Utah.gov

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Utah.gov

Bericht door Allard »

Regelmatig maak ik gebruik van wetenschappelijk publicaties. In het bijzonder voor mijn "learn it yourself" geologie hobby. Niet dat ik er super diep op in ga, meestal is het inleidende abstract/introduction/geological setting gedeelte voor mijn vragen voldoende. De rest van het betoog is meestal voer voor echte wetenschappelijk nerds.

Sinds pakweg een jaartje krijg ik geen enkele verbinding meer op google search resultaten bij utah.gov. Eerst dacht ik dat mijn IP adres specifiek geblokkeerd was maar het zou kunnen dat het bestuur van Utah is overgestapt op het principe "There aint' no such thing as a free lunch". M.a.w. betalen voor die hap. Deze Utah.gov pagina wijst daar op.

Vraag: Heeft iemand ervaring hiermee? Ik wil best wel wat betalen voor nuttige info maar ik zie mijn gezochte wetenschappelijke publicaties niet zo snel in dat lijstje terug. Het lijkt me vooral te maken hebben met bestuurlijke rompslomp voor Utah citizens.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Utah.gov

Bericht door kastelke »

Kan je een link plaatsen hier naar sommige van de artikels die je tracht te bereiken?
En ook de titel bijvoorbeeld, zodat ik het via google vanuit Canada eens kan proberen. En misschien andere forumleden vanuit de US (en zelfs vanuit Utah) kunnen ook eens een poging doen, zien of wij je kunnen helpen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Utah.gov

Bericht door kastelke »

Ik geraak bijvoorbeeld op de Maps & Surveys van de Utah Geological Survey.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Utah.gov

Bericht door Allard »

kastelke schreef:
21 feb 2021, 17:35
ik geraak bijvoorbeeld op de Maps & Surveys van de Utah Geological Survey.
Nee, bij mij niet. Blijft wachten tot een time-out volgt.
Deze heb ik zojuist nog getest Time-out.

Deze (PDF Snow Canyon) is inclusief de google search string. Werkt dus ook niet.

Mochten deze bij jou (of anderen) normaal werken, dan is dat natuurlijk ook een manier om aan de informatie te komen. Bij voorbaat dank. Ik zie dat toch als plan B. Want ik ben iemand die graag wil weten waarom plan A mislukt, vooral omdat het vele jaren probleemloos gefunctioneerd heeft.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Utah.gov

Bericht door Trails »

Ook vanuit Frankrijk geen resultaat.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Utah.gov

Bericht door kalaman »

lukt perfect als je via een vpn aangeeft dat je vanuit de VS surft
Untitled-1.jpg
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Utah.gov

Bericht door Old Faithful »

Het lukt ook als je de Epic Privacy Browser gebruikt. Je kunt rechtsboven een ip adres uit o.a de V.S. kiezen.

Succes.
Epic.JPG
Epic.JPG (48.86 KiB) 2797 keer bekeken
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Utah.gov

Bericht door Allard »

kalaman schreef:
21 feb 2021, 19:20
lukt perfect als je via een vpn aangeeft dat je vanuit de VS surft
en @Old Faithful

Bedankt voor de "oplossing" Het werkt. Vooralsnog is die epic browser een uitstekende work-around, zonder op zoek te hoeven gaan naar een VPN abonnement.

Dus het is toch een vorm van een IP block. Jammer dat de politiek pagina definitief gesloten is. Want ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd naar dit, wat het lijkt, een ressentiment van een "America First" politiek. En waarom specifiek in Utah? Omringende staten zijn tot op heden nog een stukje "socialer" in het delen van informatie. Helaas moeten we ons voor een discussie daaromtrent buiten dit forum wenden. Van mij mag die pagina wel weer open. Politiek en lawaai daaromtrent zijn nu eenmaal tot elkaar veroordeeld.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Utah.gov

Bericht door kalaman »

Toch eerst maar eens wat meer lezen over die Epic browser vooraleer daar volop mee aan de slag te gaan...

https://www.gratissoftwaresite.nl/downl ... r-internet
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Utah.gov

Bericht door Allard »

kalaman schreef:
22 feb 2021, 12:15
Toch eerst maar eens wat meer lezen over die Epic browser vooraleer daar volop mee aan de slag te gaan...
Mijn dank voor je bezorgdheid. Nu had ik dat al gedaan alvorens te installeren. Evenals meerdere scanners loslaten op elke executable die ik download en wil gaan toepassen.

En volop aan de slag ga ik zeker niet met deze browser. Normaal gesproken gebruik ik de meest recente versies van Firefox (1e keus) of Chrome (2e). Af en toe ook nog Edge. Voor een spaarzaam gebruik zie ik niet zo'n probleem in epic browser. Ik ben dan ook niet zo'n doorgewinterde privacy fetisjist. Integendeel, ik kan me af toe rot ergeren aan dat steeds terugkerende geouwehoer over die cookies. Ik kan er eerlijk gezegd geen seconde wakker van liggen wat anderen met "mijn data" of "mijn surfgeschiedenis" doen. So what. Dat zal misschien anders liggen bij diegenen die terroristische activiteiten willen plannen of zich te buiten willen gaan aan ongeaccepteerd seksueel gedrag. Om een paar extreme voorbeelden te noemen. M.a.w., ik denk dat ik zo weinig boter op mijn hoofd heb dat ik wel in de zon durf te lopen. Maar nogmaals, bedankt voor je bezorgdheid.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Utah.gov

Bericht door hemmie »

Zo stom, al die websites die je alleen nog met vpn vanuit het buitenland kunt bekijken. Andersom dezelfde problemen. Ik heb een account bij Allerhande (Albert Heijn) waar ik al jaren recepten bewaar, sinds een paar maanden kan ik daar niet meer inloggen zonder vpn aan te zetten. Rest van de website is geen probleem, alleen het inloggen gaat mis.

Ik heb inmiddels wel geleerd, als je vanuit het buitenland een website bezoekt en er lukt iets niet (wat er mis gaat is heel variabel), eerst vpn aanzetten.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Utah.gov

Bericht door Allard »

Aha, de stroom doet het weer in Texas :) Ik hoop dat jullie afgelopen week een beetje redelijk zijn doorgekomen.

Langzamerhand begint het kwartje te vallen omtrent wat er aan de hand zou kunnen zijn. Mogelijk allemaal legal issues. Althans de kans verkleinen op gedonder daarmee. Appie Hein wil kennelijk geen gezeur van/met klanten van buiten de EU. Dus hupsakee, blokkeren maar....

Bij het bestuur van Utah is het waarschijnlijk toch geen "America first" inspiratie geweest. Maar waarschijnlijk een BTW kwestie. Hoe het heeft kunnen gebeuren weet ik niet, maar de EU heeft de VS zo gek gekregen mee te gaan helpen aan het vervolgen van retailers die geen BTW afdragen over internet diensten die aan inwoners van de EU zijn geleverd. Voor die retailers is het een hele uitzoekerij om uit te vinden hoeveel BTW precies berekend moet worden en bij welke belastingdienst die moet worden afgedragen. Is de aan EU inwoners geleverde omzet substantieel dan kan het wel uit maar in een aantal andere gevallen zal men denken: "Wat een gedoe, ik blokkeer al die IP adressen uit de EU gewoon".

EDIT 24/2 - Vandaag voor het eerst deze mededeling i.p.v. time-out: "The Amazon CloudFront distribution is configured to block access from your country........... ". Verder worden er wat mogelijke technische redenen aangedragen. Niets omtrent policy.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Utah.gov

Bericht door Galapogos »

Of het in dit geval speelt weet ik niet, maar Amerikaanse websites hebben er ook een handje van om Europese IP-adressen te blokkeren omdat ze simpelweg geen zin hebben zich te houden aan de Europa geldende privacywetten (GDPR). Die wetten zijn namelijk ook van toepassing op websites buiten de EU, voor zover Europeanen gebruik maken van die websites. Er is wel iets voor te zeggen, want waarom moeite doen voor dat handjevol Europeanen dat verder toch niet of niet noemenswaardig inkomsten oplevert. Ik heb er zelf regelmatig last van als ik websites van Amerikaanse kranten probeer te bezoeken. Wel een vervelend bij-effect van de Europese privacywetgeving, maar zoals gezegd eenvoudig op te lossen door een vpn-verbinding of iets in die richting te gebruiken.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Utah.gov

Bericht door Pete.Z »

Epic browser is ideaal daarvoor, heb ik jaren gebruikt om b.v. bij Southwest interne vluchten te boeken, iets wat tegenwoordig gelukkig gewoon werkt uit Europa.
Jammer dat ze 2 dollar vragen als je volledig prive wilt browsen, maar daar gaat het mij sowieso niet om, alleen de vpn functie gebruik ik.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer