krijgen om een nacht op de bodem van de Grand Canyon te overnachten op de campground daar. Weet even niet hoe dat systeem werkt tegenwoordig en of die permits al vergeven zijn voor juli, maar je zou eens kunnen kijken. Leuke ervaring vond ik!
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tips Grand Canyon/Sedona and the Wave deze zomer

Bericht door tomhster »

De Holiday Inns Sedona (ligt eigenlijk een paar kilometer verderop) en in Kanab zijn keurig en betaalbaar. Wij hadden een cabin aan de North Rim (Xanterra). Niet goedkoop, maar het zeker waard om vlakbij de mooiste viewpoints te kunnen zitten.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tips Grand Canyon/Sedona and the Wave deze zomer

Bericht door GJ »

Ik vind Tusayan eigenlijk ook niet zo'n slechte keuze, mocht GC village al vol zitten of te duur zijn. Meer keuze in accommodatie en je bent zo in het park. Dus ook dan kan je, mits je vroeg opstaat en bereid bent om een kwartiertje te rijden, de zonsopgang zien (of tot zonsondergang in het park blijven). Lang hoef je dan ook niet te rijden in het donker.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Tips Grand Canyon/Sedona and the Wave deze zomer

Bericht door IngridUSA »

Het is niet doorgegaan, maar ik had voor afgelopen zomer het Arabella Hotel Sedona geboekt. Goede prijzen en reviews en prachtig gelegen. Ook kamers met uitzicht en fietsenhuur mogelijk. Als ik weer ga dan zal ik deze zeker opnieuw boeken.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tips Grand Canyon/Sedona and the Wave deze zomer

Bericht door Tantelotje »

Het allerbelangrijkste (naar mijn mening :D ): een hotel met zwembad in Sedona!
Toen wij er eens waren in juli was het 40+ graden. Slide Rock SP was gesloten wegens drukte. En als je hotel dan ook geen zwembad heeft is het lastig afkoelen...

En verder vind ik het verschil tussen Tusayan en het park zelf niet zo groot. Je bent binnen een kwartier in het park. Prima om zonsondergang of -opgang te zien, het is dan nog niet pikkedonker als je terugrijdt en daar ben je dan weer zo. Meer keuze buiten het park.
Maar toch: wij hebben al 2 keer in Tusayan overnacht en voor de afwisseling zou ik een volgende keer wel in het park willen overnachten.

Voor Zion vinden wij het Bumbleberry Inn ook een prima betaalbare optie. Centraal in Springdale, shuttlebusstop voor de deur en een lekker ontbijt.

Succes met voorbereiden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tips Grand Canyon/Sedona and the Wave deze zomer

Bericht door Mrvanilla »

Wij sliepen in Sedona in de Sky Ranch Lodge. Dat was echt prachtig. Ruime kamers en schitterend uitzicht op de rode rotsen en Sedona zelf. Inmiddels wel weer 7 jaar geleden en toen was het best betaalbaar.

https://skyranchlodge.com/
Groetjes,
Daniel
Gast

Re: Tips Grand Canyon/Sedona and the Wave deze zomer

Bericht door Gast »

Betaalbaar is blijkbaar een ruim begrip, misschien is het geven van een indicatieve prijs een optie.
De een vindt €75 betaalbaar en €200 veel te veel, terwijl een ander €200 betaalbaar vindt, al naar gelang de locatie en de tijd.

@Mrvanilla Ik weet niet wat de Sky Ranch 7 jaar geleden kostte, maar nu zie ik geen lagere prijs dan $184 plus tax...of dat voor iedereen betaalbaar genoemd wordt valt te bezien... :thumbup:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tips Grand Canyon/Sedona and the Wave deze zomer

Bericht door Mrvanilla »

Budget is tot 500 dollar voor 2 nachten, dus dat past precies!
Groetjes,
Daniel
Gast

Re: Tips Grand Canyon/Sedona and the Wave deze zomer

Bericht door Gast »

Dat budget snapte ik wel en had ik ook wel gelezen.... maar het ging mij meer om wat hier genoemd wordt als “goede prijzen” en “betaalbaar” (wat een perceptie is en niets zegt over de prijs), dat is wat anders dan “past binnen budget” Dat was wat ik probeerde aan te geven :offtopic:

Voor sommige mensen is een Ferrari ook betaalbaar...voor anderen nauwelijks een Dacia.
Gebruikersavatar
Essiej
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 mei 2012, 10:39
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Tips Grand Canyon/Sedona and the Wave deze zomer

Bericht door Essiej »

Hey, dankjewel allemaal. Goeie tips! Helaas the wave permit zijn we uitgeloot :cry: Ik had zelfs extra lootjes gekocht op mijn mans email adres. Ik had gehoopt nu buitelandse toeristen nog niet op vakantie mogen dat we meer kans hadden, maar ik vergat dat waarschijnlijk heel Amerika een binnenlandse tour aan het doen is.

Dit wijzigt dus de plannen, aangezien antelope canyon ook nog steeds op slot is. Wat denken jullie, doorgaan meteen naar Zion voor 2 nachten of andere richting uit voor 2 nachten? Zion is natuurlijk gigantisch heet in die tijd om te wandelen en brengt bijna 4 uur extra reistijd terug naar huis. Maar we zijn er nog niet geweest. Is er nog iets dichterbij dat we niet kunnen missen?
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tips Grand Canyon/Sedona and the Wave deze zomer

Bericht door GJ »

Zion is wel echt prachtig, hoor. Zeker als je daar twee nachten zou hebben, zou je misschien op je volle dag vroeg kunnen beginnen en dan naar Observation Point of Angels Landing hiken.

Misschien kun je ook nog Bryce meepakken, als je daar nog nooit geweest bent?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips Grand Canyon/Sedona and the Wave deze zomer

Bericht door Martin & Marianne »

Het is me niet duidelijk hoeveel tijd je hebt. Bryce zou een mogelijkheid zijn, tussen Page en Zion. Het is daar minder heet dan in Zion.
Maar ik zou me niet door de hitte laten weerhouden. Bij de Wave zou je daar nog meer last van gehad hebben.
Je gaat niet in op onze suggesties en vragen. Is meerdere nachten Kanab een idee om ter plekke mee te loten? Dan kun je vanuit Kanab Zion en Bryce bezoeken.
Bij Page is ook genoeg te doen. Je zou zoals ik al noemde een tocht op de Colorado kunnen doen. Of doe een boottocht op Lake Powell. Je zou ook met een kano naar de Lower Antelope Canyon kunnen gaan.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer